Off-topic 24h

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Minä paistan kyllä vohveleita illaksi herkkurahkan kera syötäväksi.En ole laihtunut yhtään ja nyt ymmärsin, että elimistöni on varmaan säästöliekillä !!!! Eli liian vähän ravintoa 😮

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Teekkarina (kone/materiaalitekniikka) toisena opiskeluvuotena teollisuuteen haalarihommiin ja siitä toimiston puolelle 3./4. vuoden opiskelijana. Siinä pääsi eri firmoissa näkemään mitä ne omat hommat voisi olla. Toki samalla oppi tekemään työhakemuksia, kun ilman kymmeniä niitä ei paikkaa löydy. Varsinaisella tutkinnollisella työuralla yhden ponnahduslaudan kautta nykyiselle työnantajalle, jossa sitten paskahommaa 6v. kunnes pääsi vastuullisemmaksi suunnittelijaksi. Itselle hommien mielekkyys ollut se ykkönen, joten jaksoi lapioida ton 6v. päästäkseen itselle ns. hyviin hommiin. Siinähän sitä vieressä saa kyllä katsella prosessiorientoituneiden spedejen ylenemiskierteitä ja epäonnistumisienkin kautta siirtoja paremmille palleille, mutta itsellä ei niihin hommiin ole mielenkiintoa, joten ottaa sikäli palkassa takkiin suunnitelmallisesti... :D

Yks viesti vielä em. aiheesta. Saattaa nimittäin huomata kirjoituksista, että mulla voi olla pieniä antipatioita sellaista "syntynyt johtajaksi" -tyyppiä kohtaan :D

Mutta hyvä esimerkki oli vanhassa duunissa yks emäntä, kenen kanssa joutu tekemään alkuaikaan supporttihommia ja myöhemmin avustamaan supporttihommissa. Tää oli ilman natsojakin kova pomottelemaan muita, tai ainakin yrittämään sitä. Oma osaaminen oli mitä oli, ehkä ei aivan onnettomin koko tiimissä, mutta ei kovin kaukanakaan siitä. Merkkejä oli kyllä jo aikaisemmin, kun sai vastuulleen tiettyjä hallinnollisia hommia ilman titteliä, mutta sitten kun sai viimein ylennyksensä, niin ei moikannut enää vanhoille duunikavereilleen, vaan nenä pystyssä ohi käytävällä. Tää vika kyllä mun lähtöni jälkeen, mutta oli herättänyt hieman huvitusta. Tää kai esimerkkinä siitä, että hallinnollisiin hommiin tai esimieshommiin päätyy kyllä minun näkökulmastani ihan vääriäkin ihmisiä.

Nyt kyllä viimeisimmissä hommissa, kun itellä on aivan puhtaasti hallinnollinen esimies, niin homma on toiminut ihan hienosti ja on kyllä särmä esimieskin.

edit. ja joo, unohtu vähän nuo harkkakuviot tuossa aikaisemmassa. Harkkojen ja kesätöiden kauttahan voi saada jo kouluaikaan sellaista osaamista ja jalkaa oven väliin, että voi olla mahista hakea (tai saada) vähän jo parempaakin pestiä valmistuessaan.

Viimeksi muokattu:
Piti jo eilen kysyä mutta tuli jotain hässäkkää.
Niin @gonzaless saitko vakuutusyhtiöstä korvauksen siitä katkenneesta suksesta?

Omavastuun verran. Ikävähennys söi sen verran. Tarvii ehtoopäivällä koluta autotalli läpi löytyiskö jotain siihen kylkeen.

edit. Hyvä muistutus nivunen. On kuitenkin vapaaajan vakuutus.

Viimeksi muokattu:
Itelläkin hieronta iltapäivällä. Aika soivia hierojia on ollu naapurin Rela-hierojilla, mutta meinasin vaan niskaa ja selkää valittaa.

Nivukset kotosalla.

Olipa iso kynnys varata tohtorille aikaa, pitkään pohdin menenkö suoraan työterveyden kautta vai käännynkö omalääkärin puoleen. Mutta lopulta oli ehkä fiksuin veto valita työterveys.

Täytyy vaan odotella ensi kuuhun jolloin oli vapaa aika, outoa sanoa mutta vähän jännittää että mikä tulee olemaan tuomio, saanko lähetteen yöpolygrafiaan vai miten käy.

Eilen muistin kesken mave iloittelun että vedetäänpä ylhäällä lavat yhteen.
Toimii, nyt on tunne kuin ois puukko lyöty lapojen väliin kun ain niitä liikuttaessa vihlaisee "kivasti".

Kamala sellainen ajantajun vääristävä tunne kuin hidastetussa filmissä. Nimittäin se kun kehä kolmosella näkee kiven kaaressa lentävän kohti tuulilasia. Kolmas monttu lasissa stna. Pari pienempää murusta viime viikolla ilman kummempia vaikutuksia jo enteilivät tätä.

Viimeksi muokattu:
Kamala sellainen ajantajun vääristävä tunne kuin hidastetussa filmissä. Nimittäin se kun kehä kolmosella näkee kiven kaaressa lentävän kohti tuulilasia. Kolmas monttu lasissa stna. Pari pienempää murusta viime viikolla ilman kummempia vaikutuksia jo enteilivät tätä.
Mä niin tiedän tunteen. Se kun ääreisnäöllä huomaa just ennen osumaa et nyt tulee murkulaa kohti ja sit vaistomaisesti viel väistää itse auton sisällä ennen kuin napsahtaa. Sit se ilo kun saa silmäillä lasin läpi, et mihin osui ja kuinka iso häränsilmä tällä kertaa. Parhaat on just niitä, jotka lentää tyyliin jonkun jakaja alueen yli ja et voi asialle tehdä muuta kuin laittaa leukaa rintaan ja keventää lompakkoa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom