SUPERCARB 1kg -40%

Myytti: Kiinteytyminen - kysymykset tähän threadiin!

Voinko nopeuttaa kiinteytymistäni ja lihasten kehittymistä jotenkin??

Kuten tuossa yllä on todettu, on painonputoamisvauhti aika maksimissaan nyt. Mutta, jos käyt vain kaksi kertaa viikossa salilla ja olet vielä aloittelija, tekisin sinuna yksijakoisen (vaikka vähän eri liikkeillä) eli tulisi treenattua kroppa kaksi kertaa viikossa läpi.

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
...ruokavalion siistiminen turhista herkuista sekä hiilaripainotteisuudesta siirtyminen proteiinipitoisempaan saattaisi jo tehdä ihmeitä ihan ilman miinuskaloreitakin, vai olenko oikeassa?

Kokeile ensin viikko-kaksi ilman miinuksia, sitten vasta -500 kcal jos ei lähde tippumaan. Ei kannata ottaa kaikkia "aseita" kerralla käyttöön. Ei lihakset lähde mihinkään, kun treenaat, etkä syö liian vähän. Millasista kaloreista lähdet liikkeelle? Hiilarit aamuun ja treenin ympäsille. Ja rasvanpoltto vaatii ruokavalioon rasvaa, jota sulla onkin tosi hyvin toi 30 %. Pidä se!

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
... Millasista kaloreista lähdet liikkeelle?...

Hirveän vaikea sanoa millaisista luvuista lähden liikkeelle, kun tämä kaloreiden seuraaminen on oikeasti alkanut kiinnostamaan vasta muutaman viikon ajan. Herkuttelukautena (lue: koko tähänastinen elämä ;) ) kaloreita on taatusti tullut päivittäisestä suklaapatukasta, pulla/leivos per viikko, päivittäisestä karkkien napostelusta jne.

Nyt kun herkut on jätetty pois, niin esim. tänään kaloreita kertynee kalorilaskurin mukaan karvan verran alle 1900 kcal jos ei mennä plussilla eikä miinuksilla (salitreeni 1h 20 min. takana). Taidan nyt mennä pari viikkoa siten, että ei tule plussaa eikä miinuksia. Katsotaan miltä sitten tuntuu.

Mutta pakko kyllä sanoa, että leivän vähentäminen ruokavaliosta on kyllä piristänyt kummasti. Ennen iltaisin tuli syötyä leipää juustolla + kaakaota tms., mutta nyt kun iltapala koostuu suurimmaksi osaksi proteiinista, ei aamulla olekaan niin kiljuva nälkä. Lisäksi proteiinipitoinen ruoka pitää päivälläkin pirteänä eikä töissäkään meinaa nukahdella ainakaan niin helposti =)

Väittäisin, että 1900 kcalorilla ollaan jo miinuksilla, etenkin jos on 1,5 h punttitreeni ja normaali päivän aktiivisuus päälle. Tai ainakin aika keiju saa olla. Oo tarkkana ettet mene siihen lankaan että syöt liian vähän.

Taitaa olla totta että punttailu oikeasti "kiinteyttää" ihan rasvakudostakin. Entiset samat löysät tuntuvat ja näyttävätkin tiiviimmiltä. Varmaankin johtuu sidekudoksien vahvistumisista..?

Taitaa olla totta että punttailu oikeasti "kiinteyttää" ihan rasvakudostakin. Entiset samat löysät tuntuvat ja näyttävätkin tiiviimmiltä. Varmaankin johtuu sidekudoksien vahvistumisista..?

Ei ole totta. Rasva on rasvaa. Veikkaisin, että treenaaminen on parantanut aineenvaihduntaa ja ehkä vähän nesteitä on poistunut --> "kiinteytys"-efekti. Tai jos lihakset rasvan alla on hieman kasvaneet etkä ole kerryttänyt rasvaa vastaavasti, rasva jakautuu pikkusen suuremmalle alueelle (käytännössä siis rasvaprosentti on pienentynyt).

Hei, en tiedä onko tämä oikea osio kysymykselleni, mutta haluaisin kiinteytyä, mutta en diettaamalla vaan kasvattamalla lihasmassaa ja sen jälkeen mahdollisesti polttamalla vähän rasvaa pois. En oo koskaan aikaisemmin kasvattanut lihasmassaa, joten siitä olisi vähän kysyttävää. Eli onnistuuko tämä jos treenaan yksijakoisella 2 kertaa viikossa (pitäisikö tuohon ottaa 1-2 aeroobista mukaan?) ja söisin 2500kcal? Mun peruskulutus on n. 1700kcal, joten jäisin tuossa n. 500kcal plussan puolelle. Aikaa tälle projektille ajattelin varata 2kk, riittääkö se? Kiitos jo etukäteen jos joku viitsii vastata :)

Se riippuu niin siitä mitä tekee siellä kuntosalilla. Itse oon keskittynyt isoihin liikkeisiin (sjmv, kyykky, ylätalja jne.), niillä saa hyvin tuntumaan myös keskivartaloon.

sama! menny reilusti yli vuoden verran näitä treenatessa ja pakko myöntää että kroppa on paljon timmimpi kuin aikasemmin.
Mua ärsyttää välillä ihan suunnaatomasti naistenlehtien eri "kiinteytymisvinkit", mutta yhdessäkään niistä ei puhuta kuntosaliharjoittelusta sanallakaan... hypitään ja pompitaan ihme asennoissa ja joskus joku kahvakuulakin saattaa olla mukana hyvällä tuurilla.

Munkin moni kaveri puhuu aina siitä, että ois kiva kiinteytyä, mutta näkyvät vatsalihakst, lihaksikkaat reidet ja kädet on ehdoton ei. Ihme käsitys naisilla on kiinteytymisestä, sillä se mitä ilmeisimmin tarkottaa siimakäsiä, litteetä vatsaa ja kivan pyöreetä peppua. Sitte ravataa kaiken maailman jumppatunneilla ja syödään reilusti alle kulutuksen että jos sitä kiinteytyisi.. Joskus oon yrittäny valaista asiaa että aika turhaa sitä on ravata jumpissa ja syödä älyttömän vähän, lihaksethan (se olennaisin asia) siinä katoo:jahas:

Mulla lähteny vatsanseudun rasva ja alkanut treenautut vatsalihakset näkymään, kun oon alkanu syömään paremmin. Eka askel oli säännöllinen aamupala, alussa yökötti mutta nyt on suorastaan huutava nälkä aina aamusin kun herää ja koulussanki kannan aina jotain välipalaa mukana, ja kun viitti oikeesti panostaa siihen syömiseen että sitä on riittävästi ja se on kunnollista, nii liikunnastakin sai paljon enemmän irti.:)

Hei, en tiedä onko tämä oikea osio kysymykselleni, mutta haluaisin kiinteytyä, mutta en diettaamalla vaan kasvattamalla lihasmassaa ja sen jälkeen mahdollisesti polttamalla vähän rasvaa pois. En oo koskaan aikaisemmin kasvattanut lihasmassaa, joten siitä olisi vähän kysyttävää. Eli onnistuuko tämä jos treenaan yksijakoisella 2 kertaa viikossa (pitäisikö tuohon ottaa 1-2 aeroobista mukaan?) ja söisin 2500kcal? Mun peruskulutus on n. 1700kcal, joten jäisin tuossa n. 500kcal plussan puolelle. Aikaa tälle projektille ajattelin varata 2kk, riittääkö se? Kiitos jo etukäteen jos joku viitsii vastata :)

En ole mikää ekspertti vaa alottelija itsekin, mutta mä kans mietin samaa ja sain neuvoja täältä eli yksjakoisella ehkä sen kolmisen kertaa viikossa niin hyvä tulee. Ite teen pari kertaa viikossa hiihtolenkkejä, ei siis mitään hirveetä menoa vaan suht matalla sykkeellä, oon ymmärtäny että se polttaa sitä ylimäärästä rasvaa jos sitä on, mutta oon kyllä varautunu siihen että se kaikki ylimääränen ei lähe kun syö yli kulutuksen joka tapauksessa..

Kalorilaskenta kunniaa!

Luojan kiitos jollain muullakii on tää sama ongelma. On ohuesti alkanu kiristää taas tässä vuoden alussa ku likat haluaa "kiinteytyä" ja aseina tietysti hirveet määrät aerobista ja ihan liian kinttana ruokavalio. Ja sitte ihmetellää et miks alkuu lähti kaks kiloo ja nyt ei pääse enää mihinkää. Aina ekana kysyn: piätkö ruokapäiväkirjaa? Vastaus: en. No sitte yritän vinkata et kaveri syö liian vähän ja aina tulee niitä mutinoita et "eiei en usko et syön liian vähä". No älä usko, ku laske. Yhtenä päivänä ees laskis ne kalorit ni näkis heti. Näin miulle kävi vuos sitte ku kyllästyin tuskailemaa ku mitää muutoksia ei tapahtunu vaik ahkerasti väänsin salilla. Onneks silloin pienen purnauksen jälkee otin neuvot vastaan ihmiseltä, joka ties asioista enemmän. :worship:

Köyhänä opiskelijana itellä suurin huoli on jatkuvasti että todellaki sais syötyä päivittäin tarpeeks. Terveelliseen ja monipuoliseen ravintoon pyrin panostamaan, mutta rahaahan siihen menee. Kärsivällisellä ja tavotteellisella treenillä oon kuitenkin huomannu että kyllähän se kroppa on ulkonäöltä muuttunu. Lihasta on tullu ja sitä rasvaa lähtenyt. Mihinkään pikadietteihin en ole lähteny, tarkotuksena on ollu elämäntapojen pysyvä muutos ja pyrkimys päästä elämäni kuntoon tavotteellisen treenin ja hyvän ruokavalion avulla. Ei tulis mieleenkään alkaa rajottamaan syömistä, eihän sillon jaksa salilla treenatakaan. Ja millä polttoaineilla niitä lihaksia sillon sais kasvatettua?

Terveelliseen ja monipuoliseen ravintoon pyrin panostamaan, mutta rahaahan siihen menee. Kärsivällisellä ja tavotteellisella treenillä oon kuitenkin huomannu että kyllähän se kroppa on ulkonäöltä muuttunu.
Kyllä se on sen rahan arvoista :) minusta joku 2 kk "kuntokuuri" kuulostaa aika kunnianhimoiselta projektilta, ainakaan saavuttaa mitään pysyviä tavoitteita??

Kyllä se on sen rahan arvoista :)

Todellakin on rahan arvoista! Ja kerran kun on päässy terveellisen ja monipuolisen ruuan makuun, niin täytyy kyllä myöntää ettei edes tee mieli mitään epäterveellistä tai rasvasta, kuten pizzoja tai sipsipusseja joita tuli jossain vaiheessa vedettyä aika lailla joka viikonloppu... Samoin on alkoholin juonti jääny. Enemmänkin sitä haluu nauttia ja herkutella erilaisilla salaateilla ja kokeilla aina jotain uutta terveellistä omaan ruokavalioon. Kai siinä jotain perää on että ikä tuo mukanaan viisautta :)

Juuh kyllä terveellisyyteen kannattaa satsata :D Mutta kyllä sit aikas halvalla pääsee kun tutkiskelee tarjouksia jne :) Itse olen nyt innostunut leipomaan, esim. karppi sivuilta löytyy hyviä reseptejä protsku pitoisiin ruokiin :P tietysti kannattaa vähän niitä rasvoja kyylätä :) Kokeilin joskus jauhelihapiirakkaa karppi ohjeilla, jossa pohja tehtiin proteiinijauhoista (soija/hera) ja kanamunasta. Tuli muuten hyvää!

Mites tämä ystävämme selluliitti?

En löytänyt (jaksanut etsiä) aikaisempaa keskustelua tästä.
Itselläni, kuten varmaan useimmilla selluliitti keskittyy takareisiin ja pakaroihin.. Ylä ja keskivartalo on mulla suht kivassa ja timmissä kunnossa ja viimeiseksi sulattelukohdaksi on sitte jääny alavartalo.
Onko tähän "selluliitti elää sun perseessä ikuisesti"-myyttiin joku ratkasu. Millaisen treenin ootte kokeet hyödylliseksi, vai diettaamallako sitten?

Mites tämä ystävämme selluliitti?

En löytänyt (jaksanut etsiä) aikaisempaa keskustelua tästä.
Itselläni, kuten varmaan useimmilla selluliitti keskittyy takareisiin ja pakaroihin.. Ylä ja keskivartalo on mulla suht kivassa ja timmissä kunnossa ja viimeiseksi sulattelukohdaksi on sitte jääny alavartalo.
Onko tähän "selluliitti elää sun perseessä ikuisesti"-myyttiin joku ratkasu. Millaisen treenin ootte kokeet hyödylliseksi, vai diettaamallako sitten?

Mulla tuli elämäni ekan kerran sellua, kun paranin syömishäiriöstä - rasva hyökkäsi takareisiin, ja tosi tiukasti! Mutta ei se mitään ikuista ole, vaatii vain älyttömästi työtä! Itse olen kokenut parhaimmaksi sellun hävittäjäksi pitkäkestoisen matalasykkeisen aerobisen liikunnan. Tein esim viime kesänä paljon jopa kolmen tunnin sauvakävelylenkkejä, ja mielestäni sinä aikana sellua hävisi tosi iloisesti! Toki käyn myös puntilla ja rykäisen kovatempoisia lyhyitä juoksulenkkejä, mutta mielestäni juuri nuo pitkät matalatempoiset oikein buustasivat sellunpolttoa.

Mulla käyny aika jännästi eli kun alotin säännöllisen kuntosaliharjoittelun puolisen vuotta sitten (sitä ennen käyny einiin säännöllisesti) nii mulla alkoi tulla sellullittia vatsan alueelle. Ei mitään kovin huomattavaa mutta kuitenkin vähän... siis en ymmärrä, elämäntavat parantuneet, lihaksia treenannu entistä ahkerammin niin sitten tulee sellua?!? eikös se pitäis mennä just päinvastoin...:D

siis en ymmärrä, elämäntavat parantuneet, lihaksia treenannu entistä ahkerammin niin sitten tulee sellua?!? eikös se pitäis mennä just päinvastoin...:D
No ei, kun sittenhän kaikki olisi liian täydellistä...
dry.gif
:D

Vatsarasva

Olen kevään aikana tiputtanut lähes 15 kiloa painoa. Nyt ollaan siinä tilanteessa, että olen kilon päässä alipainosta ja rasvaprosentti elektronisessa mittauksessa 17% (todennäköisesti himpun alhaisempi, huono mittaustilanne/ajankohta).

Kaikkeen muuhun olen tyytyväinen, mutta alavatsassa on vielä "liikaa" massaa, vaikka two pack näkyykin ja keskipalatkin ainakin aamuisin. Sanomattakin selvää, että painoa en voi enää tiputtaa. Eli ottaen huomioon, että tavoitteellista treeniä on takana vasta vajaat viisi kuukautta, luuletteko, että vatsan saisi kiristymään puhtaalla ruokavaliolla ja hyvällä treenijaolla kärsivällisyydellä ja ajan kanssa. Ilman, että tarvisi tiputella enää kiloja? Rasvaprosenttia yritän vielä hiukan pudottaa.

(Tiedän, että naisen biologiaan kuuluu varastoida rasvaa etenkin alavatsaan. Tiedän myös, että hormonitoiminta saattaa joillain heitellä jo 15% rasvoissa. Ei please terveystiedontunnin luentoja.)

Todellakin saat treenillä tavoittelemasi tuloksen, jos se treeni on riittävän kovaa ja kokonaisvaltaista, järkevää, teet vatsalikkeet monipuolisesti ja muutenkin fiksusti ja oikein sekä syöt tarpeeksi ja järkevää ruokaa. 5 kk on vielä tosi lyhyt aika treeniä, joten saman verran lisää ja tulokset on jo ihan toistaluokkaa. Teethän pinnallisten vatsalihasten lisäksi myös monipuolista syvienvatsalihasten treeniä?

Voimapyörää voin suositella suurella lämmöllä.

Todellakin saat treenillä tavoittelemasi tuloksen, jos se treeni on riittävän kovaa ja kokonaisvaltaista, järkevää, teet vatsalikkeet monipuolisesti ja muutenkin fiksusti ja oikein sekä syöt tarpeeksi ja järkevää ruokaa. 5 kk on vielä tosi lyhyt aika treeniä, joten saman verran lisää ja tulokset on jo ihan toistaluokkaa. Teethän pinnallisten vatsalihasten lisäksi myös monipuolista syvienvatsalihasten treeniä?

Voimapyörää voin suositella suurella lämmöllä.

Kiitos kannustuksesta. Teen kyllä erilaisia vatsoja, myös voimapyörällä.

Olen pohtinut pitäisikö lisätä aamu-aerobista. Viikonloppuisin se kuuluu ohjelmaan, mutta viikolla lenkille lähtö vaatii paljon enemmän asennetta. Foorumillahan on eräs suosittu ketju jossa aamu-aerobisen merkitys kumotaan. Toisaalta moni suosittelee sitä omien kokemustensa pohjalta.

Juoksen lähes päivittäin, ja tykkään siitä hirmuisesti. Mutta illalla juokseminen tuntuu paremmalta ja pää nollaantuu työpäivän jälkeen. Aamulla vauhtiin pääseminen on vaikeampaa, juoksu hitaampaa enkä jaksaisi kympin lenkkiä kuudelta aamulla. Tosin kaipa siihen tottuisi ajan kanssa.

Eli onko aamu-aerobisella niin suuri merkitys, että sitä kannattaisi tehdä puoliväksin, kun illalla suorastaan lasken tunteja, että pääsen taas juoksemaan?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom