Ostaisitko Pc:n, konsolin vai Macin?

Ei sen puoleen, jos olisin rikas omistaisin varmaan MAC:in (kin).

Linux:in hehkuttamista en ole oikein koskaan tajunnut.
Hyvin samoilla linjoilla. Olishan se kivaa jos olisi varaa mäkkiinkin. Pelkästään Macin varaan en ainakaan aluksi uskaltaisi luottaa, mutta olisi kiva noin niinku toisena koneena.

Linuxia en ole kanssa koskaan oikein hiffannut. Onko se nyt sitten kivaa vääntää ja kääntää että saa käyttää oikein open source-käyttistä? Wohoo.. Kaikki sitä Windowsia haukkuvat, mutta eipä mielestäni ole kyllä paljon potentiaalisia vaihtoehtoja (OSX:ää en tunne niin hyvin että voisin tuosta sanoa). Ubuntu? Fuck that shit. Red Hat? Fuck that shit.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ostatko sä tietokoneen päiviteltäväksi vai teetkö sillä jotain hyödyllistäkin? Jos tuo on tarkoitus, niin toki helpommin purettava peecee ajaa asiansa, voi availla ja sulkee ja vaihtaa emoja päivät pitkät.

Kysytkö muuten kaupassa läppäriä ostaessa myös "miten helposti tähän saa kovon ja näytön vaihdettua?".

En mutta haluan ostaa koneen jota PYSTYY päivittämään kun sitten kun on tarve, vähän sama kun ostaisi maailman hienoimman auton mutta parin vuoden päästä huomaisikin että tästä puuttuu kokonaan öljyproppu ja auto menee romuttamolle.

Niin ja en kysy kaupassa että kuinka helposti läppäriin saa kovon (vaikka sen saa varmaankin mihin tahansa koneeseen vaihdettua) ja näytön vaihdettua. Imacit eivät ole läppäreitä vaan pöytäkoneita, Mitään en sanonut Macbookeista (kannettavista)

juu nuo linuxit on kyllä niin syvältä sieltä minne aurinko ei paista, että ei mitään rajaa... käännä wittu kerneliä uusiksi ja tee sitä ja tätä ja juokse kolme kertaa talon ympäri seiso puol tuntia päällä jne. että saat yhen ajurin toimimaan... on turvallinen ja hieno juu...

Mitä tulee tietokoneisiin, niin eiköhän se mene sen käyttötarpeen mukaan. Tietyillä henkilöillä on ammattikäytön takia tarvetta Macille, mutta perus tietokoneenkäyttäjälle paras vaihtoehto vaan on Windozella varustettu PC.
Eniten erilaisia softia tarjolla, "helpoin" konffata ja tukea tarjolla helposti.

käännä wittu kerneliä uusiksi ja tee sitä ja tätä ja juokse kolme kertaa talon ympäri seiso puol tuntia päällä jne. että saat yhen ajurin toimimaan... on turvallinen ja hieno juu...

Noinhan se on Windowsissakin, paitsi että se ei ole turvallinen ja hieno.

Noinhan se on Windowsissakin, paitsi että se ei ole turvallinen ja hieno.

Jokaiselle laitteelle löytyy toimiva ajuri, senkun klikkaa hiirtä ja asentaa sen. Löytyy jopa driver rollback jos sattuu kusemaan niin voi helposti palata edelliseen versioon.

Windows on turvallinen JOS sitä osaa käyttää. Ja VISTA jopa hieno.

Kernel Panic!
vs.
Blue Screen of Death!​

On vain kaksi voittajaa.. Niin, ja tuosta Linux-distrojen hienoudesta.. wtf? Mielestäni aika perusrumia ne ovat kaikki. Ei sillä että XP nyt jotain ällistyttävää silmäkarkkia olisi, mutta eipä tuommoista voi Linuxin valttikortiksi oikein laskea..

Tää rupee menemään vähän offtopiciksi, joten pistän vanhan mutta hauskahkon videon (myös OT:tä): Wii vs. PS3
http://www.youtube.com/watch?v=4JUK8p4tgXc

joo ite oon kanssa sitä mieltä että varmaan psykopaatteja ne tyypit jotka kehuu linuksia. Se toimenpide, että lataat minuutissa exen valmistajan sivulta , kilkkaat sen auki ja ok ok ok finish on onnistuttu kyllä aika hyvin turmelemaan linuksissa.

siinä saa sit vedellä wgettiä, patchia makea (make cleania) asentaa toista kerneliä palata takasin vanhaan kun kummassakaan ei toiminu, 3 iltaa selailee foorumeita jos sattuis just omalle laitteelle ohjeet löytymään. lopulta tyytyy nöyränä siihen että laite ei vaan toími... tai sit jos sen saa toimimaan niin auta armias mitä kaatuilevia purkkaviritelmiä pitää tehä (kuten dniswrapper - wpautils yms)......

Viimeksi muokattu:
Mitä tulee tietokoneisiin, niin eiköhän se mene sen käyttötarpeen mukaan. Tietyillä henkilöillä on ammattikäytön takia tarvetta Macille, mutta perus tietokoneenkäyttäjälle paras vaihtoehto vaan on Windozella varustettu PC.
Eniten erilaisia softia tarjolla, "helpoin" konffata ja tukea tarjolla helposti.

Siis miten Windows on muka helpoin konffata?

Siis miten Windows on muka helpoin konffata?

Tuossa oli lainausmerkit ihan syystä... Eli ei se ehkä kaikille helppoa ole, mutta toimivia ohjeita on ihan oikeasti helppo löytää ja niiden toteuttaminen onnistuu jokaiselta normaalin ÄO:n omaavalta henkilöltä, jos vaan viitsii vähän yrittää.

Samaa ei voi sanoa vaikkapa linuxista.

:zzzz: Kyllä!! Just näin se menee!

Itse olen asiasta pitkälti päinvastaista mieltä. Macin hommasin kotiin lähinnä just sen takia että siinä on kaikki kotona tarvittavat softat. Sitä on helpompi konffata ja tukeakin on tarjolla todella hyvin Appleltä verrattuna Windows-koneisiin (tuki tosin ei itselläni ollut mikään peruste). Olen jopa pelannutkin sillä, vaikka siihen tarkoitukseen en sitä hankkisi. Etenkin nk. peruskäyttäjille Windows on oikeasti aivan liian vaikea konffata ja sen takia tietoturva onkin niin huonolla tolalla peruswinkkarikäyttäjillä.

PC:tä sen sijaan tarvitsen työkäytössä just sen takia että sille on softia joita ammatissani tarvitsen. Mahdollisesti voisin kyllä pärjätä macilläkin duunikäytössä jos ajaisin Windows softia vaikka parallelsin kautta.

Tarkoitus ei ole kiihkoilla enkä mielestäni ole mikään mac-fanaatikko. Täällä vaan todetaan asioita faktoina, tietämättä oikeasti maceistä ja OS X:stä juuri mitään.

EDIT: Yhtälailla täällä joku mac-fanaatikko voisi todeta että PC:llä ei voi tehdä kuvankäsittelyä eikä musiikkia.

On se vaan hauskaa, miten käyttikset herättää ihmisissä suuria tunteita :) Se, mitä itse käyttää on aina paras :kippis1:

Kannattaa käyttää sitä, minkä itse hallitsee parhaiten. Eipä mene hermot taistellessa ja hakatessa päätä seinään :wall:

Etenkin nk. peruskäyttäjille Windows on oikeasti aivan liian vaikea konffata ja sen takia tietoturva onkin niin huonolla tolalla peruswinkkarikäyttäjillä.

Jos puhutaan valmiista koneesta niin mitä peruskäyttäjän tarvitsee siinä vielä konffata?

On se vaan hauskaa, miten käyttikset herättää ihmisissä suuria tunteita :) Se, mitä itse käyttää on aina paras :kippis1:

Kannattaa käyttää sitä, minkä itse hallitsee parhaiten. Eipä mene hermot taistellessa ja hakatessa päätä seinään :wall:

Tuossa on kyllä paljon viisautta mukana :)

Itse olen aloittanut PC:n käyttämisen DOS:lla, siitä Win 3.11 ja niin edelleen, joten itselle se PC + Windows yhdistelmä on paras vaihtoehto. Ja kun PC:llä pelaaminenkin kiinnostaa niin se on ainoa vaihtoehto (ennen kuin joku sanoo, että Macillakin voi pelata, niin vilkaiskaa nykyisten pelien laitevaatimuksia ja laskekaa, että paljonko sellainen Mac, jolla ne oikeasti pyörivät, tulisi maksamaan verrattuna riittävään Windows koneeseen).

joo itekin mietin että miks vitussa windowssia pitäis ees sen enempää conffailla? virusohjelma vaihtoon korkeintaan sit kun se parin kuukauden kokeilulisenssi menee umpeen... siinä pitäis olla ainut vaaran paikka. kone hakee vakioasetuksilla päivitykset ja xp:n palomuuri on päällä.

Se toimenpide, että lataat minuutissa exen valmistajan sivulta , kilkkaat sen auki ja ok ok ok finish on onnistuttu kyllä aika hyvin turmelemaan linuksissa.

Niin on. Vaikeaa valita paketinhallinnan luettelosta ohjelma ja klikata "asenna" tjsp.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom