Muita oikeasti huonogeenisiä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 133729
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mie olin suunnilleen yhtä heikko. Taisin tangolla ite kyykätä muutamia toistoja, rässiä en tehny. Penkistä tuli suunnilleen sama. Mittaa oli 169 ja 47kg. Edelleen on kyykky suhteessa huono, mutta penkissä mennään noin 170 kilon tuntumassa painon ollessa alle 90kg. Miula on varmasti enempi lahjoja kun siula, mutta paljon vähemmän kuin jollain muulla. Ite en noita geenejä jaksa edes miettiä kun ei niille mitää maha. Sen sijaan oon reenannu järkevämmin ja enemmän kuin monet lahjakkaat ja eroa saa hiuka kurottua kiinni. Lahjakas kaverini otti penkistä 160 kerta viikkoon penkkaamalla 1-2 sarjaa failureen. Itellä se vaati systemaattista penkkaamista 6-12 kertaa viikossa. Lahjattoman pitää vaan tehä enempi töitä, ei siinä muu auta. Lahkakkaat piäsee vähemmällä.
Mitä luokkaa sulla on kyykky? Jos haluat kertoa...

Mitä luokkaa sulla on kyykky? Jos haluat kertoa...

Enne loukkaantumista otin 190kg lowbarina. Nyt oon noi 3-4 viikkoo pystynyt kyykkää, vaihdoin niskakyykkyyn ja eilen otin 180kg. Enkka niskakyykyssä on tuo 180kg, joten varmaan parin viikon päästä se menee uusille lukemille.

Salilla vedetty 260kg ja kisassa 250 joten kyykky on suhteessa aina huonoin.

Hmm, mielenkiintoista. Minäkin kokeilin yläasteella 14-v tyttösenä penkkiä poikakaverin autotallissa ja 40 kg ykkönen tuli. Ja joo, onhan mulla ilmeisesti ihan hyvät geenit tähän kun 1,5 vuoden treenillä tuli 120 kg kyykky.

Sen sijaan nuorempana yritin vähän kestävyysajeja ja juoksussa en meinannut kehittyä millään. Pääsin sellaiseen ok hölkkäkuntoon, jolla juoksin puolikkaan 2:20 ja maratonin läpi, mutta samoja lenkkejä treenaava sisko kehittyi koko ajan huomattavasti paremmin. Ei mulla sitten riittänytkään motivaatiota tuohon kun se oli yhtä pään seinään hakkaamista. Siitä siis pienet ihmettelyt ja hatunnosto, että "huonogeeniset" on pysytelleet voimailun tai bodailun parissa. Itseltä loppuis ihan varmasti motivaatio jos kehitys ois heikkoa. Nytkään ei meinaa maltti riittää vaan niitä kymppikiloja lisää nostoihin pitäis saada mieluummin eilen. :LOL:
Kiitos asiallisesta vastauksesta(y) Oot kyllä tosi lahjakas jos 1.5 vuoden treenillä 120kg kyykky. Ja tuo penkki 14 vuotiaana 40kg. En usko että moni tyttö pystyy samaan. Kestävyys urheiluun olisi itsellä enempi lahjoja. Aina ollut hyvä aerobinen kunto. Harmi vain kun kestävyyslajit ei kiinnosta. Voimailu on aina ollut ykkönen, vaikka lihas ja voima tarttuukin tosi huonosti. Nykyinen päälaji vahvamieslajit sopiva kompromissi. Vaatii vähän kaikkea.

Enne loukkaantumista otin 190kg lowbarina. Nyt oon noi 3-4 viikkoo pystynyt kyykkää, vaihdoin niskakyykkyyn ja eilen otin 180kg. Enkka niskakyykyssä on tuo 180kg, joten varmaan parin viikon päästä se menee uusille lukemille.

Salilla vedetty 260kg ja kisassa 250 joten kyykky on suhteessa aina huonoin.
No joo 10kg niskakyykky penaa enempi. Ja vetokin tosi kova kyykkyyn nähden. Niskakyykyllä itsekin kyykkään. Haluan vahvistaa juurikin niitä reisiä. Mavea teen harvoin, kaikki panostus ollut kyykyissä pitkän aikaa.

Mie en kyllä usko että se on siula päästä kii. Eli ei jää mistään tehoista kii et se 1-2 sarjaa riittäis. Kyseinen tehoreeni ei vaan siulla toimi.

Ite tein pitkään tuota 1-2 sarjaa täysillä + tehokeinoja. Reenasin myös dcllä pitkään js reeneihin ladattiin ihan kaikki. Ja kyllä, kovaa mentii. On oksennettu, housuun paskottu js pyörrytty reenatessa, eli pää kesti, kroppa ei. Sitten jossain vaiheessa alkoi vituttaa kun kehitystä ei tuu. Sit aloin jättää sarjoihin varaa, tihensin frekvenssiä ja booooom! Alko lihat ja voimat kasvaa.
Saatana kun ei osaa selittää niin että toiset ymmärtäs :)
Siis en ole edes kokeillut tuollaista, tiedän sanomattakin etten pysty.
Kaikista parhaiten olen saanut edistystä pririsoimalla ja niin että ensin on sanotaan vaikka maanantaina päivä jolloin tehdään progressiona 5x5 tai vastaava ja torstaina samalle lihasryhmälle ns. pumppailupäivä jossa tehdään perinteistä 8-12 toistoa mutta niin että jää toisto tai pari varaa.
Mutta tässä voi tosiaan tehdä vaan yhden lihasryhmän kerrallaan.

Välihuomautus. Reisien lihaksiin olen suht tyytyväinen. Joskus jopa saanut kehua niistä. Ei toki mitkään tykit, mutta samaa kokoa kuin vajaat pari sataa kyykkäävillä kavereilla. Sen suhteen treeni mennyt perille.

Mitenkäs te maximivoimaltaan kovat kyykkääjät ja vetäjät, onko aerobinen kunto mitä tasoa? Siis luontaisilta ominaisuuksilta. Itsellä ollut koko treeni uran aerobinen kunto huomattavasti dominoivampi kuin maximivoima. Olen aina ollut treenikavereitani parempi kuntoisempi. Vaikka en tekisi aerobista. Näkisin että lihassolut näyttelee roolia tässä.

Saatana kun ei osaa selittää niin että toiset ymmärtäs :)
Siis en ole edes kokeillut tuollaista, tiedän sanomattakin etten pysty.
Kaikista parhaiten olen saanut edistystä pririsoimalla ja niin että ensin on sanotaan vaikka maanantaina päivä jolloin tehdään progressiona 5x5 tai vastaava ja torstaina samalle lihasryhmälle ns. pumppailupäivä jossa tehdään perinteistä 8-12 toistoa mutta niin että jää toisto tai pari varaa.
Mutta tässä voi tosiaan tehdä vaan yhden lihasryhmän kerrallaan.
Mikä vika on systeemissä, joka toimii? Miks haluaisit tehdä vaan pari kovaa sarjaa viikkoon? Mihin perustat oletuksen, että se ylipäätään tekis sulle yhtään mitään? Miten ajattelit toteuttaa progression, jos sarjoja on vaan kaksi? Lisäämällä joka kerta malmia ja/tai toistoja vai? Lineaarinen progressio vakiosarjamäärillä toimii hyvin lyhyen hetken.

Tommonen yliänkyrätiukkojen sarjojen tekeminen on about helpoin juttu, mitä ite oon kokeillut. Senkun muussas ittensä käsittämättömän hajalle ja toisti seuraavalla kerralla. Paljon vitusti vaikeampaa on veivata volyymiprogella useamman kerran viikkoon vaikka jotain kyykkyä, koko ajan tekemistä optimoiden ja kroppaa kuunnellen. Se kysyy OMALLA KOHDALLA päätä paljon enemmän kun joku ammoniakin snorttaus ja tuhannen toiston hack-helvetti tai pari erikoistekniikoilla höystettyä supermaindmasölkonneksön-sarjaa kerran viikkoon.

Kiitos asiallisesta vastauksesta(y) Oot kyllä tosi lahjakas jos 1.5 vuoden treenillä 120kg kyykky. Ja tuo penkki 14 vuotiaana 40kg. En usko että moni tyttö pystyy samaan. Kestävyys urheiluun olisi itsellä enempi lahjoja. Aina ollut hyvä aerobinen kunto. Harmi vain kun kestävyyslajit ei kiinnosta. Voimailu on aina ollut ykkönen, vaikka lihas ja voima tarttuukin tosi huonosti. Nykyinen päälaji vahvamieslajit sopiva kompromissi. Vaatii vähän kaikkea.
Hieno juttu että on löytynyt mielekäs laji. Se on kuitenki tärkeintä, että tekeminen on kivaa. (y)

Huomautan kuitenkin, että vaikka olen nainen niin en ole enkä teininäkään ollut ihan pieni. :) Oma paino oli silloin 14 v. jotain 60-65 kg tienoilla ja nyt 80 kg. Penkissä omapainoykköseen on vielä matkaa, mutta jospa se ens vuonna tulis. En siis ole mikään superlahjakkuus kuten Isabelle von Weissenberg ja vastaavat muijat. Hyvät geenit kuitenkin.

Lapsistakin huomaa, että toinen on ikäisekseen vahva ja lihaksia on näkyvästi, vaikka liikunta on lähinnä pallopelejä.

Mitenkäs te maximivoimaltaan kovat kyykkääjät ja vetäjät, onko aerobinen kunto mitä tasoa? Siis luontaisilta ominaisuuksilta. Itsellä ollut koko treeni uran aerobinen kunto huomattavasti dominoivampi kuin maximivoima. Olen aina ollut treenikavereitani parempi kuntoisempi. Vaikka en tekisi aerobista. Näkisin että lihassolut näyttelee roolia tässä.

Itse voin sanoa olevan lahjakas kyykkääjä ja vetäjä, kun esim. veto 230-240kg ilman mavetreeniä (toki kyykkyä treenattu). Ja aerobinen kunto on huono, vaikka sitä miten treenaisi.

Eli johtopäätöksenä sulla paljon hitaitaita soluja, joten joudut/voit treenata enemmän/kovempaa kuin muut...:ruoska:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itse voin sanoa olevan lahjakas kyykkääjä ja vetäjä, kun esim. veto 230-240kg ilman mavetreeniä (toki kyykkyä treenattu). Ja aerobinen kunto on huono, vaikka sitä miten treenaisi.

Eli johtopäätöksenä sulla paljon hitaitaita soluja, joten joudut/voit treenata enemmän/kovempaa kuin muut...:ruoska:
Nämä johtopäätökset olen itsekin vetänyt. Eka kerran kun kävin juoksemassa, 9km tuli hyvin. Pelkällä bodaustreenillä. Oli vain testi kun arvelin että saattaisin jaksaa juosta hyvin. Lenkkeilyä en ole sen jälkeen harrastanut.

Hieno juttu että on löytynyt mielekäs laji. Se on kuitenki tärkeintä, että tekeminen on kivaa. (y)

Huomautan kuitenkin, että vaikka olen nainen niin en ole enkä teininäkään ollut ihan pieni. :) Oma paino oli silloin 14 v. jotain 60-65 kg tienoilla ja nyt 80 kg. Penkissä omapainoykköseen on vielä matkaa, mutta jospa se ens vuonna tulis. En siis ole mikään superlahjakkuus kuten Isabelle von Weissenberg ja vastaavat muijat. Hyvät geenit kuitenkin.

Lapsistakin huomaa, että toinen on ikäisekseen vahva ja lihaksia on näkyvästi, vaikka liikunta on lähinnä pallopelejä.
Lapsista huomaa todellakin. Ohjaan lapsille liikuntakerhoa. Erot hämmästyttävän isot voimatasoissa ja lihaksissa. Selvästi lahjakkaat ekaluokan tytöt vetävät 5-7 leukaa hauikset pullottaen, kun ei niin lahjakkaat pojat jaksavat just ja just roikkua tangossa.

Kun nyt luin näitä juttuja niin ilmeisesti omalla kohdalla ne odotukset vaan on ollu/on epärealistisia.
Treenannu siis alle 2 vuotta, ikää 49v. 173/79kg. Paino oli vuos sitten 75kg. Kovimpana pyöräilyaikana 68kg.
Aerobinen kunto pyöräilystä ja juoksusta johtuen luullakseni melko hyvä. Leposyke 46. Vaikka juoksu ja pyöräily nyt jääneet. Sali vei voiton.
Pyöräilen edelleen työmatkat ympäri vuoden.

Mutta asiaan; Maveen ja kyykkyyn innostuin enemmälti kai joskus vuosi sitten. Maksimeita en ole kokeillut kummassakaan. Mavessa senverran että 150kg ei liikkunut mihinkään puoli vuotta sitten. Viime viikolla meni 141kg 2+1 toistoa.
Mavessa olen omasta mielestä kehittynyt ihan hyvin. Aloittelin kai jollain 60-70 kg, nyt menee 3x7 ilman tuskaa 104kg.

Kyykyssä olen ollut huono. Tai niin ainakin ajattelen. Aloittelija vasta olen ja menee kuitenkin 3x10 68kg. SS:n aikana tulokset nous hyvin, lopuksi tein 3x5 90kg.
Että kai mä ihan normaali heppu olen kuitenkin kehitykseen suhteen, jotenkin vaan pitänyt tuloksiaan aina ihan paskana. Ja onhan ne, jos vertalukohta on väärä/utopistinen.

Penkkiä ei voi tässä suuremmin pohtia, vasta aloitin varovaisen treenaamisen olkapääongelmien takia. Lähdettiin siis tilanteesta pelkkä tanko eteenpäin tekniikkaa hakien ja olkapäätä kuulostellen. Ihan hyvin tuntuu etenevän, ehkä mä joskus vielä oman painoni penkaan.:whistle:

en nyt niitä treenijuttuja jaa enää, kun ne ei kiinnosta ja "kaikki on jo koettu". epäilen silti ja sen verran voin sanoa, että hyvin monta ongelmatapausta on tullut selvitettyä.

täällä suurin osa kirjoittelijoista lienee semmosta "keskitasoa", koska ne ns. vahvat heput, ketkä haluaa mun valmennukseen kertoo, että eivät oo tänne kertaakaan kirjotelleet, mutta lukevat paljon. sama monilla muillakin vastaantulleilla ns. kovemman luokan urheilijoilla melko laajalla lajikattauksella. mä en ite juurikaan oo kiinnostunut siitä vallitsevasta voimatasosta kuin siitä, saadaanko asiakkaalle kehitystä.

kukas se voimamiesten sm-voittaja oli? silläkin puolella on hyvin iso pino tuttuja.

hidas solu ei oikeasti ole kovinkaan hidas nopeaan verrattuna ja yhtä iso hidas ja nopea ovat yhtä vahvoja.

täällä suurin osa kirjoittelijoista lienee semmosta "keskitasoa", koska ne ns. vahvat heput, ketkä haluaa mun valmennukseen kertoo, että eivät oo tänne kertaakaan kirjotelleet, mutta lukevat paljon. sama monilla muillakin vastaantulleilla ns. kovemman luokan urheilijoilla melko laajalla lajikattauksella.

Hahaa, eli muistakaamme, pakkikselle kirjoittelemisen ja voimatasojen välillä on korrelaatio. :LOL::barefoot:

No en todellakaan ole vahva tai kova kyykkääjä/vetäjä.
Muutaman vuoden Crossfittia/salia nyt harrastellut. Taustalla 15+ vuotta pyöräilyä maantie/maasto, ihan kovassakin pyöräkunnosaa jossain välissä ollut. Niin, että joku 7h+ maastopyöräkisan pysty ajamaan hyvällä vauhdilla... Tai 100km+ yksin maantien laitaa jollain 32-33kmh keskarilla. No fillarointi on melkein jäänyt ja koettanut kovasti saliin panostaa (lähinnä tulee juostua 5-7km lyhyitä lenkkejä). Mun maksimitasot (itse 43v 173cm/77kg, fillariaikoina 72-73kg).
Penkki 90kg
Kyykky 95kg (!)
Mave 140kg
Raaka rive 70kg
Leukoja menee 17-20 ja 37.5kg lisäpainolla oon tehnyt ykkösen.

Aluksi kuvittelin, että kyykky ois mun vahvuus, kun oon niin paljon pyöräillyt. Ei todellakaan pitänyt paikkaansa. Nyt olen tehnyt vähän aikaa SS ja kyykyssä meni 3x5 87,5kg just läpi (eli eiköhän ykkösmaksimi ole jo yli ton 95kg, en ole kyllä kokeillut) Tosin eilen meni 90kg vain 2x... Mutta kyykyn ja penkin suhde on ihmetyttänyt itseä ja kavereita aikalailla. Kun en kuitenkaan ole mitenkään penkkiä sen kummemmin treenannut vs. kyykky. Tiedä sitten, onko vuosikausien aerobisen hinkkaaminen tehnyt jotain jaloille :)
Tänä vuonna olen juossut kympin syyskuussa alle 45min, eli aerobinen kunto on edelleen ihan ok, mutta kyykyn parantaminen on kyllä kiven takana...

mulla oli yks n. 70kg maratoonari (about 2.30 enkka) asiakkaana muutama vuosi sitten ja se halus kyykätä 200. saatiin siihen hommia tehdä, mutta meni se viimein. reilu 10kg tuli painoakin matkalla. kyllä se ylenpalttinen kestävyysharjoittelu syö voimatasoja, mutta toisaalta kestävyyslajien treenaajienki tulis tehdä ihan kunnolla voimaa reserviksi sille kestolle. tän pitäs olla selkee homma lajissa kuin lajissa.

kyllä mä kaikessa treenissä toitotan sen harjoittelun yksilöllisen ohjelmoinnin puolesta kaikkein eniten. ketkä mun juttuja täällä on seuranneet, tietää kyllä väsymykseen asti tän. niin se vaan menee. aika pienistäkin jutuista on kiinni, miten vuosikausia seinää päähänsä hakanneet tyypit on saatu kehittymään. ellei sitä kehitystä aiemmin oo tullut vuosikausiin ja ns. normaalisti, ei se yhtäkkiä tuu koskaan pompsahtamaan eteenpäin, mutta kyllä sitä silti saadaan tapahtumaan.

Oma kehitys meni silleen, että about 50-60 pena 16 ikäsenä alottaessa. Sitten natureeniä reilu 2v ja kunto oli 140-150 paikkeilla. Iskin kaasut koneeseen ja 190 nousi, jotain 3v oli silloin treeniä. Reilu vuosi lisää ja tuuppasin 210.

Sitten seurasin yhden tutun kehitystä ja tajusin oman lahjattomuuteni. Se penkkas 2v reenillä 180kg . Iski sitten roippeet myllyyn ja kisoissa otti 250kg siinä vaiheesa oli treenannu 3v ja siis ilman paitaa.
Että silleen, joillaki se onnistuu kerta viikkoon treenillä+ kännit pe ja la.

Oma kehitys meni silleen, että about 50-60 pena 16 ikäsenä alottaessa. Sitten natureeniä reilu 2v ja kunto oli 140-150 paikkeilla. Iskin kaasut koneeseen ja 190 nousi, jotain 3v oli silloin treeniä. Reilu vuosi lisää ja tuuppasin 210.

Sitten seurasin yhden tutun kehitystä ja tajusin oman lahjattomuuteni. Se penkkas 2v reenillä 180kg . Iski sitten roippeet myllyyn ja kisoissa otti 250kg siinä vaiheesa oli treenannu 3v ja siis ilman paitaa.
Että silleen, joillaki se onnistuu kerta viikkoon treenillä+ kännit pe ja la.

Penkki 18v ikäisenä 140-150 2v treenillä? Joo lahjaton olet. :woot:

Mihin teillä junioreilla on kiire? Kyllähän tuosta olis penkin 200-220kg saanut 22v ikäisenä ihan vaan 10% vuodessa lisää. (n)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom