Pöyhönen

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Status
Viestiketju on suljettu.
fullpower sanoi:
Näitähän lähes 200kg penkki miehiä sivu lajissaan tuntuu pikajuoksu puolella riittävän. Pitää vissiin lattaa voimanosto metodit sivuun ja ruveta pika juoksijoilta kyselee miten sitä nostetaan.

No siis tuolle mainitsemalleni miehelle pikajuoksu oli sivulaji...

fullpower sanoi:
Pitää vissiin lattaa voimanosto metodit sivuun ja ruveta pika juoksijoilta kyselee miten sitä nostetaan.
Ei välttämättä ollenkaan huono idea. :)

"Juhani Jalava kertoi, että käsiajanoton suhteen noudatetaan seuraavia ohjeita:

- Kelpaa viralliseksi tulokseksi, mutta ei koskaan automaattisen ajanoton tulosten sekaan vaan omalla otsikolla.

- EI kelpaa ennätykseksi missään ikäluokassa eikä kategoriassa. (Tosin piireillä on oikeus itse vahvistaa piirinennätykset oman harkintansa mukaan.)

- EI kelpaa SM-kisarajaksi 17-vuotiaiden sarjaan asti, mutta kelpaa 15- ja 14-vuotiaiden sarjoissa seuraavasti: 80-200 metrin matkoilla käsiaikaan lisätään 0,24 sekuntia ja 300-400 metrin matkoilla 0,14 sekuntia.

- Tulosluetteloon käsiaikaa EI saa koskaan muuntaa, vaan se ilmoitetaan aina kymmenyksen tarkkuudella ylöspäin pyöristettynä. Esim. digitaalikellon 11,91 on käsiaika 12,0. Ja vasta tuohon 12,0:aan lisätään se 0,24 sekuntia."

Ei tietenkään käsiaika voi olla virallinen aika.. Sehän on pelkästään ajanottajan reaktiosta kiinni kuin nopeaa nappia kerkeää painaa ja ajan ottaja voi ottaa jopa varaslähdön niinku juoksiaki..muistan oman juoksu uran alkutaipaleelta ko voitin 5metrillä seuraavan mutta mulle saatiin huonompi aika.. Tuloksiin laitettiin sitten että voitin samalla ajalla vaikka eroa oli tuo 5m.

Ja käsiajalla on saatu monesti ihan ihmetuloksia jos esim aika ei lähe heti juokseen ja pappa painaa nappia uudestaan eikä myönnä että teki virheen.. Sitten kaikki ihmettelee että tulipa kova aika.. mutta ei tuo pikajuoksu oo ainoo, muistan 11-vuotiaana kisoisa ko voitin keihään tuloksella 35,ja jotaki niin lehessä tulos oli 53,jotaki..aika kova tulos 11-v kaverille.

loops sanoi:
Ei tietenkään käsiaika voi olla virallinen aika..

No kyllä se ilmeisesti virallinen aika on sähöaikakin, mutta ei se sitten paljon muuhun kelpaakkaan.

jhulmi sanoi:
Oletan että puhut samasta tyypistä, tällä hetkellä 21 tai 22. Tuo kisatulos tais olla 187,5 82,5 sarjassa. Tunnen tyypin ja olen nähnyt miehen nostavan harjoituksissa 20 vuotiaana 79 kiloisena penkkipaidalla pysäytyksellä 190 kg...100 m kisoissa tais olla seitsemän joukossa 17 v sarjassa ja 0,5 vuoden reenillä...Jalkavamma ei ollut paha, enemmänkin motivaatio loppui pikajuoksureeniin. Jos multa kysytään niin ehdottomasti top 3 lahjakkain urheilija mihin olen koskaan törmännyt kaikki lajit huomioon ottaen.
Ei kuulosta samalta kaverilta. Tämä minun ja shapen kaveri (seura HKV) kisaili kyllä ihan junnusta asti, ja otti siinä yhdessä ainoassa penkkikisassaan 185 kiloa paidalla. Syntynyt vuonna 81. Mutta oli ainakin minun mielestäni yksi kaikkien aikojen lahjakkaimmista suomalaisista pikajuoksijoista.

No ette ihmettele noita julkisuudessa liikkuvia "tuloksia" kun joskus näette Pöyhösen nostelevan YU-tyylisiä nostoja mm. prässissä nuo "isot" raudat 1/4 pituisena liikkeenä, tosin kaikki maximi nopeudella. Kaikkihan tehdään noilla kavereilla tarpeen mukaan eikä puhtaina voiman/painonnostotyylisinä suoritteina. Ps. se joka näkee ei ihmettele!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
wbb sanoi:
yleensä treeneissä käytän pientä ponnautusta.. "
Kuten 98% sali ihmisistä

Pertti 123 sanoi:
Heh, et oo tainnu pahemmin seurata tätä trediä.

Luin ekan ja vikan sivun, oliks tää linkki jo aikasemmin vai :D

wbb sanoi:
Luin ekan ja vikan sivun, oliks tää linkki jo aikasemmin vai :D

Tää tredi on 1000 vuotta wanha. Nostin tän taas ylös iskemällä ton varaslähdön tarinan Pöyhösen voimista. Nytten on sitten aiheesta tullut useamman sivun verran viestejä.

EDIT: sivulla kolme näyttäs olevan toi mun "tredi ylös" -postaus

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom