Leuanveto

Meta title: 💥 Leuanveto – Yläkropan kuninkuusliike ja kilpailu egojen sekä voimien rajasta

Meta description: Keskustelua tekniikasta, ohjelmista, lisäpainoista ja kehityksestä – kuka repii eniten ja millä tyylillä?**

hehehee... mullon selekiästi liika vähä kokemusta kyrööstä :) mumma asuu ylistaros ja vanhemmat seinäjoella. mutta joo, kiipeelemähän mennähän riemulla sitte joulun mais! :)

Ahaa, oon alakujansa laihialaane mutta muutin kyrööhin ja kyröös ymmärtävät voimaalun päälle niin sitte musta tuli kyröölääne :D Joo, kiipiämähän joulun mais, toivotahan että on tarpeeksi matalia seiniä kans ku kestävyys niin surkia, tai onhan ne matalia jos ei mee ylähä asti :D Tähän loppuhun taas YKL specifi otetreeniä, jota voi nuariso kokeella omalla painolla tai pikkuprikoilla turvallisuuren tähären, tämä ny meni taas vähä elevistelyksi koko homma niinku yleensä :)

http://www.youtube.com/watch?v=iJYOs5VFjwk

Hyvä meininki! Voihan ristus notta on grippiä. :rock: Itekki vähän innostunut otetta reenaamaan, ihan vaan 1,5 coc puristelulla ja tangosta roikkumalla, noin hurjiin voimiin en kyllä pääse ikään. Mutta ei kyllä pääse moni muukaan. :)

mä olin 1989-90 laihialla kuvisopen sijaisena :D joo ei ne boulderkeivissä korkeita oo, 3,5m. muuveja yleensä 4-10/reitti. ihan lempee toi video ;)

Hyvä meininki! Voihan ristus notta on grippiä. :rock: Itekki vähän innostunut otetta reenaamaan, ihan vaan 1,5 coc puristelulla ja tangosta roikkumalla, noin hurjiin voimiin en kyllä pääse ikään. Mutta ei kyllä pääse moni muukaan. :)

Never say never sanovat rapakon takana, reenaappa ny kymmene vuatta ja kato sitte mikkä on voimat ;)

mä olin 1989-90 laihialla kuvisopen sijaisena :D joo ei ne boulderkeivissä korkeita oo, 3,5m. muuveja yleensä 4-10/reitti. ihan lempee toi video ;)

Mä olin silloon viälä ala-asteella, vai mihinä koulus olit tuuraamas?

No, se on sitte voima mikä loppuu matalis seinis:)

Piti nuata 50 millisiä prikkoja koluutella vireon loppuhun, etteivät luule jotta oli tyroksia:puntti:

yläasteella. joo boulderhommissa se on kii voimasta ja tekniikasta. aina ja ikusesti yhdessä. on monia kiipeilijöitä, mitkä vetelee kauheen monta yhden käden leukaa ja tekee karmeita sormilauta- ja campustreenejä, mutta ne ei sit kuitenkaan kiipee niin kovaa suhteessa. siks pitääki aina erottaa se kiipeilyvoima niistä erilaisista ja usein aika näennäisistä lajisovelluksista ja oheistreeneistä. sullakin tulee ne haasteet vaasan keivillä ihan muualla ku siinä grippailussa ja yleisvoimassa, vaikkei ne sentin listoista vetelyt nyt ihan arkipäivää sullakaan oo. mutta uskosin, et on kiinnostava kokemus.

joo koluuttele. se on nykymaalima sellaanen, ettei kukaan usko eres paskaa paskaksi, vaikka olis ittellä läjä käsis! :)

yläasteella. joo boulderhommissa se on kii voimasta ja tekniikasta. aina ja ikusesti yhdessä. on monia kiipeilijöitä, mitkä vetelee kauheen monta yhden käden leukaa ja tekee karmeita sormilauta- ja campustreenejä, mutta ne ei sit kuitenkaan kiipee niin kovaa suhteessa. siks pitääki aina erottaa se kiipeilyvoima niistä erilaisista ja usein aika näennäisistä lajisovelluksista ja oheistreeneistä. sullakin tulee ne haasteet vaasan keivillä ihan muualla ku siinä grippailussa ja yleisvoimassa, vaikkei ne sentin listoista vetelyt nyt ihan arkipäivää sullakaan oo. mutta uskosin, et on kiinnostava kokemus.

joo koluuttele. se on nykymaalima sellaanen, ettei kukaan usko eres paskaa paskaksi, vaikka olis ittellä läjä käsis! :)

Joo, sentin lautoja en oo ikinä kokeellu, epäälen että nua mun sormet tekniikan ohella on liika heikot kovalle seinälle. Eileen kokeelin testimiäles listoja reenin päälle lämpimillä sormilla 21mm kaharella kärellä roikuun 3 sekuntia 151 kiloosena ja 22 sekuntia 120 kiloosena, mutta paksut vaattehet päällä 99 kiloosena ei tohtinu 32mm listas yhyrellä kärellä roikkua yhtää :D

Joo mitää ei uskota, mutta ymmärtäähän sen jos ei pääse itte tikapuitten kans leikkimökin katolle ja tarvittoo kuselle mennes peiliä apuna :D Ei kai silloon voikkaa mihinkää enää uskoa;)

joo laittamattomasti sanottu :) kyllä noi sormenpäihin kohdistuvat painejutut, niinku erilaiset listat, on tosi hyvä lisä sun grippailuihin. läpivahava ei oo kirosana.

joo laittamattomasti sanottu :) kyllä noi sormenpäihin kohdistuvat painejutut, niinku erilaiset listat, on tosi hyvä lisä sun grippailuihin. läpivahava ei oo kirosana.

Joo ei oo kirosana:) Oon pitäny listoja, sormikoukkuja/roikkuja ja tankoroikkuja/salakkupitoja monipualisena sormireeninä nelijälle sormelle ja sitte eripaksuuset pinchit peukaloreeniksi näin perustana. Siinä saa iliman morerneja hifivehkeitä kämmenet reeniä aikalailla, tua rynaaminen ripperivoima ei oo mulla palijoa muuta ku kuntoutusta. Leuanveros tua staattinen palaveloo paremmin:D

:) juu nuan se menöö. staattinen ja rynaaminen ei niin korrelootte, vaikka luulis. tuaa pusertelu vaihtelua ja jos laji on krippaalu, tiätenki sellaasiaki tarttoo teherä. nuas staattisis reeniis on niin mukavaa, ku ei oikiastikkaa tartte yhtää mitää, ku pikkuseen erikokoosia klapia mihinä sitte roikuttaa ittiänsä tai jotaki.

kuinkahan moni on jo tipahtanu kärryiltä täs murteen hurmees? :)

:) juu nuan se menöö. staattinen ja rynaaminen ei niin korrelootte, vaikka luulis. tuaa pusertelu vaihtelua ja jos laji on krippaalu, tiätenki sellaasiaki tarttoo teherä. nuas staattisis reeniis on niin mukavaa, ku ei oikiastikkaa tartte yhtää mitää, ku pikkuseen erikokoosia klapia mihinä sitte roikuttaa ittiänsä tai jotaki.

kuinkahan moni on jo tipahtanu kärryiltä täs murteen hurmees? :)

Joo, mä osallistun staattisihin nostoohin, mutta kevyt pusertelu laittaa mukavasti verta kiärtämähän reenates. Mutta ohan se niin että kova rynaaminen ukko saa staattises kans jotaki mutta kova staattisen ukko ei välttämättä rynaamises juuri mitää sen verran se korreloo :)

Olin joskus nuarempana staris ja viälä pöhönäs, kyllä ne jotaki ymmärti ei vissihin aiva kaikkia ku hyppiivät pois erestä :D

kuulostaa viksulta. mä esittelin sun vireot jo yhyrelle kiipeelykaverille, jonka näjet sitte joulun mais kans. keksittihin sulle jo monta helluusta lempinimiä :)

Huamenta.

Ajattelin repästä tavotteeksi sen että saa vedettyä vähintään 2 yhden käden leukaa putkeen, tai enemmänkin. Mites tuota nyt lähtis "ohjelmoimaan"..? 1 toisto on monesti mennyt molemmilla käpälillä ennenkin, muttei sitä toista koskaan. Nyt on jonkin aikaa ollut leuanvedot vähemmällä huomiolla joten pitäis alkaa tehdä jonkinlaista paluuta ettei tuo jalo taito häviä täysin.

Jos oikein fiksusti kerrankin yrittäisi reenata niin minkälaisia määriä ja kuinka usein noita yhen käpälän leukoja kannattaisi vetää? Leuanvetoa on tullut harrastettua jo yli 10 vuotta ja lisäpainomaksimi on +50kg, eli pohjat on ainakin ihan hyvät..

Harjotuksena varmaan paras on erilaiset eritasovedot..?

jos sä saat maastavedossa ykkösen tiukasti, et sä sillä kakkosta saa samantien. kyl se vaatii sen perusvoimapohjan nostamista taas. paras ratkasu on kyl kaikenlaiset lajivariaatiot. niis pitää sit pitää mielessä, et vedät sinne ylemmälle kädelle kunnolla ja alakäsi vaan auttelee.

kuulostaa viksulta. mä esittelin sun vireot jo yhyrelle kiipeelykaverille, jonka näjet sitte joulun mais kans. keksittihin sulle jo monta helluusta lempinimiä :)

Joo, saas nähärä minkälaasia nimiä, mullon niitä jo monia:D Ei siinä ny muuta ku herkistelyä on tämän testiviikon paikka kuutena päivänä sain viime viikolla 47 sarjaa väännettyä toistot 2-6, naatti olin mutta varma kuitenki että joulun viälä näen ;) Ja muuten kyröölääne olis menny tukkohon mutta tua muun reenin ohes vetely oli mulle sopiva, palautukset oli siinä 5-10min, ja ukko ns. aina tuare:)

Back
Ylös Bottom