Smithillä treenattiin jo Arnoldin aikoina. Hyvä laite on, ei sitä kukaan käyttäisi jos paska ja vaarallinen olisi.Typerää minusta pohtia biomekaniikkoja yms. hienoa termistöä tässä jo etukäteen, kokeilee reippaasti miltä se Smith tuntuu eri liikkeissä ja jos ei tunnu hyvältä niin sitten ei tee. Mitään ei kannata lytätä etukäteen. Ja taas, jos joku muu tekee salilla jotakin liikettä mistä itse et tykkää, anna tehdä. Se ei ole sinulta pois.
Edelleenkään ei kiinnosta em.tyyppien hommat. Mulle ihan se ja sama miten omia lajejaan treenaavat, mulla ihan omat tavoitteet.
Et ilmeisesti osaa lukea kovinkaan hyvin?
Bosupallot ja tasapainolaudatkin hyviä koska niitä käytetään?
Se on netissä aivan käsittämätöntä, vaikka miten selität ja perustelet jotain niin ei, mitään ei ymmärretä.
Voiko joku vastata ystävällisesti että MIKSI pitäisi tehdä smithissä liikkeet joita voi tehdä vapailla painoilla?
Ja joo, Arnoldi ja kumppanit treenas smithissä, mutta arskakin veti maasta yli 300 vyöllä et oli sitä voimaa rakennettu jossain muualla ku fiksatussa laitteessa.
En ole ikinä nähnyt mitään hyötyä smithissä omassa, tai muiden treenissä, en ole ikinä laittanut ketään sitä tekemään, koska ei ole tarvetta.
Ja vaikka se tuntuisi hyvältä niin tarkottaako se että se on silti hyvä, tai turvallinen liike? Ei vitussa, iso osa treenareista kyykkää, penkkaa, ja vetääkin ei-niin-teknisesti, mutta eivät vain tiedä sitä.
Enkä tiedä yhtään valmentajaa/treenaria yms. joka olisi käyttänyt smithiä menestyksekkäästi.
Kerran olin yksin reenaamassa, ja sit siinä oli eräs nuori herra kyykkäämässä, opetin häntä kyykkäämään hieman teknisemmin yms. ja nyt on kyykky parantunut ja menee syvempään paremmassa asennossa kuin aikaisemmin. Olisitko laittanu senki smithiin harjottelemaan tekniikkaa?
Ite käytin cambered-tankoa, ja hyvin syntyi siirtovaikutus suoraan tankoon kun ymmärsi painopisteen merkityksen.
Tuossa on syy miksi smithiä ei voi käyttää varsinkaan tekniikan opetteluun, se ei vastaa millään tavalla vapaata tankoa vaikka siinä tanko onkin.
Ja sit, "typerää pohtia biomekaniikkaa", ootko ihan vittu tosissas? Onhan se todella typerää miettiä että mihin suuntaan ne jänteet ja nivelet tykkää taipua että voidaan tuottaa loukkaantumisvapaampia ja vahvoja urheilijoita. Ei jessus.
Jos SINÄ olet niin tyhmä ettei sua kiinnosta biomekaniikka edes sen vertaa että ymmärrät mikä on vaarallista ja mikä ei niin älä yleistä ja kehota kokeilemaan jotain mikä on. Uskon, että enemmistöä kiinnostaa sen verran että haluavat löytää keinon tehdä sama asia vähemmän loukkaantumisherkästi.