Muita oikeasti huonogeenisiä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 133729
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mielellään kuulen miten 1-jakoisella treenataan oikein? Itse treenaan 1-jakoista 3krt/vko ja otan mielellään kaikkea tietoa vastaan.
Mulla kun ei vielä juuri kokemusta ole, saati tietoa. Kunhan teen omaksi ilokseni.
No ihan ekana lähtisin siitä, että älyä ei hakata joka treenissä mäelle. Kovempien ja kevyempien treenien syklittelyä, tehdyn työn määrän kasvattamista pitkässä juoksussa, perus-ja maksimivoimakausien kierrättämistä (vaikka ois bodari, niin harvemmin siitä haittaa on jos vähän kutittelee kovempiakin romuja esim. 3-4 x vuoteen) ja semmosta. Kuten sanoin, pidän itseäni näillä treenivuosilla noviisina ja kaikenlisäksi oon niin malttamaton, että ylilyöntejä tulee liikaa. Tosin nykyään osaan vetää yli pääsääntöisesti silloin, kun on PEEÄRRÄÄ oikeesti hihassa sen sijaan, että yrittäisin jotain enkkoja joka treenissä (kuten tein ei niin kauan aikaa sitten :david:
).

No kyllä noi mulla on jotenkuten hanskassa; en vedä treeneissä failureen. Pari toistoa jätän takataskuun.
Samoin teen syklittelyä. Enemmänkin vois tehdä.
Enkkoja en ole kokeillut millään vielä. Mulle on pääasia pitää ukko ehjänä.
Nousujohteisena yritän pitää homman myös.

Nyt just on menossa kevyt viikko ja kokeilussa olla koskematta painoihin ollenkaan. Treenipäivinä hieman soutua ja sit tunnin venyttelyt.
Jotenkin on kutina että jotain kannattais kuitenkin kevyellä viikollakin painoilla tehdä. Oma olotila siis kertoo.
Mut ens viikolla nähdään mikä on vaikutus/onko sitä.

Minusta tuo geenien merkitys on kanssa vähän liikekohtainen. Mikäli olen jonku 3-6kk reenaamatta tai vain joitaki kertoja treenaa huomaa huvittavaa liikekohtaista eroa. Joissaki liikkeissä tuntuu että kunto romahtaa täysin. Sitten joku toinen liike voikin kulkea edelleen yllättävän hyvin. Lasken kanssa itseni näihin lahjattomiin vätyksiin. Tulokset olemattomia varsinkin kehonpainoon suhteutettuna ja tuntuu että jos painoa laskisi ei kroppa toimisi ollenkaan.

Minustakin geenit merkitsee joissakin tapauksissa enemmän mitä roina. On niitä sellasiakin ihmisiä joihin ei tartu juuri mitään ihan sama miten reenaavat ja vaikka vetäisivät roinat päälle.

Juu no aika vitun harva ihminen kehittyy sillä meiningillä, että kolmesti viikkoon vedellään "peräsuoli pitkällä ja täysillä". Yksijakoinen kolmesti viikkoon tai yli on siitä metka, että sillä pitää Oikeasti Osata treenata.

E: Itse en siis osaa. Viime viikolla vedin liian kovaa ja vähän tälläkin, jonka seurauksena joudun keventämään suunniteltua aiemmin.
Joo on tullut huomattua ettei treenaamisesta vielä kovin paljoa tiedä vaikka jotain oppinut. Se mikä oli itselle outoa miten äkkiä "noob gainsit" loppui. Tai samanlaista tervassa grindaamista se penkki on ollut 50 kilosta asti mutta nyt kuitenkin tapahtuu progressiota kun tulee lepoa tarpeeksi sen kovan sarjan lisäksi. Huomannut itsestä että saa tosi hyvän irtioton yhteen sarjaan siinä määrin kun näillä painoilla voi mitään irti saada. Sohvaperunaan verrattuna olen tyytyväinen.

Monesti vaan noissa aloittelijaohjelmissa toitotetaan että aina kun tarvittavat painot tangossa nousee muutamassa sarjassa niin 2.5kg lisää tankoon mutta itse en älyttömän pitkälle sillä tyylillä päässyt vaikka teki kovaa. Ja itseasiassa liian kovaa.

Joo on tullut huomattua ettei treenaamisesta vielä kovin paljoa tiedä vaikka jotain oppinut.

Mikä on vielä hämmästyttävämpää on se, että vaikka olis oikeasti jotain oppinut, niin hetikohta huomaa treenanneensa eri lailla kuin mikä oli se tieto. Jotain muuta ihmeellistä alkaa hösäämään siihen mikä haittaa, jättää lepoja pois, jotenkin silleen tekee miten ei ittensä kanssa sovittu eli yleensä liian ahneesti, tai sitten ottaa kaljan silloin kun nimenomaan ei pitäny tms. :confused: Prkle sitten on joku jänne tulehtuneena, nivel arkana jne, ja mennään takapakkia taas tekemään niitä fiksuja suunnitelmia kunnes taas... (n)
Itellä treenin alotus 42v., nyt 45v. Tuntuu että lihaksia/voimaa vielä sais, mutta jänteet on kyllä geneettinen heikkous, vaivoille altiit ja takapakkeja tulee jos ei treenaa äärimmäisen fiksusti. Pään geenit on sillen kahtiajakoiset että hyvät kun on innostunut ja kiinnostunut, mutta huonot kun tuntuu että sovitussa eivät pysy millään. :LOL:

Meinasin aluksi lukea itseni geeniloton häviäjien joukkoon, mutta tulin sitten ajatelleeksi, että se ei pidä yksiselitteisesti ajatellen paikkaansa. JOS ihmisellä olisi oikeasti sysipaskat geenit voimailuun, bodaukseen, curlingiin tai kitaransoittoon jne. niin sehän tarkoittaisi, että sinnikkäästä yrittämisestä huolimatta kehitys olisi ALUSTA ASTI erittäin heikkoa. Näin ei kuitenkaan ainakaan voimailun suhteen tietääkseni käy juuri KENELLEKÄÄN, vaan lähes kaikki saavat treeniuran alussa ( ekat 3-5 v ), suhteessa hyvää ja tasaisen nousujohteista kehitystä aikaan.

Ehkä se lahjakkuus ( tai sen puute ), tuleekin ilmi siinä, minkälaisia ne tulokset ovat juuri sen maagisen 5 v jälkeen treenin aloittamisesta. Ja tähän toki vaikuttaa lähtötaso. Esim. jos itse saan penkistä ekalla yrittämällä suurinpiirtein tyhjän tangon, ja 5v myöhemmin 100kg, on se hyvää kehitystä. Mutta jos vertaan itseäni tyyppiin, joka saa ekalla yrittämällä 70kg, ja 3 vuoden treenillä 130kg, on se suhteessa huonoa kehitystä.

Melkein joka liikkeessä on omalla kohdalla pätenyt toi "sääntö", että lähtöaso / aloittelijan kehitys on kertonut paljon siitä "lahjakkuudesta" ko. liikkeeseen. Ainoa poikkeus on ehkä kyykky, joka vaati suhteessa enemmän toistoja alle, että tekniikka löytyi. Mutta tekniikan tajuamisen jälkeen sain ne "noobi" gainssit. Joissain liikkeissä taas, kuten penassa, en koskaan kokenut mitään isoa kehityskäyrää, mutta that's life.

En jaksa kaikille vastata erikseen. Mutta muutama pointti. Nuorena bodasin eli peräsuoli pitkällä. Nyt viimeset 10 vuotta enempi voimailua. Eli treenit jaksotettu ja perusliikkeisiin keskittyen. Parhaiten näyttää toimivan esim kyykyssä 2-3x viikko vähemmän kerralla. Omasta mielestä palaudun nopeasti treeneistä. Kaikki treenitauot laskee tuloksia todella nopeasti. Kyllähän voimani ovat kasvaneet,mutta jos lähtötaso on todella alhaalla( penkki 28kg ), antaa hyvägeenisille tasoitusta jo alussa pahimmillaan +70kg. Luokkakaveri penkkas satkun kun minä 28kg:kakka:Hänestä tulikin suomen vahvin mies myöhemmin. Kertoo jotain ääripään geenien merkityksestä

Onkos nämä sun tulokset lifetime natuna vai onko mennyt vahvempaakin kreaa? Eipä se roinakaan ihmeitä tee, jos genetiikka sattunut heikonlainen. Sun kannattaa tosiaan voimamiesjuttuihin esim panostaa, missä ei mitata suoranaisesti maksimivoimaa vaan lajitaidot ja muutkin ominaisuudet merkkaa.

Minulla on siinä mielessä sama, että keskivertoa heikompi ja ruipelompi olen alimperin ja olisin vieläkin, jos en treenaisi ja söisi tavoitteiden mukaisesti. Mutta vaste tuohon harjoitteluun on kyllä paljon parempi. Aikanaan vuoden olin salilla pyörinyt, että sain 60kg muutaman toiston kyykättyä, ikää oli 17v silloin.

Onkos nämä sun tulokset lifetime natuna vai onko mennyt vahvempaakin kreaa? Eipä se roinakaan ihmeitä tee, jos genetiikka sattunut heikonlainen. Sun kannattaa tosiaan voimamiesjuttuihin esim panostaa, missä ei mitata suoranaisesti maksimivoimaa vaan lajitaidot ja muutkin ominaisuudet merkkaa.

Minulla on siinä mielessä sama, että keskivertoa heikompi ja ruipelompi olen alimperin ja olisin vieläkin, jos en treenaisi ja söisi tavoitteiden mukaisesti. Mutta vaste tuohon harjoitteluun on kyllä paljon parempi. Aikanaan vuoden olin salilla pyörinyt, että sain 60kg muutaman toiston kyykättyä, ikää oli 17v silloin.
Kyllä on roinaa kokeiltu. Viimeiset 3 vuotta. Ei tee ihmeitä sekään. Voimaa 10-15% lisää perusliikkeisiin. Painoa +5 kg 4kk kuurilla. Ei roinalla kuuhun lennetä jos on hävinnyt geenilotossa.

Kuulostaa omaan korvaan pahasti nyt siltä että liioitellaan asioita ja paljon.

- Kyykky max 110kg.
- Treeniä 24 vuotta tauotta, joista 3 viimeisintä roinaamalla.
- Treenattu SM ja MM tason nostajien kanssa kovaa.
- Pituus 176cm ja kehopaino 94kg.

Ei toimi millään tasolla tuo yhtälö ellet oikeasti ole jotenkin vammautunut osittain ala- tai keskikropasta. En mitenkään usko että kaikki on totta mitä on tullut esille tähän mennessä. Sori.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

- Kyykky max 110kg.

Ei toimi millään tasolla tuo yhtälö ellet oikeasti ole jotenkin vammautunut osittain ala- tai keskikropasta. En mitenkään usko että kaikki on totta mitä on tullut esille tähän mennessä. Sori.

Taitaa joillekin tulla yllätyksenä, mikä on genetiikan merkitys kun ääripäihin mennään. Valtavirta on hyvin kaukana huippulahjakkaasta, mutta myös täysin lahjattomasta genetiikan suhteen. Onhan se yliopistotason tutkimuksillakin todistettu, että on liki täysin non-respondereita vastusharjoittelulle. Voiman ja lihasmassan kasvun suhteen. Mutta niitä ei ole montaa prosenttia populaatiosta, kuten ei superlahjakkaitakaan.

Joillakin lahjakkailla on vaikeuksia ymmärtää, miksi joillakin yksilöillä pienikin kehitys on kovan panostuksen takana. Ja niin myös monilla lahjattomilla hyväksyä se, miksi jotkut kehittyy vuodessa enemmän kuin he vuosikymmenessä. Vaikka tekemisen laatu voikin olla jopa parempaa kuin verrokeilla. Urheilussa ei ole mitään fair playta tai tasa-arvoa, vain lahjakkaimmat yksilöt ovat huipulla. Lada ja ferrari vertaus pätee ääripäissä jo treeniuraa aloittaessa.

Ja oli Predatori tehnyt ne 24v optimaalisesti tai päin helvettiä, niin se on fakta että lahjakas 60kg nainen kyykkää saman parin vuoden treenillä. Ja olen myös nähnyt mitä on oikea lahjakkuus voimailuun, kun alle 2 vuoden sinnepäin/päin helvettiä(satunnaista treeniä) treenillä kyykättiin 200kg syvältä sohvaperunataustoilla ja kolmenkympin iässä urheilun aloittamisella. Kyllä minuakin vitutti tai siis lähinnä huvitti oma rajallisuus, kun sai treenata paljon totisemmin vuosikymmenen tuohon 200kg kyykkyyn.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

- Kyykky max 110kg.

Usko mitä uskot, mutta miksi valehtelisin? Voitanko sillä jotain? Voidaan lähteä ihan milloin vaan salille niin kyykkään sulle maximit. Onnistuu videonakin. Ihme touhua kun ei ei edes paskoja tuloksia uskota. Huomaa ettei sinulla ole mitään käsitystä geenien merkityksestä voimailussa.

Kyllähän tuo Predatorin yhtälö herättää kysymyksiä. Onhan tuolla saleilla sinänsä paljonkin kymmeniä vuosia treenanneita,joilla penkkitulos jopa reilusti alle 130kg. Jos siis puhutaan ihan tavan ukoista joilla ei tosimielen tavoitteita saavuttaa ikinä isoja rautoja ja tehdä töitä niiden eteen. Mutta erityisesti,mikä selittää tuon 110kg maksimikyykyn? Jätätkö Predator jotain kertomatta?

Usko mitä uskot, mutta miksi valehtelisin? Voitanko sillä jotain? Voidaan lähteä ihan milloin vaan salille niin kyykkään sulle maximit. Onnistuu videonakin. Ihme touhua kun ei ei edes paskoja tuloksia uskota. Huomaa ettei sinulla ole mitään käsitystä geenien merkityksestä voimailussa.
No millä ihmeellä sä sitten mavesta kiskot sentään 170kg ja penkistä jopa enemmän kuin kyykystä?

Taitaa joillekin tulla yllätyksenä, mikä on genetiikan merkitys kun ääripäihin mennään. Valtavirta on hyvin kaukana huippulahjakkaasta, mutta myös täysin lahjattomasta genetiikan suhteen. Onhan se yliopistotason tutkimuksillakin todistettu, että on liki täysin non-respondereita vastusharjoittelulle. Voiman ja lihasmassan kasvun suhteen. Mutta niitä ei ole montaa prosenttia populaatiosta, kuten ei superlahjakkaitakaan.

Joillakin lahjakkailla on vaikeuksia ymmärtää, miksi joillakin yksilöillä pienikin kehitys on kovan panostuksen takana. Ja niin myös monilla lahjattomilla hyväksyä se, miksi jotkut kehittyy vuodessa enemmän kuin he vuosikymmenessä. Vaikka tekemisen laatu voikin olla jopa parempaa kuin verrokeilla. Urheilussa ei ole mitään fair playta tai tasa-arvoa, vain lahjakkaimmat yksilöt ovat huipulla. Lada ja ferrari vertaus pätee ääripäissä jo treeniuraa aloittaessa.

Ja oli Predatori tehnyt ne 24v optimaalisesti tai päin helvettiä, niin se on fakta että lahjakas 60kg nainen kyykkää saman parin vuoden treenillä. Ja olen myös nähnyt mitä on oikea lahjakkuus voimailuun, kun alle 2 vuoden sinnepäin/päin helvettiä(satunnaista treeniä) treenillä kyykättiin 200kg syvältä sohvaperunataustoilla ja kolmenkympin iässä urheilun aloittamisella. Kyllä minuakin vitutti tai siis lähinnä huvitti oma rajallisuus, kun sai treenata paljon totisemmin vuosikymmenen tuohon 200kg kyykkyyn.
Juurikin näin. Häviän oman salin kaikille voimanostaja mimmeille kyykyssä. Sellasia reiluja parikymppisiä.

No millä ihmeellä sä sitten mavesta kiskot sentään 170kg ja penkistä jopa enemmän kuin kyykystä?
Siinäpä hyvä kysymys. Vetoon on ainakin hyvät välitykset. Pitkät kädet. Penkki ois vieläkin kauempana kyykystä, jos alkaisin penkata. Eniten tykkään kyllä kyykystä silti. Etukyykky nyt pääliike. Järettömät 90kg ykkönen.

Kyllähän tuo Predatorin yhtälö herättää kysymyksiä. Onhan tuolla saleilla sinänsä paljonkin kymmeniä vuosia treenanneita,joilla penkkitulos jopa reilusti alle 130kg. Jos siis puhutaan ihan tavan ukoista joilla ei tosimielen tavoitteita saavuttaa ikinä isoja rautoja ja tehdä töitä niiden eteen. Mutta erityisesti,mikä selittää tuon 110kg maksimikyykyn? Jätätkö Predator jotain kertomatta?
Ei tuossa penkissä ole mitään ihmeellistä. Saisin ehkä lähelle 140 jos ottasin tavoitteeksi. Rinta revennyt kahdesti niin ei viiti uhallaan rikkoa enempää. En jätä mitään kertomatta. Voin vaikka videoida maximi kyykyn. Kyykky on ollut nuoresta asti noin huono suhteessa muihin liikkeisiin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom