Mave vs Kulmasoutu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mattiE
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Wondadog sanoi:
Siis tästä "remmeillä vai ilman" aiheesta on keskusteltu maailman sivut, (ja ei, en jaksa söötsiä) mutta onko tästä kukaan sanonut puhdasta faktaa, vai puhuuko jengi koko ajan eri asiasta?

Itsellä on 2 x 6 sarjapainot siinä 135-150kg hujakoilla (riippuu kuoletanko vai en), ja 165kg tein 2 toistoa. 120kg jälkeen ku mennään niin ihan turhaa yrittääkään ilman remmejä. Jos liikkeen tarkoitus kerran on ottaa selkään, niin miksi ne remmit siinä tekisi suorituksen huonommaksi? Vai enkö vain minäkään ymmärrä asian pointtia?

Ja aiempiin, samaa ihmettelin.. Mulla noihin romuihin verraten kulmasoutu on vain 3 x 10 60kg, tosin sitä olen tehnyt vähemmän aikaa kun mavea, mutta mulla taas se tuntuu laahaavan..

Itsekin olen tätä mieltä. Voi ne kyynärvarret sitten treenata ihan omana lihasryhmänään, mutta itse pyrin mavella vain kasvattamaan ja vahvistamaan selkää.

Olen samaa mieltä, remmit kouraan jos siltä tuntuu. Treenataan selkä selkänä ja sormet ja forkut taas sitte ku on niiden aika.

neutraali sanoi:
juu, ihmeen vähän tuota vehjettä näkee. kaikenlaisia muita ihme härveleitä selälle on sitten sitäkin enemmän:)

Tämä on niin totta! Kerran tuollaisella tehnyt ja ihan saatanan loitava härveli, hakkaa tavallisen kulmasoudun 6-0.

Korovski sanoi:
Pakko itekki kommentoida tähän jotai kun kaikki taivastelevat tuota kulmasoudun ja maastavedon painojen vähäistä eroa. Itse olen kulmasoutua tehnyt 100 kilolla 6 toistoa, ja maastavedon sarjapainot pyörii jossain 120-130 kilon paikkeilla. Huono maastaveto johtuu todella heikoista takareisistäni, kun taas yläselkä taitaa olla paras lihasryhmäni ja sinne tulee voimaa helpoiten, joten kulmasoudun painot luonnollisesti ovat isohkot verrattuna maastavetoon. Itselläni ei veto edes tunnu ottavan millään tapaa yläselkään, ainoastaan pitkiin selkälihaksiin, perseeseen ja takareisiin. Ja jonkun pian pitää alkaa kommentoimaan että varmasti kulmasoudun tekniikkasi on ihan paska ja pienennä painoja vaikka 30 kiloa niin tekniikka on kohdillaan...

remmit hankin ja mavessa tein 3x6 120kg

sen jälkeen kulmasoutu 2x8 85kg

tekniikan katto vielä semmone kaveri joka sen varmasti tietää ja kertoi että siinä _EI_ ole mitään vikaa.

Mä teen selkäpäivänä ylätaljan, alataljan, kulmasoudun ja viimiseksi niinku pisteex iin päälle maven.. on muuten selkä liekeissä.. :D
Ylätalja, alatalja ja kulmasoutu niin sanotulla doggcrapp systeemillä..
Maveen tulee vähän enemmän toistoja ja sarjoja...

Kannattaa koittaa myös tehdä kulmasoutuja maasta. Eli tähän tapaan:

index.php

index.php

Olen itse kulmasoudut reilut kolme kuukautta nyt tuohon malliin tehnyt ja mielestäni ovat tehokkaampia kuin "perinteiset kulmasoudut".

cartman74 sanoi:
Olen itse kulmasoudut reilut kolme kuukautta nyt tuohon malliin tehnyt ja mielestäni ovat tehokkaampia kuin "perinteiset kulmasoudut".
Ainut mikä tuossa tekniikassa on vähän huonoa on se, että ei varmaan voi käyttää niin paljon rautaa.

mattiE sanoi:
remmit hankin ja mavessa tein 3x6 120kg

sen jälkeen kulmasoutu 2x8 85kg

tekniikan katto vielä semmone kaveri joka sen varmasti tietää ja kertoi että siinä _EI_ ole mitään vikaa.

Mä oon tehny mavessa 125kg 2x6 ja kulmasoutuu täl hetkellä n. 3x8 60kg, ilman varusteita. Ja muutama kuukaus sitte tein vielä 40kg:lla kulmasoutuu ja maven sarjapainot oli 100kg hujakoilla. Miten muilla heiluu noin suuret sarjapainot kulmasoudussa? :confused: Yläselkä ei todellakaan ole mun huonoin lihasryhmä. Noh kaippa se on aika sama niin kauan ku voimaa ja lihaa tulee?

Kulmasoutua ny voi vääntää melkein ~millä painoilla vaan haluaa. Itellä varmaan 50-100+ ollu, kun tota oon tehny... Liikkeen tekee paljon raskaammaksi suuri kulma ja puristus vatsaa vasten.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Tänään tein ekaa kertaa mavea ja ihmettelen että miten tuota vois edes verrata kulmasoutuun? Hieman erityyppisiä liikkeitä kuiteskin...
97,5kg meni maasta, enempää en alkanut kokeilemaan ettei heti kerralla mene itteänsä rikkomaan... :)

NGV sanoi:
Ainut mikä tuossa tekniikassa on vähän huonoa on se, että ei varmaan voi käyttää niin paljon rautaa.
Itse single/dualfactor -maailmaan hurahtaneena pidän tuota 90 asteen kulmassa tehtävää kulmasoutua tätä nykyä ainoana oikeana soutulikkeenä ja selkäsaunan antajana. Se on tietenkin totta, että aikaisemmat lähinnä epäkkäiden nykimiseen menneet egoilupainoni lähestulkoon puolittuivat tuon tekniikan myötä.

Saman herätyksen koin vähän aikaa sitten kyykyssä kun ryhdyin tekemään sen täysin pohjasta ass to grass-tyylillä. Painot pienenevät ensi alkuun radikaalisti, mutta tätä nykyä voi puhua jo jalkatreeneistä verrattuna entiseen niiailuuni (ja ihmettelyyn siitä mikseivät pikku töppöseni kasva).

Ainakin omakohtaisesti voin sanoa että nöyrtyminen ja pienten painojen häpeä kasvattaa enemmän kuin fancyn näköiset kiekot tangon päässä :)

NGV sanoi:

Ei varmaan aluksi, mutta kyllä ne voimat siitä kasvaa... Itse taisin tehdä joskus Yates kulmasoutua jollain 110 kilolla jotain alle kymppejä. Eli aika pystyllä selällä ja sitä mukaa kun väsyi niin selkä vain suoremmaksi nousi sarjan aikana....

Nyt olen tuolla uudella tyylillä ottanut jo 105 kilolla kolmosia selän pysyessä aika hyvin vaaterissa ja tunne selässä paljon parempi kuin Yates tyylillä. :)

Kulmasouduissa ehdottomasti paras tyyli on mielestäni yatesin versio.
Jos 90 asteen kulmassa haluaa soutaa niin se on parempi tehdä alataljassa, jossa ei ole pelkoa nokalleen lentämisestä.

littledragon67 sanoi:
Itse single/dualfactor -maailmaan hurahtaneena pidän tuota 90 asteen kulmassa tehtävää kulmasoutua tätä nykyä ainoana oikeana soutulikkeenä ja selkäsaunan antajana. Se on tietenkin totta, että aikaisemmat lähinnä epäkkäiden nykimiseen menneet egoilupainoni lähestulkoon puolittuivat tuon tekniikan myötä.
Tää on tietty :offtopic: ,
mutta ihanko oikeesti sitä kulmasoutua tangolla pystyy tekee 90 asteen kulmassa?
Kintut tai siis polvet pitää varmaan olla aika koukussa,
että alaselkä kummiskin pysyy suorana?

Sillä kysyn, kun paraikaa mietiskelen että mikä ois hyvä kolmas selkäliike; teen nyt Davidin C23-soutua, ja ylätaljaa kapeella vastaotteella, ja alataljaa, mutta se on meikäläisen alaselälle kovin vaarallinen liike, vähän päästän oteraudan liian eteen niin *NAPS* sanoo selkä.

SerialLoser sanoi:
Tää on tietty :offtopic: ,
mutta ihanko oikeesti sitä kulmasoutua tangolla pystyy tekee 90 asteen kulmassa?
Kintut tai siis polvet pitää varmaan olla aika koukussa,
että alaselkä kummiskin pysyy suorana?

Pystyy helposti. Juuri tuolla tekniikalla, joka on noissa kuvissa. Tietysti minä varsin notkeana poikana sain hyvät venytykset takareisiin kun tuota ensimmäisiä kertoja tein. Mutta kyllä ne takareidet nopeasti antaa myöden, eikä mikään hullumpi liike. Kannattaa tosin aloitella tosiaankin pienillä painoilla, tuossa kun helposti nousee tajuamattaan pystympään ja sitten voikin jo riuhtoa painoja kevyemmin alaselällä ja nytkäyksellä.

Paljonko muuten veikkaatte että menee mavessa ykkönen?, kun kymppi menee aika helposti 70 kilolla?

Edit: viimeviikolla tyli mave mukaan treeniin.

J-M sanoi:
Paljonko muuten veikkaatte että menee mavessa ykkönen?, kun kymppi menee aika helposti 70 kilolla?

varmaan 100luokkaa jos vedät tuon 10x70 pysäytyksillä eli tanko lattiaan asti kunnolla joka toistolla.

J-M sanoi:

kyllä se 100kg varmaa menisi, olettaen että tekniikka toimii suhtkoht hyvin, jota viikon treenin jälkeen voi epäillä. mutta voimassa siellä suunnassa liikutaan :)

neutraali sanoi:
varmaan 100luokkaa jos vedät tuon 10x70 pysäytyksillä eli tanko lattiaan asti kunnolla joka toistolla.

Juuri noin teen, täytyy sitä ykköstä kokeilla kunhan tilaamani lisäpainot saapuvat :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom