SUPERCARB 1kg -40%

Myytti: Kiinteytyminen - kysymykset tähän threadiin!

kulutus on yksilöllistä ja siksi noiden laskureitten kanssa pitää olla vähän skeptinen. Tietenkään en nyt suosittele tuolla minun harrastamalla 2500 kcal diettaamaan lähtemistä kun ihmisissä on niin paljon eroja. Pitäisi periaatteessa ensin ihan testaamalla testata paljon se kulutus on. Sinuna lähtisin vaikka sillä tavalla diettaamaan, että aloittaisin tuolla 2000 kcal, söisin sen mukaan 2 viikkoa ja katsoisin mitä on lopputulos. Jos paino on tippunut, jatka sillä, jos taas ei ole mitään tapahtunut, laske vaikka 1800 kcal ja jos painoa tullut lisää, niin vähennä jopa 1500 asti. Noin suurinpiirtein. Painoo verratessa muista, että näin naisena paino osaa heittelehtiä hormonien takia muutenki, joten testailut kannattaa mieluiten ajoittaa kierron mukaan sillä tavoin ettei se hirveesti sitä sotke.

Rasvaa saa esim. siemenistä ja pähkinöistä. Naminami :D

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Hei kiitos beibei :)
Kuulostaa toi testaaminen ihan suht järkevältä. Pelottaa tosiaan jos alan syömään sen 2500kcl ni paisun aika lailla ja sitte taas jos syön ton kalorilaskurin suosituksen mukaan ni pelkään et menee sille säästöliekille. Niin ja semmonen kysymys vielä, että kanattaako tän kokeilun aikana (ja oikeestaan jatkossaki) syödä kovan treenipäivän jälkee enmmän vai pyrkii syömään aina tasasen määrän kaloreit?

Niin ja kiitos vielä rasvan lähteestä :) Pähkinöisiä popsimaan.

Kuinka paljon painon pitäisi nousta kuukaudessa? Jos on nainen ja se lihaskasvu tosiaan olematonta niin jos puoli kiloa tulee kuussa niin onko tästä yhtään lihasta? Ei viittis ihan rasvallakaan nostaa painoa useita kiloja... Toimiiko lihasmuisti ollenkaan tässä tapauksessa jos koittaa saada alkuperäisiä lihaksiaan takaisin (jotka on kerran typerästi laihduttanut). Alipainoinen ja lihakseton olen ja pitäis sitä lihasta saada jonkun verran. Olen onnistunut pohjelihakset kasvattamaan miinuskaloreilla joten luulis (tsemppaan itseäni) että sitä lihasta tulis muuallekkin jos ahkerasti treenaan ja syön maltillisilla plussilla. :) Häiritseekö hormonitoiminta lihaskasvua, koska kuukautiset ovat jääneet kesäkuun jälkeen pois..? :/

Häiritseekö hormonitoiminta lihaskasvua, koska kuukautiset ovat jääneet kesäkuun jälkeen pois..? :/
Jos kuukautiset on yli puoli vuotta pois, siitä voi tulla luustoon pysyviä vaurioita. Lääkäriin. Jos sulla on syömishäiriötaustaa, ensin kroppa kuntoon ja vasta sitten treenaamaan tosissaan, muuten tulee vahinkoa :(

Onko normaalia että kehon rasvaisuus lisääntyy ku aloittaa punttailun? Olen nyt kuukauden käynyt salilla lihasten kasvatus mielessä, mutta näin alussa totutellen. Olen hieman alipainoinen ja en ole kyllä plussakaloreita vielä syönyt eikä vaakakaan näytä kovin kummosia muutoksia. Voiko johtua että kroppa lisää rasvaa että hormonitoiminta pelaisi paremmin? Eikö hormonit ole jotekin riippuvia rasvan määrästä, tai siis eivät toimi kunnolla jos rasvat on liian alhaiset... Aika lailla olen kulutukseni mukaan syönyt (omasta mielestäni), mutta rasvaa on tullut erityisesti alavatsaan, selkään ja kainaloihin. Vai olenko syönyt tietämättäni extrakaloreita? Mutta vaakan mukaan ei ole kyllä lisäpainoa juuri tullut paitsi alussa nestettä ku punttailun aloitti. Olen kyllä myös epäillyt että kortisolipitoisuus on jotenki korkealla kun herään aina joka yö keskellä yötä. :/ Eikös kortisoli lisää rasvaa kehossa... Syön ja lepään kyllä hyvin, mutta uni katkeaa joka yö. Mitenhän sen saisi taltutettua, kun kyllähän kortisoli jyllää kun punttailee.

Sen kummemmin alustamatta asiaa voisin heittää tämmöisen kysymyksen: Mitä 3x 20 sarjat tekee kropalle ja lihaksille? Ei siitä ainakaan lihakset tule kipeiksi kuten lyhyemmillä sarjoilla, vaikka viimeisiä toistoja tehdessä lihaksessa on selvä polte.

Hermotusta ne tekee. Harrastuksen alkuun erittäin hyvä, jotta lihaksen saa toimimaan täydellä kapasiteetillaan. Kun keho tottuu tähän on syytä kiireesti vaihtaa treenityyliä, esim. 3 x max. 10 -tyyppisiin sarjoihin.

Viimeksi muokattu:
Teenkö jotain totaallisen väärin, kun rasvaa tuntuu lisääntyvän, mutta lihakset näyttävät vain kutistuvan? Vai kuuluuko alussa lihaksen tiivistyä? Painon noususta en osaa sanoa mihin suuntaan on menossa, ku käyn uimahallin puntarilla iltapäivisin, jolloin on tietenki syönyt vaihtelevan määrän ruokaa...

Teenkö jotain totaallisen väärin, kun rasvaa tuntuu lisääntyvän, mutta lihakset näyttävät vain kutistuvan? Vai kuuluuko alussa lihaksen tiivistyä? Painon noususta en osaa sanoa mihin suuntaan on menossa, ku käyn uimahallin puntarilla iltapäivisin, jolloin on tietenki syönyt vaihtelevan määrän ruokaa...

Voisin arvata, että syöt liian vähän --> kertyy nestettä ja lihakset katoaa

Heippa,

Nyt olisi projekti. Miten saan treenattua (ja syötyä) itselleni samanlaiset sääret kuin kuvassa, eli kapeat, pitkännäköiset, mutta erittäin treenatut, ei perusbodarireidet (paksut ja kanankoiven muotoiset)? Etenkin kiinnostaa näkyvät reiden sisäpuolella.
Kiitos kaikille jotka jaksavat vaivautua!

sse.JPG

riippuu varmaan pitkälti geeneistä. aika ruikkuhan tuo on koko nainen, niin varmaan kannattaa aloittaa ihan laihduttamisesta. Veikkaisin että tuollaiset koivet saa ihan vaan juoksulenkeillä aikaiseksi.

Huh, tulipa kirjoitettua tuo viesti sen verran tohkeissaan että taisi jäädä pointti hieman hämäräksi. Elikkä erityisesti kiinnostaisi hommailla tuollaiset lihaksikkaat sisäreidet, tai pikemminkin yhtä lailla kiinteät kuin kuvassa, jälleen taas muistuttaen ettei hakusessa ole
380638269_39d3b344c5.jpg

Beibei:
Kiitos avusta, koitan taistella mössögeenejäni vastaan ja harjoitella sitä juoksemista, itellä kun ei oo se niin kovin mielekästä puuhaa.. Olisko sulla jotain vinkkejä joita vois laittaa käytäntöön tuolla salin puolella?

Elikkä erityisesti kiinnostaisi hommailla tuollaiset lihaksikkaat sisäreidet, tai pikemminkin yhtä lailla kiinteät kuin kuvassa,

Britneyn koivet ovat siis mielestäsi kamalat? No, sitten vain laihdutat, laihdutat ja laihdutat. Ekassa kuvassa oleva nainen on melko kuiva otus, Britneyllä varmasti vähintään yhtä hyvät lihakset naisellisen (ja naiselle terveellisen) rasvakerroksen alla.

Se minkä muotoiset lihakset saat, riippuu taas täysin geeneistäsi eli siitä, miten pitkät jänteet lihaksissasi on. Voin kuvitella, että omat reisilihakseni eivät millään rasvaprosentilla näyttäisi pitkiltä ja kapeilta... :D

Eivät todellakaan ole kamalat, mutta lähinnä lähdin kyselemään vinkkejä et miten saa tuollaiset pitkännäköiset, ohuet mutta erittäin treenatut koipireidet, et löytyiskö jotain mahtavaa treenikomboa millä tuollaiset ilmaantuisi alavartaloon... Vastaus taisi olla siinä juoksemisessa, et eiku juoksemaan-->

Itkupotkuraivari! Taas tippui paino tällä viikolla. :/ Alkuviikon tuli niin hyvin panostettua syömiseen ja varmasti söin reilusti yli kulutuksen, koska ei ollut yhtään nälkä missään vaiheessakaan. (Ja kalorilaskurilla tarkasti laskettuna.) Eilen tuli sitten sellainen päivä, että en saanutkaan proteiinia tarpeeksi ja harrastin vielä kestävyysliikuntaa sinä päivänä ja tänä aamuna oli paino taas alhaisempi kuin viime viikolla. :/ Tietenki nesteet voi vaihdella (ja vaihteleekin), mutta pelottaa että tuli vaan menetettyä lihaksia ja olen ennestääkin vähälihainen ja kuntosaliharrastus vie viimeisetki lihat! :( Käyn siis salilla kolmesti viikossa: ti-to-su. Lauantaisin käyn aina uimassa. No menin silti tänään salille, ja kummastutti, että jalkaprässiin sain lisätä 70 kg painoa yhtäkkiä! Treenaan jalat kerran viikkoon ja yleensä on saanut 10 kg laittaa aina lisää painoa. Mistähän tuo voiman nousu yhtäkkiä tuli? Ja tuli mieleen, onko viljan proteiinista mitään hyötyä, jos sitä yhdistää jonkun muun kanssa?

Moikka!

Olen uusi palstalainen mutta salilla on tullut riehuttua n. 1,5 vuotta säännöllisen epäsäännöllisesti milloin 3- jakosella ohjelmalla ja milloin milläkin.

Nyt olis tämä kuuluisa kiinteytyminen tavoitteena ja tarkotus käydä salilla 3 x viikkoon + aerobiset (zumba ja lenkkeily). Kysymys kuuluu: kannattaisiko tämä kiinteyttäminen aloittaa 1- jakoisella ohjelmalla joka koostuisi suurimmaksi osaksi haastavista perusliikkeistä ja kattoa sitte etiäppäin? Varsinkin kun ei oo tavoitteena mikään ultimaattinen lihaskasvu vaan ensin jos saisi jenkkakahvat/ vararenkaan pois vyötäröltä. Mitat on nyt 163/62 joten omasta mielestäni muutaman kilon pudotuskaan ei olisi haitaksi, vaikka enemmän luotan kyllä peilikuvaan kuin vaakaan. :rolleyes:

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Kerkeet hyvin vetää kovaa punttitreeniä pari kk, jolloin kannattaa vähän jättää sitä aerobista vähemmälle. Karsi turhat herkut. Sitten loppiaisesta dieetti aerobisen määrää pikkuhiljaa lisäillen - jolloin aerobinen "puree kuten pitääkin". Kesään mennessä ehtii hyvin pudottaa 5-10 kg (mielummin rasvaa kuin lihasta). Näin minä tekisin. Ja varmaan teenkin :D

Kysynpä minäkin mieltäni askarruttavan asian. Searchia olen käyttänyt mutta näköjään on niin monta tapaa kuin on tekijääkin :)

Saliharrastelua takana noin 3 vuotta, keskimäärin 3 krt/vko. Mitään ihmeellisiä tavoitteita ei ole: suht. hyvä lihaskunto ja omaa silmää miellyttävä kroppa. Ylipainoa ei ole, mutta välillä syöminen on ollut vähän heikkoa (epäsäännöllistä ja hiilaripainotteista), minkä seurauksena vatsan seutu ei miellytä, vaan voisi olla kiinteämpi. Palkkarina käytän treenin jälkeen proteiinijauhe/malto/glutamiini.

Olen nyt 1,5 vkoa ollut noin 500 kcal/vrk miinuksilla, lisännyt proteiinia noin 100 grammaan / vrk. Proteiini-Hiilari-Rasvasuhde on noin 30-40-30%. Olen muutenkin katsonut tarkemmin syömisiäni. Hiilareita vältän iltapäivisin/iltaisin, välipalat koostuvat raejuustosta/rahkasta/tonnikalasta/kananmunanvalkuaisista, herkut olen jättänyt pois. Pääruoat koostuvat esim. kanasta tumman riisin kera tai tonnikalasalaatista.

Ja siihen itse kysymykseen: onko tämä menetelmäni kelpo kiinteytymiseen, vai häviävätkö lihakseni tällä -500 kcal/vrk tahdilla? Salitreenit teen normaalisti myös miinuskaloreilla. Kuinka pitkään tällaista "dieettiä" kannattaa jatkaa? Toisaalta, luulen että tämä ruokavalion siistiminen turhista herkuista sekä hiilaripainotteisuudesta siirtyminen proteiinipitoisempaan saattaisi jo tehdä ihmeitä ihan ilman miinuskaloreitakin, vai olenko oikeassa?

Haluan kiinteät pakarat heti:)

:):)Morjens!
Olen 28 vuotias 176cm ja 67kg.
Aloitin uuden elämän puolivuotta sitten..tarkoittaa treenausta ja ruokavaliota. Olen laihtunut puolessavuodessa n. 15kg..ihanaa!! Olen karppaaja eli mahd. vähän hiilareita. Käyn salilla kaksi kertaa viikossa.
Ti käsipäivä ja pe jalkapäivä.En tiedä olenko kärsimätön ja odotanko kehitykseltäni liikoja, muuta haluasin tietää onko ruokavalioni ja treenini ok, jotta saisin lihakset näkyviin ja loput läskit pois.
Eli käyn salilla kahdesti viikossa ja jumpassa käyn la ja su ja lenkkeilen aktiivisesti koiran kanssa eli ns. hyötyliikuntaa ainakin 2.30 h päivässä.
Päivisin syön aamupala kaurapuuro ja kalaöljyt, lounas kanapihvi,raejuustoa ja salaattia tai kalaa tms.Välipala maitoa ja vihanneksia ja kalkkunaleikkelettä tms.Päivällinen samantapainen kuin lounas ja illalla munakas tai maitorahkapirtelö tms. Herkkupäivä kerran kuukaudessa.
Salilla tosiaan ti käsipäivä (hauikset ja allit taljassa pyramidisti, Olat, rinta ja yläselkä laitteissa ja samojen lihasten teko vapailla painoilla. Pe jalkapäivänä kyykkyjä ja askelkyykkyjä 3x12 ja maastaveto jalat suorana 2x12 ja koukussa 2x12, taljassa pakarat nilkkaremmin kanssa ja takareisi laitteessa ja jalkaprässi. Molempina päivinä teen vatsat,kyljet ja selän.Teen liikkeet AINA niin että viimeiset vedetää kiroillen ja hampaat irvessä:) viikonloppuisin sitten jumpataan bodycombattia ja kiinteytys. Venyttely jää aina tosi vähälle, mut siihen yritän panostaa!! Joudun käymään salilla kuudelta aamulla ja syön ennen salille menoa maitorahkan ja banaanin ja salin jälkeen proteiinijuoman maitoon sekotettuna ja tietty aamupuuro heti kotiin päästyäni. Melko sekavaa selostusta, mutta olenko oikeilla jäljillä jos ajatuksena on saada loput läskit pois ja lihakset näkyviin?Voinko nopeuttaa kiinteytymistäni ja lihasten kehittymistä jotenkin??

Aloitin uuden elämän puolivuotta sitten..tarkoittaa treenausta ja ruokavaliota. Olen laihtunut puolessavuodessa n. 15kg..ihanaa!!
Eikö tuo nyt oo jo tosi hyvä saavutus, en tajua mitä vielä haluaisit tuossa nopeuttaa? Nälkä kasvaa syödessä, mutta eikö ole tärkeintä tehdä noista elämäntavoista pysyviä ja huolehtia, että saa myös tarpeeksi lepoa?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom