Mimmien treenipainot

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Saako täällä kysyä, millaisilla painoilla muijat ovat lähteneet liikkeelle? Oma ensimmäinen suoritukseni tänään oli niin hirvittävää räpellystä, että melkein itku pääsi. Onkohan näistä surkastuneista lihaksista enää mihinkään?

Ihan silleen hauiskääntö 3 kilon käsipainoilla ja kyykky ehkä 10 kilolla. :D

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Saako täällä kysyä, millaisilla painoilla muijat ovat lähteneet liikkeelle? Oma ensimmäinen suoritukseni tänään oli niin hirvittävää räpellystä, että melkein itku pääsi. Onkohan näistä surkastuneista lihaksista enää mihinkään?
Huiman 4 treenin jälkeen:
11 kilon käsipainoilla (=22 kg) kyykkyä ja askelkyykkyä,
11 kilon käsipainolla kulmasoutua ja
4 kilon käsipainolla=kahvakuulalla hauiskääntöä tai vaihtoehtoisesti 8 kilon kahvakuulalla rinnallevetoa. 6 kilon käsipaino ois tähän optimaalinen, luulen.

sarjoja 2, toistoja painojen kanssa 10-15, miten kullakin kerralla jaksaa.

Ja ihan 0-pisteestä lähdin nyt kesäkuun alussa treenaamaan, aiempaa treenihistoriaa ei ole epäsäännöllista kahvakuulan heiluttelua lukuunottamatta :D

Zone-sarja -42%

Ihka ensimmäisessä treenissäni pukkasin penkissä pelkän tangon 10 krt ylös, jonka jälkeen rinta tärisi niin paljon etten kyennyt enää toista sarjaa tekemään :D ylätalja oli ~20kg ja prässissä tais ~60kg nousta, kyykkyä en vielä tuolloin uskaltanut tehdä kun keskivartalon lihaksetkin oli mitä oli. Eli aivan pohjalta lähdin liikkeelle.

Tiukkaa reeniä ja ruokavalio kuntoon heti alusta alkaen, niin tulosta syntyy ihan varmasti! Tsemppiä :thumbs:

Millasia painoja teillä on ollut alussa atg-kyykyissä?
Nyt parin kuukauden harjoittelulla olen mielestäni yleensäkin oppinut tekniikan, ja päässyt muutamassa treenissä tekemään "kunnon sarjoja". Painoina on mennyt jossain 7-8 toiston sarjoissa viimeksi etukyykyssä 20kg ja takakyykyssä 25kg, kakkosmaksimeina etukyykky 25 (kokeiltiin ohjatulla tunnilla) ja takakyykky ilmeisesti 30 (kokeilin vahingossa: kolmas jäi pohjaan :D). Nuo on siis sellaisia painoja joilla tekniikka vielä pysyy varmasti puhtaana.

Aloitin kymmenen kilon tangolla ekassa treenissä, missä piti tehdä 4x8 viiden sekunnin alaslaskulla (tähän tosi tuli superina askelkyykkykävely heti perään) :D 90-asteen kyykkyä olin tehnyt nopeammalla temmolla 70 kilolla. Kehonhallinta oli aluksi ihan hukassa. Kuukaudessa pääsin jo 40kg sarjapainoihin takakyykyssä. Etukyykky oli minulle helpompi, mutta keskivartalosta meinaa loppu voima, vaikka jalat enemmn jaksaisivatkin. Nyt en olekaan kyykännyt taas viikkoihin alaselkäoireiden vuoksi... :( Mutta äkkiä sitä kehittyy, kun hoksaa tekniikan ja kehonhallinnan :)

mankki, joo mäkin alotin sillä 10kg tangolla (onneksi niitä on, ettei ole pakko ottaa heti kaksikymppistä!). :D Nuo oli siis painoja muutaman treenikerran jälkeen.

Kyykky 40-70, penkki 30-50, mave 70-100

Riippuen onko peruskunto- vai voimakausi :)
Aloitin elokuussa 2013 kevyellä jumpalla, vuodenvaihteen jälkeen määrätietoisemmin ohjelman kera.
Mulla on upouusi blogi johon kirjoittelen treenipäiväkirjaa, jotta pysyn itsekkin paremmin kartalla omasta kehittymisestä.
Puntti-Myyn voimistelut

Mulla nuo jalkareenit on suurimmaksi osaksi kevyillä painoilla pitempiä sarjoja, kun omassa lajissani isoista jaloista ois lähinnä vaan haittaa, mikä tosin on harmi. Jalkareenit on oudolla tavalla mukavia. :D Syväkyykkyi tehny 20x30kg (takakyykkyi) ja prässis saman mittaisia sarjoja 100 kilolla.

Yläkropalle tulee sit tehtyy enemmän treenii maksimipainoil.
Penkki 6-10x50kg
Kapea penkki ~6x50kg
Hauiskääntö (käsipainoilla) 6x15kg

En tiedä sit muille liikkeille nimiä, oikeen hävettää myöntää. :D

Vuosi saleilua takana. Tarkemmin sanottuna puolitoista vuotta, mutta en voi sitä puolta vuotta kutsua oikeiksi reeneiksi. Enemmänkin sellasta oman kehon opettelua ja jumppailua. Ja ihan kilon painoista ollaan täällä lähetty liikkeelle. Muistan kun tein penkkipunnerrustakin 4,6kg käsipainoilla ja se tuntu raskaalta! :D Siis ihan nollasta oon itse lähtenyt, oikeastaan senkin takia että mitään voimailua en oo ikinä elämässä harrastanut. Oon ollut sellanen tikku jokunen vuos sitten että lihasta ei ollut ollenkaan. Liikunta mitä tein niin oli enemmänkin sellasta aerobista (kävelyä ym).

Tähän voisin nyt jotain laitella millä nykyään tulee tehtyä ja laittelen noita toistomääriä millä keskimäärin teen, kun nekin vaihtelee.

penkkipunnerrus 32,5kg (6-7 toistoilla)
ylätalja leveä myötäote 26kg (10 toistoilla)
alaspainallus taljassa 30kg (12 toistoilla)
hauiskääntö t18kg (6-10 toistoilla)
pystypunnerrus 12,5kg (6 toistoilla)
ranskalainen punnerrus 15kg (10 toistoilla)
prässi 70kg (+kelkka) (12 toistoilla)
polviltaveto 70kg (8 toistoilla)
sjmv 40-45kg (12 toistoilla)

Mulla noin kuusi vuotta salia takana, josta kaksi-kolme melko tiiviisti.

Penkkipunnerrus 70 kg
Hauiskääntö 27,5 kg suoralla tangolla
Prässi 225 kg
Kyykky 75 kg
Mave 115 kg

Muita en nyt tähän hätään muista :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hidasta ja pientä, mutta varmaa on mun kehitykseni. Tällä hetkellä käyn kolme kertaa viikossa salilla:
takakyykky 8x50kg
penkki 1x45kg
alatalja 6x50kg
ylätalja vastaote 6x50kg
hauiskääntö mutkatanko 24,5kg x6
pystypunnerrus 5x27kg

Touko-kesäkuun taitteesta asti käyny salilla säännöllisesti, sitä ennen lähinnä vaan lenkkeillyt, kahvakuulaillut semisti ja muutama vuosi sitten kotisalilla ähkitty. Treenissä oon keskittynyt enemmänkin yläkroppaan nyt viimeaikoina, kun pitää jollain saada kompensoitua takaliston ja reisien kokoa. :D Lisäksi nää on vikan sarjan painot, eli alla 2-4 sarjaa jo valmiiksi isommilla toistoilla/pienemmillä painoilla.

"Sumokyykky" kahvakuulalla 12x20kg
Mave 4x50kg (yhden käden sormilla laskettavissa treenikerrat)
Prässi 7x100kg (+kelkka 40-45kg?)
Hauiskääntö taljassa 8x30kg
Hauiskääntö scott 8x17,5kg
Ranskalainen taljassa köydellä 13x25kg
Ojentaja tangolla 6x30kg
Takaolkapäät taljassa köydellä rintaan 8x65kg
Pystysoutu 11x30kg
Ylätalja eteen myötäote 10x40kg (maximi 55kg)
Alatalja 10x50kg
Kulmasoutu laitteessa 8x25kg ja käsipainoilla 6x20kg/käsi
Pystypunnerrus 6x12,5kg/käsi

Normaali penkkipunnerrus (10x35kg) ei tunnu hyvältä toisen käden hermojumin takia, joten vinopenkkiä käsipainoilla tullut nyt vasta hetki harjoiteltua, huomenna pääsee kokeilemaan että miten se rauta liikkuu smithissä. :D

Taivas, kun tädit ovat vahvoja jo aloittaessaan...

Itse aloitin treenaamisen perse edellä puuhun -tekniikalla viime vuonna heinäkuussa, mutta vuoteen sisältyy yhteensä noin 4 kk verran eripituisia treenitaukoja. Näkyviä muutoksia on tullut mm. käsivarsien lihaksien ja pussihousunalun ilmestymisenä. Alkutilanne oli pullamössöinen normaalipainoinen läski (vrt. laihaläski mutta suuremmalla määrällä ehtaa laardia).

Eilen aloittelin Starting Strength -ohjelmalla, kun meni hermo tähän voimattomuuteen ja tarvitsen nyt yksinkertaisen ohjelman, jota voi noudattaa pidempään.

- Takakyykky 3x5x35 kg - tekniikkana ass to the grass hieman leveähköllä asennolla (notkea kuin rautakanki), vuosi sitten aloitin kyykkäämään 3x15 sarjalla 4 kg käsipainot kädessä = 8 kg :face:

- Penkkipunnerrus 3x5x27,5 kg - vuosi sitten en saanut 20 kg tankoa ylös kertaakaan, taisin aloitella 10 kg tangolla ja 3-5 toistoilla ja nekin oli ihan suonipullahtaapäästä-tasoista punnertamista, tosin tekniikkakin oli mitä oli

- Maastaveto 1x5x45 kg - tämä varovasti aloitettuna, että voi vähän lisätäkin seuraavalla treenikerralla... En ole juurikaan tehnyt maastavetoa, taisi olla elämäni 4 kerta, tekniikassakin siis vielä kehitettävää.

Toisessa ohjelman treenissähän tuo maastaveto korvautuu 3x5 soudulla (tai ainakin jossain ohjelman versiossa...). Sitä testaamme huomenna.

Jokaiseen liikkeeseen kuului vähintään 3 lämmittely/painonhakusarjaa, maastavetoon 5.

Raportoin edistymisestä tällä saralla, kunhan aikaa hieman vierähtää. Ainakin miehet kovasti kehuvat tämän ohjelman lisäävän voimaa.

Tammikuussa näkyy mavemaksimi olleen 105kg, pe-aamuna meni 3x5x100kg :) Alaselkä alkaa vihdoin olla kunnossa ja kyykkääminen ei ole koskaan ollut näin helppoa kuin nyt. Neljä viikkoa sitten 3x8x50kg, tänään 3x8x57,5kg. (kerran viikkoon teen). Tyylinä ass to the grass. 60kg on joskus kauan sitten testattu maksimi, ensi viikolla se saa luvan olla sarjapaino ;)

Itse olen treenannut viime kerrat tälläisillä painoilla;

Mave 3x100
Penkki 5x50
Pystypunnerrus 5x25¨
Kyykky 6x60
Leukoja menee huimat 3, mutta treeniä vaan :)

Tosiaan ensi kosketuksen saleiluun sain helmikuussa, mutta aktiivisen eli useampana kertana viikossa aloin treenaaman kesäkuussa. Toiveissa olisi joskus päästä sellaiseen kuntoon että pääsisi kisaamaankin joihinkin pieniin kilpailuihin :)

Mavessa noussu painot ihan tyydyttävään tahtiin nyt, kun sitä on jaksanut ja päässyt treenaamaan. Koko salilla siis tasan yksi räkki ja hommaan kelpaava tanko Smithin lisäksi, eli tungosta pakkaa olemaan. :D
Mutta kuitenkin, hyvin liikkui 70kg sellaista 6-10 toistoa yhteensä 6 sarjaa vaihdellen polvelta/maasta. Käpälät ottaa vähän liikaa osumaa ja ote lipsuu, niin ei pääse täydellä höyryllä paahtamaan loppuun asti. Versat tai perus vetoremmit tarttis saada hetimiten..

Jos sitä lähtis nyt vaikka kyykkäämään! Nousis painot silläkin saralla :puntti:

Alaselkä alkaa vihdoin olla kunnossa ja kyykkääminen ei ole koskaan ollut näin helppoa kuin nyt. Neljä viikkoa sitten 3x8x50kg, tänään 3x8x57,5kg. (kerran viikkoon teen). Tyylinä ass to the grass. 60kg on joskus kauan sitten testattu maksimi, ensi viikolla se saa luvan olla sarjapaino ;)

Taukoa tulikin kaksi viikkoa, kun perinteinen syysflunssa pakotti lepäilemään viikon päivät. Eilen flunssan jälkeen eka ohjelman mukainen treeni ja piti ottaa rauhallisesti... mutta tuntui sen verran hyvältä, että takakyykyssä lipsahti 3x8x60kg. Tammikuun lopussa otettu 60kg ykkösmaksimi on siis historiaa! Seuraavilla kerroilla kyykkytangossa siis rautaa enemmän kuin koskaan :) Mavekin kulkee edelleen. Ennen flunssaa ilman remmejä 2x5x100, remmeillä 1x5105kg (tammikuun lopussa mavesta otin 105kg vaikean ykkösmaksimin, tämä sarja oli helpohko).

Mavessa noussu painot ihan tyydyttävään tahtiin nyt, kun sitä on jaksanut ja päässyt treenaamaan. Koko salilla siis tasan yksi räkki ja hommaan kelpaava tanko Smithin lisäksi, eli tungosta pakkaa olemaan. :D
Mutta kuitenkin, hyvin liikkui 70kg sellaista 6-10 toistoa yhteensä 6 sarjaa vaihdellen polvelta/maasta. Käpälät ottaa vähän liikaa osumaa ja ote lipsuu, niin ei pääse täydellä höyryllä paahtamaan loppuun asti. Versat tai perus vetoremmit tarttis saada hetimiten..

Jos sitä lähtis nyt vaikka kyykkäämään! Nousis painot silläkin saralla :puntti:

Mäkin päädyin ostamaan vetoremmit nimenomaan maven takia, vaikka oonkin aina ollu sitä mieltä, et parempi vaan kehittää sitä näppivoimaa, että pystyy ilman remmejä treenaamaan. Kyllähän se rauta nousee ihan eri tavalla remmien kanssa. Jokaisessa mavetreenissä saa käydä itsensä kanssa sen henkisen taistelun, että ottaa remmit käyttöön vasta siinä vaiheessa,kun on ihan pakko :D

Salilla tullut heiluttua nelisen vuotta useamman vuoden tauon jälkeen, nyt menossa ohjelma, jossa kaksi voima- ja kolme pumppipäivää (eli 5 salipäivää / viikko). Hyvin on toiminut! Tekniikkaan olen kiinnittänyt erityishuomiota. Ja voimapuolella painot liikkuu seuraavasti:
Penkki 5*5*62,5 kg
Pystypunnerrus 3*4*45 kg
Kyykky (low bar) 3*4*85 kg
Mave 3*4*110 kg

Oma paino on ~76 kg, siihen nähden raudan pitääkin olla kevyttä :evil:

En ole nainen, mutta postailen tähän treenaamani naikkosen tuloksia, jos jotain kinostaa. Hänellä on nyt vuosi ja 4kk treeniä takana. Ihan aluksi tietenkin lähdettiin pienillä painoilla ja tekniikoilla perusliikkeistä kuten kyykky/penkki/pystäri ym. Mavea tuotiin vasta myöhemmin mukaan. Pikkutangolla meni pankki jotenkuten ja kyykky pelkällä tangolla ym.

Nyt tulokset on:
Kyykky 85kgx6 paras sarja, tästä toki 2 viimestä taisi jäädä vähän vajaaksi 90 asteen kulmasta. Muija pelkää mennä alas kun alkaa väsymään tai jotain.
Penkki 40kg x 4 taitaa olla paras suoritus.. kp penkki taitaa mennä sarja 16 kilolla.
Pystäriä menee 20kg tangolla.
Mave Varmaankin menisi tuolla kyykkypainolla ainakin, mutta oon teetättänyt vain sumovetoa matalalta ja sjmv yleensä takareisipäivänä pienemmillä. Paras mavesarja joskus oli 70 kilolla, mutta siitä on jo tovi.
Kulmasoutu menee 40 kilolla. Ei se laita siihen tarpeeksi painoa, vaikka koitan painostaa. Leuat menee apukuminauhan kanssa, ilman kuminauhaa taitaa mennä 3. Dippiä ei edes uskalla tehdä ilman mua varmistamassa.

Kädet on naikkosella kovin rimpulat, mutta eipä se meistä kumpaakaan haittaa yhtään ja aika pienellä volyymillä niitä olen treenauttanutkin.

Naisella painoa 62kg.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom