Negatiivisuus aloittelevia kehonrakentajia kohtaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jezeli
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hmhh.. näistä tavoitteellista treenaamista aloittelevia ja sitä jo muutaman hetken harrastaneita tuntuu usein yhdistävän se, että haalitaan foorumeilta ym jos jonkinlaista ihmeohjelmaa joilla pyritään maksimoimaan penkkitulos kolmessa kuukaudessa tms, tai jos ei satuta kuulumaan RHP-jengiin, niin sitten hankitaan kaikki mahdolliset asiaankuuluvat releet ja kuljeskellaan vaimonhakkaajassa treenikassi olalla pitkin salia hera80:aa shakerista hörpiskellen ja haastellaan kuuluvaan ääneen salikavereiden kanssa millaisella progressiolla kukin treenaa ja mitkä on makrojakaumat - Enemmän arvoistaisin sitä, jos nämä kaiffarit pitäisivät isoimmat mölyt mahassaan ja sen sijaan pyrkisivät nöyrästi pienin askelin opiskelemaan lajin/harrastuksen saloja sekä tekemään määrätietoisesti töitä kohti tavoitteitaan, joiden toteuttamisessa osaava valmentaja voi olla korvaamaton apu. Kovin moni kun saattaa viettää salilla monta tuloksetonta vuotta pelkästään heiluen punttien kanssa luullen sitä treenaamiseksi..

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Nyrkkeilyn harrastaja on silloin titteli. Ja kyllä ilman kisailua on normi kuntosali harrastaja..
Yleisesti ottaen tossa on mielikuvan luomisesta kiinni. jos sulle joku sanoo olevansa nyrkkeilijä mitä sä ajattelet?
Jos kuulet että joku on kehonrakentaja varmaan luo hieman mielikuvaa ihmisestä?

Ilman kisailua voi olla kehorakennusta harrastava ihminen ja ilman kisailua voi olla myös pituushyppyä, shakkia tai rugbya harrastava ihminen. Mutta jos joku kysyy pituushyppyä harrastavalta ihmiseltä tämän harrastuksista, tämä voi vastata "joo harrastan pituushuppyä" tai "olen pituushyppääjä"........"juuh kyllä mää tykkään käydä salilla" "harrastan kehonrakennusta" "OLEN KEHONRAKENTAJA"

Onhan tossa joo tietty kaiku

Ilman kisailua voi olla kehorakennusta harrastava ihminen ja ilman kisailua voi olla myös pituushyppyä, shakkia tai rugbya harrastava ihminen. Mutta jos joku kysyy pituushyppyä harrastavalta ihmiseltä tämän harrastuksista, tämä voi vastata "joo harrastan pituushuppyä" tai "olen pituushyppääjä"........"juuh kyllä mää tykkään käydä salilla" "harrastan kehonrakennusta" "OLEN KEHONRAKENTAJA"

Sillä erolle vielä että pituushyppääjä nyt ei ulkoisesti näytä kuin hyväkuntoiselta urheilijalta eli vaatteet päällä ei miltään. Taas jos sanot olevasi KEHONRAKENTAJA niin oletettavasti silloin on sitä pattiakin vähän enempi kuin pari vuotta salilla penkkiä veivanneella. Tässä on se iso ero.

Mutta voiko ilman lihaksia olla kehonrakentaja? Kuulostaa vähän samalta kuin olisi pikajuoksija ilman jalkoja.
Yleisesti ottaen onhan se hauskaa jos joku mainostaa olevansa kehonrakentaja ja näyttää Justin Bieberiltä..
Muutama vastaava..
-Olen nyrkkeilijä= kuntonyrkkeilyä takana useita vuosia.
-Olen pituushyppääjä )= ennätys 4metriä

Noilla lauseilla luodaan mielikuvia ja jos todellisuus on ihan muuta niin koomistahan se on aivan sama vaikka pituushyppääjä hyppäisikin 9m 10v päästä.

Joo ja kun tämä kehonrakennus nyt ei ole laji mitä valtavirta ihailemalla ihailee, niin en minä ainakaan viitsisi sitä turhaan esille tuoda. Käy salilla treenaamassa ja yrittää kasvattaa pattia jos joku kysyy. Mutta saa tämänkin tehdä vaikeaksi jos välttämättä haluaa yrittää kääntää ihmisten ajatuksia...

Taas jos sanot olevasi KEHONRAKENTAJA niin oletettavasti silloin on sitä pattiakin vähän enempi kuin pari vuotta salilla penkkiä veivanneella. Tässä on se iso ero.
Tässä on nyt rajanvedon paikka. Eli kehonrakentajan raja menee joka ihmisellä eri paikassa ja jonkun muun mielestä meikäläinen on ihan selkeästi kehonrakentajan näköinen ja jonkun toisen mielestä ei. Mä olen itse sitä mieltä, että tavoitteet tekee susta sen kehonrakentajan eikä mikään ulkomuoto. Jos treenaat painonnostoa, olet painonnostaja, jos treenaat nostaaksesi mahdollisimman paljon kyykystä, penkistä ja mavesta, olet voimanostaja ja jos sun tavoitteet on kasvattaa lihasmassaa, niin olet kehonrakentaja. Hyvin yksinkertaista, eikä tarvitse miettiä mitään ulkonäköseikkoja.

Nyt joku tietysti tulee kertomaan, että se kartingkuski jonka tavoite on olla formulakuski, voi siis tällä logiikalla sanoa itseään formulakuskiksi. No ei voi, koska tässä on olemassa ihan selvä raja ja se nyt on muutenkin täysin eri asia.

Tässä on nyt rajanvedon paikka. Eli kehonrakentajan raja menee joka ihmisellä eri paikassa ja jonkun muun mielestä meikäläinen on ihan selkeästi kehonrakentajan näköinen ja jonkun toisen mielestä ei. Mä olen itse sitä mieltä, että tavoitteet tekee susta sen kehonrakentajan eikä mikään ulkomuoto. Jos treenaat painonnostoa, olet painonnostaja, jos treenaat nostaaksesi mahdollisimman paljon kyykystä, penkistä ja mavesta, olet voimanostaja ja jos sun tavoitteet on kasvattaa lihasmassaa, niin olet kehonrakentaja. Hyvin yksinkertaista, eikä tarvitse miettiä mitään ulkonäköseikkoja.

Nyt joku tietysti tulee kertomaan, että se kartingkuski jonka tavoite on olla formulakuski, voi siis tällä logiikalla sanoa itseään formulakuskiksi. No ei voi, koska tässä on olemassa ihan selvä raja ja se nyt on muutenkin täysin eri asia.

Tämä oli mielestäni yksi asiallisimmista kommenteista ja tähän aiheeseen parhaiten vastauksen tuova.

Keskustelua voidaan jatkaa aloituspostauksessa tärkeimmästä aiheesta, kysymyksestä jonka sinne kirjoitin. Kun nyt tämä keskustelu on mennyt siihen, että kuka tai mikä on kehonrakentaja. Siitä voi joku tehdä oman ketjun, niin jatketaan siellä siitä aiheesta, jos on tarvis, eikö vain? :)

Tämä oli mielestäni yksi asiallisimmista kommenteista ja tähän aiheeseen parhaiten vastauksen tuova.

Keskustelua voidaan jatkaa aloituspostauksessa tärkeimmästä aiheesta, kysymyksestä jonka sinne kirjoitin. Kun nyt tämä keskustelu on mennyt siihen, että kuka tai mikä on kehonrakentaja. Siitä voi joku tehdä oman ketjun, niin jatketaan siellä siitä aiheesta, jos on tarvis, eikö vain? :)

Niin, se ratkaisu siihen varsinaiseen ongelmaan on jo kerrottu, jos se ongelma siis edelleen oli tuo mikä on mainittu mm ketjun otiskossa? Jos se taas oli jotain muuta niin kertokaa sitten minullekin niin tiedän missä mennään.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Onhan siinä kehonrakentajana olemisessakin samalla lailla ihan selvä raja. "Olen ammattisotilas" sanoo varusmiespalveluksensa aloittanut Esa 18v.

Itse topikin aiheeseen, eiköhän negatiivisuus ylipäänsä kehonrakennusta kohtaan ole se oleellisin asia. Aloittelijalle naureskeleminen on sitten muuten vain huvittava asia.

Onhan siinä kehonrakentajana olemisessakin samalla lailla ihan selvä raja. "Olen ammattisotilas" sanoo varusmiespalveluksensa aloittanut Esa 18v.

Itse topikin aiheeseen, eiköhän negatiivisuus ylipäänsä kehonrakennusta kohtaan ole se oleellisin asia. Aloittelijalle naureskeleminen on sitten muuten vain huvittava asia.
Ei ole rajaa, vaan jokainen mieltää kehonrakentajan eri tavalla. Se Esa on kyllä sotilas, mutta ei ammattisotilas, ihan samalla tavalla kuin se aloitteleva pulkannaru on kehonrakentaja, mutta ei ammattikehonrakentaja.

Voihan toki sanoa harrastavansa kehonrakennusta, vaikkei lihaksia olisikaan, mutta jos sanoo olevansa kehonrakentaja niin kuulostaa jo siltä että hommaa tehdään vakavasti. Eihän kukaan harrastajakaan sano että on pituushyppääjä. Muutenhan ainakin itse oletan, että sitä tehdään ihan kilpaurheilutasolla. Tai eihän pianonsoittoa harrastava kutsu itseään pianistiksi vaan pianonsoiton harrastajaksi.

Niin, se ratkaisu siihen varsinaiseen ongelmaan on jo kerrottu, jos se ongelma siis edelleen oli tuo mikä on mainittu mm ketjun otiskossa? Jos se taas oli jotain muuta niin kertokaa sitten minullekin niin tiedän missä mennään.

Joo onhan tässä toki jotkut kertonut vastauksen siihen negatiivisuuteenkin. Mutta suurimmaksi osaksi topicissa on keskusteltu että mikä tai kuka on kenenkin mielestä kehonrakentaja.

Enkä ole sitä kutsunut ongelmaksi, vaan halunnut saada mahdollisia näkökulmia, että miksi sitä negatiivisuutta esiintyy ja jokusen vastauksen saanutkin.

Enkä ole sitä kutsunut ongelmaksi, vaan halunnut saada mahdollisia näkökulmia, että miksi sitä negatiivisuutta esiintyy ja jokusen vastauksen saanutkin.
Kaipa se on ihan sama mitä tekee, mutta jos tekemisestään tekee liian ison numeron niin se herättää närkästystä, etenkin jos ei ole tekemisistään ns. näyttöjä.

Voisiko kyse olla samasta kuin toisessa threadissa puhutusta " puuro ja perse " jutusta.

On kai yhä liiankin suomalaista ottaa negatiivinen kanta jos/kun joku hehkuttaa olevansa joku.
Sanomalla: olen aloittanut bodailun, ajattelin kokekeilla kahonrakennusta jne. Saa varmaankin positiivisemman
vasteen kuin toteamalla : Olen kehonrakentaja.

Sitten kun kaikki näkee että joku on kehonrakentaja niin harvoin sitä keskustelussa edes mainitaan. Tietysti joku pienen sarjan kilpailija voi olla vaatteet päällä lähinnä laihan näköinen mutta tajusitte varmaan.

Walk the walk, talk the talk. Ehkä?

Kaipa se on ihan sama mitä tekee, mutta jos tekemisestään tekee liian ison numeron niin se herättää närkästystä, etenkin jos ei ole tekemisistään ns. näyttöjä.

Jep ja on hirveästi ihmisiä jotka tekevät tätä jatkuvasti muutaman kuukauden välein vaan laji vaihtuu.. Sitä mä en kanssa oikein ymmärrä miten voi ruveta joksikin kylmiltään joka vaatii oikeasti vuosien harjoittelun?
Vaikka kehonrakennus onkin periaatteessa hyvin helppoa nostellaan vaan painoja ja syödään hyvin sinne mahtuu niin paljon kompastuskiviä matkalle ettei tosikaan.

Zone-sarja -42%
Voihan sitä aina sanoa, että tällä hetkellä olen innokas saliharrastaja ja 2-3 vuoden päästä toivon olevani (aloitteleva) kehonrakentaja, jos/kun intoa ja motivaatiota riittää saliharrastusta kohtaan. Siinä ei tule ainakaan epäselväksi, mitkä ovat lähtökohdat ja mikä on harrastuksen päämäärä, eikä tule sortuneeksi liioitteluun. Itse varmaan sanoisin jotain tuon suuntaista, jos tavoitteet olisivat edellämainitut, mutta todennäköisesti pitäisin turpani kiinni, tekisin kovasti töitä tavoitteiden eteen ja odottaisin sitä päivää, kun voisin julkisesti jossain ilmoittaa päässeeni tavoitteeseen. :) Eli perisuomalainen lähestymistapa - hyvä vai huono asia? Sitä voi jokainen itse pohtia. Jokainen tehköön kuten itse haluaa, mutta samalla valmistautuu kantamaan vastuun ja seuraukset puheistaan. Teot kuitenkin aina loppujen lopuksi merkitsevät enemmän. Kovaa työtä ja hiljaista puurtamista (oletan, että treeni- ja syöntikuviot ovat hanskassa), niin kyllä se aikanaan kantaa hedelmää.

Tuli noista väittelyistä mieleen tälläinen juttu. Dwayne Johnson, mies joka on ammatiltaan näyttelijä sekä showpainija ja on kovemmassa kunnossa kuin 98% pakkislaisista, häntä voi myös kutsua kehonrakentajaksi? Vai pitääkö olla kilpaillut kyseisessä lajissa, jotta voi kutsua henkilöä tietyllä nimikkeellä, kuten eräs Mähönen on todennut? Tarkoitus ei nyt ollut provosoida ketään ja AP:lle ei muuta kuin kärsivällisyyttä hommaan, hiljaa hyvä tulee.

Tuli noista väittelyistä mieleen tälläinen juttu. Dwayne Johnson, mies joka on ammatiltaan näyttelijä sekä showpainija ja on kovemmassa kunnossa kuin 98% pakkislaisista, häntä voi myös kutsua kehonrakentajaksi? Vai pitääkö olla kilpaillut kyseisessä lajissa, jotta voi kutsua henkilöä tietyllä nimikkeellä, kuten eräs Mähönen on todennut? Tarkoitus ei nyt ollut provosoida ketään ja AP:lle ei muuta kuin kärsivällisyyttä hommaan, hiljaa hyvä tulee.

Tottakai voi koska hän on lähtökohtaisesti jo sen näköinen että uskottavuus riittää.. Mutta voiko vaikka Mattiesko Hytöstä kutsua kehonrakentajaksi`? Treenivuosia takana varmaan 30 ja hänkin on kovemmassa kunnossa kuin 98% pakkislaisista.

Back
Ylös Bottom