"Lihavien" oikeudet

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO

ookkeei... juu ensinnäkin lihavuudesta kiusaaminen onhan se väärin mutta jollain tapaa tämä koko juttu meni yli hilseen varsinkin tuon teatterintekijän löpinät millätapaa syö vähemmän kuin kulutat on tyhmä vinkki laihduttajalle sehän on laihduttamisen a ja o kun syö enemmän kuin kuluttaa lihoo ja toisin päin laihtuu. Voihan se jollaintapaa joillakin olla helpommin sanottu kuin tehty ja aiheuttaa vääriä uskomuksia mutta ei se tee aiheesta millän tapaa väärää neuvoa, tai ei sekään ole väärin neuvoa miten tulisi syödä oikein että laihtuisi. Kun tuo juuri vittasi siihen että lihavia pidetään tyhminä ettei lihavat ihmiset tiedä mikä ois terveellistä mikä epäterveellistä... en oikein tiedä että kuulostiko tuo enemmän oman egon pönkittämiseltä vai siltä että lihavat on myös ihmisiä muutenkin meni aika feministi löpinäks.

Mitä mieltä itse olette ylläolevasta videosta? Onhan tuossa pointteja ja jokaisen mielipide on oma perseenreikänsä. Lihavuuden takia kiusaaminen on väärin, mutta yhtälaillahan lihavuuden ihannointi on ihannointia siinä missä jotkut ihannoi laihuudesta ja toiset atleettisesta kropasta, joko en ymmärtänyt aivan täysin tuon teaatterintekijän pointtia mutta jos en nyt ihan väärinkään ymmärtänyt niin aika feministi painotteista ja keskarit pystyssä fuck you haters gonna hate tyylistä.

ookkeei... juu ensinnäkin lihavuudesta kiusaaminen onhan se väärin mutta jollain tapaa tämä koko juttu meni yli hilseen varsinkin tuon teatterintekijän löpinät millätapaa syö vähemmän kuin kulutat on tyhmä vinkki laihduttajalle sehän on laihduttamisen a ja o kun syö enemmän kuin kuluttaa lihoo ja toisin päin laihtuu. Voihan se jollaintapaa joillakin olla helpommin sanottu kuin tehty ja aiheuttaa vääriä uskomuksia mutta ei se tee aiheesta millän tapaa väärää neuvoa, tai ei sekään ole väärin neuvoa miten tulisi syödä oikein että laihtuisi. Kun tuo juuri vittasi siihen että lihavia pidetään tyhminä ettei lihavat ihmiset tiedä mikä ois terveellistä mikä epäterveellistä... en oikein tiedä että kuulostiko tuo enemmän oman egon pönkittämiseltä vai siltä että lihavat on myös ihmisiä muutenkin meni aika feministi löpinäks.

Mitä mieltä itse olette ylläolevasta videosta? Onhan tuossa pointteja ja jokaisen mielipide on oma perseenreikänsä. Lihavuuden takia kiusaaminen on väärin, mutta yhtälaillahan lihavuuden ihannointi on ihannointia siinä missä jotkut ihannoi laihuudesta ja toiset atleettisesta kropasta, joko en ymmärtänyt aivan täysin tuon teaatterintekijän pointtia mutta jos en nyt ihan väärinkään ymmärtänyt niin aika feministi painotteista ja keskarit pystyssä fuck you haters gonna hate tyylistä.

No johan oli pläjäys. Mun mielestä noilla kahdella viimeiselllä naisella oli ihan järkevät, hyvät ja asialliset jutut, mutta ehkä vähän liian feminististä paskaa tuli kyllä tuolta teatterin tekijältä. Lihavia miehiäkin on olemassa.

Myönnän kyllä että itse ajattelen hiljaa mielessäni joskus että miten ihminen päästää itsensä tuohon kuntoon, ja mun mielestä lihavuus on suurimmaksi osaksi valinta, mutta jos joku on oloonsa tyytyväinen niin mikäpä se siinä, en tuomitse. Olen itsekin lihonut jossain vaiheessa omasta ihannekunnostani yli 20 kiloa ja tässä niitä kiristelen parasta aikaa, mutta teenkin sen siksi että en ole itseeni tyytyväinen ja tyhmyyttäni oon syöny ja juonu niin paljon että lihoin.

Kiusaaminen on väärin, ja sen henkinen vaikutus aivan varmasti vaikeuttaa sellaisen lihavan tavoitetta kuka haluaa laihtua. Ja vituttaahan se sellaistakin kuka ei edes välttämättä halua laihtua. Tuo teatterinainen sanoi itsekin että kukaan ei ole Suomessa vahingossa läski. Niinpä. Jos et ole tyytyväinen siihen että olet läski niin tee asialle jotain. Tiedän kyllä senkin että jos elämä kolhii ja henkiset voimavarat ei yksinkertaisesti riitä kaikkeen, ei laihduttaminen ehkä ole kuitenkaan se päällimmäisin ajatus ja lihavuudesta kuuleminen varmasti vain pahentaa oloa.

Mun on tosi paha sanoa kun ei ole lihavuudesta koskaan kiusattu vaikka pyöreä lapsi olinkin, mutta ihan oikeasti kyllä vähän ihmettelen että aikuinen ihminen antaa kymmen kesäisten lasten sanomisten vaikuttaa itseensä noin paljon. Enkä tajua miksi on perseestä että joku kuka laihduttaa 50 kg, hänet julistetaan sankariksi. No onhan se nyt jumalauta hienoa. Ja kun se tuossa ihmettelee että mikäs mä sitten oon kun en oo laihduttanut 50 kg... Ei jumalauta että palaa käpy :D

Miten se lasten kiusaaminen poikkeaa aikuisten vastaavasta? Pitkään asioiden kanssa painineena se on ihan sama vaikka naapurin koira huomauttelis sun painosta, kyllä se seilti vituttaa ja ahdistaa. Varsinkin kun ylipainoinen on itse jatkuvasti asiasta tietoinen.

Hyvä video. Ja kaksi ensimmäistä haastaateltuahan antoivat ymmärtää, että lihavuus on ongelma eikä mikään ylpeydenaihe. Kolmas on niin nuori ettei ehkä vielä ole huomannut lihavuuteen liittyviä terveyshaittoja. Ongelma siis vain on monimutkaisempi kuin moni ymmärtää. Kiusaaminen mistä tahansa on väärin, sehän on selvä.

Mäkin olin lapsena pyöreähkö (6-7 -vuotiaana) ja se ahdisti etenkin koska kaverit olivat laihoja. Olin laiska liikkumaan ja tykkäsin syömisestä! Äitini lihoi toisen lapsen myötä niin ettei enää sen jälkeen ole laihtunut ja sai/saa siitä isältä jatkuvasti negatiivista ja syyllistävää palautetta. Sen lisäksi äiti itsekin haukkui itseään ja näin jälkeenpäin ajatellen suhtautui naiseuteen ylipäätään jotenkin ahdistuneesti. Opin siis että lihavuus on ällöttävintä mitä voi olla. Päätin rakentaa ulkoisen identiteettini sen varaan, että olen laiha (tai edes hoikka) enkä varmasti koskaan liho. Kärsin yli 10 vuotta ahmimishäiriöstä, painon pysyessä kuitenkin aina välillä 50-55kg koska en kestänyt lihomista, olin aina tarvittaessa 1000-1200 kalorin dieetillä. Paranin ensimmäisen raskauden myötä 27-vuotiaana. Nykyään paino on edelleen välillä 53-56 kg enkä enää ahmi eikä syöminen ahdista yhtään, mutta en edelleenkään kestä ajatustakaan että lihoisin, nykyään ei riitä edes tietyssä painossa pysyminen vaan rasvaprosentinkin on oltava tietyissä lukemissa jotta "kestän itseäni".

Muiden lihavuus saa minut tuntemaan tyytyväisyyttä itseeni: onnistun jossain paremmin kuin lihavammat. Toki tajuan että he todennäköisesti onnistuvat monissa muissa asioissa minua paremmin.

Miten se lasten kiusaaminen poikkeaa aikuisten vastaavasta? Pitkään asioiden kanssa painineena se on ihan sama vaikka naapurin koira huomauttelis sun painosta, kyllä se seilti vituttaa ja ahdistaa. Varsinkin kun ylipainoinen on itse jatkuvasti asiasta tietoinen.

Vituttaa varmasti, pointti oli lähinnä siinä, että pienet lapset ei välttämättä edes tajua miten ilkeitä ne on, tai miten tuollainen asia voi loukata, aikuiset ikävä kyllä tajuaa. Sen takia sitä ei (mun mielestä) pitäisi ottaa lasten suusta ihan niin itseensä kuin tuossa annettiin ymmärtää.

Jos tulee vastaan tilanne, jossa lapsien tekemiset tai sanomiset on loukkaavia, aikuisen (tietysti yleensä vanhempien) tehtävä on kasvattaa lasta tässä asiassa ja sanoa että peli ei vetele, koska miten ne muuten voi oppia tekevänsä väärin?

Mä kuuntelin radiosta aamulla tota samaa. Huolestuttavaa kyllä koko maailman kansanterveyden kannalta, mutta hienoa silti että täällä peräpökölässä on terveellisemmät elämäntavat ottaneet tuulta siipien alle :)

rant

Ei kyllä voi arvostaa ihmisiä, jotka päästää itsensä plussapalloiksi. Älytöntä piittaamattomuutta tärkeimmästä asiasta mitä voi olla, eli terveydestä ja omasta kropasta. Kukaan ei liho vahingossa isoon ylipainoon. Nykyään vaa ruokaa saa joka tuutista vaan niin helposti ja ihminen on laiska, niin hommahan on lähteny täysin käsistä. Helpompi mättää safkaa suuhun kun pidättäytyä ylensyönnistä tai harrastaa säännöllistä liikuntaa.

Suurin osa lihavista jatkaa tekosyiden keksimistä siihen asti, että pukkaa metabolista oireyhtymää, kakkostyypin diabetesta, ehkä jopa sydäninfarktia / vastaavaa, ennenkuin herätään siitä kuplasta. Tulee älyttömän kalliiksi yhteiskunnalle hoitaa lihavuudesta johtuvia terveysriskejä. Tuntuu ettei vieläkään ymmärretä miten iso ongelma, epidemia jopa, lihavuus on. Nykyisin ylenkatsotaan tiukassa kondiksessa olevia ihmisiä, tai muuten vain hoikkia. "Etkö ressukka saa kotona ruokaa, ku ei oo oikein mitää luiden ympärillä"- tyylisiä heittoja tulee monelle täysin normaalivartaloiselle. Henkilökohtaisesti mua suoraan sanoen vituttaa kattoa läskejä ihmisiä joka paikassa, ja sit joutuu kuuntelee lässytystä siitä ku ei laihdu, laihoja suositaan jne.

/rant

Oikeestaan vielä enemmän vituttaa vanhemmat ketkä antaa pienten lastensa lihoa hirveästi :(

Näinpä. Ei liene sattumaa, että ylipainoisten vanhempien lapset ovat muita useammin suorastaan lihavia. Kiusaaminen koulussa melkein taattua, ja täysin lapsesta itsestään riippumattomasta syystä.

Oikeestaan vielä enemmän vituttaa vanhemmat ketkä antaa pienten lastensa lihoa hirveästi :(
Näinpä. Ei liene sattumaa, että ylipainoisten vanhempien lapset ovat muita useammin suorastaan lihavia. Kiusaaminen koulussa melkein taattua, ja täysin lapsesta itsestään riippumattomasta syystä.

Joskus, kun odotin lentoa kentällä näin sellaisen tapauksen, että huh huh. Ehkä n 5 vuotias muksu, joka näytti painavan enemmän, kuin teini-ikäinen... Ihmettelin miten lapsi voi olla niin huonossa jamassa vaikka molemmat vanhemmat olivat ihan normipainoisia. No syy selvisi pian. Hirveä itkupotkuraivari miten koneen odottaminen on tylsää. Samaan aikaa molemmilla vanhemmilla "anna mun kaikki kestää, elämä on raskasta"-ilme. Sitten äiti ojentaa cokispullon ja pyytää rauhoittumaan. Hetken päästä sama kohtaus, muttä tällä kertaa on nälkä. Samat ilmeet ja nytten sipsipussi kouraan...

Mä en vaa ymmärrä tätä. Ei nuori lapsi osaa vielä kontrolloida omia syömisiään tai pitäisikö sanoa painoaan. Eikö ihmiset rakasta lapsiaan, kun pistää ne elämään epäterveellisesti. Ei se susta huonoa vanhempaa tee, jos pidät kuria, päinvastoin.

https://www.is.fi/viihde/art-2000005578973.html

Häpeävätkö nuo XL-Plus -Size -mallit sittenkin vartaloitaan ?
Vain yksi kehtaa olla kuvassa pelkät alusvatteet näkyen. Muut verhoavat vartalonsa.

Tämä on taas yksi tapa "piilomarkkinoida" ylipainoa normaalina olotilana.

493b64ddc9ca4fa1b0ed4366cb85f2e5.jpg

-So its goes - (Those three famous words from Slaughterhouse-Five, by Kurt Vonnegut)

https://www.is.fi/viihde/art-2000005578973.html

Häpeävätkö nuo XL-Plus -Size -mallit sittenkin vartaloitaan ?
Vain yksi kehtaa olla kuvassa pelkät alusvatteet näkyen. Muut verhoavat vartalonsa.

Tämä on taas yksi tapa "piilomarkkinoida" ylipainoa normaalina olotilana.

493b64ddc9ca4fa1b0ed4366cb85f2e5.jpg

-So its goes - (Those three famous words from Slaughterhouse-Five, by Kurt Vonnegut)
Enpä usko, että häpeävät. Luultavasti ovat jopa ylpeitä, tuskin he muuten itseään esittelisivät. Varmasti moni noiden mimmien perään kuolaa ja he ovat siitä varmasti tietoisia. Ehkä kyseessä on body positiivisuuden tai ylipainomyönteisyyden varjolla tehty huomiohuoraus. SOME-käyttäytyminen on kehittynyt siihen pisteeseen, että aivan rehellinen heruttaminen on pelkästään noloa, mutta jos esittelet vartaloasi ylipainon, body positiivisuuden tai vaikka Montevideon kodittomien marsujen vuoksi, olet yht’äkkiä jalo ja hieno persoona. ”Sivutuotteena” saa paljon huomiota siitä kropastakin vielä.

Meitsiä ei lihavissa vituta mikään muu kuin se että töissä lounaalla pitää esittää että syödään ja eletään niin helvetin terveellisesti. Poikkeuksetta kaikilla pallon muotoisilla naisilla on kevyt keitto ja vähän salaattia lounalla, ehkä vielä joku hedelmä. Saatana söis kunnon ruokaa kunnon määrän niin ei tarvis työntää suklaalevyä salaa perseeseen työpaikan vessassa ja mättää 500g karkkipussia kotimatkalla autossa. Saatana et menee tunteisiin kun luullaan että muut on niin vitun tyhmiä että ei tiedettäs mitä kulissien takana tapahtuu. Saatana.

Meitsiä ei lihavissa vituta mikään muu kuin se että töissä lounaalla pitää esittää että syödään ja eletään niin helvetin terveellisesti. Poikkeuksetta kaikilla pallon muotoisilla naisilla on kevyt keitto ja vähän salaattia lounalla, ehkä vielä joku hedelmä. Saatana söis kunnon ruokaa kunnon määrän niin ei tarvis työntää suklaalevyä salaa perseeseen työpaikan vessassa ja mättää 500g karkkipussia kotimatkalla autossa. Saatana et menee tunteisiin kun luullaan että muut on niin vitun tyhmiä että ei tiedettäs mitä kulissien takana tapahtuu. Saatana.

Voimia hei, ei ole varmasti helppoa tuo muiden asioiden kyttääminen!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom