Mimmien treenipainot

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Voimapuoli ei ole koskaan kiinnostanut, vaikka toki olen ylpeä siitä, että pystyn punnertamaan yhdellä kädellä, ja joskus party trickkinä voin leukojakin vedellä, eli päteä sillä voimalla ;).

Mulla menee just päinvastoin, että treenaan niitä kiipeilyn superfiiliksiä varten (jotka vaatii paljon voimaa ja psyykettä - itseasiassa se treeni useimmiten on just niitä superfiiliksiä, parhaat kiksit saa tosin ulkona). Mut kuitenkin onhan se siistiä, kun on kunnolla lihastakin: selässä möhköä, hauberia löytyy, hartiaa ja pakaraa on ;) Sitähän ihan odottaa kesää, että voi pitää toppia päällä ja antaa lihasten näkyä :D Mut siis eniten odotan tietty kesää, että pääsee ulos kiipee!

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
^ Kyllä mä tuon uskon ymmärtäväni aika tarkkaankin, vaikka omat tavoitteet ovat enemmän siellä muodossa toiminnallisuuden sijaan. Toki salitreenin pariin palasin paljolti siksi, että alkoi ottamaan kupoliin se mikä peilistä näkyi. Mutta se, miksi se mulle se rakkain laji aina on, on se itse treeni, ja siinä itsensä ylittäminen ja kehittäminen, niin lihaserottuvuuden, suorituskyvyn kuin treenitapojen suhteen. Eli ne superfiilikset juurikin. Eikä sovi väheksyä niitä onnistumisen tunteita, mitä siitä saan, että tähän hommaan on vähän lahjojakin, verrattuna varsinkin joukkuelajeihin, joissa tupannut olla se vilttiketjun pelaaja.

Siihen, liikkuuko mulla miten 'isot' painot, en aidosti pysty ottamaan kantaa (pitänee joskus varmaan kysäistä), koska ne ovat itselle vain niin puhtaasti suoritusväline. Esim. alataljasoudussa tappi on painopakassa tällä hetkellä kasissa, ja sen verran helposti meni nyt viimeksi, että seuraavaksi lykkään tapin ysiin. Onko se vastus kiloja vai paunoja, ja naiseksi vähän vai ok, ei mitään tietoa. Mutta tiettyhän mä itsekin edistystä sillä mittaan, että rautaa liikkuu enemmän ja enemmän, eli olisi varmaankin pitänyt puhua voimailupuolesta voimapuolen sijaan.

Se vaan sinänsä ei ole niin se itseisarvo mulle, ja seuraan edistystä enemmän sillä, miten nyt on esim. alkanut kivasti muhkua tulemaan olkapäihin ja takareisiin, kun niihin enemmän keskittyi. Peba saa toki pyöristyä myös. Ja ei niin, etteikö aiemminkin olisi ollut jo ihan ok, mutta pitäähän sitä taas sitten jotain (lisä)tavoitteitakin asettaa.

Ja joo, hihattomassa ajattelin itsekin ensi kesänä kuljeskella. Sikatiukkoihin housuihin siirryin takaisin jo, hihattomien osalta joutuu odottelemaan kelejä. ;)

Alatalja (remmeillä, kolmiokahvalla) 3x15 35kg
Ylätalja 3x8-10 (yleensä lapiokahva) 35kg
Facepull (narulla) 3x15 30kg
Selänojennus 3x15 15kg kiekko
Mave 3x15 10kg+tanko
Prässi 3x15 100kg+kelkka
Prässi istuen(pohkeet yksitellen)3x15 61kg
Reiden ojennus 3x10 50kg
Maaten koukistus 3x15 30kg
Takakyykky(Smith) 3x6 20kg
Hack kyykky väärinpäin 3x15 10kg+kelkka
Pakarapotku(alatalja) 3x15 30kg
Lantionnosto tangolla (Smith) 3x15 20kg+tanko
Delt machine 3x15 15kg
Pystypunnerrus 3x15 20kg
Pystysoutu Kahvakuulalla 3x15 20kg
Hauis kääntö suoralla tangolla 3x15 10kg
hammeri 3x15 7kg
alataljasta hauiskääntö lyhyellä köydellä 3x15 30kg
ojentajat taljassa (köysi) 3x15 30kg
vaakasoutu 3x15 15kg/käsi
vatsarutistukset 3x15 35kg
Pullover alatalja 3x15 30g
vinopena (smith) 3x10 5kg+tanko
Lady butterfly 3x10 15kg

Zone-sarja -42%
Aloitin punttitreenit vasta viime elokuussa ja mulla on jalkapöytä leikattu hieman alle vuosi sitten. Jalkojen treenaus on siis tämän vuoksi ollut hieman erilaista. Tasapainoon keskittyvää ja siihen, että ylipäätänsä pystyn kävelemään. Vapaisiin painoihin ja moninivelliikkeisiin olen tutustunut vasta ihan hiljattain, hieman ennen joulua. Tämä nyt on ollut lähinnä tällaista neppailua ja liikeratojen hakemista eli mitään maksimeita en ole testannut ja noihin alla oleviin voisin varmaan lyödä rautaa ihan reilusti lisää, mutta tosiaan liikeradat on vielä opettelussa. Ja tuon jalan vuoksi en halua esim maveen lyödä mitään hillittömiä painoja.
Omat mitat: 170 cm/65 kg, ikää 30

Penkki 40 kg
Hauiskääntö taljalla 30 kg
Mave 60 kg
Etukyykky 35 kg
Takakyykky 30 kg (ei kovin syvä ja joudun käyttämään lautaa apuna)
Syvä askelkyykky 16 kg (tästä olen erityisen ylpeä, sillä syksyllä ei edes tavallinen askelkyykky onnistunut)

etukyykky (oli taukoa muutama kk, nyt treenattu taas 3vk) 5x5 55kg (tavote 5x5 60kg) -> ehdin 5x5 57,5 kunnes patellajänteet tulehtu :( Nyt ei hetkeen kyykätä

Oho... Koitin pari pv sitten etukyykkyä "silleen varovasti", ja tuli helppo 10x55kg. :D No ei paha. Pitääpä kyykätä useemmin "silleen varovasti".

Laskennallisesti meni perjantaina jalkaprässissä sadan kilon raja rikki. Käytännössä kuitenkin teen yksi jalka kerrallaan (nyt siis 52kg painolla), niin että autan toisella jalalla ekat muutaman senttiä. :D Jos yritän vaan työntää suoraan molemmilla jaloilla saan ehkä 70kg nousemaan, mutta sitten kun painopakka on irti alustasta niin loppu sarja tuntuu "liian" helpolta, mikä on todella turhauttavaa. Voisikohan johtua prässin liikeradasta tms...?

Mua huvittaa kun järjestään jokainen joka tänne kirjottaa alottaa tyylillä "jos nyt nää säälittävät räpellykset tänne laittais"... Olkaa naiset ylpeitä tuloksistanne, varsinkin kun ne järjestään on tosi kovia!
Mutta joo, jos ny itekin osallistuis kun kerta näitä aina lueskelee! Ite oon salilla käyny säännöllisen epäsäännöllisesti pari vuotta, vikan puolisen vuotta aika säännöllisesti pari kertaa viikkoon.

Penkki: just siirryin tekemään 4x6x50kg, vikalla teen enemmän jos vaan jaksaa, riippuu vähän päivästä.
Kyykky: ekaa kertaa kokeilin, 4x15x50kg, ens kerralla vähän enemmän painoa! Tekniikka vielä vähän hakusessa, mutta suunta ylöspäin. Prässiä oon tähän asti tehny.
SJMV/mave: sama homma kuin kyykyssä, tein näitä kans 50kg mutta kymppejä. Pikkuhiljaa opetellaan.
Hauis: kulmatangolla scottipenkissä 4x10x20kg.
Ojentajat: ranskalaista punnerrusta kulmatangolla 4x8x20kg.

Siinä jotain, toivottavasti keväämmällä voi tulla päivittämään isommilla painoilla!

Pituutta 176cm ja painoa n. 65kg ja vuoden verran olen salilla käynyt, hirveästi en painoja seuraa, niillä mennään mikä "sopivalta" tuntuu, mutta tässä jotain mitä muistan:
Prässi 150kg ( Vuosi sitten en muuten kyykkyjen jälkeen saanut kuin vaivoin pelkän kelkan liikkumaan :D )
Kyykky smithissä 40kg
Hack kyykky "väärinpäin" 90kg
Pystypunnerrus smithissä 20kg, käsipainoilla 12,5kg
Tasa- ja vinopenkki käsipainoilla 15kg
SJMV 50kg
Hauiskääntö mutkatangolla n. 17kg, olettaen että se tanko on kai sen 7kg?
Kulmasoutu n 40kg
Ylatalja leveellä, painopakan pykälässä nro 7-9, ei mitään käsitystä paljonko se on :D
Alatalja 8-10 samoilla kriteereillä kuin ylätalja
Ja sitten joku semmonen pakarahärveli 89kg

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Noin vuosi sitten laitoin tänne edellisen kerran laajat treenipainot.
Kestävyysurheilun osuus aiempaan nähden on kasvanut, mutta 3 x viikossa on ollut säännöllinen salirytmi.

Oma koko on noin 153/52, eli hobittisarjassa mennään. Jalkaliikkeissä näillä on tehty nyt 9-10 toiston sarjoja, penkissä 3-5 toistoa ja ylätaljassa 6-8.

Kyykky 60 kg
SJMV 65 kg
penkki 40 kg
mave 85-90 kg (täysin voimapainotteinen treeni)
ylätalja 47,5-50 kg
leuat myötäote 3-5 toistoa/sarja

Kaikessa muussa on tullut selkeästi edistystä, mutta penkki tuntuu ottavan todella helposti takapakkiakin. Viime keväänä meni jo 4x6(40), ja nyt mennään samoilla raudoilla 3-5 toistoa. Ehkä joku päivä opin ymmärtämään, miksi juuri tissit ovat heikoin lenkki. Valokuvia katsellessa vois tietysti keksiä tähän selityksiä, mutta ei kai se rasvan puute ko. kohdissa suoranaisesti asiaan liity :D

Oon oikeen villiintyny kirjottelemaan tänne ku uus harrastus on jotenki niin mukaansatempaava :hyper:

2kk oon nyt käyny salilla 2-3 kertaa viikossa ja käyn siis koska olen entinen sohvaperuna ja pitäs peruskuntoa saada kohoteltua ja läskiä kadotettua (jota huimat 102kg 160cm pätkällä).

Kyykyssä 45kg (olettaen että se normi tanko on sen 20kg? )
Maastaveto 35kg ja kovassa opettelussa tekniikka
Hauiskääntö käsipainoilla 8kg
Viparit sivuille 6kg
Ranskalainen punnerrus käsipainoilla 4kg
Jalkaprässi 50kg plus kelkka ja varmaan menis vähä enempiki mutta en vielä oo uskaltanu alkaa urheilemaan

Laitteissa tehtäviä mm. ylä-ja alasoutua en muista ku ei jää mieleen samalla tavalla ku painot.

Tässäpä nämä liikkeet jotka nimeltä muistan.

Kyykyn jätin toistaiseksi oottamaan että saan jonku osaavan mukaan salille katsomaan tekniikkaa ku epäilen että ei oo ihan oikein ku meinaa alaselkä mennä aika kipeäksi.

Penkki: 28*45kg ja 5*70kg.

Puntti on seuraavat 2kk korkeintaan ylläpitävää kun pitää keskittyä juoksuun, mutta lyhkäsempien sarjojen myötä myös jotain uusia enkkoja saattaa tulla.

160 cm / 54 kg ja takana treeniä noin kahdeksan kuukautta. Laittelen tähän noita vapailla painoilla tehtäviä, taitavat olla vertailukelpoisimpia. Kyykky on kaikista tuskallisinta ja tympeintä tehdä, ja kulkee mielestäni jäljessä. Sitä kai pitäisi siis tehdä enemmän.

Penkki: 3* 6* 50 kg + 5 *52,5 kg + 5*55kg
Mave (sumo): 6*70kg+80kg+85kg+90kg+ 2*100kg
Kyykky: 6*55kg+60kg+65 kg + 4*70kg + 3*75kg
Dippi omalla painolla: 12+10+8
Leuat myötäotteella: 8+7+6+5+4
Kulmasoutu mutkatangolla: 3*10*33 kg + 8*35,5kg
Hauiskääntö Hammer kp: 4*10*10 kg
Hauiskääntö mutkatangolla: 3*22,5kg + 4* 25 kg
Pystysoutu kulmatangolla: 3*10*28 kg+ 2* 8*30,5 kg

Eilen testasin maksimeja: Kyykky meni 100 kilolla!:dance: Poikaystävä vierestä vielä varmisti, että oli tarpeeksi syvä, mutta huomas kyllä että suoritus oli itelleen jo ihan äärirajoilla. Oma paino oli siis ennen treeniä 62 kiloa. :)

Saako täällä kysyä, millaisilla painoilla muijat ovat lähteneet liikkeelle? Oma ensimmäinen suoritukseni tänään oli niin hirvittävää räpellystä, että melkein itku pääsi. Onkohan näistä surkastuneista lihaksista enää mihinkään?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom