Leuanveto

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Tuossa on kyllä ihan jokaiselle tavoitetta. Itse, jos joskus noihin tuloksiin pääsisin, niin ei tarttis hirveesti enää reenailla...

Itellä kehittyny leuanveto parissa kuukaudessa kahdesta hikisestä toistosta omalla painolla 2x2x15kg lisäpainolla. :)

Huomannu ainakin et kaks kertaa viikossa kun vetelee ni kehittyy hyvin. Toinen reeni lisäpainolla ja toinen reeni failureen omalla massalla.

Viime viikkoina on alkanut vihdoin tenniskyynärpää ongelmat helpottamaan. Olen tehnyt noin 3 kertaa viikkoon renkaissa leukoja myötä/vastaotteilla. Aloitin 5x5 2.5kg ja nyt about 6x10 7.5kg. Piti alottaa tosi rauhallisilla painoilla, ettei räjähtäs kyynärpää taas.

Kokeilin tänää lajitreenien jälkeen normitangolla kylmiltään paljon menee. 20 meni heittämällä ja lopetin siihen. Voisin kuvitella, että 25 ois menny lähelle. Mukavasti edistyy tavoite 30 leukaa vaikkakin lähes kk tauko tuli leuoista väliin. Noin 2kk sitten meni tuskasesti 14.

Leuanvetäjän monipuolisuutta:
https://www.youtube.com/watch?v=5sWav3L83DU&feature=plcp

Video sisältää seuraavat suoritukset:

yhden käden leuanveto: 1 kpl molemmilla käsillä 89,5 kg elopainolla
lisäpainoleuanveto: 6x61,2 kg ja 10x45 kg
voimapyörä: 15 kpl
ihmislippu 90-135 astetta: 35 s
penkkipunnerrus: 1x130 kg ja 12x100 kg
jalkakyykky: 1x170kg ja 8x150 kg
käsilläkävely: 50 m
dragon flag: 20 kpl
5000 m juoksu: 19;14,5
käsinseisontapunnerrukset seinää vasten: 20 kpl
etunojapunnerrukset seläntaustaputuksella: 11 kpl

Kovat tulokset! mites mave,teetkö ollenkaan?

Leuanvetäjän monipuolisuutta:
https://www.youtube.com/watch?v=5sWav3L83DU&feature=plcp

Video sisältää seuraavat suoritukset:

yhden käden leuanveto: 1 kpl molemmilla käsillä 89,5 kg elopainolla
lisäpainoleuanveto: 6x61,2 kg ja 10x45 kg
voimapyörä: 15 kpl
ihmislippu 90-135 astetta: 35 s
penkkipunnerrus: 1x130 kg ja 12x100 kg
jalkakyykky: 1x170kg ja 8x150 kg
käsilläkävely: 50 m
dragon flag: 20 kpl
5000 m juoksu: 19;14,5
käsinseisontapunnerrukset seinää vasten: 20 kpl
etunojapunnerrukset seläntaustaputuksella: 11 kpl

Tr89 on perhanan monipuolinen kaveri ja osaa kyllä itsensä psyykkauksen jalon taidon :D Mave taitaa olla noin 230kg luokkaa??

Itse sanoisin että jos ottaa lajikseen leuanvedon niin ihan kaikkeen ei pysty täysillä keskittyä. Itsellä ainakin vie tehoja penkkitreeneistä yms. mutta toisaalta sopii myös tälläiselle useita loukkaantumisia omaavalle.

Samassa lajia itse harrastelen mutta hieman painavampana. Tässä viimeiset "kovat" vetosarjat (Löytyy jo pakkislaisten treenivideoista mutta haittaneeko tuo):

http://www.youtube.com/watch?v=J1uMkonuDI8

Kirjoittelin toss joku aika siitä miten nyt on jääny junnaa leuat paikoilleen. Nyt oon pyrkinyt tekee tietyn volyymin toistoja eli tarkalleen 30 toistoa per treeni. Enne treenin alkua meni ekat kolme sarjaa 6/5/3 ja nykyään menee 7/6/5-4. Parhaimmillaan saanut jopa 8 toistoa. Nyt olen miettinyt, että pitäiskö hankkia joku muu treenitapa leukoja varten, koska jos lisään volyymia niin salitreeni venyy jopa liiankin ptikäks. Ja kun sitä aikaa ei ole nii hyvin, ku on tuoll intiss... Eli pitäiskö lisätä volyymia eli tarkoittaen sitä, että tulee enemmän sarjoja yhteensä ja kestää kauemmin vai pitäiskö koittaa vaikk tälläst treeniä http://twentypullups.com/

Olen vetänyt 20leukaa ohjelmalla http://twentypullups.com/. Ei se ohjelma jumiin jäämistä ratkaise. Olen ollut yli kuukauden jumissa sarjassa 6/5/6/5/6. Treenipäiväkirja sanoo että olen vetänyt ton failureen 10 kertaa! Käytännössä homma on tökänny aina tohon vikaan kutoseen. Nykykunnolla eka kutonen on kevyt mutta vika kutonen edelleen mahdoton. Jotain muutoksia munkin pitäisi tehdä mutten oikein tiedä mitä...

meni ekat kolme sarjaa 6/5/3 ja nykyään menee 7/6/5-4

Vedätkö aina sarjat failureen? Jos jätät sarjat vähän vajaaksi saat kokonaistoistomäärä lisää, kun lihakset ei ole ekan sarjan jälkeen ihan tukossa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
volyymin nostaminen on leukojenkin perustreenin yks tärkee osa-alue. ei mikään volyymin toistaminen. kummallakin ihan selkee tie: kunnon voimakausi ja sitten kestoo kehiin sen jälkeen. heikko sarjakestävyys kehittyy tekemällä enemmän sarjoja jne, mutta sillonkin tulis tavotteena olla myös nostaa enemmän rautaa pikkuhiljaa.

http://www.youtube.com/watch?v=8GWcQL3PtAs&feature=share&list=UU-EPJT7Ro4kNs7gcCfVJvTg

Tämä lauttamus on kova sälli. Ei jää epäselväksi nousiko vai ei :)

En tiedä oonko mä ny niin kova sälli :D mut onhan tuo ylös lukottaminen huomattavasti helpompaa tosi kapeella otteella. Toki suurin osa vetää leveellä isommat romut ylös, mut itellä ei leveellä tunnu jännittyvän mikään lihasryhmä, siis omalla pikkupoikana opitulla tekniikalla kisat aina vedän.

Tähän oteleveys asiaan vois vaikka JTO viisaampana vastata, eli käykö kapea enemmän käsiin ja leveä latseihin? vai onko kaikilla vain omanlainen anatomia vipuvarret ym. mitkä määrää optimi oteleveyden?

Monesti tuota kapeeta tyyliä on kisapaikalla ihmetelty, mut en oikein osaa antaa mitään kunnon vastausta.

kyröös on ristuksen hyvää kiipeelyä, vaikka vaasas ne suurimmat alueet siäläpäi onki. tuallaasella tukkavärkillä on pakko kyllä ollakki kova. ainaki, jos ottasta koittaa :)

käy se vähä, vaikka pääasiassa selkä tekee kummassakin suurimman työn. vähä sitä fokusta voi kuitenki siirrellä. levee vastaote on joillaki käytös ja se on hauiksille aika tiukka sekin. tää on vähä tottumus- ja treenijuttu. jotku saa selkeesti kovempia romuja liikkeelle kapeella vastaotteella, mutta en lähtis kyl laitteleen noita mihinkään paremmuusjärjestykseen. jos tekee parilla tyylillä ja huomaa, et suhteessa toinen kehittyy selkeesti paremmin, se on itelle sitten se. jos sä oot lapsesta asti kiskonu leukoja tollai, siellä on sen verran hyvä pohja, etten lähtis mihinkään mekaniikkaankaa vedoten vaihteleen. lihashuolto, vaihtelu jne on sit eri asia. kyllähän se 200kg ois mukava nähdä. en näkis kovinkaan ihmeellisenä esim. keväälle jo.

mä kiipeilijänä en vetele juuri lainkaan enää leukoja, ku tulee lajissa niin pirusti kyytiä sinne osastolle. vastaotteella kyynärpään kuntoutusmielessä joskus kyl teen. funny but true.

kyröös on ristuksen hyvää kiipeelyä, vaikka vaasas ne suurimmat alueet siäläpäi onki. tuallaasella tukkavärkillä on pakko kyllä ollakki kova. ainaki, jos ottasta koittaa :)

käy se vähä, vaikka pääasiassa selkä tekee kummassakin suurimman työn. vähä sitä fokusta voi kuitenki siirrellä. levee vastaote on joillaki käytös ja se on hauiksille aika tiukka sekin. tää on vähä tottumus- ja treenijuttu. jotku saa selkeesti kovempia romuja liikkeelle kapeella vastaotteella, mutta en lähtis kyl laitteleen noita mihinkään paremmuusjärjestykseen. jos tekee parilla tyylillä ja huomaa, et suhteessa toinen kehittyy selkeesti paremmin, se on itelle sitten se. jos sä oot lapsesta asti kiskonu leukoja tollai, siellä on sen verran hyvä pohja, etten lähtis mihinkään mekaniikkaankaa vedoten vaihteleen. lihashuolto, vaihtelu jne on sit eri asia. kyllähän se 200kg ois mukava nähdä. en näkis kovinkaan ihmeellisenä esim. keväälle jo.

mä kiipeilijänä en vetele juuri lainkaan enää leukoja, ku tulee lajissa niin pirusti kyytiä sinne osastolle. vastaotteella kyynärpään kuntoutusmielessä joskus kyl teen. funny but true.

Tukkavärkistä meinasin jo luapua mutta eukko näköjään tykkää vaaliasta harventuvasta ja takkuusesta niin annoon sitte olla :D

Kyröös on kyllä hyvän näköösiä kiviä siälä sun täälä mutta en oo tohtinu viälä lähtiä kiipiämähän.

Mulla on kans kyllä sormivoimalajit ny ykkösenä ja YKL treeni kakkosena, niin uskon että 200kg jää näkemättä, mikäli ei sitte uudelleen innostu kahden käden leuanvetoon keskittymään. Keväällä olis sitte tarkoitus olla vain 89-91kiloinen ja elvistellä YKL vedoilla :D

On varmaan tuo kiipeily myötäoteleukatreeniä parhaimmillaan.

joo kyllä vaimua pitää totella :)

nojuu tiän aika kasan kiipeilijöitä, jotka vetää yhdellä kädellä leukoja, vaikkei varsinaista leukareeniä oo tehtykään. kyllähän kiipeilyssä aika monipuolisesti sitä voimaa tuotetaan, mutta hyvin harvoin suoraviivaisesti. aina se tekniikan kautta tapahtuu. lajin luonne nyt on vaan tollanen. vähä sama ku esim. futareilla tuppaa oleen koivet kunnossa :) kun sä oot innostunu noista sormivoimajutuista, multa löytyy aikalailla kaikkee mukavaa treeneihin, jos kiinnostaa. kiipeilyäkin sun kokosen kannattaa lähtee kokeileen. voi olla hauskaa vaihtelua myös.

kiipeilijäthän ei oo kauheen hyviä missään crush grip jutuissa, esim. puristimissa, kun sellaset isot kahvaotteet on vaikeilla reiteillä aika harvinaisia. samoin se dynaaminen voimantuotto ei staattisen kanssa niin korreloi. mutta sillon ku sormen päillä on paine, on vähä eri asia. tiän ainakin yhen ukon, joka vetää yhden käden leuan kakkosnelosessa roikkuen. siis pinch-otteella. mikälie suomeksi...nipistys? sekään ei ihan friikein suoritus kyllä ole :D

Meikä meinaa alottaa ekaa kertaa vetämään lisäpainoilla leukoja vaikka ei niitä kyllä omallakaan painolla tuho montaa mene. Olen tehny sellaista 3x8. Mitä mieltä olette että kannattaisiko alkaa tehdä pienillä lisäpainoilla ja vaikka kuuden toistoilla ? Kuulemma lisäpainoijen kanssa alkaa näkymään kehitystäkin melkoisesti.

joo kyllä vaimua pitää totella :)

nojuu tiän aika kasan kiipeilijöitä, jotka vetää yhdellä kädellä leukoja, vaikkei varsinaista leukareeniä oo tehtykään. kyllähän kiipeilyssä aika monipuolisesti sitä voimaa tuotetaan, mutta hyvin harvoin suoraviivaisesti. aina se tekniikan kautta tapahtuu. lajin luonne nyt on vaan tollanen. vähä sama ku esim. futareilla tuppaa oleen koivet kunnossa :) kun sä oot innostunu noista sormivoimajutuista, multa löytyy aikalailla kaikkee mukavaa treeneihin, jos kiinnostaa. kiipeilyäkin sun kokosen kannattaa lähtee kokeileen. voi olla hauskaa vaihtelua myös.

kiipeilijäthän ei oo kauheen hyviä missään crush grip jutuissa, esim. puristimissa, kun sellaset isot kahvaotteet on vaikeilla reiteillä aika harvinaisia. samoin se dynaaminen voimantuotto ei staattisen kanssa niin korreloi. mutta sillon ku sormen päillä on paine, on vähä eri asia. tiän ainakin yhen ukon, joka vetää yhden käden leuan kakkosnelosessa roikkuen. siis pinch-otteella. mikälie suomeksi...nipistys? sekään ei ihan friikein suoritus kyllä ole :D

Varmasti on kiipeilijöitä jotka vetää ykl:n ja useamman ilman ykl treeniä, oon kuullu kans että jotkut vetäsee ykl:n ilman mitään treeniä :wtf: eli lahjakkaitakin maailmasta löytyy. Sormivoimajutut mulla näin pääpiirteittäin on kaks pinchpäivää ja kaks sormipäivää viikossa, pinchii hakkaan erioteleveyksillä niin paljon ku ranteet ja peukut antaa palautumiselta myöten, sarjaa ja pitoo toinen treeni toinen isommilla romuilla. Sormitreeni on salkkua kädellä ja sormimaastavetoa, vaihteluksi roikkuja yhdellä kädellä tangossa painojen kans ja jotain nylonlenkkileukoja sormilla raskas/kevyt. Puulista leukoja oon kans aiemmin tehny 19mm max. kaksi kättä 97,5k + 42,5k ja roikkuja 44mm yks käsi 3 sekkaa 100k + 20k. Onhan mulla jotain ihan hyviäkin tuloksia esim. salkkunostossa mutta ainahan kaikki vinkit otetaan nöyrästi vaastaan:)

Ja tuo yhden käden pinch leuka on action directen kans kyllä ihan samaa osastoa :D Kuka muuten veti???

Onko vielä tietoa missä toistoleuanvedon 2013 SM-kisat pidetään ja milloin? Onko nuorilla tulosrajoja, vai voiko vain suoraan ilmoittautua?

joo tollaset "ykl ilman mitään treeniä" -ihmeet vaatii kyl erityistä lahjakkuutta myös kehonpainon osalta. hyvin äärimmäinen lahjakkuus kyllä pitää olla joka tapauksessa. en mä lähe noita kiistämään kuitenkaan, vaikka semmonen toki tänne sivustolle kai kuuluis...heh.

hyviä noi sun grippitulokset listoissa. kiipeilijöiden oheistreeneihin noi kans kuuluu, vaikkei kaikki niitä ollenkaan tee. itekin hyvin kausiluonteisesti vaan. se siirtovaikutus kiipeilytasoon ei välttämättä oo kauheen hyvä, kumma kyllä. ainakin sulla ois grippi kunnossa, jos joskus innostut kiipeileenki heheee.

action directehän on köysigreidiä 9a ja nykyään aika peruskamaa melkein espanjalaisille mummoille jo ;) vaikein toistettu greidi nykyään on 9b ja eka 9b+ ehdotus tuli adam ondran toimesta just tehtyy. noi on tosin köysigreidejä, eli enempi voimakestävyyttä, ku maksimivoimaa. ton palkkileuan veti chris sharma sivumennen kylmiltään aidon hämmästyneenä tyyliin "oho, kuis se nyt noin meni?". jotkut ne vaan on niin nöyriä. no, toi sharma kyl on aika maanläheinen sälli. eikä ees sieltä kevyimmästä päästä kiipeilijöitä mokoma. tosin esim. yks maailman huippu boulder-mies dave graham ei saa yhtään yhden käden leukaa, vaikka mitat on 180cm/63kg. silti useita 8C-bouldereita (voimapohjasempi kiipeily siirtolohkareilla) vyön alla. sit taas esim. yhtä kovia kiipeilevä nalle hukkataival vetää pari yhden sormen leukaa 2cm:n listasta keskarilla, mitä pidän aikalailla friikeimpänä suoritteena varsinaisen kiipeilyn ulkopuolelta. mut ku se kiipeily ei oo leuanvetoo :)

noissa lista-/oteroikkumisissa kannattaa aina katella et se paine on siellä sormen päässä myös, eikä lähempänä sitä listan ulkoreunaa. leveissä listoissakin sen listan tulis siis olla hieman ns. slouppaava, eli laskea seinästä ulospäin. sillai siirtovaikutus on parempi. jos se on yli 30 astetta kallellaan, kannattaa jo alkaa käytteleen dekkiteippiä siin palikassa. muuten ilmankosteudella on liikaa merkitystä. mulla on itellä useita sormilautoja, mut melki eniten käytän (kun käytän) ite tehtyy, missä on vain erilaisia puulistoja tms.

ootko siis tehny toistojutuilla noita grippejä? niillä saa aika paljo variaatioita treeneihin. siis tyyliin sarja = 6*6 sekkaa * X kg/ 4 sekan roikkupaussit. ja sarjoja tietenki sit useempia per grippityyli. noilla ei tuu seinä niin helpolla vastaan ja saa määrän kautta paremman pohjan, ku esim. maksimiaikaroikkumisilla, mitä tietenkin kannattaa viljellä sekaan tai tehdä kausittain.

Onko vielä tietoa missä toistoleuanvedon 2013 SM-kisat pidetään ja milloin? Onko nuorilla tulosrajoja, vai voiko vain suoraan ilmoittautua?

En kuulu järjestäjiin, mutta luulisin, että kisat ovat Kiimingissä, niin kuin useana viime vuotena ovat olleet. Ajankohdaksi veikkaisin elokuun ensimmäistä tai toista viikonloppua.
Tulosrajoja ei varmaankaan ole tulevaisuudessakaan.

Tuonne tulee luultavasti joskus keväällä lisätietoja: www.kiimu.fi (voimailu).

Suositut

Back
Ylös Bottom