Olen uusi täällä ja yleensäkin koko punttistouhuissa, joten suokaa anteeksi jos tulee väärään paikkaan tai turhaa asian toistamista. Tarvitsen vähän rautalankaa näin alkuun. :D
Olen suht. rapakunnossa tällähetkellä eli painoa saisi pudottaa n. kymmenen kiloa, kuntoa nostaa, lihaksia lisätä ja saada lisää voimaa ja kestävyyttä. Onko tätä kaikkea mahdollista tehdä yhtä aikaa? Lähinnä ainakin siis harrastaa punttista ja pudottaa sitä painoa? Jos oikein ymmärsin, niin jos käyt punttiksella pitää syödä paljon, mikä ei minulle ole mikään ongelma, mutta tosiaan jos samalla haluaa sitä läskiä veks, niin miten se onnistuu? Tavoitteeni on se, että kolmen ja puolen kuukauden kuluttua, edes jotain näkyisi jossain. Haluaisin ainakin sen painon saada pudotettua siihen mennessä ja saada vähän lihaksiakin, jos vain mahdollista. Mitään hirveää bodybodya en halua koskaan (joka ei siis ole helppoa, ymmärsin), mutta selkeät lihakset kuitenkin olisi kiva juttu. Mites sitten, jos sitä lihaskestävyyttä haluaa... Tuleeko sitä automaattisesti samalla jos tekee niitä lyhyitä sarjoja isoilla painoilla (tai mun tapauksessa aluksi lyhyitä sarjoja pienillä painoilla :D ), vai pitääkö siihen ottaa mukaan niitä erillisiä kestävyysharjoitteita. Ja entäs se voima? Mä en ihan tajua, mitä eroa on lihaksilla ja voimalla. Kun pääsäntöisesti ne joilla on voimaa on myös lihaksia ja toisinpäin. Aerobisena liikuntana aion käydä uimassa ja vesijuoksemassa 2-3 krt viikossa. Ok? Ja syksyllä olisi kiva jos saisi aloitettua kickboxingin.
Mites sitten tuo ihana sellulliitti. Vaikuttaako hyvät ja kunnon lihakset reisissä siihen, että iho näyttää tasaisemmalta?
Miten jalkojen sisä- ja ulkoreisiä saa treenattua?
Kyselytulva loppuu...:D
Tervetuloa palstalle ja punttailemaan yritän jostakin päästä aloittaa vastailemaan. Ensinnäkin, aloittelijana on mahdollista sekä pudottaa painoa että saada kehitystä aikaiseksi puntin puolella, tämän voin omasta kokemuksesta kertoa. "Paljon syöminen" ei ole mikään välttämättömyys punttailun harrastamiselle (mitä se nyt kellekin sitten tarkoittaa). Tuossa takana on vain se ajatus, että lihas kasvaa plussakaloreilla, eli syödään hieman enemmän kuin kulutetaan. Sinun tapauksessani lähtisin aluksi kalorilaskurin avulla syömään vaikka oman kulutuksen verran, aloittamaan salilla käynnin esim. 3 kertaa viikossa, ja tekemään lisäksi muutaman luinti/vesijuoksutreenin.
Kolme ja puoli kuukautta on melko lyhyt aika kehonkoostumuksen muuttumisen kannalta, mutta kyllä siinäkin jo tuloksia saa aikaan, jos vaan treenaa hyvin ja syö hyvin ja terveellisesti. Liikunnan aloittamisen myötä kehon ulkonäkö saattaa muuttua paljonkin parempaan suuntaan, vaikka paino ei kovin huimasti tippuisikaan. Näin ainakin kävi minulle aloittaessani.
Voiman ja lihasten kehittymistä haetaan usein aivan erityyppisillä treenitavoilla. Tiedän useita voimailijoita, jotka liikuttelevat hillittömiä rautoja, mutta eivät ne lihakset välttämättä mitkään valtavat ole. Bodailu-tyyppisessä treenissä korostetaan usein lihastuntuman merkitystä suurten painojen sijasta, mutta toki myös siinä treenipainot jostakin jotakin kertovat Hieman selkeämmin sanottuna siis: voima ja lihakset kulkevat usein käsi kädessä, mutta eivät läheskään aina :D
Joku muu saa jatkaa, kun tuli niin pitkä selostus.