Leuanveto

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
joo tollaset "ykl ilman mitään treeniä" -ihmeet vaatii kyl erityistä lahjakkuutta myös kehonpainon osalta. hyvin äärimmäinen lahjakkuus kyllä pitää olla joka tapauksessa. en mä lähe noita kiistämään kuitenkaan, vaikka semmonen toki tänne sivustolle kai kuuluis...heh.

hyviä noi sun grippitulokset listoissa. kiipeilijöiden oheistreeneihin noi kans kuuluu, vaikkei kaikki niitä ollenkaan tee. itekin hyvin kausiluonteisesti vaan. se siirtovaikutus kiipeilytasoon ei välttämättä oo kauheen hyvä, kumma kyllä. ainakin sulla ois grippi kunnossa, jos joskus innostut kiipeileenki heheee.

action directehän on köysigreidiä 9a ja nykyään aika peruskamaa melkein espanjalaisille mummoille jo ;) vaikein toistettu greidi nykyään on 9b ja eka 9b+ ehdotus tuli adam ondran toimesta just tehtyy. noi on tosin köysigreidejä, eli enempi voimakestävyyttä, ku maksimivoimaa. ton palkkileuan veti chris sharma sivumennen kylmiltään aidon hämmästyneenä tyyliin "oho, kuis se nyt noin meni?". jotkut ne vaan on niin nöyriä. no, toi sharma kyl on aika maanläheinen sälli. eikä ees sieltä kevyimmästä päästä kiipeilijöitä mokoma. tosin esim. yks maailman huippu boulder-mies dave graham ei saa yhtään yhden käden leukaa, vaikka mitat on 180cm/63kg. silti useita 8C-bouldereita (voimapohjasempi kiipeily siirtolohkareilla) vyön alla. sit taas esim. yhtä kovia kiipeilevä nalle hukkataival vetää pari yhden sormen leukaa 2cm:n listasta keskarilla, mitä pidän aikalailla friikeimpänä suoritteena varsinaisen kiipeilyn ulkopuolelta. mut ku se kiipeily ei oo leuanvetoo :)

noissa lista-/oteroikkumisissa kannattaa aina katella et se paine on siellä sormen päässä myös, eikä lähempänä sitä listan ulkoreunaa. leveissä listoissakin sen listan tulis siis olla hieman ns. slouppaava, eli laskea seinästä ulospäin. sillai siirtovaikutus on parempi. jos se on yli 30 astetta kallellaan, kannattaa jo alkaa käytteleen dekkiteippiä siin palikassa. muuten ilmankosteudella on liikaa merkitystä. mulla on itellä useita sormilautoja, mut melki eniten käytän (kun käytän) ite tehtyy, missä on vain erilaisia puulistoja tms.

ootko siis tehny toistojutuilla noita grippejä? niillä saa aika paljo variaatioita treeneihin. siis tyyliin sarja = 6*6 sekkaa * X kg/ 4 sekan roikkupaussit. ja sarjoja tietenki sit useempia per grippityyli. noilla ei tuu seinä niin helpolla vastaan ja saa määrän kautta paremman pohjan, ku esim. maksimiaikaroikkumisilla, mitä tietenkin kannattaa viljellä sekaan tai tehdä kausittain.

Joo, oon nähny muutaman Sharman youtube pätkän ja on nöyrän oloinen, ja sitä Dreamcatcheriä tuskin ilman nöyryyttä saavuttaa muuta kun espanjan mummot ;) Tämä Sharma tod. näköisesti pamauttais yhden käden pinchiin ME malmit kylmiltään.

Ja tuo 2cm lista ykl sormella on järkyttävän kova juttu, itse en pysty edes kahella keskarilla vetään:D

Tuo 180/63 ei oo optimi ykl fysiikka, mulla on yks afrikkalainen kaveri joka on 160/63 ilman näkyvää rasvaa ja pikku treenillä irtoo suht mukavasti :D

Tuo pohjan teko metodi listoihin vaikuttaa mielenkiintoiselta, kiitos tuosta vinkistä, on ollu yleensä isommat romut ja pitemmät palautukset mulla. Ja listoja pitää nyt kyllä kans vähä modifioida. Itse pidän noita viimeisen nivelen juttuja omina heikkouksina verraten esim. 289kg yksi käsi salkkunostoon, eli parannettavaa olis ja paljo, monipuolisuutta tuohon grippiin ei voi liikaa ikinä saada.

en mä tiedä miten pärjäis jossain grippikisoissa, mutta onhan tollaset pinchailut aikalailla kiipeilyssä käytössä. joidenkin tutkimusten mukaan kiipeilijöillä on aktiivisimmat kyynärvarsi- ja selkälihakset kaikista lajeista.

dreamcatcher on komee reitti kyl. 9a sekin. kiipeily on kuitenki aika tylsää sillai katottavaks, ettei lajia harrastamattomalle näytä juuri erilaiselta onko reitti 7b, 8b vai 9b.

joo toi yhen keskarin veto on aika karmee suoritus, mikä ei ees näytä kauheen hurjalta, kunhan vetelee hehee. ite pystyn vetään tollasesta listasta kahella keskarilla about kympin, mutta ei oo mitään jakoja roikkua mokomasta yhellä kädellä ees kaikilla sormilla, saati yhellä sormella, saati alkaa kiskoon siitä ittee ylös :D tiedän myös aika monia kiipeilijöitä, jotka vetelee nauhalenkistä roikkuen yhen sormen leukoja, mutta sekin on täysin eri maailmasta ku se listasta veto. no...nalle on ihan maailman huippu lajissaan. inspiroivaa kyllä, vaikkei ite pystykään.

grahamin mitat on aika ideaalit kiipeilyyn kyllä. kevyt ja suht ulottuva. mutta sun kaverin 160/63 on kyl melko edulliset vivut jo :) mutta niinku sanottua, kiipeilyvoima on aina tekniikkasidonnainen ja aika monet huiput ei oo mitään ihmekoneita noissa oheistreeneissä, välttämättä. ja myös päinvastoin. yks mun kaveri vetää 10 koulukirja-ykl:aa, muttei kiipee lähellekään esim. grahamin tasoa. tosin 8A+ on aika kova boulderi jo sekin.

toi toistosysteemi toimii periaatteessa hieman samoin ku normi punttitreeni. tossa vaan saa huomattavasti enemmän vaihteluu niihin treeneihin ja ei mee niin jumiinkaa, ku ei oo pakko ollenkaan niitä sarjoja loppuun asti runnoo. nousujohteisuus on myös yleensä parempi ja kuntopohja kestää paremmin. ongelmaks noissa suht perinteisissä "yks toisto loppuun asti" -jutuissa on se, että staattinen voima tuppaa aika helpolla löytään tasanteita ja sitä vaihteluu tulis olla koko ajan, et mennään eteenpäin. niinku sanoin, tollanen volyymilähtökohta ei tarkota sitä, etteikö siellä seassa ois myös tiukempia toistoja testeinä tai ärsykevaihteluina.

en mä tiedä miten pärjäis jossain grippikisoissa, mutta onhan tollaset pinchailut aikalailla kiipeilyssä käytössä. joidenkin tutkimusten mukaan kiipeilijöillä on aktiivisimmat kyynärvarsi- ja selkälihakset kaikista lajeista.

dreamcatcher on komee reitti kyl. 9a sekin. kiipeily on kuitenki aika tylsää sillai katottavaks, ettei lajia harrastamattomalle näytä juuri erilaiselta onko reitti 7b, 8b vai 9b.

joo toi yhen keskarin veto on aika karmee suoritus, mikä ei ees näytä kauheen hurjalta, kunhan vetelee hehee. ite pystyn vetään tollasesta listasta kahella keskarilla about kympin, mutta ei oo mitään jakoja roikkua mokomasta yhellä kädellä ees kaikilla sormilla, saati yhellä sormella, saati alkaa kiskoon siitä ittee ylös :D tiedän myös aika monia kiipeilijöitä, jotka vetelee nauhalenkistä roikkuen yhen sormen leukoja, mutta sekin on täysin eri maailmasta ku se listasta veto. no...nalle on ihan maailman huippu lajissaan. inspiroivaa kyllä, vaikkei ite pystykään.

grahamin mitat on aika ideaalit kiipeilyyn kyllä. kevyt ja suht ulottuva. mutta sun kaverin 160/63 on kyl melko edulliset vivut jo :) mutta niinku sanottua, kiipeilyvoima on aina tekniikkasidonnainen ja aika monet huiput ei oo mitään ihmekoneita noissa oheistreeneissä, välttämättä. ja myös päinvastoin. yks mun kaveri vetää 10 koulukirja-ykl:aa, muttei kiipee lähellekään esim. grahamin tasoa. tosin 8A+ on aika kova boulderi jo sekin.

toi toistosysteemi toimii periaatteessa hieman samoin ku normi punttitreeni. tossa vaan saa huomattavasti enemmän vaihteluu niihin treeneihin ja ei mee niin jumiinkaa, ku ei oo pakko ollenkaan niitä sarjoja loppuun asti runnoo. nousujohteisuus on myös yleensä parempi ja kuntopohja kestää paremmin. ongelmaks noissa suht perinteisissä "yks toisto loppuun asti" -jutuissa on se, että staattinen voima tuppaa aika helpolla löytään tasanteita ja sitä vaihteluu tulis olla koko ajan, et mennään eteenpäin. niinku sanoin, tollanen volyymilähtökohta ei tarkota sitä, etteikö siellä seassa ois myös tiukempia toistoja testeinä tai ärsykevaihteluina.

OK, tuo sun mainitsema listatreeni itseasiassa ei eroa paljoo mun rakentavasta pinch treenistä toistoja + silloin tällöin max. nostoo, ainut ero minkä huomasin listoissa että ne kehitty kahden ekan kuukauden aikana paljon nopeammin kun mikään muu ja sit seinä vastaan, sitä pohjaa kun ei sitte ollu.

No, tuon nauhalenkki ykl ei varmaan paljoa eroa metallilenkki ykl:stä, jonka oon itsekin vetäny 90,9kg ruholla, ja siitä huolimatta 20mm lista kaksi keskaria ei onnistu :D

Ja tuo leuanvetotreeni sit mitä mä oon tehny on kans erikoista muiden silmissä, ja oon aina perustellu sitä mun huonolla sarjakestävyydellä, eli nopeustreenin ympärillä olen paljo pyöriny. 90% RM1 voimaleuanvetotulos tulee vain pirun tiukka kolmonen, yks kaveri heittää varmaan seiskan. Mä saan ykl:n ylös ja 18-20 kahden käden leukaa, kaveri ei saa ykl:ää mut 40 leukaa menee kahdella kädellä, molemmilla paino +90kg. Tää on semmonen asia mitä tosi harvat huomio treenissä, mutta sulla varmaan runsaasti tietoa miten kahden täysin erilaisen kaverin pitäis treenata? Tämä vastaus vois auttaa porukkaa myös yleisesti, mikäli ymmärtää mihin vastataan :)

joo toi toistosysteemi toimii joka grippiin just se lähes rajattoman muunneltavuutensa takia jastaattisen voiman treeneissä sitä tarvii. listoissa se sun seinä on johtunu treenien monotonisuudesta tai liiasta tiukkuudesta. mä teen noita sormilautajuttuja aika harvoin, jos vaan kelit on semmoset et ulos pääsee, kuten tänään :) kesällä lämpösillä tein kuitenki pari treeniä päivässä, toisen kiiveten ja toisen sormi- tai campus-laudalla. se siirtovaikutus vaan on parempi mitä laajempi se sormilautatreenienkin otekirjo on, joten siks sitä ei pitäs kiipeilijän liikaa korostaa. grippiurheilijalla sit eri juttu. nousujohteisuus kyl saadaan säilyyn jopa vuosia oikeella suunnittelulla.

nauhalenkki on aika sama joo ku rengas. ehkä rengas ilkeemmän tuntunen :) ykl semmosesta tollasena isona poikana on hyvää kamaa.

mun mielestä nopeustreenit maksimihakusessa harjottelussa on aika tärkeitä laji ku laji. sun 3*90% on kyl ihan normikamaa. 7*90% taas osottaa melkosen heikkoo maksimikuntoo kaveriltas. samoin toi sun ykl ja kahden käden veto -korrelaatio osottaa samaa mitä itellekin on tullu vastaan. se on niin eri liike, ettei voi sanoo paljonko kahdella kädellä pitäs nostaa et menis ykl.

sulla on selkeesti kovempitehonen hermosto, mikä näkyy tosta näennäisen heikosta sarjakestävyydestä. sillon sen treenin tuliksin pyörii suht paljon hermostollisissa jutuissa: nopeusvoimaa, kontrasteja (!!) suht lyhyitä perusvoimasarjoja, mut määrää niissäkin ainakin peruskaudella. sarjatykkikaverilla sitten sen maksiminkin hakeminen tapahtuu perusvoiman kautta enemmän.

sun ykl-treeneissä yks aika kova juttu vois olla sen frekvenssin nostaminen. kuin usein ja kuin kovaa suhteellisesti (toistoja varaa vai täysillä aina) niitä teet? grippitreeneissä sama juttu, eli usein, muttei näännyttämällä. ne kun on isoksi osaksi hermostojuttuja. vertaa vaikka kiipeilijöiden forkkuja, ei niitä kaikilla oo koolla pilattu :D

joo toi toistosysteemi toimii joka grippiin just se lähes rajattoman muunneltavuutensa takia jastaattisen voiman treeneissä sitä tarvii. listoissa se sun seinä on johtunu treenien monotonisuudesta tai liiasta tiukkuudesta. mä teen noita sormilautajuttuja aika harvoin, jos vaan kelit on semmoset et ulos pääsee, kuten tänään :) kesällä lämpösillä tein kuitenki pari treeniä päivässä, toisen kiiveten ja toisen sormi- tai campus-laudalla. se siirtovaikutus vaan on parempi mitä laajempi se sormilautatreenienkin otekirjo on, joten siks sitä ei pitäs kiipeilijän liikaa korostaa. grippiurheilijalla sit eri juttu. nousujohteisuus kyl saadaan säilyyn jopa vuosia oikeella suunnittelulla.

nauhalenkki on aika sama joo ku rengas. ehkä rengas ilkeemmän tuntunen :) ykl semmosesta tollasena isona poikana on hyvää kamaa.

mun mielestä nopeustreenit maksimihakusessa harjottelussa on aika tärkeitä laji ku laji. sun 3*90% on kyl ihan normikamaa. 7*90% taas osottaa melkosen heikkoo maksimikuntoo kaveriltas. samoin toi sun ykl ja kahden käden veto -korrelaatio osottaa samaa mitä itellekin on tullu vastaan. se on niin eri liike, ettei voi sanoo paljonko kahdella kädellä pitäs nostaa et menis ykl.

sulla on selkeesti kovempitehonen hermosto, mikä näkyy tosta näennäisen heikosta sarjakestävyydestä. sillon sen treenin tuliksin pyörii suht paljon hermostollisissa jutuissa: nopeusvoimaa, kontrasteja (!!) suht lyhyitä perusvoimasarjoja, mut määrää niissäkin ainakin peruskaudella. sarjatykkikaverilla sitten sen maksiminkin hakeminen tapahtuu perusvoiman kautta enemmän.

sun ykl-treeneissä yks aika kova juttu vois olla sen frekvenssin nostaminen. kuin usein ja kuin kovaa suhteellisesti (toistoja varaa vai täysillä aina) niitä teet? grippitreeneissä sama juttu, eli usein, muttei näännyttämällä. ne kun on isoksi osaksi hermostojuttuja. vertaa vaikka kiipeilijöiden forkkuja, ei niitä kaikilla oo koolla pilattu :D

Nuorempana kehityin vuosia kun kopioin tuon westside barbell penkkiohjelman kahden käden leuanvetoon kaikkine mikrosykleineen. Luin ton Erämetsä/Grönfors massaa voimaa kirjan.

eka treeni oli 8-10x3x60% paras ote
ja sitte 4-6X8-15 selkäpuolen apuliike esim. myötäoteleuanveto about 60-70%

toka treeni oli 3-5x90-100% maksimiin parin viikon välein eri ote leveys tai myötäotteella, joku 4 eri variaatiota kaikkineen
apuliike 3-5X4-6 kovia sarjoja 80-85%

ehkä kerta kuukaudessa kevyt viikko 4 kevyttä treeniä esim.

Nykyään 3 kertaa viikko treenaan ykl mielessä vaihtelua joka treeniin ja nuo kovat sarjat lähes kokonaan unohdettu nopeustreeniä kahdella kädellä 65% ja avustettu ykl 80% ja kerta kahteen viikkoon jotain kovempaa 90-110% negoja harkiten, yleensä treenin päälle volyymiksi sarja tai kaks ilman täyttä uupumusta.

Mutta tuota frekvenssi treeniä esim. 4-6 ykl treenipäivää per viikko en ole vielä koittanut, pelkään noita +90% romuja tehdä liian usein, mut 65-80% saattais usein tehtynä tuoda jotain etua??

ihan fiksulta vaikuttaa. esim. nopeustreenit parhaalla otteella, kevyet viikot, suht laaja tehoaluekate.

noissa tiuhan frekvenssin treeneissä kannattaa alotella suht iisisti suhteellisella skaalalla eli varaa saa jäädä paljonki. kyllä sillonki yli 90% romuja voi liikutella, mutta sama idea. 2-3 nousujohteista viikkoo määrissä ja neljäs iisisti. sen lopulla voi jopa pikkusen testailla.

ihan fiksulta vaikuttaa. esim. nopeustreenit parhaalla otteella, kevyet viikot, suht laaja tehoaluekate.

noissa tiuhan frekvenssin treeneissä kannattaa alotella suht iisisti suhteellisella skaalalla eli varaa saa jäädä paljonki. kyllä sillonki yli 90% romuja voi liikutella, mutta sama idea. 2-3 nousujohteista viikkoo määrissä ja neljäs iisisti. sen lopulla voi jopa pikkusen testailla.

Joo, toi mun entinen treeniohjelma toimi aikanaan tosi hyvin, mulla oli lähtötaso 18v 179/69 + 45k = 114k, eli olin aika valmis noihin nopeusleukoihin 114 x 0,6 = 68,4 tekemällä ne omalla painolla alkuun, ykl mulla ei aluksi noussu kun 90 kulmaan, kaikkien pikkupoikana puissa kiipeilyjen kautta leuanvetokisojen kaverien kanssa jälkeen, eli lahjakkaana en itseäni pidä :D Tuli sitte tuo mun loppullinen mitta 186cm armeijassa.

Tuli mieleen noista +90% romuista kaikkien henk. kohtainen irtiottokyky, väkisin ku kattoo Jaakon raktorin kaatoa niin tuloo miälehen että Jaakon 100% on enemmän ku meirän muiren :D

Esim. itellä muutama 105-110% ykl jarru tuntuu luissa ja ytimissä 3-4 päivää, syystä teen niitä äärimmäisen harvoin. 90% pystyn toki ykkösiä jonkun verran heittää varmaan tuohon frekvenssi treeniin kans, sulla varmaan on jotain järkevää tähän irtiottokyky/sietokyky hommaan, että kulkeeko ne käsi kädessä?

jarrunegoja voi tehdä suht useinkin, mutta niissäkin usein treenatessa se pieni vara voi jäädä. eli lasket kontrollissa, mutta voisit tehdä sen hieman isommalla romulla jne. noissa tiheen frekvenssin jutuissa pätee selkee määrä/teho-jako niinku lähes kaikessa treenissä. montas oman painon ykl:aa nyt menee?

jarrunegoja voi tehdä suht useinkin, mutta niissäkin usein treenatessa se pieni vara voi jäädä. eli lasket kontrollissa, mutta voisit tehdä sen hieman isommalla romulla jne. noissa tiheen frekvenssin jutuissa pätee selkee määrä/teho-jako niinku lähes kaikessa treenissä. montas oman painon ykl:aa nyt menee?

Mulla tuo ykl aika haastava, laitoin ton linkin yhden käden leuka osiioon missä vedin 97,5k + 3k eli satanen rikki yhteispainossa. Nyt paino sama mut kakkoseen ei mitään saumaa edes vasurilla. Olen joskus kevyenä ottanu 91k + 6,3k, vaatii ton kunnon vähintään ennen kakkonen tulee ja jos kolmosen mielii ottaa niin 90k + 10k pitäis olla ykkönen :D ehkä joskus. Jotkut kyllä sanoo että Lauttamuksella ykl ihan paperia, mut tuo mun nopeuspohjainen vuosien treeni hämää aika lailla:)

Pääasiassa kovassa treeneissä otan vaikeita avustettuja, silloin tällöin rykääsen ykkösen omalla painolla ja joskus pikkuprikka vyöllä jos olo vahva. Sitte kun kamerat käy ollaan viikko miinuskaloreilla ja elvistellään;) palautumisen takia joudun pitää painon välillä 94-98kg ilman kameroita :D

hehee, elvistely on aina hianua. no toisaalta se noston nopeus on aina hyväksi. susta ei koskaan tuu mitään toistokonetta noissa ykl:ssa, mutta lisäpainot on sun juttu.

voisit ihan piruuttas kyl kokeilla reenailla suht helppoja nostoja lähes joka päivä. ihan yhen toiston sarjoja, jos se menee rennosti. tauot ja lämpät voi olla semmoset, ettet ittees riko. yks kaveri tekee pikkulämpällä ja hyvillä tauoilla 2-4 sarjaa aamulla, päivällä sekä alku- ja loppuillalla. sit pyrit nostaan kokonaisvolyymia 3 viikkoa näin aluksi.

tää on aika klassista mua, mutta on toiminu pirun hyvin moniin eri juttuihin sovellettuna. toistoihin ja ykkösiin, grippiin, kyykkyyn, penkkiin, leukoihin, pomppuun jne jne... eli esim. aluksi 4-6*1*op/ pvä neljänä päivänä viikossa. sarjamäärä on hypoteettinen, mut vipanki pitäs tulla viel suht ok varsinki täs sisäänajovaihees. nostat sarjamääriä vain jos menee sillai rennosti. jos tulee mielestäs helpohko kakkonen, anna mennä. sun tapaukses kuitenkin se mutteri taskuun on myös hyvä vaihtoehto.

tokalla viikolla viis treenipäivää ja vipalla ehkä jopa kuus. ja lisää sarjoja vaan joka päivä, jos menee rennosti. uskosin, että kevyen viikon lopulla testissä vedät sen kolmosen suht helpolla.

lisävaihtoehtona pohjatreeneissä on tehdä rissakevennettyjä, eritasovetoja yms. ykl-variaatioita siel seassa 4-6 toiston sarjoina, mut sama idea, eli pari toistoo varastoon.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Yks paha juttu tuossa ykl-treenaamisessa on jänteiden ja nivelten kipeytyminen kyynärpään alueella. Mulle kyseinen liike on aika uusi, joten en pysty treenaamaan sitä kuin kahdesti viikossa maksimissaan. Sillä tavalla vois treenata varmaan useammin, että jättäisi eksentrisen vaiheen kokonaan pois. Eli ylhäältä tulisi alas kahden käden varassa. Tällä hetkellä ykl ennätys on 3 puhdasta toistoa oikealla ja 2 vasemmalla kädellä 78-kiloisena. Tavoitteena ois saada ennen joulua 5 puhdasta toistoa kummallakin kädellä. Jännä nähdä miten ykl kehittyy, kun se on nyt ensimmäistä kertaa elämässä tärkeimpänä maksimivoimaliikkeenä kahden mesosyklin ajan. Koskaan aiemmin en ole sitä systemaattisesti treenannut, vaan se on ollut lähinnä egoiluliike, jota on tullut tehtyä muutaman kerran vuodessa.

jos se on sulle uusi ja vielä maksimivoimaliike (menee 0-3 toistoa), ei sitä tietenkään kannata samantien kauheesti alkaa hakkaamaan. eikä ainakaan kovin tiukasti. älä korosta noita negoja, sillä ne kyl tuo vaivojakin alkuun. jonkin verran stoppeja ja hitaita negoja kyl voi tehdä. tee mieluiten enempi iisimpiä variaatioita, kuten eritasoleukoja, yhden käden taljoja (kroppa pystyssä), kevennettyjä vetoja, osatoistoja jne. niissäkin sit suht iisejä sarjoja alkuun ja vaihtelua aika paljon. toistot 4-8 paikkeilla. pohjaa kuntoon, niin se vitonen menee varmasti.

Olen vetänyt 20leukaa ohjelmalla http://twentypullups.com/. Ei se ohjelma jumiin jäämistä ratkaise. Olen ollut yli kuukauden jumissa sarjassa 6/5/6/5/6. Treenipäiväkirja sanoo että olen vetänyt ton failureen 10 kertaa! Käytännössä homma on tökänny aina tohon vikaan kutoseen. Nykykunnolla eka kutonen on kevyt mutta vika kutonen edelleen mahdoton. Jotain muutoksia munkin pitäisi tehdä mutten oikein tiedä mitä...

Vedätkö aina sarjat failureen? Jos jätät sarjat vähän vajaaksi saat kokonaistoistomäärä lisää, kun lihakset ei ole ekan sarjan jälkeen ihan tukossa.

Ni siis sen verran tarkennan, ettei enää ole jumissa noi leuat, että kyllähän tota kehitystä on tullut niin kuin sarjoista varmaa huomaa. Enemmän tässä mietein onko parempaa/oikea oppista tapaa treenata, että sais mahdollisesti enemmän/nopeammin tuloksia. Huomioon pitää ottaa viel se, että intti vie paljo aikaa ja mahdollisuuksia pois tietyn tyylisistä treeneistä.

Mut joo, failureen oon aina vetänyt, ku oon aina kaikkialla lukenu, että leuanveto pitää vetää loppuasti esim Arskan G6. Tosin toi, jos jättäis juuri ne viimeiset tekemättä ni sais varmaa juuri 5/5/5 toistot aikaseks jne. Pitäis varmaan just tehdäki tollee säästellen, että sais ne 30 toistoo taikka mikä sit onkaa sen hetkinen toisto määrä, ni täyteen paremmin :)

kukkakepin kannattaa aika selkeesti nyt lukee hieman muutakin. ei se loppuun asti vetely mikään synti oo, mutta tolla tasolla sitä kannattaa ainakin kausittain hieman "vältellä" ja keskittyä määräpohjan kehittämiseen. intissä se on suht helppoa, jos vaan pystyy jossain leukoja tekemään aina sillon tällön.

Leuat + Talja superina

Kokeilin tänään vetää leuat + talja superina. Eli 5 leukaa + 10 ylätaljaa leveällä otteella ilman taukoo. Noita tein kolme settiä. Taljaa vetäessä poltti loppua kohtia ihan perkeleesti mutta kun painoa oli vain säälittävät 50kg niin sain sarjat täyteen. Onko tässä järkee leuanvedon kannalta. Maksimi leukailu lienee 7-8.

Tolla tavalla sain enemmän jto:n kuuluttamia toistoja eikä aikaakaan palanut liikaa. Uhkaa toi saliohjelma venyä turhan pitkäksi kun yksijakoisella treenaan. Kotiin en ole vieläkään saanut tankoa kun Prismasta myivät rikkinäisen.

toistoja saat tehtyy 5kg:n ylätaljassakin enemmän, mutta ei sillä leukoja nosteta. keskity enempi tekeen leukoja. kovat supersarjat ja hapottelu ei oo kovin tehokasta voimatreeniä. en usko, et on kauheen iso haaste saada tankoo kotiin...

Mitäs jto oot mieltä tällasesta ohjelmasta jota olen 3kk tehny. Eli kerran viikossa 3 sarjaa leukoja selkäreenis alkuun, 2 sarjaa lisäpainolla 2-3 toistoa ja sit yks max sarja. Ainakin tähän asti on toiminu hyvin. Aluks hikisesti 3 leukaa ja nyt 3 menee 20 kilon lisäpainolla. Pitäisikö vaihdella jotain, vai jatkaa niin kauan kuin kulkee?

kyllähän tossakin seinä pikapuoliin vastaan tulee. tee välissä joku määräpohjasempi juttu ja sit vaikka uusiks. eli siis max sarja omalla painolla vai ykkönen? jälkimmäinen on hermostoherättelyä ja kerran viikossa tehtynä voi hyvinkin toimii hetken aikaa. jossain vaihees kuitenkin tulee stoppi.

Ok. Kiitoksia. Eli mitenkä ite rakentaisit jatkossa tota reeniä sit? Ton max sarjan olen aina tehny omalla painolla, ja joka toisto ihan pohjasta kädet suorina ilman mitään heilumisia. Ainakin huomannu et voimaa on enempi kuin kestävyyttä, eli vissiin pitäis laajentaa toistoaluetta lisäpainoillakin? :)

monta menee omalla painolla? kyllähän tollanen perusvoimasysteemi, kuten toi mun 3*4 -> 6*6 on tosi hyvä. siitä on oma topic olemassa. älä kattele sitä ekan postauksen ehdotusta, vaan lue siitä alta se pääidea. sen jälkeen sit maksimivoimaa 1-3 toistoilla. sen jälkeen sit voimakestävyyttä vasta. ennen tota voimajuttua voi bodaille hetken aikaa 8-12 toistoilla ja monipuolisemmalla liikevalikoimalla.

Suositut

Back
Ylös Bottom