Muita oikeasti huonogeenisiä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 133729
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kiitos helevetin fiksusta ja rakentavasta kommentista. Kasvahan aikuiseksi.

Mitähän jos itse tekisit sen ensin, niin seuraan esimerkkiä. Jos kyykky ei kulje niin kysy neuvoa. Katsoin että Jto osallistui ketjuun, ignoorasit ihan täysin ja halusit vaan marmattaa "geenilotosta". Miksi et halua neuvoja tekniikkaan, ohjelmointiin tai ehkäpä joku huomaisi jonkin rakenteellisen vian mikä aiheuttaa ongelmat jos postaisit videon nostosta? Se "rakentava" puuttuu nyt nimenomaan sun puolelta. Suomen- ja maailmanmestareita ja hormoneja ja huonoja/hienoja tuloksia ja geenilottoa mainostat monessa viestissä jo peräjälkeen. Get your shit together.

Mitähän jos itse tekisit sen ensin, niin seuraan esimerkkiä. Jos kyykky ei kulje niin kysy neuvoa. Katsoin että Jto osallistui ketjuun, ignoorasit ihan täysin ja halusit vaan marmattaa "geenilotosta". Miksi et halua neuvoja tekniikkaan, ohjelmointiin tai ehkäpä joku huomaisi jonkin rakenteellisen vian mikä aiheuttaa ongelmat jos postaisit videon nostosta? Se "rakentava" puuttuu nyt nimenomaan sun puolelta. Suomen- ja maailmanmestareita ja hormoneja ja huonoja/hienoja tuloksia ja geenilottoa mainostat monessa viestissä jo peräjälkeen. Get your shit together.
Kysyinkö jossain vaiheessa vinkkejä kyykkytekniikkaan? On jo niin monesti todettu hyväksi, että ajanhukkaa. Enkä myöskään ole kyykkyohjelmia vailla. Samaa settiä mitä täällä muillakin. Tuossa 24 vuoden aikana ehtii aika montaa eri kyykky ohjelmaa kokeilla. Voit sanoa minkä vaan, varmasti olen treenannut silläkin. Luepa uudelleen mitkä olivat lähtö voimatasoni. Jos viiden eka vuoden treenillä kyykkäät sarjaa 55 kilolla, et voi väittää että tekniikasta johtuu kun voimaa ei tule nopeammin. Paskat geenit. Piste.

No millä ihmeellä sä sitten mavesta kiskot sentään 170kg ja penkistä jopa enemmän kuin kyykystä?

Minä oon penkannu aina enemmän kuin kyykänny. Siis ihan treeniuran alusta asti. Tai ennätyskunnot 1:1 parhaillaan (kyykyn kannalta). Ja sekin vasta nyt viimeisinä vuosina. Kyykyssä toki ehkä ykkösiä kokeilen kerran kahteen vuoteen, mutta osaa arvioida sarjoistakin. Ja vedosta puolestaan tuli 200kg jo aikanaan jollain 120kg takakyykyllä. Joten kyllä nuo ihan mahdollisia on. Liikkuvuus, välitykset, lihaksiston heikot kohdat jne.

Minä oon penkannu aina enemmän kuin kyykänny. Siis ihan treeniuran alusta asti. Tai ennätyskunnot 1:1 parhaillaan (kyykyn kannalta). Ja sekin vasta nyt viimeisinä vuosina. Kyykyssä toki ehkä ykkösiä kokeilen kerran kahteen vuoteen, mutta osaa arvioida sarjoistakin. Ja vedosta puolestaan tuli 200kg jo aikanaan jollain 120kg takakyykyllä. Joten kyllä nuo ihan mahdollisia on. Liikkuvuus, välitykset, lihaksiston heikot kohdat jne.
Nonniin löytyhän se toinenkin jolla ollut pena aina kyykkyä kovempi(y)Tiedän jokusen muunkin. Ja tähän kategoriaan ei lasketa niitä jotka eivät ole treenanneet jalkoja kunnolla. Mavessa nyt vetää heikkoselkäinenkin hyvillä välityksillä kunnon lukemat. Omat kyykkyvälitykset ovat kuulema huonoimmat mahdolliset. Näin voimanostajat kommentoineet.

Mitä ovat huonot välitykset kyykkyyn? Onko ne pitkät jalat ja lyhyt selkä?

Ei huippu-urheilijat ole useinkaan niitä jotka tekevät eniten työtä saavuttaakseen huipun. Aina on joku joka treenaa enemmän mutta vaikka jos toinen jalka puuttuu, niin mikään määrä motivaatiota ja kaikkensa antamista lajille ei sitä pysty korvaamaan.

mitä helvettiä hyötyy vertaamalla omaa tasoaan keneenkään muuhun, ellei oo esim. kisaava henkilö?.
Nimenomaan, ei mitään hyötyä mutta mahdollisesti haittaa kyllä. Kun ei kisaa niin silloin vertailu pitää tehdä omiin tuloksiin.

Esim penkissä itse olen ihan tyytyväinen kun taso nousee 5kg vuodessa, ei se huimaa tahtia ole mutta 10 vuodessa se tekee 50kg. Yritän välttää ykkösten "yrittämistä" enkä välitä mitä muut penkkaa, 3-12kk perusduunia ja sitten nostetaan uusi ykkönen kun rahkeet siihen kasassa ja homma alkaa alusta. Erittäin ehjän vuoden aikana pystyy kaksi tulosparannusta pakertamaan kasaan, kuten tänä vuonna penkissä kävi mutta toisaalta pystäri meni reisille...

Taitaa loppujen lopuksi koko ketjun idea olla puhdas säälipisteiden kerääminen, ignoorataan esim JTO ja muut täysin ja surkutellaan niitä geenejä geenejä.... Mave ja penkki vielä kuulostaa mahdolliselta huonogeeniselle tilanteeseen nähden mutta kyykky ei mitenkään jos repeämiä, vammoja tai muuta ei ole treenin esteenä ja sitä kyykkyä muka todella on treenattu 24 vuoden aikana fiksusti ja tavoitteellisesti roinat päällä tuolla pituus/kehopainolla kuten kovasti väitetään.

Ei olisi todellakaan ensimmäinen säälinkeräys viestiketju tässä internetin ihmeellisessä maailmassa, jossa omaa tilannetta liioitellen kerrotaan asioita todellisuutta paljon huonommaksi että saataisiin enempi säälipisteitä lukijoilta ja kirjoittajilta.

Enempää en kommentoi tähän ketjuun, niin eipähän tule yhtään enempi pahempi mieli.

Taitaa loppujen lopuksi koko ketjun idea olla puhdas säälipisteiden kerääminen, ignoorataan esim JTO ja muut täysin ja surkutellaan niitä geenejä geenejä.... Mave ja penkki vielä kuulostaa mahdolliselta huonogeeniselle tilanteeseen nähden mutta kyykky ei mitenkään jos repeämiä, vammoja tai muuta ei ole treenin esteenä ja sitä kyykkyä muka todella on treenattu 24 vuoden aikana fiksusti ja tavoitteellisesti roinat päällä tuolla pituus/kehopainolla kuten kovasti väitetään.

Ei olisi todellakaan ensimmäinen säälinkeräys viestiketju tässä internetin ihmeellisessä maailmassa, jossa omaa tilannetta liioitellen kerrotaan asioita todellisuutta paljon huonommaksi että saataisiin enempi säälipisteitä lukijoilta ja kirjoittajilta.

Enempää en kommentoi tähän ketjuun, niin eipähän tule yhtään enempi pahempi mieli.
Mä en havainnu ainakaan tossa aloituspostissa mitään surkuttelua, vaan lähinnä sellasta vertaistuen etsimistä. Kyllähän nää foorumit antaa vähän vääristyneen kuvan ns. perusjamppojen voimatasoista, kun suunnilleen jokaisessa aloittelijajunnuketjussakin kaikilla on penkki päälle sadan ja kyykky sadan viidenkymmenen.

Kannattais ottaa huomioon, että ne keskivertoa vahvemmat herkemmin postailee niitä videoita ja ilmoittelee tuloksiaan ja kyllähän sitä kuuluisaa lapinlisääkin lipsahtaa varmasti osalla mukaan, kuin myös varttikyykkääjiä jotka ei vaan rehellisesti ymmärrä, että kuinka vajaalle sitä oikeesti alhaalla jäädäänkään.

Tunnen oikeasta elämästä todella pedantisti ja pitkään treenanneita tyyppejä, joilla on yli 90-kiloisina penat alle sadan ja kyykyt alle 150 kilon.

Toisessa käänteessä tunnen tyyppejä, jotka on hakannu vähän sinne päin-reenillä kaljanjuonnin ja rekkahommien ohessa 700 kilon siistin saliyhteistuloksen kahden vuoden reeneillä.

Ne lähtökohdat ihan vitun oikeasti on jengillä niin erilaiset voimailuun(kin).

Siitä oon tietysti samaa mieltä, että surkuttelu ei ketään vahvemmaksi tee ja tässäkin ketjussa ammattivalmentaja on tarjonnut ilmaisia neuvoja, kenenkään postaajan niihin neuvoihin kuitenkaan tarttumatta.

Jos on halua ja resursseja laittaa oikeesti vähän panostusta siihen vuosikausiakin laganneeseen kyykkyyn, niin kyllä sitä varmasti JONKIN VERRAN kehittymään saa (paljonko tää on, riippuu monesta tekijästä). Aina on kiviä kääntämättä, useiden treenivuosien mukanaan tuomasta uskosta omaan tekemiseen/ylimielisyydestä huolimatta ja monenlaisten metodien läpikäymisen jälkeenkin, jos vilpitön halu niitä käännellä iteltä löytyy. Sitä halua ei voi ulkoa saada, se pitää löytyä iteltä.

Jos on vitusti typoja, niin en jaksa korjata. Äpyllä näpytin äkkiä.

Viimeksi muokattu:

Höpöhöpö. Nyt menee äijän arvailut metsään pahemman kerran. Ei mitään tekemistä säälipisteiden kanssa. Mulle tuo kyykkytukos on ok, koska olen tehnyt sen eteen kaikkeni. Pitää sullekin laittaa maximinostosta video niin siinähän vingut. Todennäköisesti väität että käytin feikkipainoja tai muuta roskaa. Ketju tuli tarpeeseen, koska sinäkin oletat että joka sälli kyykkää 150kg vähintään.

Mä olen pohtinut että voiko pelkät kasvutekijät olla merkitseviä vai voiko olla että toisilla on kyky treenata kovempaan tai ehkä ennenmmin sanottuna lihas loppuun kuin toislla?
Itsellä ainakin aina tunne ettei ole tehnyt ihan täysin loppuun vaikkka sitä yrittääkin.

Mulla tuli kanssa kyllästyminen salitreeniin kun tuntui aivan toivottomalta taistelulta vaikka millä tapaa yritti ja jos yhden osa-alueen sai paranemaan niin toinen droppas samassa suhteessa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei ehkä näkökulma, mikä ketään kiinnostaa, mut en kyl tajuu, mitä helvettiä hyötyy vertaamalla omaa tasoaan keneenkään muuhun, ellei oo esim. kisaava henkilö? Ja ennen ku joku ovelana heittää jtn ''voi oppia jtn paremmiltaan'' tjs. ni tota ei lasketa. Puhun nyt siitä et surkuttelee, ja miettii sitä, mihin PITÄISI pystyä vaikka tiettyjen treenivuosien jälkeen. Väitän, ettei kehitä yhtää mitään, ja kasvattaa korkeintaan paskaa itsetuntoa. Tätä näkee niin usein kaikkialla elämässä. Joku tekee ihan siedettävän suorituksen jossain asiassa, mut sit tulee jtn ''no mut naapurin Nikodemus vetää enemmän nyyh :cry:.'' Sanonki sit lähes aina, et mitäs vittua sitte? Eikö se riitä, et kehittää vaan itteään parhaansa mukaan? Aina löytyy kuitenki joku parempi. Oot ihan kingi jossain jutussa, mut täyttä paskaa toisessa. Fakta: kaikes, mitä tekee tarpeeks tulee lopulta paremmaks. Prosentuaalisesti mietittäessä väkisinki aika paljon jopa, vaikkei maailmanmestari tasolle yltäiskään.

Myönnän/tiedostan toki, että kilpailuvietti asuu monessa meissä, ja on kenties osa inhimillisyyttä. Itekki oon hyvin kilpailunhalunen, jos haastetaan. En kyllä silti oo itteäni paremmille ikinä esim. kateellinen, koska jotenki hyvin epäloogista. Mieluummin saan vähän inspiraatiota tollasesta korkeintaan, ja pohdin että otetaanpa selvää, missä oma potentiaali kulkee.
Minulla ei ole kilpailuviettiä ollenkaan. Ja en ole missään vaiheessa surkutellut mitään. Olen tehnyt kyykyn kanssa niin paljon töitä kuin on irronnut. Muuta en voi. Onhan se kyykkytulos noussut, mutta niin nousevat muutkin tulokset. Prosentuaalisesti esim penkin ja kyykyn ero ei ole kaventunut koko treeni uran aikana.

voiko olla että toisilla on kyky treenata kovempaan tai ehkä ennenmmin sanottuna lihas loppuun kuin toislla?

Irtiottokyky vaihtelee suuresti, niin voimailun kuin muunkin fyysisen ponnistelun osalla. Jotkut pystyy tasaisesti ottamaan korkeita tehoja ulos, joillain se vaatii aseen ohimolle tai tiukan pelin viimeiset minuutit jolloin irtoaa tasoa mitä ei normaalisti tapahdu.

Mä en havainnu ainakaan tossa aloituspostissa mitään surkuttelua, vaan lähinnä sellasta vertaistuen etsimistä. Kyllähän nää foorumit antaa vähän vääristyneen kuvan ns. perusjamppojen voimatasoista, kun suunnilleen jokaisessa aloittelijajunnuketjussakin kaikilla on penkki päälle sadan ja kyykky sadan viidenkymmenen.

Kannattais ottaa huomioon, että ne keskivertoa vahvemmat herkemmin postailee niitä videoita ja ilmoittelee tuloksiaan ja kyllähän sitä kuuluisaa lapinlisääkin lipsahtaa varmasti osalla mukaan, kuin myös varttikyykkääjiä jotka ei vaan rehellisesti ymmärrä, että kuinka vajaalle sitä oikeesti alhaalla jäädäänkään.

Tunnen oikeasta elämästä todella pedantisti ja pitkään treenanneita tyyppejä, joilla on yli 90-kiloisina penat alle sadan ja kyykyt alle 150 kilon.

Toisessa käänteessä tunnen tyyppejä, jotka on hakannu vähän sinne päin-reenillä kaljanjuonnin ja rekkahommien ohessa 700 kilon siistin saliyhteistuloksen kahden vuoden reeneillä.

Ne lähtökohdat ihan vitun oikeasti on jengillä niin erilaiset voimailuun(kin).

Siitä oon tietysti samaa mieltä, että surkuttelu ei ketään vahvemmaksi tee ja tässäkin ketjussa ammattivalmentaja on tarjonnut ilmaisia neuvoja, kenenkään postaajan niihin neuvoihin kuitenkaan tarttumatta.

Jos on halua ja resursseja laittaa oikeesti vähän panostusta siihen vuosikausiakin laganneeseen kyykkyyn, niin kyllä sitä varmasti JONKIN VERRAN kehittymään saa (paljonko tää on, riippuu monesta tekijästä). Aina on kiviä kääntämättä, useiden treenivuosien mukanaan tuomasta uskosta omaan tekemiseen/ylimielisyydestä huolimatta ja monenlaisten metodien läpikäymisen jälkeenkin, jos vilpitön halu niitä käännellä iteltä löytyy. Sitä halua ei voi ulkoa saada, se pitää löytyä iteltä.

Jos on vitusti typoja, niin en jaksa korjata. Äpyllä näpytin äkkiä.
Mielestäni tämä foorumi antaa väärän kuvan perus jamppojen voimatasoista. Videoita katsellessa voisi olettaa että 150kg kyykky on paska tulos. Ja 120 penkki naurettava alottelijoiden tulos. Monella jäi huomioimatta lähtökohdat kun aloitin treenin. Miettikääpä nyt tuota 28kg penkkiä ja prässisarjoja 80 kilolla yläasteella. Moniko oli yhtä heikko vastaavan ikäisenä? Voi olla hiljaista. Itsellä on monta kaveria jotka ovat rikkoneet omat tulokseni alle kuukauden treenillä. Kyykyn jopa eka treenissä. Tämä ei ole surkuttelua, vaan osoitus miten erilaiset lähtötasot ihmisillä voi olla perusvoimissa.

Mä olen pohtinut että voiko pelkät kasvutekijät olla merkitseviä vai voiko olla että toisilla on kyky treenata kovempaan tai ehkä ennenmmin sanottuna lihas loppuun kuin toislla?
Itsellä ainakin aina tunne ettei ole tehnyt ihan täysin loppuun vaikkka sitä yrittääkin.
Onko toisilla luontaisesti enemmän ns. päätä hakata treenit pakkaselle ja sen yli ja onko se kyky, jota voi kehittää? Varmasti.

Onko se välttämätöntä lihaskasvua ajatellen? Ei.

Kasvaako tollasella ittensä jatkuvasti jauhelihaks silppuamalla voimatasot mitenkä hyvin? No ei kovin hyvin, voi jopa lähteä treeniromut aika hätäsesti laskuun. Näin kävi itelle, kun vaihdoin muinoin kaksjakoisen nelijakoiseen.

E: mm. Hulkki on myös puhunut tosta roskavolyymista aika paljon.

Mielestäni tämä foorumi antaa väärän kuvan perus jamppojen voimatasoista. Videoita katsellessa voisi olettaa että 150kg kyykky on paska tulos. Ja 120 penkki naurettava alottelijoiden tulos. Monella jäi huomioimatta lähtökohdat kun aloitin treenin. Miettikääpä nyt tuota 28kg penkkiä ja prässisarjoja 80 kilolla yläasteella. Moniko oli yhtä heikko vastaavan ikäisenä? Voi olla hiljaista. Itsellä on monta kaveria jotka ovat rikkoneet omat tulokseni alle kuukauden treenillä. Kyykyn jopa eka treenissä. Tämä ei ole surkuttelua, vaan osoitus miten erilaiset lähtötasot ihmisillä voi olla perusvoimissa.

Mie olin suunnilleen yhtä heikko. Taisin tangolla ite kyykätä muutamia toistoja, rässiä en tehny. Penkistä tuli suunnilleen sama. Mittaa oli 169 ja 47kg. Edelleen on kyykky suhteessa huono, mutta penkissä mennään noin 170 kilon tuntumassa painon ollessa alle 90kg. Miula on varmasti enempi lahjoja kun siula, mutta paljon vähemmän kuin jollain muulla. Ite en noita geenejä jaksa edes miettiä kun ei niille mitää maha. Sen sijaan oon reenannu järkevämmin ja enemmän kuin monet lahjakkaat ja eroa saa hiuka kurottua kiinni. Lahjakas kaverini otti penkistä 160 kerta viikkoon penkkaamalla 1-2 sarjaa failureen. Itellä se vaati systemaattista penkkaamista 6-12 kertaa viikossa. Lahjattoman pitää vaan tehä enempi töitä, ei siinä muu auta. Lahkakkaat piäsee vähemmällä.

Viimeksi muokattu:
On kai se asenteestakin kiinni, 70% korvien välistä sano Seppo Räty. Jos kelaat koko ajan "oon ihan lahjaton" "oon heikko" "muut saa helpommin" "helppo ton on ku..." jne. niin tuskin se ainakaan auttaa. Nyt vaan sitä sisäistä sankaria kaiveleen :D

Mut Vaginaattorihan sen tossa jo sanoikin...

Hmm, mielenkiintoista. Minäkin kokeilin yläasteella 14-v tyttösenä penkkiä poikakaverin autotallissa ja 40 kg ykkönen tuli. Ja joo, onhan mulla ilmeisesti ihan hyvät geenit tähän kun 1,5 vuoden treenillä tuli 120 kg kyykky.

Sen sijaan nuorempana yritin vähän kestävyysajeja ja juoksussa en meinannut kehittyä millään. Pääsin sellaiseen ok hölkkäkuntoon, jolla juoksin puolikkaan 2:20 ja maratonin läpi, mutta samoja lenkkejä treenaava sisko kehittyi koko ajan huomattavasti paremmin. Ei mulla sitten riittänytkään motivaatiota tuohon kun se oli yhtä pään seinään hakkaamista. Siitä siis pienet ihmettelyt ja hatunnosto, että "huonogeeniset" on pysytelleet voimailun tai bodailun parissa. Itseltä loppuis ihan varmasti motivaatio jos kehitys ois heikkoa. Nytkään ei meinaa maltti riittää vaan niitä kymppikiloja lisää nostoihin pitäis saada mieluummin eilen. :LOL:

Onko toisilla luontaisesti enemmän ns. päätä hakata treenit pakkaselle ja sen yli ja onko se kyky, jota voi kehittää? Varmasti.

Onko se välttämätöntä lihaskasvua ajatellen? Ei.

Kasvaako tollasella ittensä jatkuvasti jauhelihaks silppuamalla voimatasot mitenkä hyvin? No ei kovin hyvin, voi jopa lähteä treeniromut aika hätäsesti laskuun. Näin kävi itelle, kun vaihdoin muinoin kaksjakoisen nelijakoiseen.

E: mm. Hulkki on myös puhunut tosta roskavolyymista aika paljon.
Nyt käsitit hieman väärin, ajatuksena siis esim. erään kuuluisan bodarin lause että yksi loppuun tehty sarja riittää mutta teen varmuuden vuoksi kaksi.
Eli itse haluaisin sellaisen pään että tyyliin kerran viikkoon vaikka kyykkyä pari tiukkaa sarjaa jolla saisi tulokset jyrkkään nousuun mutta kun en vaan saa tehoa tarpeeksi irti.

Nyt käsitit hieman väärin, ajatuksena siis esim. erään kuuluisan bodarin lause että yksi loppuun tehty sarja riittää mutta teen varmuuden vuoksi kaksi.
Eli itse haluaisin sellaisen pään että tyyliin kerran viikkoon vaikka kyykkyä pari tiukkaa sarjaa jolla saisi tulokset jyrkkään nousuun mutta kun en vaan saa tehoa tarpeeksi irti.

Mie en kyllä usko että se on siula päästä kii. Eli ei jää mistään tehoista kii et se 1-2 sarjaa riittäis. Kyseinen tehoreeni ei vaan siulla toimi.

Ite tein pitkään tuota 1-2 sarjaa täysillä + tehokeinoja. Reenasin myös dcllä pitkään js reeneihin ladattiin ihan kaikki. Ja kyllä, kovaa mentii. On oksennettu, housuun paskottu js pyörrytty reenatessa, eli pää kesti, kroppa ei. Sitten jossain vaiheessa alkoi vituttaa kun kehitystä ei tuu. Sit aloin jättää sarjoihin varaa, tihensin frekvenssiä ja booooom! Alko lihat ja voimat kasvaa.

Kuten JP Fux tossa totesi, niin tommonen ei vaan toimi sulla. Eikä kyllä kovin monella muullakaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom