Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Mitä palstan amikset ja paskakädet on mieltä? Kävin aamusella poistamassa tämän.
Ostin sillon avajaisista porakoneen kahdella akulla 179€. En näistä mittään tiiä, mutta hyvä lisä veikkaisin. Jatkuvasti on jotain mutterinvääntämistä.

Seuraavaks tarvis: puukkosaha, rälläkkä, optiona käsisirkkeli. Näihin vastaavia tarjouksia odotellessa.
Ihan hyvä peli satunnaiseen puuhasteluun.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eli jos ei tekijästä halutessaan (ja soveltuessaan) pääse projariksi ja/tai esimiesrooliin, sitten vaihtaa vaan taloa.
Minä ihmettelen, kuka edes haluaa IT-projektipäälliköksi tai palvelupäälliköksi :D Koko ajan oot asiakkaan ja omien ristitulessa ja kuuntelet vuorotellen omien ja asiakkaan naputusta, kun samalla kyttäät, että ihmiset hoitais hommansa, mistä niille maksetaan. Tällai toki hiukka kärjistetyksi. Onhan noita hyviäkin projekteja hyvällä porukalla, missä varmasti mukava tehdä hommia, mutta toi hommien perusluonne närästää kyllä itteä.

Ts. en meinannu hakea ekana projariksi, vaikka koodaus alkaiskin vituttaan :D
 
Mitä palstan amikset ja paskakädet on mieltä?

Vaihea sanoa, jos jaksaa avata 99% autonrenkaiden pulteista, niin hintaisekseen oikein hyvä. Äkkiähän tuo tapansa näyttää, kun alkaa testaamaan. Tahtoo olla näissäkin, että laatu maksaa.
Normipolku taitaa mennä, ostat halvan, vittuunnut ja kiroat, on tämä saatana työmaa jne... Heität sen halvan työkalun hevon kuikkaan. Käyt ostamassa Panasonic:n tms tilalle.
 
Eikö tuo ole kuitenkin ihan asiallinen tuntipalkka, tuosta hommasta saa kuukausipalkan, joka voittaa sairaanhoitajan ja aloittelevan insinöörin palkan.
Siis yllätyin kuinka kovaa liksaa lupaa heti lähdöstä, pitää muistaa että päälle tulee ilta ja yölisää jne.
Toisaalta siinä ollaan nyt hakemassa tekijää joka starttaa aamuisin auton ja iltaisin sammuttaa sen ja isäntä kuulee kuskista jouluna ja juhannuksena kun muuten hoitaa hommat ihan itte.
Hyvän kuskin erottaa mm. siitä että jos autoon tulee vikaa niin se soittaa pajalle ja vie sen, ehkä ilmoittaa että auto o ny pajalla jos muistaa.
Tissiposki laittaa tekstaria jossa haukkuu auton paskaksi ja toivoo että joku hoitaa sen kuntoon.
 
Sen verran lusikkaa soppaan, vaikkei mitään kysyttykään, niin jos alana IT tai softa, niin tuossa käy juuri toisin päin tuon polun kanssa alan sisällä. Eli jos ei tekijästä halutessaan (ja soveltuessaan) pääse projariksi ja/tai esimiesrooliin, sitten vaihtaa vaan taloa. Toisin päin ei ehkä niin helposti onnistu.

Alan vaihto sitten taas on helpompaa Excel-polulla, mutta alan sisällä sen osaamista arvistetaan isosti kaikissa rooleissa. Iso osa alan firmojen johtotasostakkn on taustaltaan tekijäihmisiä.
Excelihommista kyse + jotain pientä värkkäystä kylkeen. Mutta joo, aluksi joka tapauksessa tekemään, koska siinä sitä oppii. Siitä sitten miettimään huvittaisko mikä suunta, kun kokemus karttuu.

Itse asiaan: Luin lehden viimeiselle sivulle saakka. Lopussa mietin että ompas myllätty, kun sarjiksetkin eri järjestyksessä. Vikalla sivulla tajusin, ettö luin Lapin Kansan. Taitto niin sama Aamulehden kanssa, että meni ohi.

Ihmekään, että käsiteltiin pitkälti lapin asioita.

Edit, panasonikin työkaluja ei kyllä näy oikeastaan ikinä työmailla. Mistä johtuu, en tiedä. Mutta päivittäisessä käytössä Milwaukeet on kyllä palvelleet, rahan edestä.
 
Minä ihmettelen, kuka edes haluaa IT-projektipäälliköksi tai palvelupäälliköksi :D Koko ajan oot asiakkaan ja omien ristitulessa ja kuuntelet vuorotellen omien ja asiakkaan naputusta, kun samalla kyttäät, että ihmiset hoitais hommansa, mistä niille maksetaan. Tällai toki hiukka kärjistetyksi. Onhan noita hyviäkin projekteja hyvällä porukalla, missä varmasti mukava tehdä hommia, mutta toi hommien perusluonne närästää kyllä itteä.

Ts. en meinannu hakea ekana projariksi, vaikka koodaus alkaiskin vituttaan :D

Olikos taannoin oikein valtakunnanuutisissa iso otsikko, että IT projekti toteutui aikataulussa ja budjetissa! Saattaa olla että oli vapun uutisia.
Kerrottakoon, meillä tilattu pieni IT-projekti ja mä vastaan asiakkaan roolissa sen toteutumisesta otona. Voi hyvä jumala.

Projektipäällikön titeli on kans vähänku varastopäällikkö. Toteutusprojekteissa (isoissa hankkeissa) projektipäällikkö on projektinsa toimitusjohtaja ja raportoi suoraan konsernin toimarille.
Konsulttifirmassa jokainen projekti-inssi on projektipäällikkö vailla mitään tulosvastuuta. Raportoi project directorille joka raportoi presidentille joka raportoi diktaattorille.
 
Siis yllätyin kuinka kovaa liksaa lupaa heti lähdöstä, pitää muistaa että päälle tulee ilta ja yölisää jne.
Toisaalta siinä ollaan nyt hakemassa tekijää joka starttaa aamuisin auton ja iltaisin sammuttaa sen ja isäntä kuulee kuskista jouluna ja juhannuksena kun muuten hoitaa hommat ihan itte.
Hyvän kuskin erottaa mm. siitä että jos autoon tulee vikaa niin se soittaa pajalle ja vie sen, ehkä ilmoittaa että auto o ny pajalla jos muistaa.
Tissiposki laittaa tekstaria jossa haukkuu auton paskaksi ja toivoo että joku hoitaa sen kuntoon.
Mutta, tuollainen tekijä pistää itse firman. Ei se muille tuota tee, jos mahdollisuus on tehdä itselle.

Vai?
 
Siis yllätyin kuinka kovaa liksaa lupaa heti lähdöstä, pitää muistaa että päälle tulee ilta ja yölisää jne.
Toisaalta siinä ollaan nyt hakemassa tekijää joka starttaa aamuisin auton ja iltaisin sammuttaa sen ja isäntä kuulee kuskista jouluna ja juhannuksena kun muuten hoitaa hommat ihan itte.
Hyvän kuskin erottaa mm. siitä että jos autoon tulee vikaa niin se soittaa pajalle ja vie sen, ehkä ilmoittaa että auto o ny pajalla jos muistaa.
Tissiposki laittaa tekstaria jossa haukkuu auton paskaksi ja toivoo että joku hoitaa sen kuntoon.
Paljonkohan noissa hommissa lisät tekee? Ja maksaako isäntä varmasti kaikki lisät?
Keskipalkka Googlen mukaan rontti 3300€ ja sillä hinnalla en kyllä noihin hommiin lähtisi jos olisin tekijämies alalla.
 
Paljonkohan noissa hommissa lisät tekee? Ja maksaako isäntä varmasti kaikki lisät?
Keskipalkka Googlen mukaan rontti 3300€ ja sillä hinnalla en kyllä noihin hommiin lähtisi jos olisin tekijämies alalla.
Oma veikkaus, että palkka alkaa nelosella tai vitosella. Mä en henkilökohtaisesti tunne alan miehiä, mutta aikoinaan oli yksi tutun tuttu joka ajoi työkseen yhdistelmäajoneuvoa, öisin se muistaakseni enimmäkseen ajeli.

Ja eikös palkka ole itsessään myös suurempi mitä isompi ajoneuvo ajettavana. Löytyykö pakkikselta alanmiehiä?
 
Ei liene arki runkolinjaa työntävillä tai esim pitkin eurooppaa rahtaavilla olla kovin herkkua, vaikka paperilla duuni onkin vain ratin kääntelyä. Siinä sit vietät elämäs hytissä istuen kelistä ja kellonajasta riippumatta. Vapaa-ajatkin saat maata jossain rekkaparkissa tai parhaimmillaan tiensivussa jossain hevonvitunkuusessa. Saa olla vankalla pohjalla parisuhde tai perhesiteet, jos nyt sattuu semmoisia edes olemaan. Sais kyl omalla kohdalla olla liksa useita kiloeuroja kuukaudessa, et edes harkitsisin tuota touhua.
 
Kuinka pimahtanut pitää hiihtäjän olla, että kylvää myrkkyä tuonne metsään.
Jossa on niin leveä reitti, että mahtuu kyllä helposti latua pilaamatta kävelemään reunassa. On latu, luistelulatu, ja vieressä tilaa vielä kävellä aivan hyvin.

Siinä vaiheessa jos oma koira niiden myrkkyihin kuolee, menee jokaisen vastaantulevan hiihtäjän sukset tuhannen pillun päreiksi ja koittaa maailmanloppu vähintäänkin.
 
Olikos taannoin oikein valtakunnanuutisissa iso otsikko, että IT projekti toteutui aikataulussa ja budjetissa! Saattaa olla että oli vapun uutisia.
Kerrottakoon, meillä tilattu pieni IT-projekti ja mä vastaan asiakkaan roolissa sen toteutumisesta otona. Voi hyvä jumala.
Pystytkö yhtään tarkentamaan, minkä tyyppisestä hankkeesta on kysymys?

Itteä kiinnostais, minkälainen porukka varsinaisen toteutuksen tekee ja minkä tason osaajia siellä on tekemässä. Ja koittaisin ihan alkuun varmistua siitä, että toteutus on a) speksattu, b) dokumentoitu ja lopulta myös c) testattu kunnolla. Ettei käy niin kuin helposti käy, ettei asiakas tiedä riittävällä tarkkuudella mitä haluaa, jolloin toimittaja ei tiedä, mitä sen pitäs oikeasti tehdä ja lopputuloksena järjestelmä toimii vähän miten sattuu, kun pitäs lähteä tuotantoon :D

muoks. eli siis vaatimusmäärittelyyn ja dokumentointiin kannattaa panostaa alkuvaiheessa, niin kaikilla on mukavampaa myöhemmin. Ja jos ei ite tajua jonkun härvelin toiminnasta, niin ottaa siihen mukaan jonkun riittävän fiksun loppukäyttäjän, joka tajuaa, ettei asiakkaan speksausta tee pelkästään semmoiset, jotka ei oo uudistettavaa softaa koskaan nähnytkään :D
 
Viimeksi muokattu:
Finku paikalla ja homma aivan sekasin.

Puhe pelkästä panoffeesta ja puolukkaversiosta. Jos nyt edes odottais sen aikaa, että puolukka-ajat ohi.

Nonni.

Nyt kyllä nähdään asioita siellä missä niitä ei ole :LOL:

Koko hökötyksessä (kermaa, kondensoitua kinuskia, voi-keksiseosta) on kaloreita varmaan joku 3k. Jos puolukka+kinuski nappaa niin tämä on erinomaisen hyvä resepti ja siksi sitä suosittelin 😅
 
On hieman eri asia ajaa Kaukokiidon putkea terminaalien väliä kuin olla nosturiauton kuski tai pölliautolla riehua pitkin mettiä. Etenkin pilkkikuskit hoitaa itse ajojärjestelyjä paljon.
Jakoautojen kuskit taitaa olla alimmassa kastissa mutta niillä ei ole edes kärryä perässä, irtoperien ja konttien kuskaajat tulee heti seuraavana.
Mutta, tuollainen tekijä pistää itse firman. Ei se muille tuota tee, jos mahdollisuus on tehdä itselle.

Vai?
Jotkut ei halua sitä vastuuta, mieluummin ajelee toiselle kohtuullisella liksalla.
 
Siinä on kans ammatti. Pitää osata kääntää oikealle ja vasemmalle. Tai ei edes sitä kun navi kertoo senki.
Eikös se ole vähän sama kun sanois, että IT hommat on oikeastaan kahvinjuontia ja koneen ääressä istumista.

Kokonaisuudessaan kyllä tärkeitä ammatteja molemmat, ennen kuin joku tulee ja suuttuu. Mutta kyllä nyky-yhteiskunta olisi pulassa jos kukaan ei rekkaa ajaisi, ei kyllä sovellu ihmiselle joka kaipaa sosiaalisuutta ympärilleen jatkuva ratissa istuminenkaan ei ole terveydelle hyväksi.
 
Kuinka pimahtanut pitää hiihtäjän olla, että kylvää myrkkyä tuonne metsään.
Jossa on niin leveä reitti, että mahtuu kyllä helposti latua pilaamatta kävelemään reunassa. On latu, luistelulatu, ja vieressä tilaa vielä kävellä aivan hyvin.

Siinä vaiheessa jos oma koira niiden myrkkyihin kuolee, menee jokaisen vastaantulevan hiihtäjän sukset tuhannen pillun päreiksi ja koittaa maailmanloppu vähintäänkin.

Muutama vuosi (ainaki 10... ) takaperin pidin ruokintaa linnuille tuossa kaupungin metikössä ja lunta sattui olemaan todella runsaasti. Kaupungin ajaman ladun reunaa kävelin sinne alkumatkasta reilut 50m, kun mettässä oli niin paljon lunta. Kahden kaistan latu ja leveä oli. Jos hiihtäjä tuli vastaan tai kuulin takaa tulevan takasin mennessä, niin astuin kohteliaasti sivuun ja annoin ohittaa rauhassa. Kerran takasin mennessä joku sukkapukuspede tökkäs tahallaan mua sauvalla jalkaan. Lähin juoksemaan perään, en saanu kiinni.
 
Sellaisille jotka ei ole koskaan olleet rekan kyydissä, tekisi hyvää käydä istumassa muutama yökeikka. Puut pitäisi saada lapettua kohtuullisella vauhdilla kyytiin, hyvän kuorman tekeminen nopeasti ei ole ihan helppoa.
Sitten kun on pientä ylikuorman alkua kyydissä ja tullaan jäistä alamäkeä metsäautotierännissä, on villin tuntoista kun perävaunu puskee vetoautoa, siinä ei paljoa jarrun painamiset auta. Pienikin herpaantuminen mutkassa, auto suistuu tieltä ja niin sitä taas kerätään Sisun akseleita kuusen oksilta. Kerran nimittäin kävi, että saman tukkiautofirman rekkojen perävaunujen pankot osui yhteen tiukassa mutkassa. Romua tuli ja paljon.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom