Mimmien treenipainot

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Mäkin päädyin ostamaan vetoremmit nimenomaan maven takia, vaikka oonkin aina ollu sitä mieltä, et parempi vaan kehittää sitä näppivoimaa, että pystyy ilman remmejä treenaamaan. Kyllähän se rauta nousee ihan eri tavalla remmien kanssa. Jokaisessa mavetreenissä saa käydä itsensä kanssa sen henkisen taistelun, että ottaa remmit käyttöön vasta siinä vaiheessa,kun on ihan pakko :D

Tää käyttöön, niin ei tarvii remmejä. Lähtöpainona omaa kehonpainoa vastaava paino:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mulla meni vetoremmi käyttökelvottomaksi niin ostin versat. En tiiä onko ne liian pienet vai enkö vaan osaa käyttää, mut mavessa on melkein sama vaikka vetelis ilman :jahas: Jalat jaksais vaikka mitä mut en jaksa pidellä ku 3x10 sarjapainona jotain 30 kg... Pt sano että ku ostaa kunnon remmit ni sit pysyis painot näpeissä vaikka yhellä sormella pitelis :D

E. 30 kg + tanko siis, mitä lie se painaa en tiiä :D

Maven ykkösmaksimi tänään 90% omasta painosta. :hyvä: Eihän tuo vielä sinänsä paljoa ole, mutta alkaa olla jo lähellä mun ensimmäistä tavoitetta oman painon verran rautaa ylös. Vähän isompaakin kokeilin mutta siinä selkä pyöristy liikaa niin että sitä ei lasketa.

- - - Updated - - -

Ps. Sanuzki, ootko kokeillut sormilukkoa? Eli peukalo meneekin etu- ja keskisormen alle. Ja onhan sulla mankku käytössä ettei kädet luista?

Mulla meni vetoremmi käyttökelvottomaksi niin ostin versat. En tiiä onko ne liian pienet vai enkö vaan osaa käyttää, mut mavessa on melkein sama vaikka vetelis ilman :jahas: Jalat jaksais vaikka mitä mut en jaksa pidellä ku 3x10 sarjapainona jotain 30 kg... Pt sano että ku ostaa kunnon remmit ni sit pysyis painot näpeissä vaikka yhellä sormella pitelis :D

E. 30 kg + tanko siis, mitä lie se painaa en tiiä :D

Normi tanko on yleensä 20kg. On myös esim. 15 ja 22kg painoisia tankoja. Mutta noihin versoihin, millä tavalla ne ovat mielestäsi pienet? Eikö yllä ranteen ympäri? Itselläni on kesästä asti olleet versat ja käytän niitä esim. pitemmissä mave-sarjoissa (8-15 toistoa) tai isommissa sarjapainoissa (80 ->), myös kp maveissa versat ovat olleet tarpeelliset. Näppärät myös taljassa. Remmien virittely ei ollut mun juttu.

Versojen käyttöohjetta esim. tässä videossa. Alkaa minuutin kohdalla:

Meikä on nyt hurahtanut painonnostoon! Kaksi viikkoa varsinaista painonnostotyylistä treenaamista takana ja on kyllä kivaa vaihtelua keskittyä maksimivoimaan ja pieniin toistomääriin lihasmassan takomiseen sijaan :)

Painot vielä hyvin maltillisia: tempaus max 27,5kg ja työntö 47,5kg. Takakyykkä on nyt pohjasta mennyt 2x8x62,5kg ja eilen treenin viimeisenä liikkeenä etukyykkyä yhtä syvältä 3x3x60 (=viimekeväinen 1RM). Etukyykyssä olen nyt päässyt remmiviritelmistä eroon (huono liikkuvuus ranteissa), mikä oli välttämätöntä painonnostoliikkeiden kannalta.

Tekemiseni ovat herättäneet uteliaisuutta salilla, jossa "perusbodailu" on pääosassa. Monet ovat tulleet kyselemään, mitä teen, teenko kuinka tosiaan ja milloin kisaan :D "Katsotaan nyt" :)

Painonnosto on kivaa! Mä vasta harjoittelen tekniikoita - tempaus ja valakyykky on vielä vähän hakusessa, työntö alkaa jo sujua. Että mun näkökulmasta mankin painot on jo aika isoja. :D

Komppaan, painonnosto ON kivaa! :D Tekniikan opettelu mullakin menossa, jäävät vielä raakatempauksiksi, kun ei liikkuvuus/tekniikka riitä suoraan kyykkyyn asti. Kerran tässä lensin jo persuksillenikin kun kädet heittivät yli, joten opeteltavaa on. Valakyykkyyn olen ihastunut, kun tajusin tekniikan vihdoin niin että saa tehtyä jopa 10kg tangolla kepin sijaan (painonnostokengät muuten auttaa liikkuvuusongelmaan siinä huomattavasti). Että joo, kivvoo!

Ketjun aiheeseen, löysin eilen maksimini maastavedossa - 130kg koutsin suostuteltua ottamaan vielä. Pari viikkoa sitten tein kakkosia 77,5kg:lla, joten sinänsä lievä yllätys ettei painon lisääminen tuntunut oikein missään ennen kuin sadan kilon kohdalla. Luulen, että olen oppinut ihan hiljattain aktivoimaan takaketjuni kunnolla ja siksi saa enemmän kaikkea, mahtavuutta!

Olen iloinen, tänään haettiin ykkösmaksimi etukyykystä ja sieltä nousi 67,5kg. Enempää en uskaltanut kokeilla :D. Muutama viikko sitten tein kutosia 32,5kg tangossa, joten vähän yllätyksenä tuli tämäkin :P

Normi tanko on yleensä 20kg. On myös esim. 15 ja 22kg painoisia tankoja. Mutta noihin versoihin, millä tavalla ne ovat mielestäsi pienet? Eikö yllä ranteen ympäri? Itselläni on kesästä asti olleet versat ja käytän niitä esim. pitemmissä mave-sarjoissa (8-15 toistoa) tai isommissa sarjapainoissa (80 ->), myös kp maveissa versat ovat olleet tarpeelliset. Näppärät myös taljassa. Remmien virittely ei ollut mun juttu.

Versojen käyttöohjetta esim. tässä videossa. Alkaa minuutin kohdalla:

:D :D Sehän se noissa versojen käytössä näköjään on ollut vikana, että en vaan ole osannut käyttää niitä oikein. Katsoin videon ja ihan hävettää että en ole katsonut tuota aikaisemmin :face:

:D :D Sehän se noissa versojen käytössä näköjään on ollut vikana, että en vaan ole osannut käyttää niitä oikein. Katsoin videon ja ihan hävettää että en ole katsonut tuota aikaisemmin :face:

No hyvä kö selvisi :D . Ilmottelehan sitten mitenkä reenit ovat sujuneet kun läpyskät ovat olleet käytössä jonniin aikaa. Tsemppiä!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kaikki liikkeet 3x10, paitsi kyyssy 4x10.

Syväkyykky 55kg
Askelkyykky 12kg kahvakuulalla
SJMV 35kg
Lantionnosto 35kg
Pakarapotku taljassa 15kg

Ylätalja 45kg
Penkki 27,5kg
Ojentajat taljassa 25kg
Hauis (hammer) 8kg
Vatsat laitteessa 30kg

Varsinaista salitreeniä takana reilu puoli vuotta. Haukkarit tuntuu kehittyvän kaikista hitaimmin, mistähän ne tykkäisi? Ennen tein hauikset tangolla, tovi sitten siirryin hammeriin, josta oon tykänny :) Kannattaisko heittää joku toinen eristävä liike treenien sekaan?

Kai minäkin uutena tulokkaana uskallan nämä tämän hetkiset treenipainot laittaa... Aloitin suht nollakuntoisena reilu puoli vuotta sitten treenaamisen. Eli tuolloin pääpointti oli saada kuntoa ylös ja painoa alas ja treenipainot oli siinä max 5 kg/käsipaino. Salilla treenasin elo-lokakuun ajan, kun siellä pääsin käymään. Nyt onneks kotona punttipenkki, (salille matkaa vaivaiset 80 km...:face: ) ja tankoon löytyy rautalevyjä 80 kg, joten niillä on hyvä jatkaa harjoittelua. Voimanosto kiinnostaisi minuakin, kun tällaiselle vanhemmalle rouvashenkilölle, jolla on eri paria jalat ja muutenkin runko joka suuntaan kierossa, ei toi fitness-puoli oikein sovi. Muutenkin taidan olla enemmän "Paljonko penkistä"-luonne:hyper:
Tällaisia painoja siis treeneissä tällä hetkellä; jalkaprässi, hack ja ylätalja painot on vikoilta salitreeneiltä lokakuun lopulta. Toistot 3-4 x 8-12.
Jalkaprässi 180 kg
Hack-kyykky 140 kg
Jalkakyykky 60 kg
Ylätalja 55 kg
Penkkipunnerrus 37,5 kg
Vinopenkkipunnerrus kp 14,5 kg
Hauiskääntö tanko 27 kg
Hauiskääntö kp 12 kg
Pystypunnerrus kp 14 kg

Tasapenkkiä en ole vielä montaa kertaa edes tehnyt, mut yritys on kova.:)

Mulla noin kuusi vuotta salia takana, josta kaksi-kolme melko tiiviisti.

Penkkipunnerrus 70 kg
Hauiskääntö 27,5 kg suoralla tangolla
Prässi 225 k
Kyykky 75 kg
Mave 115 kg

Muita en nyt tähän hätään muista :)

Sen verran syksyn mittaan tulokset parantunu et prässi 275 ja kyykky 90 kg

Oman puolison tuloksia (ei omista tunnuksia mutta lueskelee palstaa):

Penkki 1x77,5kg
Kyykky 2x100kg
Mave 3x120kg
Leuat 1x33,75kg+omapaino ja 23 toistoa omalla painolla

164cm ja noin 59kg.

Voimapainotteista treeniä takana noin 7 vuotta.

Nostellaanpa täällä hurjia painoja. Seuraavassa omani, joista kaikki ovat sarjapainoja. Maksimeja en ole kokeillut. Treeniä takana reilu vuosi, josta noin puolet ns. tosissaan.

Takakyykky 40kg
Penkkipunnerrus 28kg
SJMV 60kg
Mave 60kg

Saako täällä kysyä, millaisilla painoilla muijat ovat lähteneet liikkeelle? Oma ensimmäinen suoritukseni tänään oli niin hirvittävää räpellystä, että melkein itku pääsi.

Varmaan kaikilla se eka kerta/ekat kerrat salilla aiheuttaa jälkikäteen kauheita häpeäflashbackeja. Itsekin menin ensimmäisen vuoden (ainakin... luultavasti vieläkin treenaan päin vittuja) tällä perus "perse edellä puuhun" tyylillä. Naurattaa miten sitä joskus luuli tietäväni kaikesta kaiken, mutta nyt tajuaa miten paljon huomioonotettavia juttuja treenaamisessa on. Luultavasti kuitenkin jo vuoden päästä häpeän tätä nykyistäkin räpellystäni... Rakastan sitä, miten koko ajan oppii uutta. Iso kiitos siitä kuuluu pakkikselle *pus* :offtopic:

Asiaan. Listaan jotain mitä nyt äkkiseltään tulee ilman liikaa hikoilua mieleen. Painot suorien sarjojen sarjapainoja, maksimeita en oo ikinä kokeillut:
Takakyykky tangolla 60kg (aluksi 20kg)
Pystyprässi 190kg +kelkka (aluksi 100kg+kelkka)
Askelkyykky smithissä 60kg (aluksi 20kg)
Penkki 40kg *facepalm* (aluksi 20kg *tuplafacepalm*)
Hauiskääntö kp 12kg x2 (aluksi 5kg x2)
Pystypunnerrus 12kg x2 (aluksi 7kg)
Ylätalja 40kg (aluksi 25kg)
Alatalja 35kg (aluksi 25kg)
Ranskalainen punnerrus 15kg

Olen uusi 'voimailija' ja tällaisilla painoilla aloin harjoitteleen SS-ohjelmalla:

Kyykky 30kg
Penkkipunnerrus 20kg
Mave 30kg
Pystypunnerrus 15kg
Rive 25kg

Marraskuun rauhallisesti opettelin nostoja, ehdin yhden liikkeen tehdä joka aamu tai setin kerran/kaksi viikossa, lisäten painoja, ja tässä olis mun 'uudet' aloituspainot, joista olis tarkoitus lähteä kehittämään oikealla salilla. Nämä on kaikki kotona tehty, painoja on vain 50kg asti, eikä ole penkkiä tms. Jännää tulla näkemään miten kehitys alkaa!

nämä on 3 x 5 toistoa

Kyykky 40kg (keittiötasojen välistä...)
Penkkipunnerrus 22,5kg (sohva... :/ )
Mave 50kg
Pystypunnerrus 20kg
Rive 30kg

Rive tekniikkaa vielä pitää hioa ennenkuin nousee painot tuosta.

Olen 168cm, paino 66kg, urheilullinen

Blizz, mun mielestä aina on parempi opetella asiat rauhassa ja sitten lähteä lisäämään painoja sen mukaan mitä pystyy nostaa varmasti turvallisella tekniikalla. :) Mä opin syväkyykyn viime kesänä, ja nyt nousi ykkösmaksimina peräti 40kg. :D Välissä tosin oli yks saikkutauko joka hetkellisesti "nollas" tulokset. :jahas:

Olipa hyvä että kirjoitin tänne joulukuussa silloiset sarjapainoni, sillä muuten en varmaan tajuaisi että mitään kehitystä tapahtuu. Sarjapainoni ovat nimittäin reilussa kuukaudessa nousseet ihan kivasti. Siihen vaikuttanee se, että lisäsin ruokavaliooni hiilareita (ennen söin vain lihaa ja kasviksia, koska riisi yms. oli musta niin kuivaa) ja palkkariin heran lisäksi maltoa ja kreatiinia. Olen huomannut jaksavani paremmin sekä arjessa että salilla, ei ala heti väsyttää ja opiskellessa jaksaa keskittyä. Placebollakin saattaa olla vaikutusta nousseisiin treenipainoihin, sillä lisääntyneen pirteyden vuoksi tunnen oloni myös voimakkaammaksi ja uskalsin laittaa lisää rautaa tankoon. Tässä siis uudet painot:

Takakyykky 45kg
Penkkipunnerrus 35kg
SJMV 70kg
Mave 70kg

Zone-sarja -42%

Suositut

Back
Ylös Bottom