Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
18 vuotiaana 2 vuoden treenillä 140-150 kg ja lahjaton?? No varmasti jos vertaa suomen ja maailman mestareihin. Kannattaa ottaa vertailuun ne oikeasti lahjattomatkin. Sulla ihan jäätävät tulokset ikään ja treenivuosiin nähdenOma kehitys meni silleen, että about 50-60 pena 16 ikäsenä alottaessa. Sitten natureeniä reilu 2v ja kunto oli 140-150 paikkeilla. Iskin kaasut koneeseen ja 190 nousi, jotain 3v oli silloin treeniä. Reilu vuosi lisää ja tuuppasin 210.
Sitten seurasin yhden tutun kehitystä ja tajusin oman lahjattomuuteni. Se penkkas 2v reenillä 180kg . Iski sitten roippeet myllyyn ja kisoissa otti 250kg siinä vaiheesa oli treenannu 3v ja siis ilman paitaa.
Että silleen, joillaki se onnistuu kerta viikkoon treenillä+ kännit pe ja la.
Nii no siis nykyään jo vanha rusinapallinen paska.18 vuotiaana 2 vuoden treenillä 140-150 kg ja lahjaton?? No varmasti jos vertaa suomen ja maailman mestareihin. Kannattaa ottaa vertailuun ne oikeasti lahjattomatkin. Sulla ihan jäätävät tulokset ikään ja treenivuosiin nähden
Ei ole ollut tarkoitus kyseenalaistaa sinua. Olen uusi täällä enkä edes tiedä kuka olet ja mitä oot hommannut. Voimamies jutuissa olen saanut opin naisten suomen ja maailmanmestarilta. Punttijutuissa kaverina useita sm mitalisteja voimanostossa. Sieltä saa tekniikka ja muut neuvot. Ohjelmat mietin omien heikkouksien ja tavoitteiden mukaan. En ota valmiita huippu ukkojen henk.koht ohjelmia.en nyt niitä treenijuttuja jaa enää, kun ne ei kiinnosta ja "kaikki on jo koettu". epäilen silti ja sen verran voin sanoa, että hyvin monta ongelmatapausta on tullut selvitettyä.
täällä suurin osa kirjoittelijoista lienee semmosta "keskitasoa", koska ne ns. vahvat heput, ketkä haluaa mun valmennukseen kertoo, että eivät oo tänne kertaakaan kirjotelleet, mutta lukevat paljon. sama monilla muillakin vastaantulleilla ns. kovemman luokan urheilijoilla melko laajalla lajikattauksella. mä en ite juurikaan oo kiinnostunut siitä vallitsevasta voimatasosta kuin siitä, saadaanko asiakkaalle kehitystä.
kukas se voimamiesten sm-voittaja oli? silläkin puolella on hyvin iso pino tuttuja.
hidas solu ei oikeasti ole kovinkaan hidas nopeaan verrattuna ja yhtä iso hidas ja nopea ovat yhtä vahvoja.
Muistelen että eräs nykyinen penkin suomenmestari pukkasi 15 vuotiaana 150 penkistä. Siinä on geenit kohdillaan Nykyinen 105 kg sarjan vahvamies kilpailija.Nii no siis nykyään jo vanha rusinapallinen paska.
Tarkotin vaan tolla sitä että ite kuvittelin olevani suht lahjakas ja sitte se tuttu pyyhkäs ohi ja isosti, eli kaikki on suhteellista. Nykyään tietää olevansa/olleensa surkimus.
Penkki 18v ikäisenä 140-150 2v treenillä? Joo lahjaton olet.
Mihin teillä junioreilla on kiire? Kyllähän tuosta olis penkin 200-220kg saanut 22v ikäisenä ihan vaan 10% vuodessa lisää.
Niimpä niin, täällä 230 penkkaavat on ei-lahjakkaita ja jos muutamassa vuodessa nousee 140 niin se on huono.
Tällä palstalla iskee kyllä kateus ja sokeus yhtä lailla. Kun täällä pyörii, tuntuu, että joka toinen penkkaa sen 170kg. Tosiasiassa olen varmaan kerran nähnyt jonkun penkkaavan livenä tuon verran koko saliurani aikana.
Bullfarmit ja muut nyt tietysti on saleina asia erikseen, tuskin sinne pääsee edes pukkariin alle 700kg yhteistuloksella. Mutta ns. normisaleilla 170kg on aika saatanan kova. 120kg on sekin jo eksotiikkaa.
Täällä kun katsellut porukan komeita nostoja ja tuloksia, tuli mieleen onko täällä muita keillä todella huonot lahjat puntti treeniin? Enkä pidä lahjattomana jos pukkaa 150kg penkistä tai kyykkää 170kg. Itse aloitin treenit vuonna 1994. Olin jo silloin koulun pienin ja heikoin. 7. Luokalla penkki 28kg,prässiä 80 kilolla sarjaa jne..Reisi 41cm, haba 23cm,rinnanympärys 76cm. Mitat 176/54 . Nyt säännöllistä ja kovaa treeniä takana tauotta 24 vuotta pena 130kg, mave 170kg, kyykky 110kg...Haba 43cm, reisi 64cm. Parhaana tuloksena pidän vauhtipunnerrusta 102.5kg.
Hyvää kehitystä. 9kk treenillä penkki +50kg. Suorastaan maagista. Katsoin omasta treenikalenterista penkki 70kg-120kg kehitys ajan. 11 vuottaArmeijaan mennessä 178cm 68kg.
Penkki 70kg, mave 130kg paikkeilla.
Armeijan jälkeen alkas punttihommat enempi kiinnostaa ja 9kk treenin jälkeen 120kg salipenkki ja 200mave, 75kiloisena.
”Aikuisiällä” tullut punttailtua kausittain, välillä pitkiäkin taukoja, viimekeväänä 220-145-250 kisassa raw, lifetime natuna, 87kg painoisena.
Geenit on hassusti sellaiset, että maksimivoima kasvaa herkästi, mutta samoin kestävyys. Kevään kisan jälkeen pyöräilin suht ”kylmiltä” 4h lenkin (90km) pk-sykkeellä, eikä ollut mitään ongelmaa, muutaku perse puutu.
Sensijaan maksimi hapenotto ja lihaksen kasvattaminen ovat huomattavasti työläämpiä kehittää. Keuhkot on toki pienet ja rasitusastma on lähellä. Paino nousee herkästi jos haluan, samoin laskee. Mutta tuntuu että lihasmassa pysyy samana :D
Hyvää kehitystä. 9kk treenillä penkki +50kg. Suorastaan maagista. Katsoin omasta treenikalenterista penkki 70kg-120kg kehitys ajan. 11 vuotta