Mitä se ylikunto onkaan??

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
ja onhan iällä ja perus kunnolla,ja myös stressin/paineen sieto kyvyllä...toisilla se hermosto pettää alun alkujaan,mutta toiset senkun veivaa.

sehän on normaalia että satasen pulssi on korkealla vielä treenin jälkeenkin,mutta noi muut oireilut...:([/QUOTE]

No ei se nyt ainakaan meikäläisellä normaalia ole jos 2 tuntia istuu sohvalla treenin jälkeen ja syke on sama kuin normaalisti 5minuuttia viimeisen sarjan jälkeen.:eek: .Luin äsken hulkin treeni päiväkirjaa ja siellä hulkki sanoo olonsa olleen esim. hermostunut treenin jälkeen miinus kaloreilla,ittellä oli samanlaista hermostuneisuutta/rauhaton olo pari päivää tuolloin.

joka hulkin tilanteessa johtuu miinus kaloreista...mut ei kyl iha normia tollai syke ole...ootko sä lukenu niistä ylirasitustilan oireista?

mulla on ollu nytten pitemmän aikaa unettomuutta, pään särkyä ja sellasta aina välillä että silmiä rupee häikäseen hirveesti eikä meinaa pysyä pystyssä. liittyykö jotenkin ylikuntoon vai?

mulla on ollu nytten pitemmän aikaa unettomuutta, pään särkyä ja sellasta aina välillä että silmiä rupee häikäseen hirveesti eikä meinaa pysyä pystyssä. liittyykö jotenkin ylikuntoon vai?
Kun itte olin pahimmassa jamassa,jouduin lähtemään esim.kaupasta/kirjastosta pois,kun otti valo silmiin ja olo muuttu vaan huonommaks.

Kaikki ei ole ylikuntoa...

Häikaisyllä ei välttämättä ole mitään tekemistä ylikunnon kanssa. Muutenkin tuntuu, että ylikunnosta ollaan tekemässä jotain yleisdiagnoosia kaikkiin epämääräisiin olotiloihin.

Jokainen joka pohtii, että onko ylikunnossa, niin kannattaa lukea tämän threadin alkupuolella olevia ns. yleisiä oireita koskevat postaukset. Kuten on aikaisemminkin sanottu, niin oireet vaihtelevat yksilöillä jonkun verran, mutta pääsääntöinen kulku huippukunto->ylirasitus->ylikunto on suurimmalla osalla "kovaa" treenaavista sama. Voin väittää, että kaikki jotka ovat tai ovat olleet ylikunnossa, myös sen tietävät, sillä oireet ja olotilat on hyvin selkeät.

Mikäli sinulla on jotain eriskummallisia oireita, tuntoja, mieltä askarruttavia asoita, jotka vaikuttavat jokapäiväiseen elämiseen, niin mene lekuriin ja kokeisiin. Kun on suljettu pois muut sairaudet, niin voidaan selvitellä, onko mahdollisesti kyseessä ylikunto. Tähän aikaan vuodesta kun ihmiset ovat muutenkin hieman masentuneita (masentuneisuus->unihäiriöt). Ylikuntoa kun ei välttämättä näe mitenkään esim. verikokeista. Okei, jos mitataan laktaatin muodostusta ja verrataan aikaisempiin muodostumisiin, niin voidaan ehkä todeta jotain (samoin Hb:ssa). Mielestäni edelleen helpoin mittari on sykevaihtelujen mittaaminen (joka pitäisi aloittaa hyvissä ajoin) ja oman "fiiliksen" ja vireystilan taso.

Joni K:n postaus oireista on mielestäni tarpeeksi kattava..

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=1205666&postcount=12

Tällainen kysymys:

Oon tässä treenaillu kovaa nelisen kertaa viikossa punttia melkein vuoden. Nyt viime aikoina on ruvennut väsyttämään pirusti, vaikka nukun kunnon öitä + päiväunet silloin tällöin. Lisäksi myös joskus nukkumaanmennessä yöllä sydän tykyttää ehkä hieman liian lujaa ja tykytykset tuntuvat koko kehossa(jymähtelee). Myös salilla tulokset ovat jotenkin jämähtäneet viime kerroilla. Jotenkin myös väsyttää pelkkä ajatuskin treenaamisesta, vaikka treeni on aina ollut minulle tärkeä ja mieleinen asia. Sydämestä voisi vielä mainita sen verran, että pientä rytmihäiriötä tuntuu sillon tällön.

Kärsinkö ylikunnosta?

Kärsinkö ylikunnosta?

Mielestäni et. Ehkä vähän ylirasitusta, jonka pitäisi levolla lähteä. Kevyttä viikkoo väliin ja/tai jos se ei auta niin tekee siten, että käy kahdesti viikossa puntilla sen neljän sijaan.

Kuitenkin ny vähäksi aikaa kevennystä niin se on toivottavasti sillä ohi.

rytmihäiriöitä?->ylikuntoako?ryypiskeletkö?nimeltä mainitsematon läheiseni joskus taannoin treenas ja joi ni johan rytikästä sairaalaan mentii...ja niit tuli useita keikkoja vuodessa...ikää hänellä oli silloin varmaa 33.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Ylirasitusta/hermosto tukossa/ylikunto ?

Tuossa 5kk sitten siirryin 3 jakoisesta 1-jakoiseen 3x viikossa.
Treenit menivät aluksi hyvin, nyt tuossa jokin aika sitten jo ovat alkaneet jumittamaan. Olen vetänyt melkein jokaisen sarjan viimeiseen asti (eli ei epäonnistuneita toistoja vaan 0 toistoa varastoon). Nyt viikonloppuna aloin miettiä, että hermostoni voisi olla mennyt jumitustilaan? Kasasin itselleni fiksumman 2-jakoisen joka pitäisi viedä läpi 2 kertaa viikossa jättäen toistoja vähintään 1 varastoon. Maanantaina kerkisin ensimmäisen treenin tekemään kunnes huomasin tiistai-aamuna olevani kamalassa flunssassa. Voisiko tämä flunssa olla seurausta liian pitkään jatkuneesta "liian" korkeasta frekvenssistä?:jahas:

Ittellä pukkaa kuumetta/flunssaa päälle ja kehitys loppuu ku seinään...

Tuossa 5kk sitten siirryin 3 jakoisesta 1-jakoiseen 3x viikossa.
Treenit menivät aluksi hyvin, nyt tuossa jokin aika sitten jo ovat alkaneet jumittamaan. Olen vetänyt melkein jokaisen sarjan viimeiseen asti (eli ei epäonnistuneita toistoja vaan 0 toistoa varastoon). Nyt viikonloppuna aloin miettiä, että hermostoni voisi olla mennyt jumitustilaan? Kasasin itselleni fiksumman 2-jakoisen joka pitäisi viedä läpi 2 kertaa viikossa jättäen toistoja vähintään 1 varastoon. Maanantaina kerkisin ensimmäisen treenin tekemään kunnes huomasin tiistai-aamuna olevani kamalassa flunssassa. Voisiko tämä flunssa olla seurausta liian pitkään jatkuneesta "liian" korkeasta frekvenssistä?:jahas:
Jännä juttu että heti kun Hulkki blogissaan kirjoittaa että on tullut flunssaa korkeasta frekvenssistä, niin eipä aikaakaan kun kaikki rupeavat huomaamaan että oho, niin minullekin! :rolleyes:

Valkonen teki aika selvää ylikunnosta ja sen oireista. Harva pääsee fyysisesti ylikuntoon, yleensä on kyseessä henkinen puoli, mikä rupeaa kalvaamaan.. Treeniä vaan, mutta ei "liian" tosissaan, sen pitää olla hauskaa!

Hulkki blogissaan kirjoittaa että on tullut flunssaa korkeasta frekvenssistä
Milloin olen noin kirjoittanut? Nenä on kyllä vuotanut, ja kurkku ollut hieman käheä, mutta flunssaa ei sentään ole ollut. Mitään lämpöä tai yleistä heikotusta ei ole, vain tuo nenän vuotaminen.

PS. Tällä hetkellä on omien havaintojeni mukaan liikkeellä tuollaista pikkunuhaa ja -köhää aika helvetisti.
Valkonen teki aika selvää ylikunnosta ja sen oireista. Harva pääsee fyysisesti ylikuntoon, yleensä on kyseessä henkinen puoli, mikä rupeaa kalvaamaan..
Lihaksistolliseen ylikuntoon ei kovin moni voi edes päästä, lihaskudos nimittäin sopeutuu todella hyvin melkeinpä mihin tahansa rasitukseen. Sen sijaan ylirasitus ja ylikunto ovat 99.9% ajasta seurausta joko hermostollisista tai metabolisista tekijöistä.

Täällä on toi koko varuskunta ollut lomakiellossa jonku perkeleen viruksen takia niin eipä siltä nyt sitten itsekkään voinut välttyä.39 kuumetta ja olo on todella perseestä. En pistä enää ylikunnon piikkiin!:D

Empä kunnollista vastausta odottanutkaan. Odotimpas, mutta petyin :david:
Vaikka Hulkin blogia ahkerasti seuraankin niin en kuitenkaan joka päivä.
Orbskukkeli otappas tuosta aikasemmasta postistani jokin lause siguksi :david:

jos itse epäilet että sinulla on ylikuntoa niin voin sanoa että EI OLE! sen verran vittumainen tilanne ettet paljon silmäniskuhymiöitä laittelisi.

SEARCH!

muuten hyvä mut kukaan ei ollut pistäny mitää silmänisku hymiötä sun postia ennen ??

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom