Muita oikeasti huonogeenisiä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 133729
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Itellä taas kyykky ja veto notkahtaa todella herkkään. Varsinkin Veto. Nyt oli tuossa siitä 1,5 ja 2 viikon tauko, niin melko rajusti sai ottaa limppua tangosta pois. Kyykky taas laskee yleensä aina tietylle tasolle, eikä laskua niin merkittävästi tapahdu, mutta liikkeen suorittaminen on tauon jälkeen todella hankalaa ja epämukavaa. Penkki toki myös tipahtaa, mutta siinä liikeradat ym pysyy hyvin muistissa.

Joku voisi kuvitella, että tämä jto on luonut itselleen muutaman käyttäjätunnuksen lisää ja käy täällä hehkuttamassa palveluitaan.

Pakko kai se on itsekin jossain kohtaa kokeilla jto-valmennusta, sen verran joka puolelta kuuluu hehkutusta. Saapahan jto'kin haastetta elämäänsä.

Oletteko te "geenittömät kynikset" koskaan kiinnittäneet huomiota siihen, miten tulokset tippuvat eri lihasryhmien kohdalla tauon jälkeen? Mulla lähtee kyykystä aina ihan mielettömiä määriä pienenkin tauon jälkeen. Joku kulmasoutu tai penkki ei välttämättä inahdakaan. Mistä tuo ero johtuu?

Edit. Alku kuulosti kuin en tietäisi kuka jto on. Tiedän. Kaikkihan sen tietää
Heh. En ole jto :) Enkä valmennuksessa ollut. Vain täältä lukenut juttujaan ja yrittänyt omaksua. Mulla veto pysyy tosi hyvin vaikka olisi paljon kestävyystreeniäkin. Mutta penkistä lähtee samantien kun parikin viikkoa taukoa. Pieni tauko niin 100kg penkistä on tosi raskas. Kulmasoutua taas pystyy tauonkin jälkeen samalla sadalla kilolla tekemään helposti.

Joku voisi kuvitella, että tämä jto on luonut itselleen muutaman käyttäjätunnuksen lisää ja käy täällä hehkuttamassa palveluitaan.

Pakko kai se on itsekin jossain kohtaa kokeilla jto-valmennusta, sen verran joka puolelta kuuluu hehkutusta. Saapahan jto'kin haastetta elämäänsä.

:LOL: Voinkin luovuttaa lennosta vaikean asiakkaan viitan sulle, minä sitä haastetta tuossa hyvän aikaa tarjosin ja nyt laitettiin homma poikki toistaiseksi.

Oletteko te "geenittömät kynikset" koskaan kiinnittäneet huomiota siihen, miten tulokset tippuvat eri lihasryhmien kohdalla tauon jälkeen? Mulla lähtee kyykystä aina ihan mielettömiä määriä pienenkin tauon jälkeen. Joku kulmasoutu tai penkki ei välttämättä inahdakaan. Mistä tuo ero johtuu?

Edit. Alku kuulosti kuin en tietäisi kuka jto on. Tiedän. Kaikkihan sen tietää
Itsellä heikot liikkeet tippuvat ekana. Kyykystä lähtee "kaikki" jos pitää taukoa tai vaihtaa esim prässiin. Tuntuu että kerran vko kyykkäys on vain ylläpitävää treeniä. Vahvimmissa liikkeissä voimat pysyvät suht hyvissä luvuissa tekemättäkin. Esim. pystypunnerrus on kehittynyt kerran kuussa olkapäät treenillä. Olkapäät ja kädet dominoineet alusta asti.

Pystytkö pompauttelemaan vaikka rintalihaksiasi pelkän ajatuksen voimalla vai vaatiiko se jonkinlaista vastusta?
Minä en ole koskaan pystynyt, kysyn vain siksi koska lähes kaikki kirjoittamasi on osunut itseeni.

Velipoikani on pystynyt vastaavia temppuja tekemään ihan nappulasta asti. Meissä ei esim ulkonäöllisesti ole mitään samaa ja hän on ollut aina se atleettinen.
Syöty samoja ruokia jne. Meistä ei vaan tullut samanlaisia. :)

itellä penkki tosi paska vaikka aikoinaan sitä tein,paras sarja oli 1x4 100kg ykköstä en kokeillut mutta samaan aikaan kapeetapenaa 1x6 95kg,kyykky ei polvien takia onnistu kun kolmantena liikkeenä ja siinä parassarja 1x4 100kg(ass to the grass) mavessa ihan ok koska eilen tuli 1x3 190kg ja ykköstä en ole siinäkään kokeillut. kun aloitin ekan kerran punttiuraani oli painoa 57kg(pituus 178cm) pystyi piiloutumaan vaikka lyhtypylvään taakse nykyään aamupaino jotain 86-87kg noin kympin rasvoissa.1997 aloitin ekankerran ja välissä ollut pirusti taukoja sekä tehty varmasti kaikki mahdolliset virheet.

Esimerkiksi juuri kyykky vaan on joillekin ihan helvetin vaikea liike. Itsekin kuulun tähän porukkaan. Reenasin salilla + 5 vuotta mielestäni helvetin säntillisesti, tein liikkeet oikein jne. Mavesta silloin 160 ja kyykystä 120. Ja siis ihan hyvällä urheilutaustallakin liikkeellä: futista ja pikajuoksua, joissa molemmissa pärjäsinkin. Muutama vuosi sitten heitin egon nurkkaan, kävin säännöllisesti fyssarilla, otin neuvoja vastaan, tutkin asioita ja aloin treenata "jokainen toisto on täydellinen" -mentaliteetilla. Kyykky nousi vuodessa 50 kiloa ja veto 40 kiloa, ilman kehonpainon nousua. Sen jälkeen tajusin, kuinka vaikeaa omaan tekemiseen on suhtautua kriittisesti.

Miten olet kehittynyt noobi gainzien jälkeen? Olen erittäin kiinnostunut, koska mulla on melkein täsmälleen sama ( puntti ) tausta: parin ekan treenivuoden jälkeen sarjapainot vedossa 160kg ja kyykyssä 110kg. Sitten aloin treenaamaan oikealla salilla, kyykkäämään säännöillisesti ( minimissään 1krt/vko, usein 2 ) ja syömään ruokaa. Reilussa vuodessa sain kyykystä 162,5kgx4 ja mavesta 200kgx3. Eli monien kymmenien kilojen kehityspyrähdys. Oma paino nousi myös, jostain reilu 80 kg:sta. lähemmäs 100 kg:a. Tosta oli kyllä iso osa fläsää ja nestettä, lihasta ehkä puolet noista vajaasta 20 kilosta.

Tämä siis vaan taustaksi, koska tän turbokehityksen jälkeen kehitys on ollut aika arvaamatonta, ja mestat ovat kolhiintuneet jonkun verran. Vedosta on mennyt parhaimiillaan 215kgx3 ja kyykystä 165kgx5, eli veto kehittyi aloittelijavaiheen jälkeen suhteessa enemmän, kuin kyykky, vaikka kummassakin tapauksessa erittäin marginaalista parannusta verrattuna ekoihin treenivuosiin. Oikeastaan haluan vähän haastaa sun näkemystä "oikein" treenamisesta: mun mielestä sä aloit treenamaan riittävän oikein, jotta sait sen "puoli ilmaisen" aloittelijan kehityksen. Tietty voin olla väärässäkin: jos sun sarjapainot ovat merkittävästi noista mainitsemistasi luvuista kehittyneet, niin mä olen itse erittäin kujalla ja väärässä.

Hyvä postaus silti, mielenkiintoisia vertalukohtia omaan punttailuun löytyi paljon, mm. heikko penkki ja leuat kulkee, jne.

Monella nousee tulokset kymmeniä kiloja, kun siirtyy voimatreeniin. Se kertaviikkoon jumibodailu ei tosiaankaan ole optimaalinen tapa. Se sarjat täysillä tekeminen on vaan iskostunut niin syvälle...Joskus malttanut kokeilla niin voimatreenillä saa ilman kaasua samat tulokset mitä kaasun kanssa jumibodaamisella kerta viikkoon, toki peilikuva ei ole yhtä hehkeä.

Varmaan näihin huonoihin käsityksiin itestään vaikuttaa sekin mitä näillä forumeilla kirjoitellaan. Välillä saa lukea niitä miten 80kg natikalle vasta 180- 200kg kisapena on hyvä tulos, tai miten painavan roinasian pitäisi penkata vähintään 260kg ennenkuin se on yhtään mitään.

Voisitko Predatori laittaa videota siitä kyykystäsi? :)
Voisin. Etukyykystä myös. Pitääkö olla maximi sarja/ykkönen? Olen hetkellä urheilukiellossa sydänlihastulehduksen takia. Jonkun 50kg kyykyn uskaltaisin ehkä tehdä. En uskalla luvata milloin saan tehtyä maximisarjan. Ei oo tullu sydänlääkäriltä vielä lupaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Monella nousee tulokset kymmeniä kiloja, kun siirtyy voimatreeniin. Se kertaviikkoon jumibodailu ei tosiaankaan ole optimaalinen tapa. Se sarjat täysillä tekeminen on vaan iskostunut niin syvälle...Joskus malttanut kokeilla niin voimatreenillä saa ilman kaasua samat tulokset mitä kaasun kanssa jumibodaamisella kerta viikkoon, toki peilikuva ei ole yhtä hehkeä.

Varmaan näihin huonoihin käsityksiin itestään vaikuttaa sekin mitä näillä forumeilla kirjoitellaan. Välillä saa lukea niitä miten 80kg natikalle vasta 180- 200kg kisapena on hyvä tulos, tai miten painavan roinasian pitäisi penkata vähintään 260kg ennenkuin se on yhtään mitään.

En tiedä miten pihalla pitää olla, että tuollaiset käsitykset. 23 miestä Suomessa ipf:ssä on vähintään 200kg rawina pukannut tänä vuonna ja kevyin heistä 92kg. Suurin osa -120kg ja superissa noista. 260kg nyt ei ole all time moni suomalainen kisoissa nostanut. Laskettavissa kahden käden sormilla. Onko se Kirin 285kg kovin virallinen kisatulos.

Mutta on kyllä hemmetisti noussut klassisen penkin/voimanoston tulostaso kansallisesti noin viidessä vuodessa. Sen kertoo jo tuo nostajien lukumäärä +200-kerhossa.

Voisin. Etukyykystä myös. Pitääkö olla maximi sarja/ykkönen? Olen hetkellä urheilukiellossa sydänlihastulehduksen takia. Jonkun 50kg kyykyn uskaltaisin ehkä tehdä. En uskalla luvata milloin saan tehtyä maximisarjan. Ei oo tullu sydänlääkäriltä vielä lupaa.
Itteä ainakin kiinnostaa tekniikka ja kropan mittasuhteet. Monesti kun nämä kyykyn opettajat videoilla ym. on lyhytreitisiä kavereita. Itsellä esim liike tuntuu naurettavan helpolle jos pistää pn kenkien lisäksi vielä 2.5cm kumimatot kantojen alle mutta aika korkokenkämeininkiähän se on ja ottaa eri lailla. Mutta siinä huomaa miten mittasuhteet ja liikkuvuus vaikuttaa.

Itteä ainakin kiinnostaa tekniikka ja kropan mittasuhteet. Monesti kun nämä kyykyn opettajat videoilla ym. on lyhytreitisiä kavereita. Itsellä esim liike tuntuu naurettavan helpolle jos pistää pn kenkien lisäksi vielä 2.5cm kumimatot kantojen alle mutta aika korkokenkämeininkiähän se on ja ottaa eri lailla. Mutta siinä huomaa miten mittasuhteet ja liikkuvuus vaikuttaa.

Mulla on ainakin heikko liikkuvuus; oli jo lapsena kun mäkihyppyä harrastin vaikka liikkuvuusharjoitteita tehtiin. Ei ole vaan kovin elastiset kudokset. Ja pituutta ei ole kuin 180cm, mutta jalat(reidet) on suhteessa todella pitkät tai raajat ylipäätään ja lyhyt torso. Kyllä tuo on semmonen yhistelmä, että kyykky on aina yhtä vaivalloisen tuntuista, vaikka sitä on jo tehnyt vuosikymmenen jossain määrin. No ehkä siksi tykkäänkin sitä tehdä kun se on inhokki liike, ettei mene liikaa mukavuusalueelle. Ja vajaita en sentään kyykkää, vaan pohjasta tai ei ollenkaan. Mikäli alaselkä ei pyöristy. Tosin kausia on jolloin en ole kyykännyt ollenkaan, vaan korvannut sen muilla liikkeillä. Mutta jos joskus saisi samat sarjat siinä kuin penkissä parhaillaan, niin olisin tyytyväinen. Sen jos aikoo saavuttaa, niin ei voi kokonaan lopullisesti sitä jättää. Samalla sarjalla sitten tuleekin kyykystä paljon isommat ykköset kuin penkistä. Luulen johtuvan siitä, että joka toisto on kyykättävä neuroottisen tarkasti ns. ykkösnostona. Ettei lantio karkaa.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kun kyykystä puhutaan niin mikäs tuossa omassa on perseellään? En toki ole kyykännyt vasta kuin vuoden alusta, videossa on 68,5kg. Sillä menee se 3x10. Tyylistä kuulisin mielellään arvostelua koska kyykkyä olen joutunut opettelemaan itse, kun ei ketään opettajaa ole ollut. Kytänny videoita ja videoinu omaa suoritusta. Lähinnä Thrallin ja Rippertoen opeilla on yritetty.
Nyt kyykkyä siis tehny 3krt viikossa.
Etukyykkyä meinasin aloittaa myös harjoittelemaan mut se tyssäs alkuunsa olkapään ac-nivelongelmaan. SSB-tangon saatan hankkia tuohon.
Mä vaan uskon kyykyn tehokkuuteen koko kropan treeninä. Ja vahva keskikeho, jalat ja perse pitäis ukon tukevana?

View: https://www.instagram.com/p/Bojsngchq3B/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=1h265jxlfh9q9

Viimeksi muokattu:
No älä nyt ala terveydelläsi leikkimään eli ei todellakaan mitään tiukkaa suoritusta.
Ja @brilleaux hyvännäköisiä kyykkyjä. Ainut mikä pistää silmään on tuo "buttwink" eli lantion kippaaminen alhaalla.

Näin on. Mittasuhteet ja liikkuvuus vaikuttavat älyttömästi kyykkyyn. Ne pitäisi ottaa huomioon kun neuvoo toiselle tekniikkaa. Aina ei toimi jos sanoo että kyykkäät näin kuin minä.

Kun kyykystä puhutaan niin mikäs tuossa omassa on perseellään? En toki ole kyykännyt vasta kuin vuoden alusta, videossa on 68,5kg. Sillä menee se 3x10. Tyylistä kuulisin mielellään arvostelua koska kyykkyä olen joutunut opettelemaan itse, kun ei ketään opettajaa ole ollut. Kytänny videoita ja videoinu omaa suoritusta. Lähinnä Thrallin ja Rippertoen opeilla on yritetty.
Nyt kyykkyä siis tehny 3krt viikossa.

Näyttää siltä, että keskikroppa lähtee heti taittumaan tosta keskivaiheilta. AIka yleinen tapa ja monesti tuohon liittyy lantion kippaaminen alhaalla (buttwink). Keskikroppa pitäisi saada stabiloitua ehkä paremmin. Yleensä keskikroppa elää, jos pitää mennä väkisin syvyyteen eikä yksinään lonkan liike riitä. Hyvin pientä polven sivuliikettä, mutta ei pahaa. Pidä mielessä ettei pahene.

Jos lisää haluat kuvata, niin mielelläni näkisin hieman tiukemman sarjan. En tiedä valehteleeko kuvakulma, mutta olin näkevinäni hienoista epäsymmetriaa lantiossa nostovaiheessa. Näyttäisi koukkaavan vasemmalle hieman.

Hyvä kuulla näitä huomioita. Eteen kippaaminen oli alussa vielä isompi ongelma. Ja on edelleen kun tehdään tiukempaa sarjaa. Jos pidän katseen lattiassa kippaa vielä helpommin, mulla toimii paremmin suoraan eteen tuijottaminen
Buttwinkiä en luullut omaavani, hyvä että tuli esille. (y)
Jatketaan harjoituksia, ehkä viisaampi taas heivata egoa pois ja painoja edelleen pienemmäksi kunnes opitaan lisää?

Jatketaan harjoituksia, ehkä viisaampi taas heivata egoa pois ja painoja edelleen pienemmäksi kunnes opitaan lisää?

Noooo, eipä se liikkuvuus pikkupainoilla parane. Yritä nyt aluksi saada kehonhallinta siihen jamaan, että keskikroppa ei elä noston aikana yhtään, varsinkaan alussa. Tarvittaessa pitää tinkiä syvyydestä. Joillain auttaa kun liikkeen aloittaa viemällä lantiota hieman taakse ja siitä kyykkää "suoraan alas."

kuvaa suoraan sivulta polven korkeudelta ja toinen video suoraan takaa takapuolen korkeudelta. ei paksuja paitoja päällä ja tiukka sarja. sillon näkee ne virheet ja heikkoudet varsinkin.

Back
Ylös Bottom