Mies hakattiin Pasilan poliisiaseman putkassa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hansen
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
Kyllä se nyt todellakin Sumu osu. Oon huomannu sun tekstejä lukiessa, että on vaikeaa myöntää olevansa väärässä, mutta kaikki me joskus olemme :piis:

No itse asiassa ei osunut. Kuvissa näkynyt poliisipartio ei ollut seuraamassa tai näkemässä niitä oikeudessa pahoinpitelyksi tulkittuja lyöntejä.

Tuo ylen uutisen kommentti tapahtumien seuraamisesta on edelleenkin edelleenkin hieman tulkinnanvarainen ja näköjään jokainen vetää siitä itse omat johtopäätöksensä huolimatta siitä mitä omin silmin on mahdollista nähdä. Ja voihan sitä kylillä jotain kuullakin...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mahtaakohan täällä 40 sivun joukossa olla jossain kaljupäisen kotimaan rakastajan viesti jossa kerrotaan että tältäkin olisi vältytty jos ei päästettäisi ulkomaalaisia maahan :).

Kuka veisi vartijat saunan taa?

No itse asiassa ei osunut. Kuvissa näkynyt poliisipartio ei ollut seuraamassa tai näkemässä niitä oikeudessa pahoinpitelyksi tulkittuja lyöntejä.

Tuo ylen uutisen kommentti tapahtumien seuraamisesta on edelleenkin edelleenkin hieman tulkinnanvarainen ja näköjään jokainen vetää siitä itse omat johtopäätöksensä huolimatta siitä mitä omin silmin on mahdollista nähdä. Ja voihan sitä kylillä jotain kuullakin...
Videolla ei kuitenkaan näy koko huonetta, vaan pääasiassa vain selli. Esim. kameran alla/takana voi olla sivustaseuraajia. Itse en pysty ylen uutista ymmärtämään kuin niin, että poliisit seurasivat tätä pahoinpitelyä.

Videolla ei kuitenkaan näy koko huonetta, vaan pääasiassa vain selli. Esim. kameran alla/takana voi olla sivustaseuraajia. Itse en pysty ylen uutista ymmärtämään kuin niin, että poliisit seurasivat tätä pahoinpitelyä.
Lue minun viimeisin viestini edelliseltä sivulta ja siitä pähkäily aiheesta miksi poliisi ei ollut todistamassa ko. tapahtumaa.

Poliisien ja vartijoiden lyttääjät hoi!

Kyseessä oleva rikos (nyrkinisku) kesti ehkä yhden sekunnin ajan. Millä tavalla poliisien olisi pitänyt toimia estääkseen tämä teko? Videon mukaan poliisit eivät olleet edes tapahtumapaikalla.
Mitä jos Borat olisi vain ohjattu putkaan ottamatta vyötä ja solmiota pois ja seuraavaksi hän olisi lyönyt vartijaa vyönsoljella päähän tai hirttänyt itsensä? Vartijoiden syy?
Mitä jos Borat olisi antanut ottaa kuvan suosiolla ja tehnyt yhteistyötä poliisin kanssa? Olisi ollut kenties samana iltana kotona?

Ja mitä tulee tiedonkulkuun ylemmälle taholle: Markku Salminen taisi sanoa TV haastattelussa tiedonkulun olevan yleinen ongelma eli kyseessä ei ole juuri tämän tapauksen peittely niin kuin jotkut haluavat asian ymmärtää.

Ja mielestäni vartija syyllistyi rikokseen lyödessään Boratia, mutta Borat syyllistyi vähintäänkin yhtä moitittavaan rikoksen vastustaessaan virkavaltaa ja tarttumalla vartijaa munista.

Sinun omat kommenttisi perustuvat puhtaasti mutuiluun. Mistä sinä voit tietää minkä takia ambulanssi on tilattu ja mitä siinä tilanteessa on juteltu/tapahtunut? Ja, poliisirikoksia EI tutki KRP, vaan joku ennalta sovittu kihlakunta. Esim. Turun poliiseihin kohdistuneet epäilyt tutkii Tampere jne. KRP on mukana vain, koska siltä on isot herrat nyt sellaista pyytäneet. Päälliköitä kiinnostaa tuo tapaus noin paljon sen saaman runsaan julkisuuden takia.

Juurikin näin. Oikeuskirjallisuudessakin esitetään usein, että KRP tutkii poliisirikokset. Automaattisesti KRP:n tutkintaan taitavat mennä vain poliisin ylijohdon ja lääninjohdon tekemät rikokset. Lisäksi juuri isojen herrojen tai sisäasiainministeriön pyynnöstä KRP tutkii asiaa. Tuolloin kyseessä tulee olla juuri vakava tai paljon julkisuutta saanut teko. Syyttäjä toimii tutkinnanjohtajana kaikissa (vapaa-ajallakin tehdyissä) poliisirikoksissa pl. rankkarit ja rikesakot.

Ja mielestäni vartija syyllistyi rikokseen lyödessään Boratia, mutta Borat syyllistyi vähintäänkin yhtä moitittavaan rikoksen vastustaessaan virkavaltaa ja tarttumalla vartijaa munista.
Mitä sitten? Se, mitä Borat oli tehnyt ei millään tavalla muuta sitä, että vartijat syyllistyivät järjestystä ylläpitävinä henkilöinä todella törkeään tekoon. Mikäli Borat oli rikkonut lakia, rankaisemisen hoitaa Suomessa tuomioistuimet. Vartijat epäonnistuivat omassa tehtävässää todella pahasti.

Mitä sitten? Se, mitä Borat oli tehnyt ei millään tavalla muuta sitä, että vartijat syyllistyivät järjestystä ylläpitävinä henkilöinä todella törkeään tekoon. Mikäli Borat oli rikkonut lakia, rankaisemisen hoitaa Suomessa tuomioistuimet. Vartijat epäonnistuivat omassa tehtävässää todella pahasti.

Mitä sitten? Juurihan quoteemassasi postissa sanottiin että vartija syyllistyi rikokseen!

Jos kasseihin käydään kiinni ja aletaan niitä repimään, niin lyön varmasti, joka on todella väärin ja ansaitsen linnaa:david:

Mitä sitten? Juurihan quoteemassasi postissa sanottiin että vartija syyllistyi rikokseen!
Mutta miten nuo "Boratin" rikkeet ylipäätään kuuluvat koko ketjuun? Kukaan ei mielestäni ole väittänyt etteikö tuo olisi mitään väärää tehnyt, mutta tuosta quattaamastani viestistä saa helposti sellaisen kuvan että vartijoilla olisi joku oikeus toimia noin, kerta Boratkin toimi väärin. Borat on tehnyt mitä tehnyt, mutta ei vartijat silti ketään saa mennä pieksemään.

Näkyikö siinä videossa tuollaista?

En ole siis videota nähnyt.

Näkyikö videosta selvästi lyöntiä? Miksi valtaosa haluaa uskoa Boratin kertomusta ja lehtien sensaatiohakuisia kirjoituksia? Käykää joskus käräjillä kuuntelemessa minkälaista jaskaa rosvot puhuvat.

Jos minun muniin käydään kiinni niin lyön melko varmasti? Lain mukaan minä teen väärin. Voi Voi.

Näkyikö videosta selvästi lyöntiä?
Näkyi selkeästi, että toinen vartija löi kerran, mutta ei näy mihin lyönti osui.

Kun Pourak ei antanut poliisien kuvata itseään ja hyvin todennäköisiä aikaisemmassa tappelussa saamiaan vammoja, niin helppo noiden vammojen tuottaminen on laittaa ton putkavartijan piikkiin.

Käykää lukemassa Helsingin käräjäoikeudessa se kansliapäätös perusteluineen, niin saattaa moni asia aueta hieman paremmin kuin HS:n, Iltalehden tai Ylen uutisten perusteella, nimittäin hieman suppeita olivat mielestäni kaikki median kommentit ja uutisoinnit. Typerää väitellä puolesta tai vastaan jos ei ole muuta kuin pieniä katkelmia koko jutusta. Päätöksestä selviävät mm.
- Bourak potkaisi satamavalvojan autoa (silminnäkijöitä) tahallisesti
- satamavalvoja hyökkäsi aivan suoraan Bourakin kimppuun sen jälkeen (silminnäkijät)
- Bourak otettiin kiinni koska oli ollut sekavassa mielentilassa
- vartija oli lyönyt Bourakia kerran (yksi vartijoista kertoi nähneensä lyönnin)
- poliisit eivät olisi voineet tehdä mitään estääksen ko.lyöntiä
-lisäksi päätöksessä ilmenee, että Bourak oli "hieman" laittanut värikynää mm.lehtijuttuun ja oikeudessa kertomaansa tarinaan verrattuna siihen, mitä pystyttiin mm.videolta ja ulkopuolisten silminnäkijöiden toimesta varmentamaan
-kysymystä herättää myös se, että miksi keittiömestarilla on niin pieni palkka, että päiväsakon rahamääräksi määrätään alin mahdollinen eli 6 euroa kappaleelta...

Mä edelleenkin ihmettelen miksi toi Pourat(?) ei ollut raudoitettuna?
Jos kerran hanttiin laittoi eikä antanut ottaa vyötä ja solmiota niin käsi-&jalkaraudat niin eipä siinä hirveästi enää vastaan laiteta.
Luulisi nyt kavereilla olevan kokemusta juopuneiden käsittelyssä eikä tämä varmasti ollut eka ns hankala tapaus.
Oikeastaan yks vitun hailee. Tuomiot tuli ja sillä hyvä.

Muutenkin videolla näkynyt veren tulo suusta on hieman kyseenalainen. Muutaman kerran nähnyt voimankäyttötilanteessa kun joku hullu puree itseään tahallaan kieleensä/poskeensa. Todellisina tarkoituksena on vain nostaa syytteen sinua vastaan, sylkeä verta sinun päällesi ja saada myötätuntoa sivullisilta, "kun tulee verta suusta" . Todellisuudessa ei ole tapahtunut mitään muuta hallittu maahanvienti+hallintaote, josta sekopää ei ole päässyt irti.

Miten tästä aiheesta on saatu jauhettua neljäkymmentäneljä (44) sivua?

Miten tästä aiheesta on saatu jauhettua neljäkymmentäneljä (44) sivua?
Intti vs. Sivari, Uskonto vs. Ateismi, Opel vs. Anti-Opel ja Kukkahatut vs. Isän Maan Puollustajat ovat perinteisesti olleet niitä tunteita herättäviä ja suosittuja vääntöjä :D

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom