Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
^ Ymmärrän pointtisi osittain. Mutta ei tuollainen ylipaino ole vielä mikään vakava riski, ja edelleenkin: tutkimuksetkin todistaa että ennemmin ylipainoa kuin alipainoa. Ihmisiä kuolee enemmän aliravitsemukseen ja kehon nääntymiseen (anoreksiaan ym) kuin edes sairaanloiseen ylipainoon. Painoa pitää olla todella rajusti ylimääräistä että se olisi hengenvaarallista, mutta alipaino taas aiheuttaa nopeasti ongelmia. Ja ikävä kyllä, se mistä oikeasti kannattaa huolestua on alipainoisuus ja sen ihannoiminen nyky-yhteiskunnassa.
Mutta näähän on vaan mielipiteitä, sama kuin persreiät jne ;)
(ja vielä kohtuudella ylipainoisia)
Mun mielestä noi on kyllä oikeasti lihavia eikä "pikkusen pyöreitä".
Mutta mitäs tässä kinaamaan, tais Janne todeta sen mitä kukaan muu ei tajunnut miettiessämme vain pulskia ja langanlaihoja :D
http://www.iltalehti.fi/nettitv/?22590778
¨New Jerseyläinen 42- vuotias äiti Donna Simpson sai tarpeekseen jatkuvasta laihduttamisesta ja päätti että asiat voisivat olla toisinkin. Hän haluaa olla kaikkein aikojen lihavin. Nyt häneltä löytyy elopainoa 272 kilogramman verran. Mutta tähtäimessä hänellä 453 kilogrammaa (1000 puntaa). Silloin hänestä tulisi kaikkein aikojen lihavin nainen ikinä. ´´
Että semmosta tuolla ameriikassa taas.
Jahas, onkohan tuo taas kerran ihan noin yksioikoista, tätä on kuultu ennenkin "pikkusen pyöreiltä" iäkkäämmiltä naisilta. Oiskohan kuitenkin fiksumpaa olla ns. normimitoissa ja lääkitä se mahdollinen estrogeenin puute kuin kerätä "terveellistä läskiä" tuottamaan sitäVaihdevuodet ohittaneille naisille se pieni pyöreys on ainakin terveellistä, koska se rasva siellä kropassa tuottaa estrogeenia, joka vanhemmiten vähenee naisen elimistöstä.
Tää on ihan ihmisilläkin todettu. Vanheneminen hidastuu kun ollaan jatkuvasti hieman aliravittuja, koska elimistö hidastaa aineenvaihduntaansa ja siinä sivussa myös vanhenemisprosessi hidastuu. Vanhuksilla alipaino on taas huono juttu koska se johtuu yleensä siitä ettei syödä läheskään tarpeeksi eikä saada tarvittavia suojaravinteita yms.Ainakin vähän aikaa sitten julkaistiin tutkimus, jossa lievästi aliravitut hiiret jopa tuplasivat eliniän odotteen. Ja muutenkin paljon on näkynyt asiaa pienen kalorivajeen olevan hyvästä.
En nyt sano että lihavat ihmiset eivät saisi hankkia lapsia, mutta säälittää superlihavien vanhempien lapset, joista tulee 99% varmuudella reippaasti ylipainoisia aikuisia, tosin poikkeuksiakin varmasti on. Mutta tiedän yhdenkin perheen, jossa poika oli jo ala-asteella sairaalloisen ylipainoinen, jolloin vanhemmat kielsivät lääkäriä ja koulun terkkaria enää punnitsemasta poikaa tai mainitsemasta painosta, koska kokivat sen loukkaavana. Tämä poika mm. joi KERMAA koulun liikuntapäivässä janojuomana, ja veti päivät pitkät suklaapatukoita evääksi. Jos nyt oikein halutaan kärjistää, niin eikö tuollaista voi jo laskea lapsen pahoinpitelyksi/vastaavaksi?? Mun mielestä tuollaisilta vanhemmilta olisi otettava lapset pois.
Mua ei nyt sinänsä lihavat ihmiset haittaisi, eli en ole mikään läskirasisti, mutta sellanen ainainen valitus mikä siitä lihavuudesta seuraa saa kyllä ärsyyntymään. Jos lihavat ihmiset olisi sitten kanssa tyytyväisiä itseensä niin fine, mutta kun yleensä saa kuitenkin kuulla marinaa siitä kuinka kaikki vaatteet tehdään niin pieniksi ja syrjitään ja plaaplaa. Ja missään nimessä lihavuudesta ei saa huomauttaa. Mutta laihduttaa ei pysty kun on huonot geenit. Tarkoitan tällä nyt siis oikeasti lihavia ihmisiä, en mitään 10kg ylipainoisia.
En nyt sano että lihavat ihmiset eivät saisi hankkia lapsia, mutta säälittää superlihavien vanhempien lapset, joista tulee 99% varmuudella reippaasti ylipainoisia aikuisia, tosin poikkeuksiakin varmasti on. Mutta tiedän yhdenkin perheen, jossa poika oli jo ala-asteella sairaalloisen ylipainoinen, jolloin vanhemmat kielsivät lääkäriä ja koulun terkkaria enää punnitsemasta poikaa tai mainitsemasta painosta, koska kokivat sen loukkaavana. Tämä poika mm. joi KERMAA koulun liikuntapäivässä janojuomana, ja veti päivät pitkät suklaapatukoita evääksi. Jos nyt oikein halutaan kärjistää, niin eikö tuollaista voi jo laskea lapsen pahoinpitelyksi/vastaavaksi?? Mun mielestä tuollaisilta vanhemmilta olisi otettava lapset pois.
Hieman ehkä offtopic, mutta olen itse ollut nuorempana laiha - vieläkin kuikelo - ja sain kyllä siitä kuulla kommentia sukulaisilta ja tutuilta alituiseen. Eihän se kivaa ollu, eikä mitenkään itsetuntoa nostavaa. Mutta se on outoa, että muikun ruodoksi saa laihoja sanoa, mutta sanoppa jotakuta edes lihavaksi, saati sitten mielikuvituksellisemmilla nimillä.
Hieman ehkä offtopic, mutta olen itse ollut nuorempana laiha - vieläkin kuikelo - ja sain kyllä siitä kuulla kommentia sukulaisilta ja tutuilta alituiseen. Eihän se kivaa ollu, eikä mitenkään itsetuntoa nostavaa. Mutta se on outoa, että muikun ruodoksi saa laihoja sanoa, mutta sanoppa jotakuta edes lihavaksi, saati sitten mielikuvituksellisemmilla nimillä. Säälikää pläskejä.
Kermaa? Oletko tosissas? Kuullostaa hieman joltain urbaanilegendalta. "...ja ruokatunnilla se söi kokonaisen kanan, elävänä!" :D
Mutta se on outoa, että muikun ruodoksi saa laihoja sanoa, mutta sanoppa jotakuta edes lihavaksi, saati sitten mielikuvituksellisemmilla nimillä. Säälikää pläskejä.
Eli kun sä itse tiedät kuinka ikävältä se tuntuu, kun toinen huomauttelee ulkonöstä ja painosta, niin miksi tekisit sitä muille?
Muakin kyllä ärsyttää se, että ihmiset (myös lihavat) katsovat oikeudekseen huomautella toisten laihuudesta eli ymmärrän kyllä sun ärsytyksesi siltä osin, mutta ehkä itse ei tarvitse mennä samalle tasolle. Tai sitten voi ainakin sanoa, että huomauttelu ei tunnu kivalta.
Aikoinaan nuorempana mulla oli muutamia ylipainoisia kavereita, jotka huomauttelivat mulle säännöllisesti sitä, että kuinka "ärsyttävää" oli se, kun mä olin niin hoikka ja hyväkroppainen. Osittain he sanoivat tämä kehuna, osittain ehkä kateudesta. Mua alkoi loppujen lopuksi ärsyttämään tuo mun kroppani vatvominen sen verran, että huomautin siitä heille. Sanoin, että se ei ole musta kivaa, kun mulle tuli sellainen oo, että mun piti pyydellä helitä suurinpiirtein anteeksi sitä, että mulla oli kroppa hyvässä kuosissa. Rajansa kaikella.
Jatkan offtopicia. Kerran nuoruudessa mulle yksi tyttö sanoi että eihän sulle vielä kasva parta johon mä sille että eikä sulle tissit.... ihme homma että se sitten oli niin törkeästi sanottu mutta parrankasvusta saa huomauttaa :D