Ei tuo täysautomatiikka paljoa auta jos se ei toimi Meillä pumpun koko on 25-60 ja perinteisenä 3-nopeuspumppuna kesä menisi ykkösellä ja lämmityskausi kakkosella. Nyt semiautomatiikan avustaman seilaa siis ykkösen ja kakkosen välillä. Meillä mitoituslämpötilassa tarvitaan karkeasti 1300l/h virtaus ja tuo toteutuu kakkosnopeudella. Virtausmäärä löytyy lämmityssuunnitelmista (jos ei ole itse tehty). Viime talvena katseltiin tässä threadissa Hupen suunnitelmia ja tekemättömiä säätöjä...silloinkin pumppu oli jätetty täysteholle ja ilmeisesti kulutus hiukan putosi kun pumppu päätyi kakkosnopeudelle.
Meillä muuten dT viisarimittarista katsottuna (sekoituspiirin kohdalla) seikkailee haarukassa 0-5 astetta (-25...+20C).
EDIT: Menovesikäyrä menee meillä nyt karkeasti siten että meno +27C / ulko -1C ja jyrkkyys 1C menovedessä ja 4C ulkolämpötilassa (esim. +28C/-5C). Tuolla pysyy nyt oleskelualue +21,5C, kosteat +23C, makkarit +20C ja talli kuristettu n. +15C tietämiin. Että nyt voi poltella takkaa reilummin ja silti pysyy oleskelualueella alle +24C ja Pingukin (kuten IV-threadissa todettuna) pukkaa sitä mitä pyydetään eli +18C.
Näytti olevan 1207l/h mulla tuo toivottu virtaus. Täytyypä huomenna katsella paremmalla ajalla, josko löytyisi millaisella teholla kyseinen virtaus irtoaa. Joku nopeampi voi tietenkin aikaisemminkin ilmoitella Nibestään näitä tehoja, jos sattuu olemaan tekemisen puutetta. En kyllä tiedä mistä löytäisin tuon pumpun manuaalin, kun kaikki paperit on nyt järjestymässä oikeisiin paikkoihin ja kaikki on nyt väliaikaisesti ihan hallitusti sekaisin. Kuitteja olen exceliin näpytellyt ja noin 400 kertaa on näemmä tullut kaupassa käytyä 30k€ vähemmän näyttäisi olevan mitä olen kuvitellut, loppusumma siis. No, eiköhän sitä yks kymppitonni vielä jostain löydy arkistoimattomia laskujakin vielä.