"Lihavien" oikeudet

Wrong. Läskiys on tässä tapauksessa katsojan silmässä eli naisten ylipainoon kiinnitetään enemmän huomiota. Käytännössä kaikki tilastot osoittavat, että miehistä suhteellisesti huomattavasti suurempi osuus on normaalipainon yläpuolella kuin naisista. Ja syy ei ole todellakaan siinä että niin suuri osa suomipojista kävisi puntilla kasvattamassa itsensä beefcakeiksi vaan todnäk miesten suuremmassa alkoholinkäytössä.

Voi näyttää kyllä liian läskiltä, vaikka beeämiin ja muun paskan mukaan olisikin "normaalipainoinen." Läski on aina läski.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sama tullut huomattua. Hyvä kuntoisia ja runkoisia ihmisiä on aika vähän Suomen katukuvassa. Normaalikokoisia on sitten vähän enemmän, mutta huh huh sitä läskien määrää. Eikä siinä muuten mitään, mutta kun tällainen kaljamaha saa vetää vaikka ilman paitaa eikä kukaan välitä, mutta auta armias jos itse pistää hihattoman päälle niin kyllä sitten kommenttia tulee.

Ja on muuten mielenkiintoinen homma mitä tuosar sanoi, läskit saa haukkua hyvin treenattuja, mutta toisin päin ei käy. Kai se on jotain uhriutumista taas vaihteeksi.

tuo threadin ekalla sivulla oleva juttu, kun joku väitti ettei läskit haise sen kummemmin kuin normaalipainoisetkaan, on paskaa sillä läskit hikoilee enemmän ja kun esim lämpimillä keleillä ne ihrat varmasti hiertää kivasti, niin haisee mukavasti. Saan meinaan yhtä esimerkkiä kattella joka päivä töissä ja hyi helvetti mikä haju.

Kaipa se riippuu ihan henkilökohtasesta hygieniasta toi hien haisu. Hikihän ei sinällään haise, vaan ne bakteerit mitä siihen jää iholta ym. Lisäksi esim ite en pidä itseeni lihavana (ok, BMI:n mukaan olen lievästi ylipainoinen), mutta hikoilen aina helteillä ja urheillessa todella paljon. Tämä johtuu luultavasti ihan geeneistä, sillä isäni on kuulemma aina hikoillut paljon ja häntä on pienenä kiusattu koulussa siitä, että hän on niin laiha...

Mutta mielestäni vanhemmat sais kiinnittää tosi paljon huomiota siihen että opetetaan lapsille ruoka-ajat ja se että ruoka on ihan helppo ja hauska tehdä hyvistä raaka-aineista ja ruokaan voi käyttää esim. kaalia ja juureksia.

Samaa mieltä! Puntin aloitettua on tajunnut, että kuinka tärkeää on säännölliset ruoka-ajat, eli jakaa päivän ruokailut vaikkapa 5 osaan. Muuten se menee siihen naposteluun, ja ajattelee että "Joo, no en oo syöny tänään lämmintä ruokaa, niin vedetään nyt vaikka sitten leipää". Ei tule nälkä, ja pysyy verensokeri tasaisena yms. muuta terveys vaikutukset. Ruoka-ajat kohilleen!

Sama tullut huomattua. Hyvä kuntoisia ja runkoisia ihmisiä on aika vähän Suomen katukuvassa. Normaalikokoisia on sitten vähän enemmän, mutta huh huh sitä läskien määrää. Eikä siinä muuten mitään, mutta kun tällainen kaljamaha saa vetää vaikka ilman paitaa eikä kukaan välitä, mutta auta armias jos itse pistää hihattoman päälle niin kyllä sitten kommenttia tulee.

Ja on muuten mielenkiintoinen homma mitä tuosar sanoi, läskit saa haukkua hyvin treenattuja, mutta toisin päin ei käy. Kai se on jotain uhriutumista taas vaihteeksi.

Tää kuulostaa mun mielestä kyllä jotenkin oudolta. Siis se, että tulisi negatiivista kommenttia, jos on hyvässä kunnossa. Elänköhän jossain ihan eri maailmassa..

Mun mielestä se on ihan hyvä, ettei läskejä aleta haukkumaan. En itsekään siis todellakaan viitsisi jollekin lihavalle kommentoida mitään negatiivista, tuskin se mitään auttaa, ainoastaan saa toiselle ihmiselle huonon ja masentuneen olon.

Mutta tuo, että jos on hyvässä kunnossa niin tulee negatiivista kommenttia. Itse en ole tällaiseen törmännyt, pikemminkin päinvastion, jos jotain kommenttia on tullut niin se on ollut positiivista. Itse en tosin ole mikään bodari (187cm/87kg), mutta voisi sanoa että kropasta näkyy että on tullut harrasteltua thaiboxingia, punttia ym.

Olisiko sitten niin, että jos on bodarin kokoinen ja kireä, niin että verisuonet pullottaa ym. ja laittaa vielä hihattoman paidan päälle, niin kai sitten jotkut pitää sitä rehvasteluna ja sen takia tulee negatiivista kommenttia.. Kuitenkin jos joku alkaisi itselleni jotain negatiivista kommentoimaan, niin varmasti sanoisin takaisin vähintään samalla mitalla.

Tää kuulostaa mun mielestä kyllä jotenkin oudolta. Siis se, että tulisi negatiivista kommenttia, jos on hyvässä kunnossa. Elänköhän jossain ihan eri maailmassa..

Mun mielestä se on ihan hyvä, ettei läskejä aleta haukkumaan. En itsekään siis todellakaan viitsisi jollekin lihavalle kommentoida mitään negatiivista, tuskin se mitään auttaa, ainoastaan saa toiselle ihmiselle huonon ja masentuneen olon.

Mutta tuo, että jos on hyvässä kunnossa niin tulee negatiivista kommenttia. Itse en ole tällaiseen törmännyt, pikemminkin päinvastion, jos jotain kommenttia on tullut niin se on ollut positiivista. Itse en tosin ole mikään bodari (187cm/87kg), mutta voisi sanoa että kropasta näkyy että on tullut harrasteltua thaiboxingia, punttia ym.

Olisiko sitten niin, että jos on bodarin kokoinen ja kireä, niin että verisuonet pullottaa ym. ja laittaa vielä hihattoman paidan päälle, niin kai sitten jotkut pitää sitä rehvasteluna ja sen takia tulee negatiivista kommenttia.. Kuitenkin jos joku alkaisi itselleni jotain negatiivista kommentoimaan, niin varmasti sanoisin takaisin vähintään samalla mitalla.

riippuu tietenkin missä luuhaa ja kulkee, mutta niin se vaan on; jos oot kondiksessa niin kuittia tulee, oudoilta paskaa niskaan yleensä ja tutuilta positiivista yleensä...
ei munkaan mielestä kellään pitäisi suuremmin ola aihetta kommentoida toisia,
mutta niin se vaan menee, lihavan tms. on hyväksyttävämpää haukkua/arvostella kondiksessa olevia jannuja/mimmejä kuin se että esim. "minä" kohtuu kunnossa olevana kommentoisin lihavaa...

ja en tarkoita sitä että minulla esim tekisi mieli suuremmin arvostella ketään,
mutta kun joku heittää kommentin: et taasko salille ja syötkö koskaan mitään hyvää tms..
ni saattaa olla että tekisi mieli vastata et; lähe mukaan, ei tekis pahaa sullekaan pikku treenit ;)
mulle kyllä sama miltä muut näyttää loppupeleissä, ihmetyttää vaan että Suomenkin katukuvassa valaiden määrä alkaa olemaan jo huomattavan... anteeksi suoruuteni, mut näin asian koen..

mutta kun joku heittää kommentin: et taasko salille ja syötkö koskaan mitään hyvää tms..
ni saattaa olla että tekisi mieli vastata et; lähe mukaan, ei tekis pahaa sullekaan pikku treenit ;)
mulle kyllä sama miltä muut näyttää loppupeleissä, ihmetyttää vaan että Suomenkin katukuvassa valaiden määrä alkaa olemaan jo huomattavan... anteeksi suoruuteni, mut näin asian koen..
Tää on kyllä ihan totta, että puntilla käynnistä ja terveellisesti syömisestä tulee kuittia aika usein. Mulle tulee viikoittain vitsillä kuittia siitä, että harrastan intissä lähes joka päivä jotain liikuntaa. Sinänsä se ei tunnu miltään, jos kerran tulee kuittia, että taasko meet puntille, mutta jos joka viikko tulee kuittia siitä, niin alkaa se hivenen kyrsimään välillä.

Sama homma kuittailun suhteen on siinä, että itse en yleensä syö mitään hiilarimössöjä tai muita herkkuja, niin monesti tulee kommenttia, että onko pezku nyt dieetillä, kun ei pulla maistu tms. Siltikin lautasella on mättökasa sitä perussafkaa, mutta ei mitään herkkuja. Ei, en ole dieetillä, mutta ei se tarkoita sitä, että haluaisin syödä välttämättä jotain sipsejä tai kiskoa muonituskeskuksen pullia tai keksejä naamariin. Tupakavereiden on vain ehkä vähän vaikeaa ymmärtää terveellistä ruokavaliota, koska kaikki muut paitsi minä on ylipainoisia (95-110kg elopainoa 170cm varressa) ja vetävät lähes joka ilta sipsejä ja karkkia telkkaria katsellessa. Itse yritän tähän 76kg:n ruhoon saada vähän lisää massaa lihaksen muodossa, eikä se taida ihan sipsejä syömällä onnistua parhaiten.

sehän on suomalaisilla ihan ylitsepääsemätöntä jos joku omistaa enemmän tai on paremmassa kunnossa kuin ite, pakko vittuilla aina vaikka sit vaan "leikillään"

En tiedä tuleeko tämä täysin oikeaan paikkaan, mutta erääseen asiaan haluaisin muiden mielipiteitä.
Mistä ihmeestä se johtuu, että jos lihavahko henkilö kävelee rannalla/kaupungilla hihattomassa t-paidassa, tätä kyseistä kaveria ei todennäkösesti noteerata millään muotoa. Mutta odotapas vain kun joku vähänkin treenannut kaveri toistaa edellä mainitut kuviot, niin johan alkaa tuleen heti milloin mitäkin kommenttia rehvastelusta, appelsiinit kainalossa kävelemisestä yms. mukavaa sanomista

Se on kyllä ihan faktaa, että käsittääkseni aineenvaihdunta voi tehdä sen, että ihminen ei liho yhtä herkästi kuin joku toinen. Sitä en tiedä toimiiko toisin päin. Nimittäin meikäläinen on aina ollut sellainen että painon saaminen (siis ihan treenatessa ja oikein syömällä) on työn ja tuskan takana, mutta toisaalta läskiä ei tule ei millään. Pari pidempää loukkaantumista takana (toisessa 6-7kk tauko urheilusta kokonaan), jona aikana ruokavaliokaan ei ihan optimi ollut. Silti painoa ei tullut kuin max pari kiloa lisää.

Tähän siis on tarjottu selityksenä helvetin nopeeta aineenvaihduntaa.

Se on kyllä ihan faktaa, että käsittääkseni aineenvaihdunta voi tehdä sen, että ihminen ei liho yhtä herkästi kuin joku toinen. Sitä en tiedä toimiiko toisin päin.Nimittäin meikäläinen on aina ollut sellainen että painon saaminen (siis ihan treenatessa ja oikein syömällä) on työn ja tuskan takana, mutta toisaalta läskiä ei tule ei millään. Pari pidempää loukkaantumista takana (toisessa 6-7kk tauko urheilusta kokonaan), jona aikana ruokavaliokaan ei ihan optimi ollut. Silti painoa ei tullut kuin max pari kiloa lisää.

Tähän siis on tarjottu selityksenä helvetin nopeeta aineenvaihduntaa.
No eikö sen pakko ole toimia vähän molempiin suuntiin ;)

Jossain BBC Horizonin dokkarissa tehtiin pienimuotoinen testi, jossa koko ikänsä laihoina olleille immeisille tungettiin viikkojen ajan ruokaa naamaan oikein olan takaa, ja tosiaan jengin aineenvaihdunta vilkastui huomattavastikin. Toki tuollaisia tuloksia on saatu ihan varteenotettavissa tutkimuksissakin. Lihavuus on kuitenkin niin monen tekijän summa, ettei sitä voi kuitata vain tahdonvoiman puutteella. Harvemmin muuten anorektikkojakaan syyllistetään laihuudestaan, vaikka syyt voivat hyvinkin samanlaisia kuin liikalihavallakin :P

Tossa on sitten tosiaan myös se varjopuoli että se massan saaminen (ainakin näin natuna, en ole enkä tule roinaamaan) on aika tuskan takana vrt. moneen kaveriin. Toki jos en olisi yhtään urheilullinen niin tämä olisi varmasti mukava ominaisuus.

En tiedä tuleeko tämä täysin oikeaan paikkaan, mutta erääseen asiaan haluaisin muiden mielipiteitä.
Mistä ihmeestä se johtuu, että jos lihavahko henkilö kävelee rannalla/kaupungilla hihattomassa t-paidassa, tätä kyseistä kaveria ei todennäkösesti noteerata millään muotoa. Mutta odotapas vain kun joku vähänkin treenannut kaveri toistaa edellä mainitut kuviot, niin johan alkaa tuleen heti milloin mitäkin kommenttia rehvastelusta, appelsiinit kainalossa kävelemisestä yms. mukavaa sanomista

No ne kommentit tulee niiltä jotka ei tee mitään mutta itse haluaisi olla hyvännäköinen. Kyllä jokainen treenaava tunnistaa toisen joka treenaa ja tietää että itseään haluaa kehittää.

Terveellisistä elämäntavoista kyllä tulee kuittia.. kaverit eivät ymmärrä miksi syön vitusti salaattia/ keitettyjä vihanneksia muun ruuan ohella. Sanovat että kuka helvetti tollasta kanin ruokaa pystyy syömään jne. kotona saatetaan ihmetellä esim. kun juodaan kahvia niin isä saattaa syödä viinerin ja äiti jotai vaaleeta leipää aina ja sitten ite otan tonnikalaa/raejuustoa/maitorahkaa :D sitä kummaksuvat.. sit ku itte yrittää syödä terveellisesti ni sit jollai tapaa alkaa vituttaa ne ihmiset ku syö päin vittua.. koulussa yks ylipainonen kaveri ruokailussa vetää kilon muusia ja maiskuttaa ku mikäki porsas. ( toivottavasti se ei käy pakkotoisto sivustolla ja nää tätä viestiä :D ) En tiedä, mutta oli pakko avautua.

ja se että yksinäinen ihminen ehkä harvoin jaksaa tehdä itselleen ruokaa (ja taas mäkkäri kutsuu).. jos ei myöskään ole tutustunut ruuanlaiton ihmeelliseen maailmaan :D .

mutta juu se on totta että pienet pakkaukset voisi olla reilusti halvempia!!

jaksaa vai viitsii?

ja pienet pakkaukset maksaa koska pakkaaminen maksaa aina suunnilleen saman verran. joten 3x isommassa paketissa on 2/3 vähemmän pakkauskustannuksia per gramma.

Osallistun keskusteluun:

Kaikille matkustajille on matkalaukkujen painorajatkin, nuo ihmisvuoret ylittää mun kropan JA laukkuen yhteispainon mennen tullen. Siitä siis veroa kehiin ihan kylmästi.

Pakko ottaa vähemmän humanistinen ja enemmän sydämetön lähestymistapa vielä lopuksi. Aloin nimittäin miettiä, että jos lentokoneiden turvallisuus on laskettu ihmisten keskipainon mukaan tms. ja rahtia otetaan suhteessa siihen, niin missä vaiheessa huomattavan moni sairaalloisen lihava matkustaja samalla lennolla aiheuttaa turvallisuusriskin lentoliikenteessä?

MIkä vitun oikeus 250kg painavalla tyypillä on pungeta vaikkapa lentokoneeseen, jos aiheuttaa sillä turvallisuusriskin?

Suomen perustuslaki sanoo seuraavaa:

"Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella."

Tämän takia matkustajaa ei voida veloittaa tämän ylipainon vuoksi; se olisi syrjintää, jota perustuslakimme ei salli. Jos ylipaino loisi turvallisuusriskin, voisi se olla "hyväksyttävä peruste", mutta ei muutama sata kiloa (yksi, kaksi tai kolme norsu-matkustajaa) sinne-tänne oikeasti vaikuta muuhun kuin polttoaineen kulutukseen, turvallista se lentäminen on edelleen. Esimerkiksi laukkujen painorajoitusten ainoa syy ei ole kuorman massan kontrolloiminen, painorajoituksia asetetaan matkatavaroita käsittelevän henkiökunnan terveyden takia. Laukkujen massan tulee pysyä kohtuullisena, sillä 60 kg:n laukkuja kantaessa saattaisi monikin roudari venäyttää selkänsä suht' pahasti. Ei se kone sieltä taivaalta putoa, vaikka painaisikin normaalia 5,7 tonnia parisataa kiloa enemmän - nämä jutut on tietenkin huomioitu koneita suunnitellesse ja polttoainemääriä laskiessa, pelivaraa on.

Vaaratilanteen saattaisi kuitenkin aiheuttaa esim. 10 tai 20 sairaalloisen ylipainoista matkustajaa, kun extrakuormaa kertyisi jo yli 1000 kiloa. Tälläista tilannetta tullaa tuskin koskaan todistamaan; veikkaan, että pullukat jaettaisiin tasaisesti seuraaville lennoille.

Eli, ylipainoiset ihmiset eivät massansa takia aiheuta vaaratilannetta, minkä takia heiltä ei myöskään voida periä maksua painokiloa kohden -- se olisi perustuslain vastaista (lue: ylipaino ei ole hyväksyttävä peruste).

Olen kuitenkin sitä mieltä, että isokokoisen ihmisen tulee ostaa itselleen useampi istuinpaikka, jos hän ei standartipenkkiin mahdu.

(Miettikää nyt, kuinka hervottomalta näyttäisi, kun tälläinen norsu-luokan kaveri köyttäisi toisen penkin turvavyön vasemman reitensä ympärille, ja toisen penkin turvavyön oikean reitensä ympärille.)

Finnairin sivuilla lukee muuten näin:

"Liikuntarajoitteiset henkilöt, raskaana olevat naiset ja lapset eivät saa istua varauloskäytävien kohdalla, sillä hätätilanteessa varauloskäynnit on otettava nopeasti käyttöön."

Mielestäni ylipainoiset ihmiset voidaan rinnastaa liikuntarajoitteisiin henkilöihin, sillä he eivät kykene liikuttamaan ruhoaan normaalisti, sekä myös raskaina oleviin naisiin, sillä heidän mahanympäryksensä ovat vähintäänkin samaa luokkaa. Järkeähän tuossa on, ei esimerkiksi tuossa aloitusviestin miehen kokoinen kaveri voi vaarantaa koko matkustajapopulaation turvallisuutta exit-reittejä tukkimalla. Istukoon muualle, kun ei mihin tahansa mahdu.

Eli koko lentoliikenne-asiahaara tiivistettynä: Ylipainoisilta ei tulisi vaatia lisämaksua ko. laardikasojen painokilojen perusteella, vaan jättiläisten tulee pulittaa useammasta istuinpaikasta, jotka eivät saa sijoittua muiden terveyttä uhkaavasti (exit-rivit).

Mainitaan vielä, etten itsekään tykkää läskeistä yhtään :david:

jaksaa vai viitsii?

ja pienet pakkaukset maksaa koska pakkaaminen maksaa aina suunnilleen saman verran. joten 3x isommassa paketissa on 2/3 vähemmän pakkauskustannuksia per gramma.

do juu kyllä se tosta viitsimisestäkin voi olla kun ei muita tarvitse ajatella kuten perheellisen:)

Finnairin sivuilla lukee muuten näin:

"Liikuntarajoitteiset henkilöt, raskaana olevat naiset ja lapset eivät saa istua varauloskäytävien kohdalla, sillä hätätilanteessa varauloskäynnit on otettava nopeasti käyttöön."

Mielestäni ylipainoiset ihmiset voidaan rinnastaa liikuntarajoitteisiin henkilöihin, sillä he eivät kykene liikuttamaan ruhoaan normaalisti, sekä myös raskaina oleviin naisiin, sillä heidän mahanympäryksensä ovat vähintäänkin samaa luokkaa. Järkeähän tuossa on, ei esimerkiksi tuossa aloitusviestin miehen kokoinen kaveri voi vaarantaa koko matkustajapopulaation turvallisuutta exit-reittejä tukkimalla. Istukoon muualle, kun ei mihin tahansa mahdu.

Kyllähän ne rinnastetaankin.
Ainakin kerran kuin itse istuin exit paikalla ja siihen viereen meinasi tulla reilusti ylipainoinen henkilö, niin lentoemäntä tuli ja ohjasi sen toiseen paikkaan. Tämä tapahtui siis halpayhtiön lennolla missä ei ollut varattuja istumapaikkoja.

do juu kyllä se tosta viitsimisestäkin voi olla kun ei muita tarvitse ajatella kuten perheellisen:)

aika äkkiä saa kokkaamisesta rutiinin kun pari viikkoa väkisin vääntää.

en ollut tosin sinkku kun tuli itseään pakotettua mutta tyttöystävä oli kuukausia vaihdossa silloin.

nyt syö miestä kun kokkaa ja toinen ei edes prkl välillä syö ruokaa vaan pitää viskoa roskiin....

e:
Kyllähän ne rinnastetaankin.
Ainakin kerran kuin itse istuin exit paikalla ja siihen viereen meinasi tulla reilusti ylipainoinen henkilö, niin lentoemäntä tuli ja ohjasi sen toiseen paikkaan. Tämä tapahtui siis halpayhtiön lennolla missä ei ollut varattuja istumapaikkoja.

tuo on ihan oikein. vituttaisi kuolla siihen että läski lyllertää siitä hätäpoistumistien viereiseltä istuimelta ylös puoli tuntia....

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom