Maastaveto viimeisenä selkäliikkeenä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kalle2
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
HePPPPi, itse käytän samaa systeemiä, eli kyykkypäivänä veto, tai sen variaatio oikeastaan useimmiten, ja sit erillisessä treenissä etureidet+soudut.

Tolla periaatteella IMO 3-jakonen vois olla:
1.kyykky/veto+keskivartalo
2.Rinta/olkapäät+ojentajat
3.etureisi(kyykky todella kapealta ja syvältä)/soudut+hauikset+keskivartalo.

Ja veto kannattaa tehdä jalkapäivänä.

ja kiitän :)

No prob. Ja jos kyykkäät muutenkin kapealta niin vaihda 3.treenin etureisitreeni vaikka takareisiliikkeeseen. Esim suorinjaloin vetoon, takareisinousuun A.K.A GHR, ja tee pidempiä sarjoja kuin vedossa. Ja balanssin vuoksi etureisille esim. muutama sarja että pysyy paremmin nesteessä.

Liikejärjestyksellä ei mitään väliä kunhan lihas kasvaa. Jos ei kasva, hylkää koko liike.

Ei jumalauta. Jos tietäsin missä asut ni tulisin vetää avokkaalla kajaalit naamasta :curs:

Se on ihan vitun hyvä heittää tommosia totuuksia ilman mitään perusteluita.
Varsinkin kun tätäkin trediä lukee aloittelijoita paljon.

Liikejärjestyksellä ei mitään väliä kunhan lihas kasvaa. Jos ei kasva, hylkää koko liike.
Useimmin se on kyllä just tosta liikejärjestyksestä ja/tai väärästä tekniikasta kiinni ettei kasva eikä itse liikkeestä.
Ja tarkemmin ajatellen tosi paska kommentti tähän ketjuun, ei mavea kukaan täysjärkinen hylkää.

Joo mä haluan nähä sen tyypin, jolla ei maastavetämällä jerkku kasva. Jos siis tekee sen liikkeen oikein ja kovaa.

Itse mavetan viimeisenä liikkeenä selälle. Eroa ei taida olla kuin 10-20 kg sarjapainoissa riippuen maven paikasta, ihan vain mutu tuntumalla. Maven jos tekee ekana kovaa, niin muut liikkeet kärsivät liikaa - toisinpäin ero ei niin paha, siksi teen näin päin.

Onko Milelle tullut ikinä mieleen kumpi on tehokkaampi koko kropan lihasmassalle, maastaveto vai muutama soutuliike jossa saa kädet hyvään pumppiin? :jahas:

En vain pysty ymmärtämään että miksi on niin vaikeata tajuta että isot liikkeet tekevät isot ja vahvat lihakset.

Ei voimanostajat ja vahvamiehet oo niin isoja sen takia että ne tekis paljon soutuja ja hauiskääntöjä.

Älä hakkaa minua.

En vain pysty ymmärtämään miksi kova mave automaattisesti takaisi ison selän.

Tämä muuten hyvä foorumi, mutta selkeä voimanostajien enemmistö kirjoittelijoissa aiheuttaa sen, että kukaan ei saisi treenata muuta kuin kyykkyä, mavea ja penaa. Ja maksimivoimaa tottakai.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ja käsitys ymmärtää kirjoitettua tekstiä aiheuttaa juuri mainitsemasi harhaluulon.

Se että niitä pitäisi suosia EI TARKOITA MISSÄÄN TAPAUKSESSA että soutuja yms ei pitäisi tehdä. Treenin pääpaino, ja sanotaanko intensiivinen keskittyminen ja suurin lataus pitäisi olla näiden liikkeiden ympärillä siitä syystä että ne kuormittavat, kehittävät, ja rikkovat suurinta osaa koko kehon lihasmassasta yhditettynä yhteen liikerataan, ja näin ollen tuovat suurimman mahdollisen hyödyn jo pelkästään hermostollisesta näkökulmasta.

Jokainen voi omassa päässään miettiä kuinka paljon saat tehdä hauiskääntöjä ja soutuja että saat sen vastaamaan rasitusasteeltaan esimerkiksi jos tehdään kyykkyä tai maastavetoa 5x3, joka on näennäisesti pieni määrä, mutta todellisuudessa ei.

Ja tarkoitan tässä tapauksessa täysimittaisia liikeratoja, ei mitään pikku pyllistyksiä joita jotkut kutsuu kyykyksi, eikä mitään polvien yläpuolelle jätettyjä puolitehosia vetoja.

E: ja toki, voit treenata selkää koko ikäs tekemättä kertaakaan maastavetoa, mutta pitäisi olla itsestäänselvyys miksi sitä tehdään.
Eikä kannata puhua vedosta ja pelkästä selän hypertrofiasta, se kun on lanneharjoitus joka aktivoi käytännössä kaikki lihakset joita kropassasi on.

Itse en kyllä käsitä miten kyykyn ja maven voi edes tehdä samana päivänä, jos treenaa ees leikisti kovaa.

Itse en kyllä käsitä miten kyykyn ja maven voi edes tehdä samana päivänä, jos treenaa ees leikisti kovaa.
Nehän kannattaa nimenomaan treenata samana päivänä, koska ottavat lähes samoihin paikkoihin.

Nehän kannattaa nimenomaan treenata samana päivänä, koska ottavat lähes samoihin paikkoihin.

Aijaa?? Noh, eipä ole ennen tullu ajatelleeksi vetästä kyykkyä maven perään. Sarjapainot mavessa kuitenkin 170 - 210kg / sarjoja siihen 6 + lämmittelyt. Kyllä taitas mun selkä sanoa riks poks jos siihen viellä kovan kyykyn vetäs. IMO!

Aijaa?? Noh, eipä ole ennen tullu ajatelleeksi vetästä kyykkyä maven perään. Sarjapainot mavessa kuitenkin 170 - 210kg / sarjoja siihen 6 + lämmittelyt. Kyllä taitas mun selkä sanoa riks poks jos siihen viellä kovan kyykyn vetäs. IMO!
Oletko kokeillut ikinä? Kyykky kovaa ja mave dynaamisena perään. Tai toisinpäin. Sarjat noin 10+5 ja vielä jokin selkäliike perään esim 45 asteenojennus tms. Toiminut itsellä ainakin vuodenpäivät. Kolme viikkoa tuolla tyylillä ja viikko ilman mavea ja kyykkyä, eli pelkät apuliikkeet vain neljännellä viikolla. Toimii mainiosti. Nimim +200 kyykky +200 mave.

Kuten mainitsin, vedän kyykyt ennen mavea - ja alle vuoteen on tällä tyylillä tullut molempiin +50kg sarjoitusparannus. Ihan kuikelosta sitä kyllä lähdettiin, mutta mitään ongelmaa en ole huomannut. Tosin maven saa kyllä vetää aika sumona, jolloin se ei esim. etureisiin osu niin kovaa.

Tappava yhdistelmä, mutta nimenomaan tappavan tehokas. Tein tuossa dual factoria 3 kuukautta ja siinä oli kova etukyykky 5*5 ja perään veto kovaa 3-5*5. Vedossa sarjapainot noin 200. Tokikaan etukyykky ei rassaa niin paljon selkää, mutta keskikropalle IMO vaativampi liike kuin takakyykky.

[OFFTOPIC]Voimanostossa vielä 70-luvulle asti oli kolmantena liikkeenä hauiskääntö maastavedon tilalla:D[/OFFTOPIC]

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom