Mimmien treenipainot

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
no, on kyl hyvä saavutus!! :) ^^ missä ajassa?

...
mä saavutin just 85kg mavessa tänään ja ainakin 3 nousi hyvin ellei enemmänkin.
penkissä just 40kgx3 maven jälkeen tehtynä.
TÄLLE VUODELLE ASETETUT TAVOITTEET SAAVUTETTU! ;)

- olen tyytyväinen itseeni sillä aloitin just pari viikkoa sitten fyysisesti raskaan työn eikä se nyt henkisestikään helppoa ole melkein 4 vuoden kotona olemisen jälkeen ole; varsinkin ku työtehtävät/-alue muttuu 2-3pv:n välein ja koko ajan tulee uutta ja erilaista; vaikka siis perus työ on laitoshuoltajan työtä. - sairaalassa se kun voi olla todella erilaista luonteeltaan osastosta/alueesta riippuen.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Penkissä 50kg rikki... :D :hyvä:
4kk sitten tuli hikinen ykkönen 40kg... 10kg parannus :)
Parin viikon kuumeilun jälkeen kokeilin tota ykköstä 50kg... pakko myöntää että lämpöä oli vielä 37,6 kun tuota kokeilin mut halusin tehdä sen ennen uutta vuotta... :P
Jotain tulosta tullut... kai mä oon jotain tehnyt siis oikein... ;)
Hiljaa hyvää tulee!

n.164/54

penkki, on heikko, 2x 50kg (tavote 5x50)
etukyykky (oli taukoa muutama kk, nyt treenattu taas 3vk) 5x5 55kg (tavote 5x5 60kg)
SJMV 5x5 75kg (tavote 3x8-10 75kg)
pystypunnerrus, sarjaa 14/16kg kp (en kauheasti treenaile olkapäitä, kun ei tarvis kasvaa..)
leukoja leveällä 8kpl (tavote pitää samassa kun paino nousee..)

väärä ketju mutta kysyn nyt kun penkeistä keskustellaan että millä tavoin teette penkkiä? Oma tapa että jalat maassa, selkä hieman kaarella, kädet käy 75-90 asteen kulmassa ja tanko koskettaa tisuja. Vaihdoin tähän taktiikkaan ja paransin hengitys tahtia niin alko tulokset nouseen :) tahkosin 55kg pitkään todella kaarevalla selällä ja pientä liike rataa mutta se ei jotenkin tuntunut siellä missä piti.. Nyt oikealla tavalla meni eilen 2x 50kg!

^^ just sillä tavalla - kaari, lavat tiukkana penkissä, jalkaterät/kantapäät lattiassa, peffa tiukkana, kyynärpäät "tucked" ja kosketus rintalastaan (eli sinne minne tulis sykevyö)

Voi onnenpäivää! Tosiaan syksyllä pidin kipeän selän vuoksi 2kk totaalitaukoa jalkatreeneistä ja tänään tein maastavetoa kolmannen kerran tuon tauon jälkeen (kyykyt yms. tulivat kuvioihin joulukuun alusta jälleen ja voi itku ne ekat treenit). Tänään oli sopiva rako hieman kokeilla ykkösmaksimeja ja liikkeeksi valikoituivat etukyykky pohjasta ja mave. Etukyykyssä meni 60kg (en ole edes koskaan kokeillut aiemmin maksimia) ja mavesta uusi enkka 1x105kg, 4x90kg ja 110 kg irtosi maasta, muttei noussut ylös asti. Lihasmuisti on ihana asia.

Muita ihan kivoja tuloksia:

T-tankosoutu 4x8x37,5kg+tanko
Kulmasoutu tanko 4x8x55kg
Pystypunnerrus kp 3x6x13,5kg, 4x6x12,5kg
Hammerhauis 4x10x13,5kg
SMJV 4x10x70kg (supersarjan yhtenä liikkeen)
Takakyykky ja cyclist squat (ihana variaatio kyykystä muuten) 4x8x45

Penkki laahaa edelleen jossain kaukana... minulla on todellinen asenneongelma sitä vastaan, mutta hiljalleen...

Zone-sarja -42%
Joitakin aloittelijan sääli-räpellyksiä erittäin epäsäännöllisen syksyn ja yhden kuukauden varsinaisen treenin jälkeen, sen mukaan millä viimeksi tein 3 sarjaa (6-12 toistoa):

kyykky 60
jalkaprässi 185 jos ensin tehnyt jotain muuta, 205 jos ekana liikkeenä (sis. 45kg kelkan)
sjmv 50 (kädet ei kestä enempää!)
vinopenkki smithissä 33 (todella niukin naukin 3x6...)
askelkyykkykävely 30
ylätalja vastaotteella 47
dippikone 55
alatalja 40
pystypunnerrus tangolla 12,5
pystysoutu tangolla 17,5
hauikset käsipainoilla 8kg
ojentajapunnerrus taljassa 10
vipareita 4kg käsipainoilla
pohkeet seisten 90kg
selän ojennukset 15 kg

Nyt taas pari kuukautta salitreeniä takana, ja vois jotain painoja pistää ylös. Nää siis ihan treenipainoja, kun en juurikaan mtn maksimeja oo kokeillu. :)

alatalja: 30-35kg
ylätalja: 35kg
ylätalja (kapea): 40kg
penkki: 27,5kg (30kg kokeiltu, mutta ei mee montaa..)
sjmv: 50-60kg (ote lipsuu aika ilkeesti, ni ei pysty vielä enempää laittaa)
hauiskäännöt kp: 7kg
pystypunnerrus kp: 9kg
viparit sivulle: 4kg
prässi: 100-110kg + kelkka

Tammikuun loppuun mennessä tuloksia oli tullut!

penkki, on heikko, 2x 50kg (tavote 5x50) -> 5x50
etukyykky (oli taukoa muutama kk, nyt treenattu taas 3vk) 5x5 55kg (tavote 5x5 60kg) -> ehdin 5x5 57,5 kunnes patellajänteet tulehtu :( Nyt ei hetkeen kyykätä
SJMV 5x5 75kg (tavote 3x8-10 75kg) -> 3x8 75kg
pystypunnerrus, sarjaa 14/16kg kp (en kauheasti treenaile olkapäitä, kun ei tarvis kasvaa..) -> helpohkoa sarjaa 16kg (mikä siinä on, että olkapäät kasvaa ja voimistuu vaikka ei edes olis väliä? :D)
leukoja leveällä 8kpl (tavote pitää samassa kun paino nousee..) -> 8-10kpl

paino nousi 54 -> 56kg

...
Nyt on "pikkusen" stressimpi aika opiskelujen kanssa + pieni dieetti päällä. Ainut tavoite vois olla saada paino 52-53 paikkeille. (Ja siitä sitten taas lähteä nostamaan) Joten uusia salitulostavoitteita sitten taas varmaan maaliskuussa..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Blondilla on pieni tyhmä kysymys. Lasketteko näihin painoihin tangon painon mukaan vai pelkkien kiekkojen paino?

Mä olen ihan onneissani ollut kun olen nyt kyykkyyn ladannut 10 kg tankoon, prässiin 100 kg ja SJMV 17,5 kg. Nämä on silleen mun nykyisiä ennätyksiä. Jaksaisihan sitä enemmän, jos vaan selkä ja polvet kestäis. Mutta huomaa kyllä että on kaksi viikkoa tehnyt ennätyksiä, selkä on viikon verran ollut kuin pieniä sähköiskuja täynnä. Tänään pitää ottaa vähän kevyemmin ja antaa selälle vähän aikaa.

Täältä myös tyhmäkysymys: miksi prässiin ei lasketa kelkan painoa mukaan? Omiin treenimerkintöihin olen aina merkannut painoksi kelkan+kiekkojen painon.

Täältä myös tyhmäkysymys: miksi prässiin ei lasketa kelkan painoa mukaan? Omiin treenimerkintöihin olen aina merkannut painoksi kelkan+kiekkojen painon.

Arvaus: koska se on harvoin tiedossa? Mä oon käyttänyt kolmella salilla aikaa montaa prässiä vuosien aikana eikä yhdessäkään ole ilmoitettu kelkan painoa. Mä tosin olen merkinnyt tarvittaessa painot "kelkka + 100kg" tms. Lisäksi pitäisi merkitä prässin kulma, koska nekin vaihtelevat isosti.

Prässit on muutenkin hirveen yksilöllisiä, ainakin oman kokemukseni mukaan. Yhden salin prässiin sai lämmittelyjen jälkeen heti ladata 250 kg jotta sai kunnon tuntuman, kun taas salilla jossa yleensä käyn sarjapainot on tällä hetkellä 160 kg. Tosin täytyy myöntää että noista kahdesta se ensimmäinen oli mieluisampi, mistä lie johtuisi ;) Kylläpä sitä silti tulee merkkailtua painot kuitenkin ylös, jos kelkan paino on tiedossa niin sekin sitten mukaan laskettuna. Mutta noiden laitekohtaisten vaihteluiden takia prässi ei mielestäni hirveästi kerro voimatasosta samalla tavalla kuin esimerkiksi kyykky.

Joo, siinä missä käsipainoja ja tankorautoja voi vertailla ihmistenkin kesken niin prässejä ei kyllä todellakaan. Kun prässi oli viimeksi ohjelmassa, käytin tilanteesta riippuen jotain kolmesta eri prässistä, ja suunnilleen vastaavan tuntuman toisiinsa nähden niissä sai lisäpainoilla +15 kg, +100kg ja +130 kg. :rolleyes:

(Vähän pienempi, mutta silti merkittävä vertailuvaikeus on kyllä myös painopakkapohjaisissa laitteissa ja etenkin jalkojen ojennus- ja koukistusvekottimissa. Siinä missä yhdellä salilla teen jalankoukistussarjat 25+ kilolla, toisessa paikassa tekee tiukkaa saada 15 kilolla samat toistot.)

Tuli mieleen, että millainen kehitys painojen suhteen on yleensä odotettavaa "tavalliselta" puntilla kävijältä? Ensimmäisen vuoden aikana sain vapaapainoilla tehtävissä liikkeissä painot 2-3-kertaistettua, mutta sen jälkeen kehitys on hidastunut huomattavasti (tosin välissä oli myös parin kuukauden tauko). Yhteensä siis olen käynyt melko tarkkaan puolitoista vuotta salilla.
Jos nyt teen esim. niinkin huikeilla painoilla kuin penkkipunnerrus reilu 15 kg ja kyykky (smithissä) n. 30 kg, niin mitä voisi odottaa vaikkapa ensi syksynä? :) (Ja siis esim. ton smith-kyykyn lähtötaso alunperin oli jotain 15 kilon luokkaa jos se jotakuta kiinnostaa. :D)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom