Tuli tuosta päivittämisestä yksi juttu mieleen. Itsekin olen rakennellut PC-koneita käytännössä 486 ajalta asti. Viimeisimmät pari olen ostanut valmiiksi kasattuna kun ei ole jaksanut enää kiinnitellä itse osia.
Itselleni oli kanssa äärimmäisen tärkeää aikoinaan päivitettävyys...
Tuossa oli paljon hyviä esimerkkejä. Itseasiassa kun lähtee suunnittelemaan uutta PC:tä, niin nimenomaan se koppa on se tärkein. Se kun on se ainoa osa joka ei vaihdu. Itse ostin vuosia sitten nykyisen kookkaan koteloni, ja sen sisuskalut ovat vain muuttuneet. Tuskin koskaan vaihdan tätä koteloa.
Mutta tuoho slc:n viestiin komppaan, että raivostuttaa jatkuva kantojen ja tyyppien muutos. Sehän totta vie tarkoittaa sitä, että aina on aloitettava alusta. Tai ei välttämättä ole, mutta tietty sitä haluaa ajatella aina päivitettäessä tulevaisuuteen, jossa uutta prossukantaa käytetään laajemmin etc.
VISTA:ssa ei kenelläkään käyttäjällä ole administrator oikeuksia vaan esim. ohjelmaa asennettaessa on aina annettava "pääkäyttäjän" salasana erikseen. Tietoturvan takia. Eli ei turhaan käytetä konetta admin natsoilla. Hyvä näin. Eli mikään haittaohjelma ei voi "vahingossa" asentua koneelle kun ei oikeudet riitä.
Näin ainakin muistelisin, korjatkaa toki jos olen väärässä. VISTA kokemusta on tasan päivän verran kurssilta.
Mielenkiintoista. Mitenkä on eri kansioiden luontioikeudet sitten toteutettu? Jos luot kansion, pitääkö siinä valita kuka sitä käyttää? Ja ilmeisesti pystyy sitten salaamaan kansiot muilta jotenkin?