Mave vs Kulmasoutu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mattiE
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Doggoned sanoi:
Kyllä mave aktivoi parhaiten myös niitä koko selän pituudeltaan olevia "putkia" eli kyllä mave on oikea joka paikan höylä:)
Ja plus mavessa voi käyttää isompia painoja ilman, että tekniikka kärsii eli lihas saa paremman ärsykkeen. Mutta itse tekisin mielummin molemmat ja kulmasoudussa tekisin silleen, että joka toinen viikko tangolla ja joka toinen käsipainoilla.

Kulmasoutu on kyllä mahtava liike näin himatreenaajan näkökulmasta. Vaatii kyllä jonkun aikaa ennenkuin rasituksen saa latseille.

neutraali ja RRKalle:

1. hauikset ei saa tuossa juuri mitään osumaa, koska liike ei ole traditionaalisessa mielessä "puhdas", vaan juuri RÄJÄHTÄVÄ nostovaihe selällä ja aika mitäänsanomaton negatiivinen vaihe. Kaikki voima lähtee JUURI oikeasta paikasta selästä eikä suinkaan hauiksista.

2. lelupainot tai ei, kyllä toi silti on äärimmäisen raskas liike. Ja kun tekniikan oppii alkaa sarjapainotkin nousta kivasti. Parasta kuitenkin on helpompi progressio, koska normaalissa kulmasoudussa raudan lisääntyessä aletaan vain heilua enemmän. Tossa ei. Muutenkin tota on paljon helpompi kontrolloida kun oppii tekniikan kunnolla ja tolla tavalla pystyy tekeen lyhyitäkin sarjoja tekniikan hajoamatta ja ilman että rasitus olisi pelkästään epäkkäillä.

3. eristävä? ehkä, mutta IMO selässä pitääkin osata käyttää oikeita lihaksia ettei tee kaikkea töytä epäkkäillä. Tossa ottaa just oikeat selän lihakset osumaa ja samalla koko keskivartalo joutuu tekeen työtä stabiloinnissa.

Mielestäni helposti paras soututyyli (tosin kyllä alatalja ja t-kulmasoutukin on tärkeitä).

littledragon67 sanoi:
Tämä on nyt vähän kun ajaisi kolmipyöräisellä fillarilla temmeltävien maansiirtokoneiden välissä, kun menen väittämään vastaan isoille miehille Kallelle ja Neutraalille mutta itsetuhoisena teen sen kuitenkin:

:lol2:
OMG, ekaa kertaa luin threadia ja juuri ajattelin, että uskaltaakohan joku sanoa noille jäteille mitään, hyvin puit ajatukset sanoiksi :thumbs:

Mitä tulee itse aiheeseen, en ole ikinä nähnyt kahta samanlaista kulmasoututekniikkaa, ja silti se toimii 90% ihmisistä jos ruokavalio on kunnossa. Niin hyvä liike se on. Mun mielestä ehdottomasti sekä vetoa että soutua, tavalla tai toisella.

Mitä ihmeellistä siinä on , jos soutu raudat lähenee maverautoja, mulla on korokkeelta vedossa tällä hetkellä 145 ja soudussa 115-120. Vai vaikuttaako se sitten kun laitetaan 50-100 kiloa lisää alaselän kautta? Ei se näissä omissa pikkupainoissa tunnu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom