Negatiivisuus aloittelevia kehonrakentajia kohtaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jezeli
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tosin vaikea uskoa että nuo eivät kuitenkaan jalkoja treenaisi.

En tiiä suomalaisista MP kilpailijoista, mutta maailmalla MP kilpailijoilla on kyllä ihan mukavasti jaloissa lihaa. Steve Cook on tietääkseni yks Jenkkilän tunnetuimpia MP kilpailijoita.

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mitä ite noita vähä seuraillu, niin aika iso ero on noissa jaloissa porukan välillä. Joillain tosi hyvän kokoset jalat ja toisilla jäänny tosiaa vähemmälle.

Omasta kokemuksesta tähän topiciin voin sen verran sanoa, että olen nyt 15 vuotta treenannut tavoitteelliset salilla ja pari CBB SM-mitalia löytyy enkä vielä tähän päivään mennessä ole kokenut tarvetta mihinkään foorumille tai missään muuallakaan mennä huutelemaan, että olen kehonrakentaja (tai edes fitnessmies). Ja jos joku joskus sattuu kysymään, että mitä harrastan, niin sanon, että "käyn salilla". Mutta jos oikeasti on kehonrakentaja, niin sitä ei tarvitse kertoa eikä kukaan sitä kysy vaan sen näkee kyllä päältä päin.

Kilpailu ei ole pakollista, mutta sitten on kehonrakentaja kun se näkee kropasta että on kehonrakentaja ja ennen sitä on vain saliharrastaja.

...IMO

Mielipiteet on kuin perseenreikä, esittelen teille omani. Kehonrakentaja on kehon rakentaja. Ihminen joka rakentaa kehoa, yleensä tarkoittaen sitä, että yrittää tehdä kehostaan lihaksikkaan, ja samalla esteettisen. Kilpaileva kehonrakentaja on kehonrakentaja joka kilpailee (kehonrakennuksessa). Nyt päästäänkin itse pointtiin. Niille jotka sanovat että pitää kilpailla ollakseen kehonrakentaja: Mikä riittää kilpailuksi, riittääkö leikkimielinen kilpailu kaveriaan vastaan vai pitääkö olla ihan Mr.Olympia-tasoa? Ja jos kilpailee, pitääkö olla jotain tiettyjä mittoja käsissä/jaloissa tai muualla ennen kuin voi olla kehonrakentaja? Onko pode kehonrakentaja (enemmän kehonrakentaja kuin 99% pakkislaisista)? Kenellä on valta määrätä kuka on kehonrakentaja ja kuka ei? Onko olemassa joku kansainvälinen kehonrakentajakomitea joka ojentaa kehonrakentaja-diplomin, kun on suorittanut kehonrakentajan tutkinnon? Kehonrakentajakehonrakentajakehonrakentaja.... joka kerta kun lukee ton sanan jostain niin kuulostaa yhä tyhmemmältä ja tyhmemmältä!

Olen pyöräilijä, olen juoksija, olen autourheilija, olen kehonrakentaja.

Harrastan pyöräilyä, harrastan juoksua, harrastan autourheilua, harrastan kehonrakennusta.

Eikö tuo nyt ole ihan selvää suomenkielessä. Jos ollaan joku niin silloin ollaan sitä suunnilleen ammattimaisesti. Jos ei liksa juokse kehonrakennuksesta ei voi olla kehonrakentaja. Ei itselleen taloa rakentava toimistorottakaan ole rakennusmies . Eikä kehonrakentaja vaikka iltaisin kävisikin salilla tavoitteellisesti.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos ei liksa juokse kehonrakennuksesta ei voi olla kehonrakentaja. Ei itselleen taloa rakentava toimistorottakaan ole rakennusmies .

Tällä perusteella ei taida Suomessa olla yhtään 'aitoa' kehonrakentajaa? Koska eikö niilläkin, jotka siitä tuloja saavat, se liksa koostu lähinnä välillisesti muista töistä, eli lisäravinnefirman edustajana toimimisesta, muiden valmentamisesta jne.?

Yleisesti perustelusi on varsin validi, noinhan se suomen kielessä menee. Mutta suoraan kehonrakennuksesta saatavien tienestien ollessa vähän niin ja näin, itse tekisin jaottelun ihan massaan perustuen. Ja kuten täällä on todettukin, minunkin mielestäni kehonrakentaja näyttää kyllä väkisin siltä, ettei tarvitse erikseen mainita sitä olevansa. Enkä rajaksi asettaisi sitäkään, ettei ole kisoja (vielä) käytynä. Kyllähän esim. tämä herra on sellainen, että tuskin jää kenellekään epäselväksi, että on kehonrakentaja.

Oliko tässä kukaan sanomassakaan "olen kehonrakentaja"? Eikö ennemmin "harrastan kehonrakennusta", niin kuin kesätöihin tullut pitkä laiha poika sanoi, enkä mä sitä mitenkään kelannut että "ethän sä voi kun et paina 120kg".

Noniin, herätetääs pienen hiljaisuuden jälkeen topici taas eloon! Joo eli aktiivista salia on nyt menty 18vk:a päivälleen ja kehitystä voi jokainen itse käydä katsomassa näistä kuvista ->
Tiedän että kuvat ovat hieman epäselviä ja valoisuus on mitä on, mutta olen nuo salilta kotiin tullessa itse ottanut, joten koittakaa ymmärtää :)

Salilla olen käynyt Ma-Ke-Pe ja neljä viikkoa kävin Ma-Ke-Pe-Su-Ti-To-La ja sitten Su lepo ja taas Maanantaina jatkui Ma-Ke-Pe jne. Olen tehnyt koko kroppa kerralla ohjelmaa, jossa on kaksi erillaista versiota tehtäväksi vuorotellen (löytyy nuo ohjelmat täältä pakkiksen sivuilta), kuitenkin hieman muuttaen itselleni paremmiksi esim. hauiskääntö tangolla, minulla hauiskääntö on käsipainoilla ja pystäri käsipainoilla, olen aika paljon tehnyt sitä tangolla. Ja ohjelmat menevät luonnollisesti niin, että ekalla viikolla versiot ovat 1/2/1 ja toisella viikolla taas 2/1/2.

Ja ei muuta kuin, sana on vapaa :)

Mä tunnustaudun ehkä vähän negatiiviseksi ihmiseksi ja syy siihen on ihan puhtaasti se että aloittelijoilla yleensä sitä intoa riittää ja homma menee siihen että 24/7 mietitään ja eletään kehonrakennusta tai jotain muuta lajia.. Hyvin usein tämä into sitten riittää 1-3kk jonka jälkeen lopetetaan täysin laji tai sitten aletaan ymmärtämään kuinka paljon se ura vaatisikaan... Kohtaan jatkuvasti samaa ilmiötä eräässä toisessa lajissa voisi melkein sanoa harrastajakunnasta 90% haaveilevan urheilu-urasta totuus onkin sitten jossain 2-5% välimaastossa.
Helvetin usein vielä aloittelijat syyllistyvät siihn että 2-3kk pohjilla tiedetään jo ihan kaikki ja saadaan kaikki vaikuttamaan niin pirun helpolta.

edit: eikä ollut tarkoituksena sanoa että just sinä et kuitenkaan onnistu TSEMPPIÄ tavoitteeseesi toivotaan että kuulut siihen marginaali porukkaan ketä jaksaa tehdä armottoman määrän töitä vuosikaudet ja on niin hyvä tuuri että paikatkin tämän kestävät.

Boldattua kohtaa lukuunottamatta olen samaa mieltä kanssasi. Boldattuun kohtaan: Ei ole minkää tuurin asia kestääkö paikat vai ei. Keho haluaa olla vahva. Se on väärät, ja epäluonnolliset liikkeet, ja tämä "no pain, no gain"-asenne, joka ne vammat aiheuttaa. Tuolla "no pain, no gain" meinaan tässä yhteydessä sitä, että ei välitetä kehon antamista signaaleista vaan pusketaan vaan eteenpäin, "koska ajottainen kipu kuuluu asiaan."

Ei siviilissä tullut salia aloittaessanikaan keneltäkään negatiivista palautetta.

Livenä on varmasti kynnys negatiiviseen palautteeseen suurempi, mutta uskon myös, että toisaalta livenä sinullakin on kovempi kynnys huutaa kovaan ääneen kaikille olevasi KEHONRAKENTAJA™ heti kävellessäsi ekaa kertaa salin ovesta ja että kehonrakennus on sinulle ELÄMÄNTAPA™, kun olet harrastanut sitä viikon...

Livenä on varmasti kynnys negatiiviseen palautteeseen suurempi, mutta uskon myös, että toisaalta livenä sinullakin on kovempi kynnys huutaa kovaan ääneen kaikille olevasi KEHONRAKENTAJA™ heti kävellessäsi ekaa kertaa salin ovesta ja että kehonrakennus on sinulle ELÄMÄNTAPA™, kun olet harrastanut sitä viikon...

Se voi olla, mutta en täällä pakkiksellakaan missään vaiheessa "huudellut" että olen kehonrakentaja. Ja aloituspostauksessakin sanoin, että olen ottanut sen elämäni suunnaksi.

Terve taas! Täällä aikoja sitten joku kysyi sarjapainoista, ym. Niin laitan tähän nyt liikkeet & sarjapainot lihasryhmän viereen. Tai alle tai jotain :)

Ma
- Penkkipunnerrus tangolla (60kg) / kässäreillä (20kg/per käsi), vinopenkki tangolla (45kg) / kässäreillä (20kg/per käsi), rintaprässi (30kg), ristikkäistaljassa prässäten? (20kg) (en muista liikkeen nimeä)
- Hauiskääntö mutkatangolla (30kg), scotissa (25kg), hauiskääntö kässäreillä (12kg/per käsi), hauiskääntö alataljassa (30kg)
- Forkuille vähän kaikennäköistä veivaamista, mm. rannekääntöä tangolla / kässäreillä, hauiskääntöä myötäotteella, hauiskääntöä alataljassa myötäotteella (olikohan se myötäote? :D)

Ti

- Kyykky tangolla (50kg) / smithissä (70kg), prässi (180kg), reiden koukistus (15kg), reiden ojennus (25kg) SJMV (70kg)
- Pohkeet seisten (70kg) / istuen (60kg)

To
- Viparit sivuille (12kg), viparit taakse (4kg), pystäri tangolla (35kg) / kässäreillä (16kg/per käsi), viparit eteen/ylös (8kg)
- Kapea penkki (50kg), ranskalainen punnerrus (15kg), ylätaljassa levittäen narulla (15kg), ylätaljassa tangolla (20kg)

Pe

- Ylätalja niskantaakse (50kg) / eteen (60kg), leuanveto (ei lisäpainoja), alatalja (60kg), kulmasoutu tangolla (70kg) / kässäreillä (30kg/per käsi)
-Olan kohautukset (80kg)

Vatsoja teen 2x viikkoon, vähän minä päivinä on fiilistä, ei kuitenkaan peräkkäisinä.

Siinä on tuo mun treeniohjelmani nyt ja joissain lihasryhmissä en kaikkia noita liikkeitä tee, esim. ylätalja niskantaakse & eteen, niin vaihtelen vähän päivän fiiliksen mukaan. Lämmittelyt teen korottaen työsarjapainoihin. Ja nuo ovat painot joilla teen 3-4 sarjaa, 3:n sarjoissa 15-15-12 / viimeinen failureen ja 4:n sarjoissa 15-15-12-12 / viimeinen failureen. :)

Back
Ylös Bottom