Maastaveto polvista ja selän kehitys?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Juu sen varmaan moni tajuaa, mutta ei tossa ja mavessa ainakaan ton mittauksen mukaan oo hirveästi eroa etureisien aktivaatiolla.

Tuossa oli ilmeisesti vain yksi koehenkilö ja kukaan ei tiedä millainen sen mavetekniikka on. Epäilyttää myös väitös, että takakyykky aktivoi enemmän etureisiä kuin etukyykky.

Omakohtainen kokemus räkkivedosta vuosien takaa oli että on mahtava selkäliike. En tuolloin tehnyt mavea lainkaan. En myöskään kyykännyt.:jahas:

Nyt olen ottanut taas räkkivedon mukaan treeniin, takareisiä varten. Itsellä liian suuret raudat vievät rasituksen alaselälle, eikä takareisiin saa kunnon poltetta. Samoin todella hidas alasmenovaihe vaikeutuu jos treenaa egoa eikä takareisiä. Mutta takareidet saavat kunnolla kyytiä jos ei huijaa itseään vaan pitää painot sopivana.

Tosin käyhän tuo selkäliikkeeksikin jos niin haluaa. Itse olen siihen löytänyt parempiakin vaihtoehtoja.

Kyllä ne isot raudat käy takareisiin vallan mainiosti niin kauan kun keskikropassa riittää pito. Itse olen useamman kerran saanut perseen/takareidet kramppiin ottamalla 1-3 toiston maksimin, koska kyseiset lihakset joutuu aika äärimmäiseen rasitukseen tuossa. Voisin kuvitella, että jos on tottunut treenamaan jalkansa prässillä ja muilla laitteilla eikä kyykyillä/vedoilla niin silloin keskikroppa väsähtää ekana räkkivedoissa.

Sen räkkivedon tosiaan voi tehdä aika pitkälle vain selällä jos haluaa. Ihan samoin kun normimavenkin voi vetää selällä.

Kyllä ne isot raudat käy takareisiin vallan mainiosti niin kauan kun keskikropassa riittää pito. Itse olen useamman kerran saanut perseen/takareidet kramppiin ottamalla 1-3 toiston maksimin, koska kyseiset lihakset joutuu aika äärimmäiseen rasitukseen tuossa. Voisin kuvitella, että jos on tottunut treenamaan jalkansa prässillä ja muilla laitteilla eikä kyykyillä/vedoilla niin silloin keskikroppa väsähtää ekana räkkivedoissa.

Nimenomaan. Eli itsellä ei pito riitä, joten teen pienemmillä painoilla. Saattaa johtua myös liikeen "uutuudesta" omassa ohjelmassa, kahdesti vasta ehtinyt kokeilla nykytyylillä.

Nykyään saatan prässiin nojata vahingossa, muuten en sitä käytä.;)

Ai niin, pieni korjaus omaan viestiini. Aloitus tapahtuu "räkistä", muuten menee sarja loppuun ilman että romut kolahtelee tellinkeihin. Ja alimmillaan lasken juuri polvilumpion alapuolelle.

Selitä toki minulle miten ojennat lantion selällä?

Ei sitä lantiota tarvitse niinkään ojentaa, riittää kun selän ojentaa. Ei toki voi hirveästi painoja laittaa jos vertaa perinteiseen vetoon. Kaz-veto taitaa olla oikea nimi tuolle liikkeelle.

Ei sitä lantiota tarvitse niinkään ojentaa, riittää kun selän ojentaa. Ei toki voi hirveästi painoja laittaa jos vertaa perinteiseen vetoon. Kaz-veto taitaa olla oikea nimi tuolle liikkeelle.

Ahaa joo, tiedän mitä tarkoitat. Noi on vähän eri homma tosin kuin normaalit räkkivedot. Ja suht riskaabeli selälle, jos se ei ole jo valmiiksi todella vahva. Ehkä enemmänkin tollanen voimanostajien/voimamiesten spesiaaliapu, vähän sama kuin julle pyöreällä selällä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Itselleni räkkiveto ollut aina hyvä selkä liike. Putket rangan molemmilla puolilla ottavat kokomatkalta kovasti osumaa. Varmaankin tulee aika paljon tuota selän ojennusta lantion ojentamiseen nähden, mutta painot kyllä isommat kuin normaali mavessa. Kuoletuksilla maksimisyvyydestä teen, kiekot noin 10-15 cm ilmassa, saman verran tanko polvien alapuolella.

Tänään kokeilin ensimmäistä kertaa. Ei remmejä/vyötä, tanko polvien alapuolella, jalat melko suorassa. Otti tosi hyvin ja tasaisesti alaselkään molemmille puolille. Vaikka tein vaan semikevyitä kymppejä, olen varma etten saa tässä samoja rautoja liikkeelle kuin maasta asti vedettäessä. Luulen että tällä tavalla tehtynä tekee hyvää selälle ja maastavedollekin.

Tänään kokeilin ensimmäistä kertaa. Ei remmejä/vyötä, tanko polvien alapuolella, jalat melko suorassa. Otti tosi hyvin ja tasaisesti alaselkään molemmille puolille. Vaikka tein vaan semikevyitä kymppejä, olen varma etten saa tässä samoja rautoja liikkeelle kuin maasta asti vedettäessä. Luulen että tällä tavalla tehtynä tekee hyvää selälle ja maastavedollekin.

Kyllä se maastavedon loppuojennusta ainakin auttaa ja vahvistaa keskikroppaa ja selkää, joten pakko sen on tehdä hyvää maastavedolle. Tietty sitä lähtöä toi ei kamalasti paranna.

Mahtava liike, ihan mielettömän kokonaisvaltaisen ja hyvän tuntuman saa selkään. Tässä saa helposti halutessaan älyttömiä määriä rautaa tankoon ja niillä saa sohellettua jotain täysin urpoa liikerataa joka ei ota yhtään mihinkään. Tärkeää on pitää maltti mukana, keskittyä siihen liikkeeseen ja pitää kroppa kasassa.

Itselläni on tämä nyt kuukauden verran ollut 1-jakoisessa selkäliikkeenä leveän otteen leukojen ohessa joten melkein 3x viikossa on tullut tehtyä. Varmaan kuvittelen omiani, mutta ihankuin selän alueella olisi jo tapahtunut jotain aivan uusia ilmentymiä. Se taitaa olla kasvanut! JES.

(liikettä tehdessä muuten kerää jonneilta välillä sellaisia "jaa siinä on tyypillä kyllä nyt vähän vajaavainen maastaveto-tekniikka" -katseita)

^ ketä kiinnostaa muiden tölläämiset..kovaa kyytiä vaan antaa itselle niin se on tärkeintä. Huomenna taas kokonaisvaltaisia vetoja alhaalta lähtien aina räkkiin asti.

Juuri näin. Salikomedia -ketjuakin kun lukee, niin parhaillaan sitä naureskellaan jo jos jollain on rannesiteet, vetoremmit, lämmittimet tai vyö, ei saatana. Millon on vajaat liikeradat tai liikaa painoja. Ja mikä parasta niin nää naureskelijat/tuijottelijat on yleensä itse niitä heikkokuntoisimpia siellä salilla. Haters gonna hate. :)

Jep vetelin tuossa 210 sarjaa. Joku homo oli taas pöllinyt vetoremmit salilta, niin meni kädet aivan paskaksi puristaessa. Hyvä liike selälle. Käsille ei tällä kertaa...

Minun on taas pakko tulla hehkuttamaan tätä liikettä. Melkein viitisen kuukautta on nyt ollut tämä liike yksijakoisessa ohjelmassani selkäliikkeenä leuanvetojen ohjella. Tämä tarkoittaa, että parhaimmillaan / pahimmillaan tulee kolmesti viikossa tehtyä pitkiä 4 x 10 sarjoja. En tiedä onko kovinkaan fiksua, mutta hitto: minulle on kasvamassa selkä! Olen yrittänyt pitää variaatiota ohjelmassani ja tehnyt selälle välillä myös erilaisia kulmasoutuja yms, mutta aina tulee kuitenkin palattua tämän liikkeen pariin. Kuten jo aiemmin mainitsin, niin tämä tuntuu ottavan todella kokonaisvaltaisesti selkään. Sen huomaa kun viikon tauon jälkeen vetää hyvät sarjat, niin seuraavana päivänä on ihan koko yläselkä erittäin positiivisella tavalla hapoilla. Ottakaapa ihmeessä testiin jos jostain syystä ette ole vielä koittaneet.

Normaali maastaveto tulee itselläni luultavasti tämän rinnalle taas joskus mutta vielä ei pysty kun äskettäin leikeltiin nivelkierukasta palasia pois.

Nostetaas vähäc. Elikäs oma vinkki miten polvistaveto kannattaa monijakoiseen ohjelmaan sijoittaa. Jos treenaataan perus Yates-jaolla, eli maanantaina rinta, ja haba, tiistaina jalat, torstaina hartiat ja ojentajat sekä perjantaina selkä, niin veto kannattaa sijoittaa jalkapäivälle etureisiliikkeiden perään ja siirtää pohkeet selkäpäivälle. Tällöin ei tehdä esimerkiksi SJMVtä jalkatreenissä vaan korvataan se polvistavedolla. Sen jälkeen toki voi halutessaan takareisiä tehdä miten haluaa/jaksaa. Etu/takakyykky toimii hyvin polvistavedon kanssa jos niitä tekee. Veto vain niiden jälkeen. Itelle tämä systeemi toimii hyvin, eikä tule silloin kahden maastavetovariaation dilemmaa treeniohjelmaan. Lisäksi selkätreenissä voidaan keskittyä muihin "bodauksellisesti" oleellisiin selkäliikkeisiin. Oikeaoppinen SJMV on myös melkolailla sama liike, mitä polvelta veto, ainoastaan toistot lähtee pinnoilta.

Ehkä mieluummin selkäpäivälle ja sinne aika loppuun niin ei verota soutuja ja muita. Toi takareisi/perseosasto tosta pinnavedosta palautuu kyllä suht helposti, mutta selkä ei niinkään. Tossa voi sitten tehdä jalkapäivänä takareidet ilman sjmv tai sitten tekee pelkät etureidet ja lisää selkäpäivälle 1-2 takareisiliikettä(ghr riittäis yksinään).

Suositut

Back
Ylös Bottom