"Lihavien" oikeudet

Minä oon ollut lentoemäntänä ja tosiaan varauloskäyntien kohdalla ei voi pahasti ylipainoinen henkilö istua. Oon joutunut ohjaamaan ihmisiä pois ko. paikoilta ja onhan se vähän ikävää perustella, että kun oot liian läski. Mutta ei auta, niin on vaan tehtävä. Todellakin erittäin ylipainoisen ihmisen pitäisi varata kaksi paikkaa itselleen lentokoneeseen. On nimittäin rivillä kuin rivillä turvallisuusriski, että käytävän puolimmaisessa istuimessa istuu henkilö, joka ei välttämättä pääse siitä nopeasti pois. Toisaalta jos onnettomuustilanteessa tämä henkilö menisi vaikka tajuttomaksi, niin siitä yli on hieman hankala muiden loikkia. Ylipainoiset ihmiset kuitenkin järkiään tykkäävät istua käytävän puolella, koska siihen mahtuu parhaiten. Se sitten taas vaikeuttaa lentoemännän työtä, kun tyyppi pursuaa siihen käytävän puolelle. Lentoemännällähän on muitakin tehtäviä kuin tarjoileminen ja suurin osa niistä liittyy siihen turvallisuuteen. Parasta siis olisi, kun ylipainoiselle olisi ikkunan puolella kaksi paikkaa, joilla voisi istua rauhassa. Käytävän puolella istuvat pitkät ihmiset ovat muuten myös turvallisuusriski, koska heidän ylitseen on myös hankala päästä ja he työntävät aina jalkansa käytävälle. Pitkä ihminen myös loukkaa itsensä onnettomuustilanteessa helpommin, koska ei pääse mitenkään penkkien välissä turvalliseen asentoon.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos ei jaksa, on fyysisesti niin hapoilla ettei pysty lapaansa heiluttamaan. Harvalla se kokkaaminen tuosta kuitenkaan jää kiinni, näin ainakin luulisin :D

Saivarrellaan vähän lisää. Lihavilla ihmisillä on isossa osassa tapauksia (huom! EI aina) niin huono kunto, että ovat aivan poikki esim. töistä tullessaan. Tähän toki vaikuttaa moni asia, kuten esim. päivän aikana syödyt/syömättä jätetyt asiat. Eli kun tulee kotiin, ei jaksa muuta kun löhötä sohvalla.

Saivarrellaan vähän lisää. Lihavilla ihmisillä on isossa osassa tapauksia (huom! EI aina) niin huono kunto, että ovat aivan poikki esim. töistä tullessaan. Tähän toki vaikuttaa moni asia, kuten esim. päivän aikana syödyt/syömättä jätetyt asiat. Eli kun tulee kotiin, ei jaksa muuta kun löhötä sohvalla.

missä kohtaa kunto on sit sellanen ettei jaksa syödä? paljonhan se vaatii seistä lieden edessä 10 minsaa

Sattuko kukaan eilen kattomaan 4D dokumenttia( My half ton dad) super lihavista ihmisistä(+250 kg) joita on amerikassa n.2 miljoonaa henkilöä.
Surullista/säälittävää/sairasta katsoa kun mies on niin lihava että ei ole päässyt nousemaan sängystä 4 vuoteen ja mitä tyttöystävä tekee??
No ostaa miehelle 30 000 kalorin edestä pikaruokaa.

jaksaa vai viitsii?
Vielä tähän liittyen, niin kyllä ainakin mulla on motivaatio aika heikossa ruveta väsäämään pelkästään itselleni mitään sen monimutkaisempaa sapuskaa. Mutta ei tällä pitäisi olla mitään sen suurempaa merkitystä taas siihen asiaan, etteikö himassa voisi laittaa ruokaa ja etteikö laitettu ruoka voisi olla suurinpiirtein terveellistä.

ja pienet pakkaukset maksaa koska pakkaaminen maksaa aina suunnilleen saman verran. joten 3x isommassa paketissa on 2/3 vähemmän pakkauskustannuksia per gramma.
Mä maksan mieluummin vaikka hieman enemmän pienestä pakkauksesta, kuin heittelen hirveen määrän sapuskaa menemään sen vuoksi, kun kaikkea ei kerkeä järkevässä ajassa syömään.

Sattuko kukaan eilen kattomaan 4D dokumenttia( My half ton dad) super lihavista ihmisistä(+250 kg) joita on amerikassa n.2 miljoonaa henkilöä.
Surullista/säälittävää/sairasta katsoa kun mies on niin lihava että ei ole päässyt nousemaan sängystä 4 vuoteen ja mitä tyttöystävä tekee??

Katsoin. Ei voi muuta sanoa kuin että hyi saatana.

Vielä tähän liittyen, niin kyllä ainakin mulla on motivaatio aika heikossa ruveta väsäämään pelkästään itselleni mitään sen monimutkaisempaa sapuskaa. Mutta ei tällä pitäisi olla mitään sen suurempaa merkitystä taas siihen asiaan, etteikö himassa voisi laittaa ruokaa ja etteikö laitettu ruoka voisi olla suurinpiirtein terveellistä.

Mä maksan mieluummin vaikka hieman enemmän pienestä pakkauksesta, kuin heittelen hirveen määrän sapuskaa menemään sen vuoksi, kun kaikkea ei kerkeä järkevässä ajassa syömään.

Miksi se kotona tehty safka pitäisi sitten olla niin kauhean monimutkaista? Itselläni menee sapuskan tekemiseen aika tasan 10 minuuttia siitä hetkestä kun uuni on lämmin. Kanat uuniin ja makaroni kiehumaan. Odotellessa väsää jonkinmoisen salaatin.

En tiedä mitä sitten ostat kaupasta, mutta ainakaan omassa kaupassani ei ole mitään megapakkauksia mitä en itse saisi muutamassa päivässä syötyä ilman että ne menevät pilalle.

Miksi se kotona tehty safka pitäisi sitten olla niin kauhean monimutkaista? Itselläni menee sapuskan tekemiseen aika tasan 10 minuuttia siitä hetkestä kun uuni on lämmin. Kanat uuniin ja makaroni kiehumaan. Odotellessa väsää jonkinmoisen salaatin.
Enhän minä näin sanonutkaan. Tarkoitin vain sitä, että yhdelle ihmiselle laittaminen rajoittaa jossain määrin sitä, minkälaista ruokaa viitsii tehdä. Ihan koko aikaa ei myöskään jaksa syödä noita "valmista kymmenessä minuutissa" tyylisiä pikasafkoja, vaikka ruoka niistä himassa pitkälle koostuukin.

En tiedä mitä sitten ostat kaupasta, mutta ainakaan omassa kaupassani ei ole mitään megapakkauksia mitä en itse saisi muutamassa päivässä syötyä ilman että ne menevät pilalle.
Leipä on konkreettisin esimerkki. Tykkään syödä leipäni mahdollisimman tuoreena.

Perkele kun tuli tippa silmään tätä lukiessa! Näin mulla menee, pitäs varmaan dieetata. Toisaalta, herätys viideltä jo, puolustukseksi! Kai tän väsymyksen vielä ymmärsi ekalla työviikolla kun painettiin viistoista tuntisia päiviä.

Vähän kavereilla taas karkaa aiheesta... Mut vaikka vähän mahaa keränneenä sanonkin, niin läski on läski. Lenkille tai salille vaan.

Ja tuo ties pirunko kauan riehunut lentokone-paikkojen setvintä nyt on niin selvää; läskit reunoille. Aamen? Tietysti tasapainotetusti vähän molemmille reunoille ettei ihan keikkaa koko laiva. Lainausmerkit vielä viimeseen sanaan.

Mitä eroa näillä on?

kysyhän jos isäsi kertoisi eron. väitän että yhden käden sormilla voidaan laskea ne kerrat elämän aikana kun oikeasti ei jaksa. siksi potuttaa kun käytetään sanaa "en jaksa" esimerkiksi lauseessa:

"istuin tänään töissä koneella puol tuntia ylkkää eli olin hurjat 8,5h töissä, autollapa tietenkin!!! ja nyt sohvalla on kiva olla, en jaksa kyllä tehdä ruokaa"

maratonin jälkeen voi sanoa ettei jaksa juosta puolimaratonia heti perään, 3 frendien jakson jälkeen ei...

e: joku jauheliha + makaroni tai kana+riisi vie sen 10min elämästä, suurimman osan ajasta voi vielä venyttää slaikkaria ja odottaa että riisi/makaroni kypsyy. saman verran siellä mäkkärissä joutuu todennäköisesti ruokaa odottamaan plus matkat.

Tuli katottua ja olihan se aika :eek:
Ohjelmaa katellessa tuli mieleen että jos vetäis kaikki mahdolliset roinat ja hevoslääkkeet ja viimeisen päälle hiotulla treeniohjelmalla etenis, niin pystyiskö saman kilomäärän saamaan lihaksena :D Tai ehkä järkevämmin vois kysyä että missä kohti rajat tulisi vastaan ja mistä se kasvaminen jäisi kiinni? Lihassoluthan ei kuitenkaan taida ihan samaan tapaan lisääntyä kuin rasva...

Tuli katottua ja olihan se aika :eek:
Ohjelmaa katellessa tuli mieleen että jos vetäis kaikki mahdolliset roinat ja hevoslääkkeet ja viimeisen päälle hiotulla treeniohjelmalla etenis, niin pystyiskö saman kilomäärän saamaan lihaksena :D Tai ehkä järkevämmin vois kysyä että missä kohti rajat tulisi vastaan ja mistä se kasvaminen jäisi kiinni? Lihassoluthan ei kuitenkaan taida ihan samaan tapaan lisääntyä kuin rasva...

Jos pystyisi niin miksi lavalla ei ole 450kg bodareita?

Itse olen töissä pohjoismaisessa hyvinvointiliikkeessä. Törmään lähes päivittäin tälläisiin 160cm pitkiin 160cm leveisiin läskeihin jotka haluaisivat taikanappeja joilla laihtuisi samalla kun istuu sohvalla ja syö kuraa. Useasti tekisi mieli lainata kirjan "Eniten vituttaa kaikki" sitaattia " Luuletko oikeasti laihtuvasi jollain vesivellillä kahdessa viikossa kun olet viimeiset 20 vuotta tunkenut naamaasi kaiken paskan mikä eteen on sattunut?" Suoranaisesti vituttaa tälläiset "Minulla on oikeus olla lihava jos niin tahdon"-ihmiset. Jos on niin itsenäinen niin voi varmasti maksaa diabeteslääkityksen ja muut hoitokulut myös itse? Sama pätee tupakoitsijoihin.
On tietenkin poikkeuksia jotka vahvistavat säännön. Joissain tapauksissa liikalihavuus voi johtua muusta kuin omista valinnoista, mutta se ei tarkoita että jokainen possu voi tukeutua tuohon. Toki tämä toimii lähes kaikkiin itseaiheutettuihin sairauksiin kuten tupakoinnista johtuvaan keuhkosyöpään yms. Lihavuus ja sen johdannaiset sairaudet ovat kuitenkin helpoiten liitettävissä toisiinsa ja ovatkin tällä hetkellä "länsimaistuneiden" valtioiden suurimpia ongelmia.

Ja kuten asiakkaillekin on tullut sanottua; se selittely ja ongelman ohittaminen ei auta mihinkään.

Itse olen töissä pohjoismaisessa hyvinvointiliikkeessä. Törmään lähes päivittäin tälläisiin 160cm pitkiin 160cm leveisiin läskeihin jotka haluaisivat taikanappeja joilla laihtuisi samalla kun istuu sohvalla ja syö kuraa. Useasti tekisi mieli lainata kirjan "Eniten vituttaa kaikki" sitaattia " Luuletko oikeasti laihtuvasi jollain vesivellillä kahdessa viikossa kun olet viimeiset 20 vuotta tunkenut naamaasi kaiken paskan mikä eteen on sattunut?" Suoranaisesti vituttaa tälläiset "Minulla on oikeus olla lihava jos niin tahdon"-ihmiset. Jos on niin itsenäinen niin voi varmasti maksaa diabeteslääkityksen ja muut hoitokulut myös itse? Sama pätee tupakoitsijoihin.
On tietenkin poikkeuksia jotka vahvistavat säännön. Joissain tapauksissa liikalihavuus voi johtua muusta kuin omista valinnoista, mutta se ei tarkoita että jokainen possu voi tukeutua tuohon. Toki tämä toimii lähes kaikkiin itseaiheutettuihin sairauksiin kuten tupakoinnista johtuvaan keuhkosyöpään yms. Lihavuus ja sen johdannaiset sairaudet ovat kuitenkin helpoiten liitettävissä toisiinsa ja ovatkin tällä hetkellä "länsimaistuneiden" valtioiden suurimpia ongelmia.

Ja kuten asiakkaillekin on tullut sanottua; se selittely ja ongelman ohittaminen ei auta mihinkään.

tuo on hyvin sanottu ja täyttä asiaa..

^Aivan, erittäin hyvin. Mä kun olen ikäni joutunut pitämään itseni mitoissa, kun olen ollut pennusta asti lihomiseen taipuvainen, niin en tajua, miten joku päästää sen niin pitkälle. Ja tiedän varsin hyvin, mikä sen lihomisen aiheuttaa. Ei ole tekosyitä, on vain muutamia, harvoja poikkeuksia.

Lihavuus aiheuttaa myös monenlaisia itsetunto-ongelmia, joten eihän heille voi mennä aivan suoraankaan näitä asioita laukomaan. Kyllä se pitää itsestä lähteä, ja aikuiset ihmiset kyllä tiedostavat nämä ongelmat itsekin. Mutta jos liha on heikko, niin mieli vielä heikompi. Ihan viime vuosian olen mielestäni huomannut, että huomiota kiinnittävän pulleita ihmisiä näkyy enemmän. Joku roskaruokavero voisi hyvinkin tulla, mun paskan syöntiä se vähentäisi entisestään. En tosin väitä, että se on mikään patenttiratkaisu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom