Muita oikeasti huonogeenisiä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 133729
  • Aloitettu Aloitettu

Deleted member 133729

Täällä kun katsellut porukan komeita nostoja ja tuloksia, tuli mieleen onko täällä muita keillä todella huonot lahjat puntti treeniin? Enkä pidä lahjattomana jos pukkaa 150kg penkistä tai kyykkää 170kg. Itse aloitin treenit vuonna 1994. Olin jo silloin koulun pienin ja heikoin. 7. Luokalla penkki 28kg,prässiä 80 kilolla sarjaa jne..Reisi 41cm, haba 23cm,rinnanympärys 76cm. Mitat 176/54 . Nyt säännöllistä ja kovaa treeniä takana tauotta 24 vuotta pena 130kg, mave 170kg, kyykky 110kg...Haba 43cm, reisi 64cm. Parhaana tuloksena pidän vauhtipunnerrusta 102.5kg. Onhan tuota massaa tullut 40kg, mutta perusliikkeiden voimataso aivan onneton. Lisättäköön että aloitin vahvamieslajit pari vuotta sitten, ja huomattavasti paremmat rahkeet sinne. Joku varmasti kommentoi että et osaa treenata tai syödä. Ymmärrän,mutta sm ja mm tason kavereiden kanssa olen treenannut aina joten ei ole siitä kiinni.

Ite oon semmonen välimallin jätkä. Kehitystä tulee, muttei mitenkään erityisen sukkelasti tai siinä määrin, että minkäänsortin enkkoja missään lajissa pääsis rikkomaan.

Tuo minun kyykkytulos on ihan naurettava. Mielenkiintoinen juttu kun rekanveto on taas mun vahvin lajii vahvamiesjutuissa. On niissä jaloissa jotain jos ei tartte kyykätä.

no kyllähän se treenien suunnittelu silti isossa osassa kehitystä on, vaikka ympärillä kuinka olis menestyneitä nostajia. yks syy niiden menestykseen nimenomaan on se lahjakkuus. geenit merkkaa melko paljon. sen takia voi olla hieman hankalaa soveltaa treenejä semmoselle, jolla se vaste ei oo yhtä hyvä. tää on tullut huomattua moneen kertaan omallakin valmennusuralla. ihmiset on erilaisia ja se pitää siinä valmennustyössä päällimmäisenä ajatuksena pitää. urheilijana ite oon saanu tehdä joka gramman eteen paljon töitä ja koskaan ei mitään oo ilmaseksi tullut. ei punttihommissa eikä kiipeilyssä. senkin takia sitä avarakatseisuutta ja soveltamiskykyä on kehittynyt käyttökelpoiseksi asti.

ei se tossa ajassa mitään priimaa tietenkään ole, mutta kaks kertaa oma paino toki. silti niitä harjoittelun sisältöjä peräänkuulutan. tuleeko sulle painoa jos syöt kunnolla?

jokainen kiekkojunnu kyllä EI kyykkää 110 :)

no kyllähän se treenien suunnittelu silti isossa osassa kehitystä on, vaikka ympärillä kuinka olis menestyneitä nostajia. yks syy niiden menestykseen nimenomaan on se lahjakkuus. geenit merkkaa melko paljon. sen takia voi olla hieman hankalaa soveltaa treenejä semmoselle, jolla se vaste ei oo yhtä hyvä. tää on tullut huomattua moneen kertaan omallakin valmennusuralla. ihmiset on erilaisia ja se pitää siinä valmennustyössä päällimmäisenä ajatuksena pitää. urheilijana ite oon saanu tehdä joka gramman eteen paljon töitä ja koskaan ei mitään oo ilmaseksi tullut. ei punttihommissa eikä kiipeilyssä. senkin takia sitä avarakatseisuutta ja soveltamiskykyä on kehittynyt käyttökelpoiseksi asti.

ei se tossa ajassa mitään priimaa tietenkään ole, mutta kaks kertaa oma paino toki. silti niitä harjoittelun sisältöjä peräänkuulutan. tuleeko sulle painoa jos syöt kunnolla?

jokainen kiekkojunnu kyllä EI kyykkää 110 :)
Siis olen kyykännyt tuon 110kg 92 kilosena:LOL: 18kg yli oman painon. Esim penkki on ollut koko treeni uran kyykkyä kovempi. Vaikka en edes treenaa penkkiä. Ei tuo 170 mavekaan herätä riemun kiljahduksia. Tuon vetää mun painoset jannut vuoden treenillä. Parhaimmat ilman treeniä. Paino on noussut erittäin huonosti aina. Tippuu taas niin alas ja nopeasti kuin haluan. Kerran kokeilin dieettiä koemielessä. Oli todella vaikea saada kilot takaisin. Taisi mennä toista vuotta. Ektomorfi olen.

Mutta hei...Kirjottakaa rohkeasti jos löytyy muita näin lahjattomia. Vai saanko näin helpolla tittelin pakkiksen huonoimpana kyykkääjänä ja vetäjänä(y)

Et saa ainakaan huonoimman penkkaajan titteliä. 21 vuotta painojen kolistelua ja penkki 120kg. Kyykyssä uskalsin jopa 145kg nostaa ja maastavedossakin sain jopa 200 ensi kertaa viime viikolla.

Erona meillä on se, että minä kyllä saan painoa, kaikki tosin läskiä. Ihan helvettiä saada edes estettyä painon hallitsematon nousu, saati sen tiputtaminen. Tulokset salilla ihan samat oli painoa 90kg tai 70kg.

heh... aattelinki, että mistäs se 40kg lisää tuli. pikaisesti luin. saahan sitä vertaistukea keräillä, mutta mä keskittyisin siihen tulosten nostamiseen. mulla on useita asiakkaita, joilla on pitkä kisaurakin, mutta pitkän uran lopussakin on saatu oikein hyvää kehitystä aikaan. sama itelläkin. viimenen 3v oli melkein parempaa kehitystä kuin sitä edeltävät 10v. jääräpää oppi viimein kuunteleen itteensä, eikä muita.

treenityyli vaikuttaa ihan selkeesti. kun jollain 3 maksimisarjaa penkkiä peräsuoli pitkällä ja joka kerta täysillä teki niin painot jumitti 70 kilossa ~5 toistolla yli puoli vuotta välillä laski välillä nousi takas tuohon. kun on vähentänyt lihaksen treenauksen 3x viikosta ja 2x viikosta 1x viikkoon ja volyymit ei siinäkään korkeat niin nyt on kesän aikana noussut toistomäärä tuolla painolla jostain 5 toistosta 14 toistoon. tuntuu typerälle miten paljon pikku muutos voi vaikuttaa, ja tämä kehitys tuli vähemmän tekemällä. sama homma kyykyssä 70-80kg sarjapainot lähempänä 100kg sarjapainoja. maven sarjapainot nousseet 110-120 kilosta yli 140 kiloon.

ajattelin että olen erityisen huonogeeninen ja kyykyssä mittasuhteet ei ainakaan ole hyvät mutta näkyy sitä tulosta kuitenkin tulevan kun oikealla tavalla tekee. saa nähdä mihin asti tällä tyylillä pääsee, 5/3/1 käytössä. todistaa sen että netin kirjotukset ei välttämättä pidä paikkaansa siitä että esim 2x tai 3x kropan viikossa treenaamalla saisi optimaalisempaa kehitystä.

Hermotus. Mä uskon sen hallitsemisella olevan iso merkitys voimantuottoon. Se, et liittyykö hermotuksen hallitseminen luontaisiin kykyihin vai onko se kaikkien opittavissa yhtälaisesti kovalla työllä, en tiedä?
Vai liittykö sekin sinne geeniperimän puolelle?

Jos motoriikka on yleensäkin kehno, liittyykö se huonoon hermotukseen?
Hermotuksella tässä tarkoitan siis kuinka henkilön lihakset osaavat ”työskennellä yhteen”.
Lienee olleellista kaikessa voimantuotossa?

Esim mulle vaikkapa rummuttaminen ois mahdotonta. Kädet ei toimi riittävästi ”erillisinä yksikköinä”. Liittyykö tämä siis siihen, että vajavaiset aivoni eivät osaa ohjata raajojani niin hyvin kuin jollain toisella? Raajat liikkuu lihasten yhteistyöllä...

Kai sitä on tullut jotain 30 vuotta käytyä salilla. No on taukoja, pitkiäkin paikat hajonneet, tekemisen ollessa paskaa.

Penkkiykkönen ei ole kaukana maveykkösestä.

Jto Huomattu että geeneillä on valtava merkitys. Todella hyvä geeninen pesee lahjattoman kevyesti roinaavan mennen tullen.

Onkos nämä sun tulokset lifetime natuna vai onko mennyt vahvempaakin kreaa? Eipä se roinakaan ihmeitä tee, jos genetiikka sattunut heikonlainen. Sun kannattaa tosiaan voimamiesjuttuihin esim panostaa, missä ei mitata suoranaisesti maksimivoimaa vaan lajitaidot ja muutkin ominaisuudet merkkaa.

Minulla on siinä mielessä sama, että keskivertoa heikompi ja ruipelompi olen alimperin ja olisin vieläkin, jos en treenaisi ja söisi tavoitteiden mukaisesti. Mutta vaste tuohon harjoitteluun on kyllä paljon parempi. Aikanaan vuoden olin salilla pyörinyt, että sain 60kg muutaman toiston kyykättyä, ikää oli 17v silloin.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Itse olen sitä mieltä että heikkojen geenien sijaan tuota selkeästi useammin kyse on treenien toteutuksen ongelmista, suuressa määrin nostotekniikasta ja etenkin korvien välissä olevasta asennoitumisesta omiin kykyihin. Voin olla väärässä, mutta silti tätä mieltä. Omasta mielestä heikko liikkeessä X on aina heikko siinä. Jos hommat ei etene, mutta haluaa eteenpäin, niin silloin pitää hakea selkeää muutosta, esim valmennus.

treenityyli vaikuttaa ihan selkeesti. kun jollain 3 maksimisarjaa penkkiä peräsuoli pitkällä ja joka kerta täysillä teki niin painot jumitti 70 kilossa ~5 toistolla yli puoli vuotta välillä laski välillä nousi takas tuohon. kun on vähentänyt lihaksen treenauksen 3x viikosta ja 2x viikosta 1x viikkoon ja volyymit ei siinäkään korkeat niin nyt on kesän aikana noussut toistomäärä tuolla painolla jostain 5 toistosta 14 toistoon. tuntuu typerälle miten paljon pikku muutos voi vaikuttaa, ja tämä kehitys tuli vähemmän tekemällä. sama homma kyykyssä 70-80kg sarjapainot lähempänä 100kg sarjapainoja. maven sarjapainot nousseet 110-120 kilosta yli 140 kiloon.

ajattelin että olen erityisen huonogeeninen ja kyykyssä mittasuhteet ei ainakaan ole hyvät mutta näkyy sitä tulosta kuitenkin tulevan kun oikealla tavalla tekee. saa nähdä mihin asti tällä tyylillä pääsee, 5/3/1 käytössä. todistaa sen että netin kirjotukset ei välttämättä pidä paikkaansa siitä että esim 2x tai 3x kropan viikossa treenaamalla saisi optimaalisempaa kehitystä.
Juu no aika vitun harva ihminen kehittyy sillä meiningillä, että kolmesti viikkoon vedellään "peräsuoli pitkällä ja täysillä". Yksijakoinen kolmesti viikkoon tai yli on siitä metka, että sillä pitää Oikeasti Osata treenata.

E: Itse en siis osaa. Viime viikolla vedin liian kovaa ja vähän tälläkin, jonka seurauksena joudun keventämään suunniteltua aiemmin.

Juu no aika vitun harva ihminen kehittyy sillä meiningillä, että kolmesti viikkoon vedellään "peräsuoli pitkällä ja täysillä". Yksijakoinen kolmesti viikkoon tai yli on siitä metka, että sillä pitää Oikeasti Osata treenata.

E: Itse en siis osaa. Viime viikolla vedin liian kovaa ja vähän tälläkin, jonka seurauksena joudun keventämään suunniteltua aiemmin.

Mielellään kuulen miten 1-jakoisella treenataan oikein? Itse treenaan 1-jakoista 3krt/vko ja otan mielellään kaikkea tietoa vastaan.
Mulla kun ei vielä juuri kokemusta ole, saati tietoa. Kunhan teen omaksi ilokseni.

Back
Ylös Bottom