Mitä se ylikunto onkaan??

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
wtf, ihan selvästihän alotuspostissa oli silmäniskuhymiö
:)

sori, kännis jotai kattelin et oli 2x:rolleyes: eikä tuo ja ;)

Mutta asiaan: itse pelkään että jouduin ylikuntoon, hauiskääntöhanttelit oli viime kesän dietillä tippunut keskitetyssä 12.5 kilosiin, nyt ne oli 18kg 1.5kk treenitauon jälkeen. Massakaudella tein 22kg parhaimmillaan..
Dietillä ollessa tuntui että meinasi tulla kokoajan kipeäksi ja painot laski kaikessa. Toisaalta vedin varmaan jopa -1500 kcal pidemmän aikaa kun en tiennyt diettaamisesta mitään.

That being said: nyt kun pidin motivaatiopuutteissa 1.5 kk tauon treenaamisesta, huomasin seuraavia oireita: joka aamu heräsin TODELLA janoisena, ei poikkeuksia. Iltaisin myös sain tajuttoman janon ja vedin välill kaksikin litraa vettä ennen nukkumaanmenoa.. Oli myös aivan poikkeuksetta todella kuuma kokoajan ja sairastelin helposti.. Ei ollut minkäänlaisia motivaatioita treeniin ja jos salille satuinkin, niin varmaan oli seuraavana päivänä flunssa tulossa. Treenasin siis tämän aikajakson aikana 3 kertaa... mitä ootte mieltä ? pientä ylikuntoa ? painot ainakin laski luonnottoman paljon ton dietin aikana..

2-jakoisella jyrätty jo tammikuusta -07 :) Hyvin on toiminut ja jatkan niin kauan kun kehitys jatkuu!!!Pienimuotoinen dieettikin on ollut päällä.Pari kiloa on tippunut ja nyt paino on ollut samoissa noin viikon,mutta tuntuu silti kiristyvän:)
Voimaa on tullut hieman lisää vaikka dieetillä on ollutkin! 2-jakoinen on todellakin toiminut ja palautumisen kanssa ei ole ollut ongelmaa.
Teen kolme treeniä viikossa joten huilia on 4-5päivää kunnes samat lihakset saa taas kyytiä...Kokemukset positiivisia kaikinpuolin!!!

Jotenkin tuntuu että aina kun treenaa pari viiikkoa, niin iskee kuume. Noin kuukausi sitten treenasin ehkä 1,5 viikkoa 2-jakoisella , ja iski pieni lämpö päälle. Siinä sitten pidin 2 viikon tauon puntilta kylläkin sen jälkeen. Nyt taas 4-jakoisella tuli treenattu viikon päivät, ja nousi ihan järjetön kuume. Pientä ylirasitusta oli kyllä ennen näitä kuumeitakin .

Onko tää nyt sitä ylikuntoa, vai sattuuko vaan oleen jotain viiruksia noi kuumehommat??

yksi syy kuumeeseen on purevat viimat,jos ei pukeudu tarpeeks hyvin treenin jälkee.Treenin jälkee vastustuskyky heikkenee jne.Vällyä päälle,itellä loppu kurkkukivut ja nuhat siihen.:thumbs:

Jotenkin tuntuu että aina kun treenaa pari viiikkoa, niin iskee kuume. Noin kuukausi sitten treenasin ehkä 1,5 viikkoa 2-jakoisella , ja iski pieni lämpö päälle. Siinä sitten pidin 2 viikon tauon puntilta kylläkin sen jälkeen. Nyt taas 4-jakoisella tuli treenattu viikon päivät, ja nousi ihan järjetön kuume. Pientä ylirasitusta oli kyllä ennen näitä kuumeitakin .

Onko tää nyt sitä ylikuntoa, vai sattuuko vaan oleen jotain viiruksia noi kuumehommat??

ylirasitusta,ei välttämättä ylireenausta

voiko olla mahdollista että treeni motivaation puute johtuisi ravinnon puutteesta(joka johtuu siitä että joka ikinen safka vaan tökki) vai siitä että porukkaa on kuollut ympäriltä ja olen menettänyt pari läheistä?salilla jaksaa välillä,mutta safka ei mene alas joka saa taas mielen alas

Ylikunnon oireita on (tai ainakin näin muistelisin lukeneeni), että reenaminen sujuu paremmin kun koskaan :eek:. Mutta searchilla löytyy. (jos osaa käyttää sitä :D )

muistaakseni tämä ei pidä paikkaansa. oireita ovat mm. ruokahaluttomuus, treeni ei kulje, unettomuus, (kuumetta??):arvi:

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Mulla on ollu sellanen tunne, että treeni kyllä sujuu,lihakset rasittuu. Mutta jotenkin on sellanen tunne päässä, että en kehity tai ei vain mennä eteenpäin.
Ja yöllä hikoilin aikapaljon. Sekä kerran paini treeneissä oli matsia olin paininu kovaa yhtäkkiä kaikki meni ihan hapoille ei jaksanu mitää. joka paikka olin ihan loppu piti mennä molskille makaamaan ja lepää kauan. Ihan, kuin olisi juossut
1 päivän putkeen:(

Ropzulle. Ennen kuin omat "klassiset" ylikunnon/ylirasituksen oireet alkoivat niin sitä ennen tuntui että treeni sujui todella hyvin ja kehitystä tapahtui. Tuntui kuin olisin elämäni kunnossa, oikeasti taisin vain mennä ylikierroksilla.

Totaalitauon lisäksi voi henkistä buustia saada välillä lajinvaihdosta. Piristää kummasti ja on kiva jatkaa omassa kehässä myöhemmin.

Jos on kyse oikeasti ylikunnosta eikä vaan motivaation puutteesta niin en suosittele lajin vaihtoa. Silloin jo valmiiksi väsytetty keho joutuu taas mukautumaan uuteen ja uusi laji/ohjelmahan taas rasittaa elimistöä ennemmän. Ylikunnossa parasta on lepo. Ja jos ylikuntotilanne on kestänyt jo pidempään niin viikon lepo/tauko ei sitä poista. Olen jostain lukenutkin että toipuminen kestää niin kauan kuin itse ylikuntotilanne on kestänyt.

Onkohan fiksua syytä sille että treenin aikana ei vaan jaksa?jonkun massaliikkeen jälkeen päässä vilisee ja silmät näkee tähtiä..onko se huonoa kuntoa vai?

samaa ongelmaa tääläkin. paitsi jos on enempi kestävyyttä mittaava liike esim leuanveto niin meinaa pää pamahtaa mutta yleensä se on pitkän syömistauon takia.

Luin tuosta alusta noita oireita ja niin paljon tuli rukseja listaan ettei hyvältä tunnu :eek:

Järkyttävää yöhikoilua, ruokahaluttomuutta sekä motivaavio ongelmia.

Tästä lähtien en treenaile kahtena päivänä peräkkäin. Katsotaan miten vaikuttaa :whip:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom