Pöyhönen

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Status
Viestiketju on suljettu.
No ei todellakaan, mutta perässä luki: (maksimi)?!

Ja charlie francis on maininnut ettei Johnsonin treeneissä käytetty enää maksimitoistoja vaan kolmen toiston maksimeja. Ilmeisesti suuremman vammariskin takia.

Mä en nyt ehkä ole kovin jäävi sanomaan, mutta onko teidän mielestä 150kg jotenkin ihme rauta penkissä? Mä en itse yhtään ihmettele että Markus Pöyhönen ottaa 150kg penkistä. Jos sanottais että se tekee sarjaa 150 kilolla, niin sekin menisi sen kummempia ihmettelemättä. 150kg on rikottavissa naturaalinakin oikeanlaisella treenillä ja vielä kevyempänä kuin Markus. Markuksen tapauksessa on kuitenkin ruokavaliot kohdallaan sitten viimeisen päälle ja kaveri on treenannut aika kauan, 150kg ykkösenä on siten ihan odotettavissa, ehkä jopa aika huono tulos.

Originally posted by Raven
Miken kanssa samoilla linjoilla.

Kuin myös.

Joo, eihän tuo 150 kg mikään ihme tulos ole punttialan miehelle. Mutta pikajuoksijat eivät penkkituloksella tee juuri mitään. Uskon, että he treenaavat sitä lähinnä lihasbalanssin takia, että eivät rinta- ja etuolkapään lihakset olisi niin paljon jäljessä muusta kropasta.

Pikajuoksu on kuitenkin aika kokonaisvaltainen urheilulaji, pelkillä jalkavoimilla ei juosta lujaa. Siinä pitää olla masu timmissä kunnossa (kiihdytysvaihe) ja niiden vakauttajana nyös selkälihat. Kädet rytmittävät juoksua, joten hyvät hauikset ovat ehdoton edellytys kuin myös vahvat hartiat. Siten niiden vastavaikuttajana ojentajienkin on oltava kunnossa. Kaipa siinä käsityöskentelyssä rinnalla ja etuolkapäälläkin on osansa, mutta eivät nuo punnerruslihakset missään pääosassa ole.

Mutta nopeus on voimaa, jota taito hallitsee , eli sprintterit treenaavat voimaa, ja ehkä genetiikan ansiosta siinä sivussa he saavat myös hurjan lihasmassan. Ellen väärin muista, monet amerikkalaiset naisbodarit ovat alkujaan olleet hyviä pikajuoksijoita eikä meidän Pauliina Taluksemmekaan taida olla poikkeus. Vahva juoksija sprinttaa paremmin vastatuuleen kuin hennompi kilpakumppaninsa.

P.S. Keihäänheittäjälle penkkipunnerrus on jopa tarpeeton liike: vahvat etuolkapään lihakset alkavat jo jarruttaa itse heittosuoritusta. Nimim. kokemuksen ääni. Niin että älkää ruvetko ihmettelemään, jos keihäreitten penkkitulokset tuntuvat surkeilta.

Originally posted by Metri

Mutta nopeus on voimaa, jota taito hallitsee , eli sprintterit treenaavat voimaa, ja ehkä genetiikan ansiosta siinä sivussa he saavat myös hurjan lihasmassan. Ellen väärin muista, monet amerikkalaiset naisbodarit ovat alkujaan olleet hyviä pikajuoksijoita eikä meidän Pauliina Taluksemmekaan taida olla poikkeus. Vahva juoksija sprinttaa paremmin vastatuuleen kuin hennompi kilpakumppaninsa.

Pöyhönen ei ainakaan ole saanut hurjaa lihasmassaa itselleen. 179cm/77kg.

Turha niillä kiloilla on patsastella jos vyötäröltä löytyy lumilihaa.Itse ainakin arvostan enemmän lihaserottuvuutta kuin pöhöttynyttä massa lookkia.

Originally posted by Mike
Mä en nyt ehkä ole kovin jäävi sanomaan, mutta onko teidän mielestä 150kg jotenkin ihme rauta penkissä? Mä en itse yhtään ihmettele että Markus Pöyhönen ottaa 150kg penkistä. Jos sanottais että se tekee sarjaa 150 kilolla, niin sekin menisi sen kummempia ihmettelemättä. 150kg on rikottavissa naturaalinakin oikeanlaisella treenillä ja vielä kevyempänä kuin Markus. Markuksen tapauksessa on kuitenkin ruokavaliot kohdallaan sitten viimeisen päälle ja kaveri on treenannut aika kauan, 150kg ykkösenä on siten ihan odotettavissa, ehkä jopa aika huono tulos.
Ei tässä threadissa ole muut kuin aloittaja kehunut tota 150 kg penkkiä "kunnioitettaviksi raudoiksi". Ja siinäkin varmaan oli kyse vain juoksijan näkökulmasta? Ei varmaan sitä 150 kenenkään punnertajien mielestä ihme rautana pidetä.

Originally posted by Dbol
Turha niillä kiloilla on patsastella jos vyötäröltä löytyy lumilihaa.Itse ainakin arvostan enemmän lihaserottuvuutta kuin pöhöttynyttä massa lookkia.

Kyllä ne kilot sen verran kertoo että mistään hurjasta lihasmassasta ei ole kyse. Näkyyhän Afrikan kehityslapsillakin vatsalihakset, koska heillä on alhainen rasvaprosentti.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyllä se nyt vain on niin että Pöyhösen mitoilla 179/77 tuo on todella hyvä tulos - lähes tupla. Alle 75kg:n SVNL tilastoissa tuolla pääsee 30:n sakkiin. Eri asia on sitten onko 150kg penkkituloksena yhtään mitään, useat yli 100kg kaverit ottaa lähes 200kg penkistä.;)

Niin ja kuinka moni pakkotoistolaisista juoksee satkun lähelle 10 sek. ja ottaa penkistä 150 ?? Ei yksikään.

Pyöhönen oli sivussa parisen vuotta selkärangassaan olleen murtuman vuoksi. Ja toisekseen, turha uskoa noita ilmoitettuja kropan mittoja, ne ovat kaikilla järjestään liian alhaisia. Kisakaudella paino saattaa tärkeimmissä kisoissa olla vedettynä lähelle tota 77 kiloa, mutta maksimiraudat on tehty muuhun vuodenaikaan ja varmasti 5-10 kiloa painavempana.

Kuka uskoo että esim Harju painaa 110 kiloa tai Halvari yli 190-senttisenä 130..?

Onko kukaan nähnyt tuota Pöyhösen punnerrusta?
Nimittäin kaikki yleisurheilijat jotka käy samalla salilla kuin minä tekee penkissä helvetin lyhyen liikkeen koska perse nousee metrin ja pomppua otetaan iin paljon kuin rinta kestää.
Mutta sitten samat kaverit vetää rinnalle vetoa 140kg, se on jo hyvä tulos.

Originally posted by Mike
Mä en nyt ehkä ole kovin jäävi sanomaan, mutta onko teidän mielestä 150kg jotenkin ihme rauta penkissä?

Mun mielestä se on hemmetin hyvä tulos -tuon pituiselta ja painoiselta- kaverilta!
Mut jos mietitään -vain- 150kg penkiltä niin toivottavasti minäkin sen vielä joskus saan...:)

Tästä asiasta ei voi olla tietoa, mutta veikkaisin, ettei pöyhönen missään vaiheessa kautta paina yli 5 kiloa enempää kuin kisakaudella. Ruokavalio on varmaan aika sama koko vuoden. Ei huippu pikajuoksijatkaan käsittääkseni mitään ihmeellisiä kisa "laihdutuksia" tee.

...ja kaikkien yleisurheilijoiden onneksi, kasvuhormonin käytöstä ei jää testeissä kiinni:thumbs:

Originally posted by Titan
...ja kaikkien yleisurheilijoiden onneksi, kasvuhormonin käytöstä ei jää testeissä kiinni:thumbs:

Aivan niin! Ollaankin parina vuotena salikavereiden kanssa huomattu ettei näitä yleisurheilu hemmoja näy pariin kolmeen kuukauteen ja sitten kun ne ilmestyy takas salille on paino noussu ihan kivasti ja tuloksen sen myötä.:eek:

Originally posted by igf1bp3
Itse olisin enemmän taipuvainen uskomaan, että pikajuoksijoille tulee ylävartaloonkin paljon lihasta, lähinnä sen takia, että ne perkeleen tropit kasvattaa kaikkia lihaksia diskriminoimatta.
Näin itsekin asian näen. Ja lahjakkaista se tekee kovimmat tulokset joka kehtaa vetää eniten troppia.
Kovia tuloksia joka tapauksessa ja kyllä sen Pöyhösen kropan omaani vaihtaisin milloin vain.

Ketä nää yleisurheilu hemmot on. Voit nimittäin olla melko varma ettei harrastelijat mitää aineita käytä (ellei sali harrastus ole yhtä tärkeä tai tärkeämpi kuin YU:D ).

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom