Mies hakattiin Pasilan poliisiaseman putkassa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hansen
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
Toki tuo kyseinen heitto oli vain yhteen kertaan, mutta jos noita ketjun postauksia luet, niin sama asia on vain sanottu eri tavoilla. Jos minä tarvitsen todellisuudentajua, niin mitä sinä sitten oikein tarvitset? Luetun ymmärtämistä?

Jos joku sanoo, että ähly sai mitä tilasi niin ei se tarkoita, että on hyvä, kun hänet hakattiin, koska hän on ähly.
Siinä vain sanottiin, että *joku* sai mitä hän tilasi.
Sanan *joku* paikalla voi olla ihan mikä tahansa sana, ilman hyökkäystä sitä ryhmää vastaan, mihin kyseinen sana assosioidaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Toki tuo kyseinen heitto oli vain yhteen kertaan, mutta jos noita ketjun postauksia luet, niin sama asia on vain sanottu eri tavoilla. Jos minä tarvitsen todellisuudentajua, niin mitä sinä sitten oikein tarvitset? Luetun ymmärtämistä?

Joo-o kuule sun kanssa mä en edes yritä kehittää älykästä keskustelua koskasä et siihen pysty.

Ilmottakaa tähän heti kaikki, ketkä on sitä mieltä, että virkavaltaa agressiivisesti vastustavat tai rikolliset sietävät saada vähän poskelleen kiinniottotilanteessa?

Minä ilmoittaudun. Poliisin pitää olla uskottava, joka jo pelotteella "ei kannata riehua, tulee tummaa läskiä" pitäisi kurissa paremmin. Varmasti.

Minä ilmoittaudun. Poliisin pitää olla uskottava, joka jo pelotteella "ei kannata riehua, tulee tummaa läskiä" pitäisi kurissa paremmin. Varmasti.

Periaatteessa olen samaa mieltä mutta mitä sitten, kun poliisi/vartija käy toteuttamaan peloitetta ihmiseen joka ei ole tehnyt mitään lain vastaista?
Kai tuolla ihmisella on oikeus puolustaa itseään, minä ainakin puolustaisin.

Ilmottakaa tähän heti kaikki, ketkä on sitä mieltä, että virkavaltaa agressiivisesti vastustavat tai rikolliset sietävät saada vähän poskelleen kiinniottotilanteessa?

periaatteessa kannatan.

käytännössä määrittely "vähän poskelleen" - ilmaisusta kun voi olla joko teholle hakkaaminen tai tuuppaisu kylkeen. eli ei mikään kovin johdonmukainen ja ihmisiä samoin kohteleva järjestelmä.

Joo-o kuule sun kanssa mä en edes yritä kehittää älykästä keskustelua koskasä et siihen pysty.

Juuri kun keskustelu alkaa käydä mielenkiintoiseksi, sinä vedät itkuraivarit. Hyvin olet kuitenkin parin viestin perusteella tehnyt täysin vedenpitävän analyysin minun älykkyydestäni ja keskustelukyvyistäni, tai paremminkin niiden puutteesta.;)

Onko sinulla tapana yleensäkin "tuomita" ihmiset näin lyhyen "tuttavuuden" perusteella?

Ei tarvitse kyllä vastata, tämä menee vaan kokoajan enemmän offtopiciksi koko homma, eikä kyseiset mutinat kuulu tähän ketjuun mitenkään..

Yhteiskunnassa on jo lähtökohtaisesti jotain aika päin vittua suoraan sanottuna, jos ihmiset eivät suostu tottelemaan lakia muuta kuin väkivallalla uhattuna.

Sellainen valtio/yhteiskunta ei enää ole vapaa ja demokraattinen, vaan jotain ihan muuta.

Tietenkin pitää saada jos aihetta on,mutta virkavallassa on sellaisia pellehermanneja
että kun ne lyö vaan varmuuden vuoksi pampulla ja hajoittaa omat paikkansa oman lyöntinsä takia niin mitä vitun neitejä poliiseiksi otetaan! Viikko tai kaks sitten tuli poliisi-tv:ssa,ettei ole hääviä olla naiskyttä kun työkaverit meinaa ottaa väkisin ja jos ei anna niin töissä olo ei jatkossa ole mukavaa. Polisitkin on ihmisiä,mutta vitusti niistä on paskoja sellaisia!

Jaa että silmä silmästä opettaa varmasti? USAssa kuulemma toimii kuolemantuomio hyvin. Kukaan ei murhaa ketään, kun tietää että oma nirri lähtee kans. Väkivallalla pelottelu... ei toimi tälläisessä tilanteessa. Tavallisiin jamppoihin, jotka muutenkin noudattavat yleistä järjestystä - ok. Mutta kun kaikenmaailman hulivilihumpuukien kohdalla seuraus ei ole ensimmäisenä mielessä kun se tekojaan harkitsee.

Uskottavuus tulee muullakin tavalla kuin tummalla läskillä, varsinkin opetustarkoitukseen tarkoitetulla... Ja sitten ei vedetä silkkihansikaskorttia esiin. Voimakeinoja käytetään niin vähän kuin on tarpeen. Se vähän voi olla vaikka kuula kalloon, jos tilanne niin vaatii, tai sitten ei ollenkaan voimaa jos on mahdollista.

Käsittämätöntä, että joidenkin mielestä turpaan veto muka olisi ratkaisu... Joo, Pourak ei enää tappele, mutta vielä on reilu 5 miljoonaa ihmistä opettamatta. Ihan varmuuden vuoksi voisi tintata jo syntyessä, niin oppiipahan kunnioittamaan...

Minä en ilmoittaudu.

Täällä sivistyneessä Euroopassa yhteiskunta perustuu sellaiseen kuin vallan kolmijakoon mielipuolisten väärinkäytösten ehkäisemiseksi. Lainsäädäntö, toimeenpano ja tuomiovalta on erotettu toisistaan eikä kukaan saa toimia useammalla osa-alueella.
  • Jos haluat päättää kenen "läski pistetään tummumaan" niin menet oikeustieteelliseen ja rupeat tuomariksi.
  • Jos haluat päättää mistä eri syistä joku tuomari voisi "määrätä läskin tummaksi" niin ryhdyt poliitikoksi tai virkamieheksi.
  • Jos haluat olla osa toimeenpanovaltaa niin sen ruohonjuuritasolla toimii poliisilaitos - valtiovallan erikoisoikeuksin varustettu työrukkanen.

Periaatteessa voisit pistää läskin tummaksi ihan kirjaimellisesti jos suomessa olisi poliisilaitoksen alaisuudessa vielä olemassa esimerkiksi pyöveleitä. Ongelmana on että Suomen laki ei nykymuodossaan tunne sellaista rangaistusta kuin fyysinen vahingoittaminen tai kiduttaminen. Kuten ruoskiminen tai käden katkaisu. Eikä siten siis kansanomaista "läskin tummentamistakaan".

Mikäli haluat toimia (tai haluaisit että joku muu toimisi) monessa eri roolissa niin tervemenoa Afganistaniin tai Burmaan. Siellä on samalla tavalla ajattelevia sukulaissieluja enemmänkin. Siellä heimo- ja muiden yhteisöjen edustajat hoitavat useita rooleja samanaikaisesti ihan keskellä kirkasta päivää ja sen näköinen on yhteiskuntakin. Yhteiskunta perustuu vallan fuusioon, jossa lainsäädäntö, toimeenpano ja tuomiovalta yhdistyy usein mielivaltaisesti yksittäisiin ihmisiin ja "perinteisiin tapoihin". Tuomiovaltaa käytetään ihan paikanpäälläkin.

Mikäli yksi rooli riittää ja haluat olla vain ja ainoastaan toimeenpanemassa läskien tummumista niin esimerkiksi modernimmin hallinnoiduissa Saudi-Arabiassa tai Iranissa voisit päästä pyöveliksi, joka saa ihan tuomarien luvalla heilua miekan kanssa, katkaista kauloja ja ruoskia häirikköjä. Tosin joudut odottamaan tuomarien päätöksiä ennen kuin saat korkea siihen häirikköön eli ihan näiden helsinkiläisten vartijoidenkaan tavalla et voisi toimia.

Eurooppalainen yhteiskunta rakentuu kuitenkin siihen, että poliisi ei tuomitse eikä rankaise, vaan ehkäisee vahinkoja ja toimittaa rikkomuksista epäillyt mahdollisimman vähällä voimalla tuomioistuimien käsittelyyn. Mikäli oma ihanneyhteiskunta poikkeaa tuosta niin kannattaa tosiaan harkita muuttamista esimerkiksi Afganistaniin tai Irakiin. Siellä homma toimii sitten sillä toisella tavalla eli häiriköt saavat ansionsa mukaan usein jo ihan kättelyssä.

Minä en ilmoittaudu.

Täällä sivistyneessä Euroopassa yhteiskunta perustuu sellaiseen kuin vallan kolmijakoon mielipuolisten väärinkäytösten ehkäisemiseksi. Lainsäädäntö, toimeenpano ja tuomiovalta on erotettu toisistaan eikä kukaan saa toimia useammalla osa-alueella.
  • Jos haluat päättää kenen "läski pistetään tummumaan" niin menet oikeustieteelliseen ja rupeat tuomariksi.
  • Jos haluat päättää mistä eri syistä joku tuomari voisi "määrätä läskin tummaksi" niin ryhdyt poliitikoksi tai virkamieheksi.
  • Jos haluat olla osa toimeenpanovaltaa niin sen ruohonjuuritasolla toimii poliisilaitos - valtiovallan erikoisoikeuksin varustettu työrukkanen.

Periaatteessa voisit pistää läskin tummaksi ihan kirjaimellisesti jos suomessa olisi poliisilaitoksen alaisuudessa vielä olemassa esimerkiksi pyöveleitä. Ongelmana on että Suomen laki ei nykymuodossaan tunne sellaista rangaistusta kuin fyysinen vahingoittaminen tai kiduttaminen. Kuten ruoskiminen tai käden katkaisu. Eikä siten siis kansanomaista "läskin tummentamistakaan".

Mikäli haluat toimia (tai haluaisit että joku muu toimisi) monessa eri roolissa niin tervemenoa Afganistaniin tai Burmaan. Siellä on samalla tavalla ajattelevia sukulaissieluja enemmänkin. Siellä heimo- ja muiden yhteisöjen edustajat hoitavat useita rooleja samanaikaisesti ihan keskellä kirkasta päivää ja sen näköinen on yhteiskuntakin. Yhteiskunta perustuu vallan fuusioon, jossa lainsäädäntö, toimeenpano ja tuomiovalta yhdistyy usein mielivaltaisesti yksittäisiin ihmisiin ja "perinteisiin tapoihin". Tuomiovaltaa käytetään ihan paikanpäälläkin.

Mikäli yksi rooli riittää ja haluat olla vain ja ainoastaan toimeenpanemassa läskien tummumista niin esimerkiksi modernimmin hallinnoiduissa Saudi-Arabiassa tai Iranissa voisit päästä pyöveliksi, joka saa ihan tuomarien luvalla heilua miekan kanssa, katkaista kauloja ja ruoskia häirikköjä. Tosin joudut odottamaan tuomarien päätöksiä ennen kuin saat korkea siihen häirikköön eli ihan näiden helsinkiläisten vartijoidenkaan tavalla et voisi toimia.

Eurooppalainen yhteiskunta rakentuu kuitenkin siihen, että poliisi ei tuomitse eikä rankaise, vaan ehkäisee vahinkoja ja toimittaa rikkomuksista epäillyt mahdollisimman vähällä voimalla tuomioistuimien käsittelyyn. Mikäli oma ihanneyhteiskunta poikkeaa tuosta niin kannattaa tosiaan harkita muuttamista esimerkiksi Afganistaniin tai Irakiin. Siellä homma toimii sitten sillä toisella tavalla eli häiriköt saavat ansionsa mukaan usein jo ihan kättelyssä.

Erittäin hyvä postaus! :thumbs:

Erittäin hyvä postaus! :thumbs:
Aivan totta! Vähän vastapainoa "mutuille turpaan"-teksteille, kaverilla sana hallussa :rock:

Periaatteessa olen samaa mieltä mutta mitä sitten, kun poliisi/vartija käy toteuttamaan peloitetta ihmiseen joka ei ole tehnyt mitään lain vastaista?
Kai tuolla ihmisella on oikeus puolustaa itseään, minä ainakin puolustaisin.

Yleinen hätävarjeluoikeus on voimassa myös viranomaisia kohtaan, jos nämä toimivat sinua vastaan oikeudettomasti. Jos virkapukuinen poliisi tulee mätkimään sinua TKP:lla reisille täysin ilman syytä, sinulla on oikeus lyödä takaisin.

Minä en ilmoittaudu. Poliisi turvaa suomessa yhteiskuntajärjestystä ensisijaisesti, eikä ole mikään Judge Dredd tyyppinen välitöntä tuomivaltaa nauttiva ja jakeleva henkilö. Jokaisessa kohtaamisessa poliisin kanssa kansalaisella on edelleen perustuslailliset oikeudet.

Agressiivisesti poliisia kohtaan käyttäytyvälle ilman muuta runtua. Mielestäni tietyn tyyppisille rikollliselle (esim. raiskaajat,pefoliifit )kuuluu myös antaa pamppua ja monoa niin että putka raikaa:joulu3:

Oikeus tuomitseen jos on näyttöä! Sitten kuuluu arvioida mitä kukanenkin mahdollisesti tehnyt väärin vai ei! Kauhea kiistely jo nyt täällä kun ketään ei ole edes tuomittu! Tai onko?

Todella hyvä postaus Z4M1:ltä, täysin samaa mieltä.

Moni ilmeisesti ajattelee todella mustavalkoisesti tätä asiaa, siis yleisesti. Että on olemassa hyviä ja sitten on olemassa pahoja ihmisiä. Pahoille ihmisille saa tapahtua pahoja asioita, mitäs ovat pahoja? Ja poliisi kykenee erottamaan nämä pahat ihmiset (raiskaajat, murhaajat, vasurihipit) ilman oikeudenkäyntiä ja pieni turpasauna ei haittaa, oppivathan tavoille! Näin se menee ehkä jossain Judge Dredd sarjiksessa, mutta oikeassa elämässä on sitten aina noita muitakin värisävyjä tuon mustavalkoisen sijaan.

Luulisi, että jokatoinen ihminen rupeaa urputtamaan saatuaan liikennesakon. Saisiko näitä kavereita pistää kylmästi turpaan? Varmaan suurin osa henkilöistä jotka viedään putkaan kokevat, että ovat ihan täysin syyttömiä ja heitä kohdellaan nyt epäoikeudenmukaisesti. Kun tämmöinen kaveri huutaa naamaa punaisena niin turpaan vaan?
Entäs kun jotku 15 vuotiaat teinit vetävät ekoja kännejään jossain puistossa ja sitten hölmöyttään menevät avautumaan jollekkin vartijalle. Vartija voi huoletta pistää turpaan oikeen kunnolla, omaa tyhmyyttään kun avautuivat?

Laki on laki, ja rikokset käsitellään oikeussalissa ihmisten toimesta jotka suhtautuvat asiaan ilman mitään tunnekuohuja ja tekevät päätöksensä parhaan harkintansa mukaan, selvittäen kaikki eri asianlaidat.
Ja tämä varmasti vie aikaa, ei sitä oikeaa ratkaisua pysty tekemään nopeasti kaveri, joka on osallisena asiaan ja joka näkee asian vain yhdeltä kantilta.

Ja ilmeisesti rasismista ei saa edes puhua täällä, koska se on heti rasismikortin vetämistä? Mielestäni tällä palstalla on aika paljon rasistisia mielipiteitä, parissakin ketjussa. Mutta ilmeisesti minä olenkin kukkahattutäti!

Vaikka suhtaudunkin maahanmuuttajien rikoksiin aika kriittisesti ja yleensä olen kaveriporukassa aina se joka poliisien toimia puolustelee (mm. Asem mielenosoitusten aiheuttama keskustelu tms). Ilmeisesti poliisia ei saa arvostella ollenkaan, eikä rasismista saa edes puhua.

Jos joku äijä ottaisi ja repisi mua sukukalleuksista, niin löisin varmasti.

Ilmeisesti poliisia ei saa arvostella ollenkaan, eikä rasismista saa edes puhua.

Onko kivaa elää sielä kukkahattu -mielikuvitusmaassa?

Onko kivaa elää sielä kukkahattu -mielikuvitusmaassa?

Sinä elät ilmeisesti jossain Vic Mackeyn maailmassa? Liikaa telkkaria?

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom