Eikä kannata mainita mistä tasapainon puutos johtuu jos puhutaan treenitekniikasta?
Ja ihan sidenote, se kertoo kyllä olkapäiden lihastasapaino-, rakenne-, tai liikkuvuusongelmasta jos paikat menee niskantakaapunnerruksessa paskaks.
Tuo "tasainen" ja "hyvä" liikerata on juurikin syitä miksi en pidä smithiä juuri minään. Tietenkin jos ei kiinnosta mitä mieltä jänteet ja siteet on siitä että viedään niitä väkisin semmosiin liikeratoihin mihin ne ei halua mennä niin asia erikseen. Se on sit ihan omaa tyhmyyttä.
Miksi et vedä painoa maasta jos teet kohautuksia? Ei se takareisien palautuminen siihen katkea
Ja, koska tässä nyt on selvästi väärinymmärretty koko juttu, niin selvennetään. Kyse ei ole siitä että smithillä ei voisi kasvaa. Lue vaikka noi mun aikasemmat postaukset ajatuksella läpi koska niin et ole tehnyt.
Näin luit.
Näin kirjoitin. Jos siis mun postauksia siteerasit.
Juu en tosiaan siteerannut sun postauksia koko tossa jutussa vaan noita edellisiä. Omiin treenikuvioihini kuuluu tosi suurelta osin vaihtelu, enkä myöskään lyttää siinä vipuvarsilaitteita ja smithiä koska sen saa tuntumaan eri tavalla. Joskus taas teen mielelläni käsipainoilla pystäritkin kun saa tukilihakset hyvin käyttöön.
Itselläni kestää paikat niskantakaapunnerrusta, tosin olen myös vähän eri mieltä tuossa "liikeratoihin joihin ne eivät halua mennä" koska isommalla painolla se tanko pysyy hallinnassa smithillä niskankin takana. Helpostihan tuo varmana kääntyy huonoksi asiaksi en sitä väitä. Lisäksi se on verraton kun tankoa ei pidä asetella mihinkään telineisiin, esimerkiksi salillamme oleva vinopenkki on hiton vaikea tässä tapauksessa kun tanko on niin takana ja korkealla, siihenkin smithi sopii ja saan sillä tisseihini myös hyvän pumpin ja riittävän pitkän liikeradan. Jos taas löytyy varmistaja liikkeessä kun liikkeessä niin se tekee smithistä osittain turhan!
Enpä ole koskaan miettinyt tuota trapsientekoa, voi sen painon maastakin vetää toki, esim 150 kilon nostaminen ja roikottaminen jalkoja vasten ei vaan ole niin helppoa kun smithissä isolla löylyllä kohautusten tekeminen on. Oikein tehtynä varmasti tosi tehokas, pitänee siis testata.
En smithiä rakasta erityisesti, se on minulle mahdollisuus muiden joukossa, vapaat painot ovat aina se kuningasliike minullakin, en vain tuomitsisi smithiä noin rankasti turhaksi ja liikkeeksi mikä ei kehitä kuten monet sanoo :whip: