Leuanveto

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Noin voi kyllä laskea niitä watteja, mutta mitään tekemistä sillä ei ole voimailun kanssa. Kokonaisuutena tehty wattimäärä on kipaten varmasti enemmän, mutta esim. käden käyttämä teho on varmasti isompi kontrolloidussa suorituksessa. Jos pääasia olisi mahdollisimman monen hevosvoiman teho, niin kaikki liikkeet kannattaisi tehdä fuskaamalla. Teholla kun voidaan tarkoittaa muitakin asioita, kuin jotain kehon suorittamaa yhteenlaskettua wattimäärää.

Joka tapauksessa kovia suorituksia nuo ykl:t tehtiin ne miten tahansa. Itse kun irrotan toisen käden tangosta, niin tulee mieleen, että miten helvetillä joku vetää itsensä tästä ylös.

Mielestäni voimailussa on tärkeää erottaa kilpailu- ja testisuoritukset tietyissä liikkeissä sekä tietyn hermolihasjärjestelmän osan harjoittaminen. Kilpailuissa ja testeissä kannattaa nostomuodon sääntöjen puitteissa tehdä kaikkensa koko kehon kapasiteettia hyväkseen käyttäen. Esimerkiksi jalkojen käyttö lisäpainoleuanvedossa ei tuo mitään lisää selän ja käsivarsien hermolihasjärjestelmän harjoittamiseen, mutta kisa- tai testisuorituksessa jalkojen käyttö mahdollistaa hyväksytyn suorituksen tekemisen isommalla kuormalla, jos jalkojen käyttö on kilpailun tai kuntotestisuoritteen säännöissä sallittua. Siten, jos esim. yhden käden leuanvedon toistotestin sääntöinä ovat vain alhaalla oiennut kyynärnivel ja ylhäällä tangon päällä käyvä leuka, niin YKL-toistotestissä kannattaa käyttää kippausta, jos osaa. Voimailulajit ovat sääntöspesifejä. Pienikin muutos säännöissä voi voimailussa muuttaa suoritusta dramaattisesti. Esimerkiksi vahnoilla säännöillä toistoleuanvedon SE kevyessä sarjassa oli yli 60 toistoa, kun nykysäännöillä se on 37 toistoa.

leuanvetäjätr89: juurikin noin: näen ne ihan eri liikkeinä. esim. vrt. vaikkapa leuanveto myötäotteella tai perhosleuat (butterfly pullup). tehon määritelmä on toki muistissa.

lähinnä kyse ykl:n suoritusteknisissä kriteereissä kulkee käsi kädessä urheilijan tarpeen kanssa. jos on halu saada vain se leuka sinne tangon päälle, on aika sama miten siinä heiluu ja huitoo. jos taas haluaa käyttää sitä apuliikkeenä eri urheilulajeihin, on suoritus oltava melkolailla erilainen. vrt. esim. kiipeilijän versio myötäotteella 2cm syvästä listasta myötäotteella ilman heilumisia ja vaikkapas parilla lukolla siinä noston välillä.

mitään kisojahan noista ei taideta järjestää, joten kaikki videosuorituksetkin on vain mukavia kuriositeettejä niitä mitenkään väheksymättä. maailma tarvitsee esikuvia, timo lauttamus parturia ;)

leuanvetäjätr89: juurikin noin: näen ne ihan eri liikkeinä. esim. vrt. vaikkapa leuanveto myötäotteella tai perhosleuat (butterfly pullup). tehon määritelmä on toki muistissa.

lähinnä kyse ykl:n suoritusteknisissä kriteereissä kulkee käsi kädessä urheilijan tarpeen kanssa. jos on halu saada vain se leuka sinne tangon päälle, on aika sama miten siinä heiluu ja huitoo. jos taas haluaa käyttää sitä apuliikkeenä eri urheilulajeihin, on suoritus oltava melkolailla erilainen. vrt. esim. kiipeilijän versio myötäotteella 2cm syvästä listasta myötäotteella ilman heilumisia ja vaikkapas parilla lukolla siinä noston välillä.

mitään kisojahan noista ei taideta järjestää, joten kaikki videosuorituksetkin on vain mukavia kuriositeettejä niitä mitenkään väheksymättä. maailma tarvitsee esikuvia, timo lauttamus parturia ;)

Joo, vatiista en ymmärrä mitää rosenttilaskut onnistuu kyllä, ja tiätysti jos rosentti on liika suuri suhtees RM1 ja liikaa teköö niin paikat tuloo kipiäksi vaikka vetääs kuinka kontrolloorusti vaan :) Mutta aina jos näjen nuaria salilla rimpuleemas, niin kehotan kyllä kontrollootua laskua ja räjähtävää nostoa sen noston kumminkaa räjähtämättä käsihin, pitääs olla mun laskuopin mukahan se turvallisin tyyli kasvattaa sitä voimaa.

Ja kyllä tua oma tavoote tiätysti aina vaikuttaa miten liikkehet teköö, mulla kuitenki tua elevistely on se pääasia :D

Ja Jii Tee Oosta ei kyllä olisi ollukkaa äirinkiälenopettajan tuuraajaksi ku kerran takkutukkaasen vetäjän nimen menöö kirijoottamahan piänellä alakukirijaamella ;) Kattos ny pikkuusen tuata sun kiälioppias kans jotta siitä saa selevän ;)

ai niijjoo, täs alakaa pian tulemahan taas arvosteluja kiäliopiista ja murtehista pian, notta pitää munki alakaa olemahan siipiäni myären. mä oon muuten pitäny linjan suht hyvin koko pakkiksella kirjottelujeni ajan, eli en oo isolla alotellu virkkeitä koskaan :) oikiasti sulla on ihan hyvä pää. jotaki pitää ny vaan etukätehen koittaa kiusaksi heittää :)

ai niijjoo, täs alakaa pian tulemahan taas arvosteluja kiäliopiista ja murtehista pian, notta pitää munki alakaa olemahan siipiäni myären. mä oon muuten pitäny linjan suht hyvin koko pakkiksella kirjottelujeni ajan, eli en oo isolla alotellu virkkeitä koskaan :) oikiasti sulla on ihan hyvä pää. jotaki pitää ny vaan etukätehen koittaa kiusaksi heittää :)

Joo, niihän se yks tutkija sanoo jotta piäni nalijaalu pirentää ikää, ja jos ei niin sitte parantaa laatua :D

joo noin se menöö. kiipeelypiiriiski tuata saa kyllä aika paljo, mutta aina sen pitää lähtiä lempiästä syrämmestä. oikia vittuulu ei oo tervehien touhua.

Viimeenen oli vissihin savvoo?

Saas nähärä piiputtaako kyröölääne ennen ens viikon loppua, huamasin jo tällä viikolla että voimat olis jotaki nelijä rosenttia puronnu testiviikon lopusta, oon pitäny toistot 1-3 jotenki huamattavasti kovemmalta tuntuu ku 2-6, mutta sittehän sen näköö viikon lopulla :)

Mitäs jto tai kyröölääne on mieltä tuosta yhen käpälän leuanvetoharjottelusta, olisko mitään järkeä kokeilla ottaa vaikka muutama kilo lisäpainoa kun tekee noita eritasovetoja? En ihan vielä saa vedettyä täysin yhdellä käpälällä, mutta alaslasku sujuu yhden varassa jo hallitusti ja vaikka stopeilla.

Pirun nopeesti on tullut kehitystä kun joka päivä tehnyt 1-3 toiston sarjoja aina kun kävelee tangon ohi. En sitten tiedä onko kovin fiksua joka päivä noita vääntää, mutta itsellä tuntuu toimivan tuollanen "enempi=parempi" systeemi :D

tietenki lisäpainot käytös. edes vähän. kyl noissa se enempi parempi toimii tietyin varauksin oikein hyvin. paras hermostoherättely tais olla yhellä kamulla, joka ei saanu kunnolla yhtäkään ja sit 2 vkossa sai 5. tietenki oli aiemmin saanu ykl:n mut oli hieman treenit jääny.

kyröölääne: tossa tulee aina se kumulatiivinen määrästressi jossain vaihees ja ei voi aina mennä ihan lineaarisesti se kehitys. ei ne voimat minnekkää onneks häviä. ittes sen verran kans jo tunnet, että kattelee sitten sen seuraavanki testin kohoralla pitääki toinenki kevyempi viikko perähän.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
tietenki lisäpainot käytös. edes vähän. kyl noissa se enempi parempi toimii tietyin varauksin oikein hyvin. paras hermostoherättely tais olla yhellä kamulla, joka ei saanu kunnolla yhtäkään ja sit 2 vkossa sai 5. tietenki oli aiemmin saanu ykl:n mut oli hieman treenit jääny.

kyröölääne: tossa tulee aina se kumulatiivinen määrästressi jossain vaihees ja ei voi aina mennä ihan lineaarisesti se kehitys. ei ne voimat minnekkää onneks häviä. ittes sen verran kans jo tunnet, että kattelee sitten sen seuraavanki testin kohoralla pitääki toinenki kevyempi viikko perähän.

Joo, oon nuas sormihommiis tukottanu aika reilusti yleensä ennen jotaki kisaa, sitte herkistelly jotaki 7-10 päivää ennen ja saanu yleensä suht hyvän kisakunnon omahan tasohon nähären, sormihommiis tua nelijän rosentin alaha tulo on viälä aika piäntä mun kohoralla, mutta leuanveros en oo hirviästi aikaasemmin tukottanu ku kolome kertaa viikos ei iliman raskahia negoja mun reenimäärillä oo siihen riittäny, mutta yleensä viimeenen negareeni 8-9 päivää ennen elevistelyjä tapas olla aika romuuttava, ja sitte kolome herkistely reeniä, tämä siis perus kolome kertaa viikos reenin systeemis, mutta nyt on aika taas oppia jotaki uutta :) Täs olis mun numero kans 050 340 3079 meinaan sitä kiipeelyä varten, ja voihan siihen muukki soittaa jos tohtii ;)

Joo, oon nuas sormihommiis tukottanu aika reilusti yleensä ennen jotaki kisaa, sitte herkistelly jotaki 7-10 päivää ennen ja saanu yleensä suht hyvän kisakunnon omahan tasohon nähären, sormihommiis tua nelijän rosentin alaha tulo on viälä aika piäntä mun kohoralla, mutta leuanveros en oo hirviästi aikaasemmin tukottanu ku kolome kertaa viikos ei iliman raskahia negoja mun reenimäärillä oo siihen riittäny, mutta yleensä viimeenen negareeni 8-9 päivää ennen elevistelyjä tapas olla aika romuuttava, ja sitte kolome herkistely reeniä, tämä siis perus kolome kertaa viikos reenin systeemis, mutta nyt on aika taas oppia jotaki uutta :) Täs olis mun numero kans 050 340 3079 meinaan sitä kiipeelyä varten, ja voihan siihen muukki soittaa jos tohtii ;)
:offtopic: Aekamoesta luettahavoo :rolleyes:

kyröönhärkä: joo kiitos. meinasinki kirjotella numerosta. laitoon sen muistihin isoolla alakukirijaamilla :) varmahan menöö joulun jäläkehen, ellei sitten ennen kerkiä :D mä oon tupannu reenaalla perinteesesti kyllä pyhinä kans :D toi hienoonen ylitreenaus kyllä on usein iso avain treeneihin. porukka pelekää ihan liikaa sitä, jos yhyres reenis ei kuljekkaa enkkavauhtia. mulla oli justihin kolome kovaa ja pitkää kiipeelyreeniä helsingin vieraalulla peräkkääsinä päivinä ja vipakin meni aika hyvin, vaikka vaati aikalailla keskittymistä. kyllä kroppaa pitää kiusata, jotta se tajuaa kehittyä. kyllähän se niin on, että alkaa piisaan mullekki kattella noita pikkuromujen liikutteluja, että uutta kehiin vaan :D

Kaipa tähän ketjuu voin kirjoittaa olkapää kivusta joka ilmenee leuanvedossa. Tuli tänään ihan puskista tuommoinen kipu.
Kipu tuntuu olkapään etulohkon ja sivulohkon välissä. Koitin lämmitellä kiertäjät mutta ei auttanut. Jos jollakin on diagnoosia/neuvoja otan mielelläni vastaan :)

Kaipa tähän ketjuu voin kirjoittaa olkapää kivusta joka ilmenee leuanvedossa. Tuli tänään ihan puskista tuommoinen kipu.
Kipu tuntuu olkapään etulohkon ja sivulohkon välissä. Koitin lämmitellä kiertäjät mutta ei auttanut. Jos jollakin on diagnoosia/neuvoja otan mielelläni vastaan :)

Otapa taukoa leuanvedosta tai tee vain yksi treeni viikkoon. Jos vedon aikana tuntuu kipua, niin lopeta heti. Jos treenaa kivusta huolimatta, niin siellä voi jokin tulehtua/rasittua/repeytyä niin että lopulta tulee monen kuukauden tauko.

Taisinpas liian hätäiseen tänne kirjotella. Nyt kun oikein muistelen niin aamulla oltiin koululiikunnassa salililla, Tein kapean penkin sekä Vipunostoja sivulle, välillä myös leuanvetoja siinä välissä, ilman kipua. Sitten homma meni aika säätämiseksi, Kokeilin siinä sitten hieman tempausta. Tämän jälkeen vedin taas hieman leukoja ja alkoi sattua hieman.

Sekä nyt taas koulun jälkeen oli vuorossa selkäreeni.Soutuliikkeet sujui ihan hyvin mutta Leuanvedoissa sekä pulloverissa tuntui kipua vasemmassa olkapäässä. Yläkropan työntävissä ei kipua.

Tuntuu mahdolliselta että kun tempausta yritin niin olkapää yliojeni yms..

Tälläistä olkapää kipua ei itselläni ole kuitenkaan ikinä ollut joten panikoin hieman. Pahoittelen kun en tajunnut taustatietoa enemmän kirjoittaa.

kyröönhärkä: joo kiitos. meinasinki kirjotella numerosta. laitoon sen muistihin isoolla alakukirijaamilla :) varmahan menöö joulun jäläkehen, ellei sitten ennen kerkiä :D mä oon tupannu reenaalla perinteesesti kyllä pyhinä kans :D toi hienoonen ylitreenaus kyllä on usein iso avain treeneihin. porukka pelekää ihan liikaa sitä, jos yhyres reenis ei kuljekkaa enkkavauhtia. mulla oli justihin kolome kovaa ja pitkää kiipeelyreeniä helsingin vieraalulla peräkkääsinä päivinä ja vipakin meni aika hyvin, vaikka vaati aikalailla keskittymistä. kyllä kroppaa pitää kiusata, jotta se tajuaa kehittyä. kyllähän se niin on, että alkaa piisaan mullekki kattella noita pikkuromujen liikutteluja, että uutta kehiin vaan :D

Joo, se on piäni jumi ku punaanen vaate monille tutuulle kans, näyttääs että oon keskisuames 23 ilta - 26 päivä varmahan menöö sen jälekehen uskoosin, kyllä mä oon kans tavannu jotaki piäntä pyhinä teherä ja jos kotona niin sitte isoompaa :D

kool. kattellehan sitte. kertoole ny kuitenki tännekki sitte, mitenkä tua rojekti eristyy. ihan miälenkiinnolla tiätenki ittekki seuraan.

Suositut

Back
Ylös Bottom