Naispuoliset nerot, miksi heitä ei ole?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fil_Aivi
  • Aloitettu Aloitettu
Tunnettuusko tekee keksinnöstä merkittävän?

No yleensä ne tunnetut keksinnöt on ollut niitä merkittävimpiä. Mutta noi keksinnöt on aika vitun turha väittelynaihe. Onhan se nyt päivänselvää ettei naiset ole voineet tehdä läheskään yhtä paljon keksintöjä kuin miehet, kun naisten on pitänyt melkein koko historian ajan olla kyökin ääressä ja synnyttää.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No yleensä ne tunnetut keksinnöt on ollut niitä merkittävimpiä. Mutta noi keksinnöt on aika vitun turha väittelynaihe. Onhan se nyt päivänselvää ettei naiset ole voineet tehdä läheskään yhtä paljon keksintöjä kuin miehet, kun naisten on pitänyt melkein koko historian ajan olla kyökin ääressä ja synnyttää.

Olet oikeassa molemmissa asioissa.

Savantismi on hyvä esimerkki siitä, että nerous ei aina korreloi älykkyyden kanssa.

No en mä noista kyllä mitään kovin suuria keksintöjä löytänyt. Keksintöjä kyllä, mutta ei sellaisia jotka olisivat tunnettuja.

Astianpesukone, höyläpenkki, tuulilasinpyyhkijä ja astiankuivauskaappi esimerkkeinä tunnetuista naisten tuotoksista.

Tosin tässä nyt pitäisi miettiä sitä, että mitä nerous on ja miten se määritellään. Niin kuin aiemmin viittasitkin niin keksinnöt ei tarkoita neroutta.

Itse olen etenkin työkuvioiden kautta huomannut, että erityisesti teknisellä puolella naisilla se osaaminen loppuu tasan siihen kun asioita pitäisi alkaa soveltamaan. Koulun penkillä näitä eroja ei huomaa sillä hyvät oppimistulokset perustuvat usein tunnollisuuteen ja ulkoalukuun. Näissä touhuissa naiset sitten ovatkin tunnetusti miehiä keskimäärin edellä ja yleensä todistuksissakin pyörii niitä kymppejä enemmän. Ammateissa, joissa pärjätään pääasiassa tunnollisuudella ja muistilla ei lienekään kovin kummoista eroa miesten ja naisten välillä.

Tässä kun olen päässyt seuraamaan teknisen alan opiskelua lähietäisyydeltä jo useampia vuosia niin voi helposti nähdä merkittävän eron miesten ja naisten välillä. Naisilta useimmiten puuttuu se uskallus ja rohkeus kokeilla asioita ja sormi menee välittömästi suuhun kun ei ole tarjolla sitä oikeaa vastausta. Sitten sitä istutaan kuutamolla ja odotellaan, että joku auttaa piinasta pois. Miehiltä taas useimmiten löytyy se rohkeus kokeilla asioita silläkin riskillä, että homma räjähtää täysin käsiin. Tätä kautta tapahtuu se varsinainen soveltamisen oppiminen ja tässä se iso ero syntyy.

Tottakai molemmista heimoista löytyy niitä neroja ja idiootteja joka lähtöön, mutta siis keskimäärin näin.

Astianpesukone, höyläpenkki, tuulilasinpyyhkijä ja astiankuivauskaappi esimerkkeinä tunnetuista naisten tuotoksista.

Tosin tässä nyt pitäisi miettiä sitä, että mitä nerous on ja miten se määritellään. Niin kuin aiemmin viittasitkin niin keksinnöt ei tarkoita neroutta.

Mä antaudun. Ei tällaiseen voi vastata.

Ei kannatakaan vastata. Threadi menee tästä etiäppäin ihan vituiks. Kävisitte saman keskustelun baarissa ni ostaisin popcornia ja seuraisin vierestä.

Kyllä mä sanoisin että tää johtuu juurikin siitä että naisten asema on ollut hyvin pitkään se kodinhoitaja eikä tiedemies. Toisaalta tähän on ihan turha edes väittää vastaan koska historiassa on selvät todisteet tästä.

Naiset nyt vain luotu siten, että sopivat lähinnä kodinhoitoon ja eipä niiltä kummempaa tule, eikä oikeastaan edes voi vaatia ja hyvä näin. Luonnonlakeja vastaan ei parane hangata.

Naiset nyt vain luotu siten, että sopivat lähinnä kodinhoitoon ja eipä niiltä kummempaa tule, eikä oikeastaan edes voi vaatia ja hyvä näin. Luonnonlakeja vastaan ei parane hangata.

Niin. Sitäpaitsi jos saisin päättää olisko mulla hyvät tissit vai olisinko nero niin ennemmin mä tissit ottaisin...

Mielestäni täällä on tullut paljon hyviä syitä tähän probleemaan. Itse voisin vielä lisätä, että historia vaikuttaa vieläkin ja esimerkiksi tyttöjen ja poikien kasvatus saattaa olla monessa tapauksessa pienestä pitäen erilaista. Tytöille yritetään usein korostaa rauhallisuutta, vastuuntuntoa ja kiltteyttä kun pojat saavat ns. huutaa asiansa esille ja vähän enemmän sählätä. Vaikea tietysti sanoa, mikä johtuu kasvatuksesta ja mikä biologiasta, mutta pienestä asti harjoitettu tietynlainen kasvatus varmasti vaikuttaa. Ja vanhemmat tietysti siirtävät myös tiedostomattaan näitä "ihanteita" eteenpäin. Nykyään tähän on alettu onneksi kiinnittää paremmin huomiota ja toivottavasti kasvatus yhtenäistyy. Vaikka en nyt siis tarkoitakaan mitään Ruu kutsuu äitiä sudeksi ja isää ketuksi -tyyppistä ratkaisua :)

Yksi elämän tosiasia, miehet on rationaalisia ja naiset on emotionaalisia, näkeehän sen jo ajatusmaailmasta. Suurin osa esim mitä naiset on eduskunnassa päättänyt tällä hallituskaudella ni ei oo ollut mitään tekemistä järjen kanssa.

En ota kantaa siihen, että kuinka hyvin älykkyysosamäärä selittää/korreloi neroutta tai että mikä on historian ja kulttuurin merkitys tähän asiaan. Laitetaan kuitenkin tämä tänne Wikipediasta koskien aihetta, josta muutama onkin jo puhunut:

"Sukupuoli ja älykkyysosamäärä

Monet testit on painotettu niin, että naisten ja miesten keskimäärin saamat tulokset ovat yhtä suuret. On huomattu, että miehet saavat parempia tuloksia kvantitatiivisia ominaisuuksia ja tilallista hahmottamista vaativissa osatesteissä, kun taas naiset pärjäävät paremmin kielellistä lahjakkuutta mittaavissa osatesteissä. Miesten tulosten hajonta on myös suurempi kuin naisten, joten miehet ovat yliedustettuina sekä parhaita että huonoimpia tuloksia saaneiden joukossa.

Sukupuolten ÄO-eroista on tehty monia tutkimuksia ja niiden tuloksista on asiantuntijoiden keskuudessa kiistelty. Joidenkin tutkimusten mukaan miesten ja naisten välillä on keskimäärin noin 4 pisteen keskiarvoinen ÄO-ero miesten hyväksi, mutta useimmissa tutkimuksissa eroa ei ole havaittu.[15] Vuonna 2005 Ian Deary, Paul Irwing, Geoff Der ja Timothy Bates tekivät tutkimuksen, jossa keskityttiin 1292 tyttö-poika sisarusparin ASVAB-tuloksiin. Tutkimuksen mukaan keskimääräinen ÄO on miehillä ja naisilla sama, mutta miehet ovat yliedustettuja molemmissa ääripäissä, kun taas naisilla hajonta on vähäisempi: tutkimuksen mukaan sekä lahjakkaimmassa että heikkolahjaisimmassa 2 %:ssa on kaksi kertaa niin paljon miehiä kuin naisia."

[mutu alkaa] Muistaakseni joku selitti jossain jotain siitä, että tämä ero johtuisi xx- ja xy-kromosomiyhdistelmän eroista. xx-yhdistelmä on "vakaampi" tuottaen tasaisempaa tulosta suuremman "datamäärän" johdosta. Tässä vielä wikistä jotain settiä kromosomeista:
"Y-kromosomi on kooltaan vain murto-osan X-kromosomin koosta ja näin ollen se ei sisällä yhtä paljon geenejä vastinkromosomiinsa nähden. Ne geenit joita Y-kromosomi sisältää liittyvät lähinnä sukupuolen kehittymiseen, kun taas X-kromosomi sisältää useita kehitykseen ja toimintakykyyn vaikuttavia geenejä." [mutu loppuu]

Viimeksi muokattu:
Yksi elämän tosiasia, miehet on rationaalisia ja naiset on emotionaalisia, näkeehän sen jo ajatusmaailmasta. Suurin osa esim mitä naiset on eduskunnassa päättänyt tällä hallituskaudella ni ei oo ollut mitään tekemistä järjen kanssa.

Tästä mä kyllä pyydän esimerkin ;)
Rationaalisuudesta yleisenä piirteenä miesten keskuudessa ei ole kuitenkaan kamalasti näyttöä ottaen huomioon hölmöilyn ja esimerkiksi rikostilastojen määrän verrattuna toiseen sukupuoleen.

Kyllä mä itse näen itseni jossain vaiheessa esimiesasemassa olevan, sen verran ambitiota löytyy. Mutta milloin? Katsotaan sitten vaikka viidenkympin paremmalla puolella, nyt mä en vaan käsitä mistä sellainen aika kyetään repimään. On kuitenkin se kotipuoli joka on kyllä mun vastuulla vaikka teen pidempää päivää kuin ukko.

Tässäkin ketjussa nähdään varmasti kohta vielä suuria todisteita siitä kuuluisasta miesten rationaalisuudesta, sen lisäksi siis, mitä on jo nähty. :lol2:

Eikös tuo ole ihan yleinen tieto ja fakta, että naiset on keskimäärin tunteellisempia kuin miehet ja miehet ovat rationaalisempia kuin naiset? Molempia löytyy toki molemmista.

Eipä tuo kuuluisa rationaalisuus ainakaan arkena näy missään tahi työelämässä. Miehet saattavat ottaa suurempia riskejä, mutta ei sillä rationaalisuuden kanssa ole kovastikaan tekemistä, useinkin päinvastoin.
Itse halusin myös esimerkkejä SirMaxin lausahduksesta "Suurin osa esim mitä naiset on eduskunnassa päättänyt tällä hallituskaudella ni ei oo ollut mitään tekemistä järjen kanssa." Tuulesta vetäisty lausahdus ja kertoo aika paljon siitä mitä tietää ylipäätään eduskunnan toiminnasta, miten yksittäinen kansanedustaja tekee yhtä ainutta päätöstä?

Perusteluja tuskinpa SirMaxilta tulee, mut jos haluaa noita hänen "lentäviä lauseitaan" enemmän lueskella, niin kannattaa mennä tuonne edustakuntavaalit-ketjuun. Hän ehkä ampuu itse parhaiten tuon oman väitteensä alas :D

Perusteluja tuskinpa SirMaxilta tulee, mut jos haluaa noita hänen "lentäviä lauseitaan" enemmän lueskella, niin kannattaa mennä tuonne edustakuntavaalit-ketjuun. Hän ehkä ampuu itse parhaiten tuon oman väitteensä alas :D

Ymmärretty :D

Eikös tuo ole ihan yleinen tieto ja fakta, että naiset on keskimäärin tunteellisempia kuin miehet ja miehet ovat rationaalisempia kuin naiset? Molempia löytyy toki molemmista.

Tossa edellä tuli jo esiin. mm. miesten rikostilastot. Lisäksi voi ottaa miesten yliedustavuus itsemurha-, väkivalta-, alkoholismi-, peliriippuvuus- ym. pahistilastoissa. Se "yleinen tieto ja fakta" että miehet ovat "keskimäärin" (what?) rationaalisempia ja naiset emotionaalisempia on jostain keskiajalta, ja sille on helppo löytää vastaesimerkkejä jotka kumoavat sen. Miksi keskimäärin rationaalisemmat miehet olisivat keskimääräistä useammin peliriippuvaisia kuin vähemmän rationaaliset naiset?

En tiedä tälle sanalle suomennosta, mutta tämä ketju on hyvä esimerkki siitä: http://en.wikipedia.org/wiki/Bigotry

Itse olen etenkin työkuvioiden kautta huomannut, että erityisesti teknisellä puolella naisilla se osaaminen loppuu tasan siihen kun asioita pitäisi alkaa soveltamaan. Koulun penkillä näitä eroja ei huomaa sillä hyvät oppimistulokset perustuvat usein tunnollisuuteen ja ulkoalukuun. Näissä touhuissa naiset sitten ovatkin tunnetusti miehiä keskimäärin edellä ja yleensä todistuksissakin pyörii niitä kymppejä enemmän. Ammateissa, joissa pärjätään pääasiassa tunnollisuudella ja muistilla ei lienekään kovin kummoista eroa miesten ja naisten välillä.

Tässä kun olen päässyt seuraamaan teknisen alan opiskelua lähietäisyydeltä jo useampia vuosia niin voi helposti nähdä merkittävän eron miesten ja naisten välillä. Naisilta useimmiten puuttuu se uskallus ja rohkeus kokeilla asioita ja sormi menee välittömästi suuhun kun ei ole tarjolla sitä oikeaa vastausta. Sitten sitä istutaan kuutamolla ja odotellaan, että joku auttaa piinasta pois. Miehiltä taas useimmiten löytyy se rohkeus kokeilla asioita silläkin riskillä, että homma räjähtää täysin käsiin. Tätä kautta tapahtuu se varsinainen soveltamisen oppiminen ja tässä se iso ero syntyy.

Tottakai molemmista heimoista löytyy niitä neroja ja idiootteja joka lähtöön, mutta siis keskimäärin näin.

Tästä tuli mieleen, kun kävin yhdessä tilitoimistossa kysymässä kesätöitä. Toimitusjohtaja (mies) valitteli, että tekijät on jo olemassa, vaikka mielellään ottaisi miehiä lisää töihin. Kuulemma naiset, joita enemmistö työntekijöistä, tekee kyllä kiltisti ja tunnollisesti suorittavan työn, mutta kaikki kehitys ja toiminnan eteenpäin vieminen, uudet ajatukset on jäänyt miespuolisten harteille.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom