Mave vs Kulmasoutu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mattiE
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
mattiE sanoi:
joku ängsti ikä ?

nojoo.. viime reeneis tein 85kg x 10 2x 90kgx 6 85kg x10. siinä sitä mutu painoa ja lisää on 4kk ajalta kyllä ylhäällä, sun uskomisesha tähä hommaa sit o mulle ihan yks ja sama :)

No ihan liikaa. Joku 3 sarjaa riittää ihan hyvin. Ei ihme ettei mave luista. Ensin teet maven 3 sarjaa ja sitten kulmasoutua 3 perään niin homma pelittää.

Doggoned sanoi:
Olen kumma kyllä ainoa joka tästä huomauttaa, mutta kyllä nuo treenipainot ovat uskomattomat. Miten voi olla kulmasoutu 90 kg jos mavessa sarjapainona on ainoastaan 120? Vai onko mavesarja pituudeltaan 12 toistoa?
Tuossa on kyllä suhde ihan väärin. Luulisi kaikilla olevan noilla kulmasoutupainolla vähintään 140 kiloa mavepainot ellei reippaasti enemmänkin.
Jos nuo painot todella pitävät paikkansa, niin alahan mavettaa ja nopeaa. Luulisi sarjapainojen nousevan nopeaa tuolla selällä.

edit: Måpå nopeampi ja suorapuheisempi.

toistot mavessa n 6 ja sarjoja jaksan ehkä pari tehä. kute sanottu niin selkä jaksaa, sormet ei.

mattiE sanoi:
toistot mavessa n 6 ja sarjoja jaksan ehkä pari tehä. kute sanottu niin selkä jaksaa, sormet ei.

No sitten vetoremmit kehiin tai forkkuja treenaamaan. Ei kai sinä muuta.
edit: oho kommentoit mun tota viestiä. No nämä ovat minun neuvoni:D Olisi pitänyt lukea tarkemmin...

Mä suosittelisin ostamaan eka mankkua, jos ei "tanko pysy käsissä" ;) osta sen jälkeen ne remmit. Pala mankkua maksaa yleensä muutaman euron ja forkut vahvistuu paremmin, kuin remmeillä.

Itse kysymykseesi, en näe mitään syytä olla tekemättä molempia samaan aikaan, esim. vuoroviikoin. Jos jompikumpi pitäisi valita, valitsisin maastanoston.

Molempia tehdään.Ei samoissa treeneissä.Ite teen kulmasoudun yläkropan treenis ja maastavedon jalkojen kanssa.Kulmasoudussa remmit on hyvät,pystyy keskittymään selällä vetämiseen paremmin.Maastavedot kannattaa tehdä ilman.Ristiotteella vedät niin pysyy näpeis..

Voimasuhteen perusteella kannattais kattoa kulmasoudussa tekniikka kuntoon... vedätkö kulmasoudussa tankoa esim reisiä pitkin tai jotain? Tai sitten itsellä on kummat suhteet :D nimittäin 200 veto kunnossa kulmis painot oli jotain 110 parhaillaan. Sitten kun sen kulmasoudun tekee puhtaasti ja painotkin tippuu niin itse ainakin tekisin molempia pari sarjaa niin että ensin veto sitten soutua senverran kun alaselkä antaa periksi vielä.

Wyldeclone sanoi:
Kulmasoudussa remmit on hyvät,pystyy keskittymään selällä vetämiseen paremmin.Maastavedot kannattaa tehdä ilman.Ristiotteella vedät niin pysyy näpeis..

No tulihan se jonkun muunkin suusta, mavea ilman remmejä mankulla ja kulmasoudussa sitten keskitytään siihen supistamiseen niiden remmien kanssa.

Maastavedon ja kulmasoudun saaminen samaan treeniin on ongelmallista meille alaselän helposti väsyttäville (mulla pitkä selkä ja skolioosi). Jos paljon haluaa vetoa treenata ylöspäin, kannatta ehkä kulmasoutu tangolla jättää hetkeksi pois, ja tehdä esim. rintatuettuatuettua t-soutua (jos sellainen laite saliltasi löytyy
http://www.voimaharjoittelu.net/502-kulmasoutu-rintatuella-p-1711.html

http://www.voimaharjoittelu.net/images/chest_supported_row.jpg

tuollainen löytyy Majörssilta: http://www.hotmilling.fi/laitekuvat/131.jpg

tai sitten tehdä esim yhdenkädensoutuja sekä reippaasti leuanvetoja. Maastanostossa voi käyttää ristikkäisotetta ja mangnesiumia, jotta pusristusvoima kasvaa, kulmasouduissa alkaa itselläni varsinkin myötäotteella (kämmenet alaspäin9 loppua styrkka 100kg:n jälkeen ja se onkin suorinjaloinvedon (skolioosin takia en käytä ristikkäisotetta) ja yhdenkädensoudun lisäksi ainoa liike, jossa yleensä käytän remmejä.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
veijari sanoi:
Voimasuhteen perusteella kannattais kattoa kulmasoudussa tekniikka kuntoon... vedätkö kulmasoudussa tankoa esim reisiä pitkin tai jotain? Tai sitten itsellä on kummat suhteet :D nimittäin 200 veto kunnossa kulmis painot oli jotain 110 parhaillaan. Sitten kun sen kulmasoudun tekee puhtaasti ja painotkin tippuu niin itse ainakin tekisin molempia pari sarjaa niin että ensin veto sitten soutua senverran kun alaselkä antaa periksi vielä.

kuten sanoin ni mavessa en oo koskaa voinukkaa yrittää isommilla, TOSIN, en 100 varmaksi väitäkään että tekniikka olisi niin viimesen päälle, kuitenkin siihenkin joskus kauan sitten kysyin neuvoa isäukolta ja kyllä se tekniikka pitäisi lähellä oikeaa olla. en tiedä onko sillä väliä mutten koskaan kyllä vedä myötä otteella vaan aina vasta, siis kulmasoudun. Ja kyllä se selkä ainaki o kipee aina seuraavana päivänä, kai seki joku merkki o :D

Joku muukin jo sanonut, että osta ensin magnesiumit ja jos ei ote vieläkään pidä niin remmit. Itsellä ainakin pelkät näppivoimat loppuu siinä 150 tietämillä ja magnesiumin kanssa ei raja ole tullut vielä vastaan.

Alussa varmaan voi vetää ja soutaa joka viikko, mutta kun sarjapainot kasvaa niin kannattaa jaksottaa enempi. Esim vuoroviikoin kova veto/soutu. Yksi hyvä keino saada maastaveto tuntumaan selkään on bodarilla tehdä veto vasta toisena, kolmantena tai vaikka viimeisenä liikkeenä. Ottaa vaikka pohjalle selänojennusta lisäpainoilla selkäpenkissä ja siirtyy vasta sitten vetämään niin saa hyvän poltteen alaselkään.

neutraali sanoi:
paras laite mitä selälle on koskaan tehty, ainakin tähän mennessä :)

noita vehkeitä ei ikävä kyllä ole läheskään joka salilla...:itku:

mattiE sanoi:
kuten sanoin ni mavessa en oo koskaa voinukkaa yrittää isommilla, TOSIN, en 100 varmaksi väitäkään että tekniikka olisi niin viimesen päälle, kuitenkin siihenkin joskus kauan sitten kysyin neuvoa isäukolta ja kyllä se tekniikka pitäisi lähellä oikeaa olla. en tiedä onko sillä väliä mutten koskaan kyllä vedä myötä otteella vaan aina vasta, siis kulmasoudun. Ja kyllä se selkä ainaki o kipee aina seuraavana päivänä, kai seki joku merkki o :D

Kokeileppa jossain treenissä tehdä vetoa vyöllä + ristiotteellaa(jos tätä tekee niin kannattaa oikeasti muistaa se puolen vaihtelu, ihan vaikka edes että kaikki kevyet toisella ja työ sarjat toisella) ja kulmasoutua sitten heti seuraavana liikkeenä myötäotteella(!), koska siinä on pidempi liikerata, pienemmät painot ja käy enemmän latseihin kuin vastaotteella.

tuosar sanoi:
noita vehkeitä ei ikävä kyllä ole läheskään joka salilla...:itku:
juu, ihmeen vähän tuota vehjettä näkee. kaikenlaisia muita ihme härveleitä selälle on sitten sitäkin enemmän:)

Wyldeclone sanoi:
Molempia tehdään.Ei samoissa treeneissä.Ite teen kulmasoudun yläkropan treenis ja maastavedon jalkojen kanssa.Kulmasoudussa remmit on hyvät,pystyy keskittymään selällä vetämiseen paremmin.Maastavedot kannattaa tehdä ilman.Ristiotteella vedät niin pysyy näpeis..

Siis tästä "remmeillä vai ilman" aiheesta on keskusteltu maailman sivut, (ja ei, en jaksa söötsiä) mutta onko tästä kukaan sanonut puhdasta faktaa, vai puhuuko jengi koko ajan eri asiasta?

Itsellä on 2 x 6 sarjapainot siinä 135-150kg hujakoilla (riippuu kuoletanko vai en), ja 165kg tein 2 toistoa. 120kg jälkeen ku mennään niin ihan turhaa yrittääkään ilman remmejä. Jos liikkeen tarkoitus kerran on ottaa selkään, niin miksi ne remmit siinä tekisi suorituksen huonommaksi? Vai enkö vain minäkään ymmärrä asian pointtia?

Ja aiempiin, samaa ihmettelin.. Mulla noihin romuihin verraten kulmasoutu on vain 3 x 10 60kg, tosin sitä olen tehnyt vähemmän aikaa kun mavea, mutta mulla taas se tuntuu laahaavan..

Pakko itekki kommentoida tähän jotai kun kaikki taivastelevat tuota kulmasoudun ja maastavedon painojen vähäistä eroa. Itse olen kulmasoutua tehnyt 100 kilolla 6 toistoa, ja maastavedon sarjapainot pyörii jossain 120-130 kilon paikkeilla. Huono maastaveto johtuu todella heikoista takareisistäni, kun taas yläselkä taitaa olla paras lihasryhmäni ja sinne tulee voimaa helpoiten, joten kulmasoudun painot luonnollisesti ovat isohkot verrattuna maastavetoon. Itselläni ei veto edes tunnu ottavan millään tapaa yläselkään, ainoastaan pitkiin selkälihaksiin, perseeseen ja takareisiin. Ja jonkun pian pitää alkaa kommentoimaan että varmasti kulmasoudun tekniikkasi on ihan paska ja pienennä painoja vaikka 30 kiloa niin tekniikka on kohdillaan...

No itellä mavesta lähti nelisen kk sitten 180kg. Nyt varmaan enemmän. (mullaki takareidet jurraa, sumolla lähtee reilusti paremmin)

Kulmasoutu on 10 x 90-100kg ja riippuu aivan tekniikasta :D Se on liike jossa näkee melkosta riehumista ja taas ylitarkkaa homoilua. Oikeesti mää vaan veikkaan että kyseisen uhrin kulmasoudussa ei ihan kaikki natsaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom