Maastaveto viimeisenä selkäliikkeenä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kalle2
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Tekeekö kukaan maastavetoa viimeisenä selkäliikkeenä leukojen, kulmasoutujen ja taljojen jälkeen.
Jos, niin paljonko putoavat tulokset siihen nähden että tekisi ensimmäisenä. Jollei putoa juuri yhtään niin meinaako se että nuo yläselän liikkeet voisi tehdä paremminkin?

Entäs käyttääkö kukaan järjestystä:
leuat - maastaveto - kulmasoudut ja taljat

Leuka on minusta selkäliikkeistä se, jonka tulokset eniten putoavat väsyneellä selällä joten tämä järjestys auttaa siihen, mutta antaa kuitenkin mahdollisuuden tehdä maastavedon melko tuoreella selällä.

Mun (ala)selkä on ainaki niin onneton paska että maastaveto on pakko tehdä kierron ensimmäisenä päivänä ja ensimmäisenä liikkeenä. 3-jakoisessa ohjelmassa se on vieläpä erillään yläselkätreenistä. Jotenkin tuntuu että kaikki ennen mavea tehtävät liikkeet on sitten itse mavesta pois :)

Itse tehnyt aina maastavedon viimeisenä, koska sen jälkeen ei tahtoisi tulla enää muusta mitään.
Toisaalta olen myös huomannut, että mave nousee vallan mainiosti vielä muidenkin liikkeiden jälkeen (tosin kyykyn kanssa sitä ei sovi tehdä samalla kerralla).

Mavea veivannut joskus ensimmäisenä ja joskus taas viimeisenä liikkeenä...

Leuoista tuntuu toistaiseksi lähtevän ne vähätkin tehot, kun niitä tulee tehtyä heti maven jälkeen.

Kyykkyä ja mavea on tullut myös tehtyä samassa treenissa, kyykky ekana ja mave viimeisenä liikkeenä.

Eiköhän melkein minkälaiseen liikejärjestykseen totu ihan tekemällä vaan...

Pidän kanssa maven erillään yläselkäpäivästä ja teen sen jalkapäivänä. Teen sen myös kohtuu kevyenä, sillä kyykyt pistävät selän jo rasitukselle.

ensimmäisenä. "iso" liike joka ottaa moneen paikkaan = samalla treenillä saa takareidet ja alaselän treenattua. Hyvä tehdä tehokkaasti.

Itse tykkään tehdä maastavedon ensimmäisenä alta pois, koska liike on ehdottamasti raskain ja tuskallisin tehdä joten selkä reenin ''pahin'' vaihe on ohi kun sen on tehnyt siihen alkuun.

Voithan vaihdella sitä toisen ja kolmannen liikkeen järjestystä.

Itse teen maven toisena liikkeenä kulmasoudun jälkeen. Ainakin näin selkä valmiimpi siihen vetelyyn, ettei sitten ihan kylmänä lähdetä vetelemään. Ensimmäisenä liikkeenä mave vaatii enemmän lämmittelysarjoja alle.

Mave viimeisenä. Ei olisi mitään mahdollisuuksia tehdä esim. kulmasoutua maven jälkeen.

Ensin lämmitelään muilla liikkeillä ja sitten ruvetaan töihin!

Itse teen maven toisena liikkeenä kulmasoudun jälkeen. Ainakin näin selkä valmiimpi siihen vetelyyn, ettei sitten ihan kylmänä lähdetä vetelemään. Ensimmäisenä liikkeenä mave vaatii enemmän lämmittelysarjoja alle.

Näin teen itsekkin. En pystyisi edes ajattelemaan mavea ensimmäiseksi liikkeeksi.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei millään pahalla ketään kohtaan, mutta on suorastaan aivan vitun typerää tehdä veto viimeisenä, toiseksi viimeisenä, tai milloin tahansa paitsi ensimmäisenä. Pois lukien jos kyykätään ensiksi, ja sit vedetään.

Miten te sit jaksatte vetää isot raudat jos teette kulmasoudun alle? :jahas:
Tietenkin jos vedossa sarjapainot on jotain 100-150kg väliltä niin se on eri asia.

Ei millään pahalla ketään kohtaan, mutta on suorastaan aivan vitun typerää tehdä veto viimeisenä, toiseksi viimeisenä, tai milloin tahansa paitsi ensimmäisenä. Pois lukien jos kyykätään ensiksi, ja sit vedetään.

Miten te sit jaksatte vetää isot raudat jos teette kulmasoudun alle? :jahas:
Tietenkin jos vedossa sarjapainot on jotain 100-150kg väliltä niin se on eri asia.

Hä?

Ihan hyvin jaksaa viimesenä tehä maven...

Esimerkiksi SS:n mukaisesti kyykky, penkki, mave ei tuota tuskaa (tavallista enempää), eikä sarjapainokaan mavessa kärsi verrattuna ensimmäisenä liikkeenä suoritettuun.

Mulla tosin maven sarjapainot menee tolle 100-150kg välille...

Hä?

Ihan hyvin jaksaa viimesenä tehä maven...

Esimerkiksi SS:n mukaisesti kyykky, penkki, mave ei tuota tuskaa (tavallista enempää), eikä sarjapainokaan mavessa kärsi verrattuna ensimmäisenä liikkeenä suoritettuun.

Mulla tosin maven sarjapainot menee tolle 100-150kg välille...

Niin, eli olet ilmeisesti melko aloittelija? Tai kuntouttaja, mutta epäilen ensimmäistä.

Jos näin on, et pysty ottamaan hermostosta kaikkea irti. Sen takia voit vaikka kyykätä 85% 10 sarjan ja kävellä sen jälkeen.
Mutta kokeneempi nostaja jos sen tekee ja säilyy elossa siitä kertomaan niin sitä voi piää jonkun sortin ihmeenä.

Niin, eli olet ilmeisesti melko aloittelija? Tai kuntouttaja, mutta epäilen ensimmäistä.

Jos näin on, et pysty ottamaan hermostosta kaikkea irti. Sen takia voit vaikka kyykätä 85% 10 sarjan ja kävellä sen jälkeen.
Mutta kokeneempi nostaja jos sen tekee ja säilyy elossa siitä kertomaan niin sitä voi piää jonkun sortin ihmeenä.

Aloittelija olen kieltämättä :)

Kyykkysarjat kuitenkin pyrin tekemään yleensä loppuun, mistä seurauksena on huimausta, tärinää ja joskus oksenteluakin, mutta ei ne silti ole estäneet mavettamasta loppuun...

Itsekin vasta kyykkyjen jälkeen mavetan, aloittelijana. (Tämä tietenkin on nimenomaan prioriteettikysymys - kumpaan haluaa keskittyä.) Minä olenkin bodari, enkä nostaja :D

Bodari, voimanostaja tai painonnostaja. Se ei ole relevanttia.
Kyykky tehdään ennen vetoa sen takia että se vaatii enemmän koordinaatiota.
Samoin kuin rinnalleveto tehdään ennen kyykkyä, ja tempaus ennen rinnallevetoa.

Se EI ole makuasia, vaan puhtaasti hermostollisista ja fysiologisista syistä.

Täällä myös mave kyykyn jälkeen. En kyllä tiedä onko tuo ainkaan omalla kohdalla ihan viisasta, tuppaa veto nousemaan suurelta osin selällä kun jaloista on mehut pois.

Niin.. Siihen on monta mahdollista syytä;
-kondis ei riitä
-veto yritetään tehdä suhteessa liian kovaa kyykkyyn nähden
-keskittyminen ei riitä siihen että tekniikka pysyisi läjässä, toisin sanoen "pää ei riitä"
-vedon tekniikka on lähtökohtaisesti jo liian huono
yms yms..

Jou Führer kysyn offtopicina mitä mieltä oot tälläsestä:

Treeni 3-jakoinen:
-Jalat
-Rinta+Selkä
-Kädet

tossa jalkatreenissä teen kyykyn ja maven ja apuliikkeitä. ei siis selkäpäivänä mavea, silloin vedot ja soudut. Kuulostaako homolta/huonolta?

edit.saa muutkin toki vastata :D jos irtoaa jotain infoa oisko toi mave parempi selkä- vai jalkapäivänä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom