Terve kaikille!
Tämä keskustelu alkaa muuttumaan niin mielenkiintoiseksi, että on pakko itsekin osallistua;)
Kehoittaisin nyt kaikkia "kukkahattuja" vai pitäisikö sanoa peräti jeesustelijoita harjoittamaan pientä lähdekritiikkiä. Se ei ole uutta, että suuri osa iltalehden lööpeistä on
Juttujen on kuitenkin tarkoitus olla mahdollisimman myyviä:thumbs:
Kannattaa katsoa tuo video uudestaan läpi ajatuksella. Videohan ei ole erityisen hyvälaatuinen, mutta kyllä siitä tapahtumien kulku selviää. Mestarikokki on selvästi hankala asiakas, joka vastustelee poliisin ja vartioiden toimenpiteitä. Kun vartijat jäävät putkaan kolmistaan vastaan haraavan kokin kanssa, menee vanhemmalta vartijalta hermot jostain syystä, joka ei videosta selviä ja hän lyö kokkia nyrkillä.
Vartija toimii tilanteessa selvästi väärin ja käyttää liiallisia voimakeinoja. Tästä syystä asiasta on suoritettu esitutkinta ja vartija on syytteessä. Veikkaisin, että hän saa tuomion pahoinpitelystä ja joutuu tietenkin viralta.
Oletteko huomanneet pysähtyä miettimään, mistä tämä video on peräisin ja kuinka se on iltalehdelle päätynyt? Miksi se on julkaistu vasta nyt, kun tapauksesta on kuitenkin kulunut aikaa jo vuosi ja tapaus on näinkin "herkullinen"? Syy on selvä video on kuulunut esitutkinta materiaaliin, jonka tässä tapauksessa on asianomistaja saanut haltuunsa, kun esitutkinta on valmistunut. Video joka osoittaa vartijan syyllistyneen moitittavaan käytökseen on siis lähtöisin niiltä sikapoliiseilta, jotka hakkaavat syyttömiä putkassa tai katsovat tälläistä toimintaa läpi sormien
Iltalehden tapahtumakuvaus perustuu kokin kertomukseen ja toimittajan omaan jutun väritykseen. Eikö kenenkään muun järkkärinä ym. toimineen silmään pistänyt esimerkiksi se, että iltalehden mukaan poliisit poistuivat putkasta siksi, että naispoliisi meni hakemaan pamppua
ja palaa pian pampun kanssa putkaan
Minä en näe videossa mitään muuta pamppua, kuin ne aspit jotka ovat poliisien varustevöissä hyvä iltalehti :thumbs:
Muistakaa se, että iltalehti maksaa hyvistä jutuista ja videoista, joku on tästäkin jutusta saanut palkkion.
Odotetaan nyt vaan sitä käräjäoikeuden tuomiota, ehkä heillä on käytettävissään enemmän faktoja kuin meillä;)
Uskon, että tätä palstaa lukee moni sellainen ihminen, joka harrastaa paljon matkustelua kuten minäkin. Omien ja samoja harrastuksia omaavien ystävieni kokemuksien pohjalta voin vain todeta, että onneksi meillä Suomessa viranomaiset toimivat näin. Kaikki viranhaltijatkin ovat ihmisiä ja tekevät virheitä, mutta meillä asiat tutkitaan ja syylliset joutuvat vastuuseen. Muualla euroopassa (pois lukien mahdollisesti muut pohjoismaat) tuokin video olisi kadonnut jälkiä jättämättä, eivätkä poliisit olisi missään nimessä kutsuneet ambulanssia paikalle. Jos ette usko yrittäkää joskus asioida poliisin kanssa Espanjassa, Ranskassa, Puolassa ym. Niin ymmärrätte pointtini. Jos minulle tapahtuu Suomessa jotain ja tarvitsen poliisin tai muun viranomaisen apua, niin luotan täydellisesti sitä saavani ja siihen, että se on oikeudenmukaista. :kippis1:
Olen kyllä ollut Suomalaisen poliisin kanssa tekemisissä ja minulla ei ole mitään pahaa sanottavaa!