Laskuvarjojääkääkäriksi 2007

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja _Harry_
  • Aloitettu Aloitettu
Terve vaan kaikille! Mites on pojilla treenit luistanu? Ite oon käyny säännöllisesti hiihtämässä noilla SA-suksilla ja pikkuhiljaa alkaa onnistumaankin.:D Lihaskuntoa oon tehny noin 5 kertaa viikossa. Tulosta alkaa jo näkyä ja tuntua:rolleyes: . Minkäslainen teijän tilanne on??

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
en oo vähään aikaan hiihtäny, mut huomenna ois tarkotus. 2 kertaa oon käyny viikossa salilla. ja lenkkeilly nelisen kertaa. lihaskuntoo en oo tehny yhtään.

No, mitäs äijät pitkästä aikaa. Aattelin herätellä tätä ketjua vähäsen unesta, eikai treeni-into ole vielä kadonnut? Olin just lenkillä ja oli kyllä mahtavaa, vaikka oon pitäny viikon taukoo pienen flunssan takia. Mutta täytyy sanoa, että juoksu ei ole kulkenut koskaan näin hyvin. Yhessä välissä tuntu että ois lentäny. Mahtava fiilis! Mites te?

Oli pakko tulla kertoo omat kokemukset testeistä.

Tosiaanki olin 24.-25. päivä testeissä, viimeset 2vuotta oon vaa haaveillu sinne pääsystä mutta silti en saanu viimesen vuoden aikana itteäni niskasta kiinni ja menny urheilee, vaa hengailin kavereitten kans kaljaa kiskoen ja paskaa jauhaen että testeihin olin kyllä lähdössä ku soitellen sotaan.

Testit ku alko ni olin aika itsevarma että hyvin nää menee, mutta tipuin kyllä taivaasta ku tajusin homman nimen, kunto oli loppua jo ekassa liikkeessä ku kylmiltää tehtii viivajuoksu ja vartalonhallinta. Sain kumminki 14/16 pisteet lihaskunnosta että ei ollu valittamista.

Juoksun aattelin menevän kun vanhalta tekijältä mutta rinkka (telamiina yllättinkin). Siinä tuli kyllä mietittyä monesti että ”miksi?” joka paikkaan koski ja kolotti ja vielä vituttiki ankarasti mutta silti juoksin loppuun asti, se oli suuri helpotus kun sai kaaduta maahan juoksun jälkeen, ajaksi sain 13.30 jolla ei kyllä ollut niinkään kehumista.

Uinti on aina ollu hankalaa mulle ni tavotteena oli vaa päästä se läpi, no ajaksi sain 4.44 mutta se kuka vastasi uinnista ni sanoi ”se olis oikeasti hylätty mutta ku noi helvetin sinnikkästi uit ni tottakai pääset jatkoo!!” (viimesen 12m matkalla en päässyt takas pintaan ni sukelsin sen :eek: )

Hiihtämässä en ole käyny sitte peruskoulun jälkee mutta sukset oli minusta todella hyvät, niillä oli helppo lykkiä vauhtia, mutta joukossa oli hesalaisia ketkä ei olleet nähneet edes suksia ni oli sitte kunnon ketjukolariki. :D :D

Loppu pisteiksi fyysisistä sain sen tarvittavat 29. (ei ole kyllä kehumista) Mutta pääsin jatkamaan loppuun asti.

Psykologiset testit söi miestä, ne kestivät KAUAN ja niissä oli PALJON kysymyksiä joille en tiennyt että olisiko pitänyt itkeä vai nauraa. :D

Mutta summa summarum: ei tarvi olla mikää teräsmies että testit läpäsee, mutta jos haluaa ettei kitua testeissä ni kannattaa treenata paljon!! ei muuta ku lykkyä pyttyyn ketkä hakee ens vuodeks!:whip:

No miten on, vieläkö ollaan laskuvarjojääkäreiksi menossa? Kiinnostaa vaan tietää että miten treenit sujuu kun ei oo kuulunu mitään pitkiin aikoihin. Olin tänään hiihtämässä ja suksi lipsu perhanasti mutta se oli vähän tarkotuskin etten laittanut voiteita, ompahan sitten valmistautunut intin suksien lipsumiseen

Jep, terve. Liityin juuri foorumille lueskeltuani ajat tätä ja varsinkin sitä vanhempaa ketjua, mutta boneviolin on selvästi seuraa vailla niin mikäjottei. Ite oon -87, abiturientti ja toivottavasti ylioppilas keväällä(pikkasen auki vielä). Kutsunnoista mut määrättiin sinne minne hainkin eli Parolannummelle SPOLleksi. Tammikuussa -07 menossa, mutta haen siis yllätysyllätys uttiin.

Kun päätin että haen, alotin tossa syksyllä hölkkäilemällä lähinnä mettässä ja poissa ihmisten silmistä. Lenkkeily oli aina ollu kovin vastenmielistä ja alotin aika surkeesta tilasta, ja sainkin itteni baanalle sadalla eurolla, eli mp3-soittimella. No, talvi tuli. Tuli loskaa ja pimeä. Lähinnä loskan takia jätin lenkkeilyn sikseen. Salilla en tykkää käydä myöskään, mutta tein kotona perusjuttuja; käsipainoja löytyy 2x8kg(tai pitämällä 3kg ja 5kg painoja samassa kädessä, pienet painot mutta minkäs teet), jonkinnäkönen tanko leukoja varten, selät, vatsat ja etunojat onnistuu. Tällä tuli reenattua aika hyvin kestävyyttä, ja testeissä näistä pitäs tulla hyvin pisteitä.

Sain sitten kuitenkin itteni taas juoksentelemaan tammikuussa, ja kävin mukavasti joka toinen päivä 5km lenkillä, kunnes sitten tuli nää paukkupakkaset. Yhtenä iltana lähin lenkille kun pakkasta oli lähemmäs 20 astetta(ei siis kylmin ilta) ja jäi kyllä viimoseks sillä viikolla. Tuli pidettyä siinä pakkasten aikana taukoa lenkkeilystä vähän liikaa. No nyt tässä viimesten parin kuukauden aikana oon juossu hyvin. Juoksen neljää eri lenkkiä: 5km palautuslenkki, 5km 8kg repun kanssa(masokistista, luonnetta kasvattavaa), intervallilenkkejä ja joka viikko vähintään kerran n. kymppi. Lenkille lähen vähintään joka toinen päivä, mutta esimerkiks viikko takaperin juoksin seittemässä päivässä 2 intervallia, 2x5km lenkkiä, yhen reppulenkin, yhen kympin ja hiihdin kerran n. 5km, eli siis täys viikko. Tässä alko paikat hajoon ja pidin 3 päivää lepoa ni jakso taas hyvin.

Hiihtämään en oo lähteny kun vaan kahteen otteeseen, joista toisella sain kantapäähän ihanat rakot. Hiihtäminen on muuten erittäin tehokasta kaikin puolin, varsinkin kun viime kerrasta on vuosia ja päädyt huonolla pidolla työntelemään koko ladun verran. En todellakaan aio luottaa, että testeissä saisin tästä pisteitä, vaikka olinkin joskus aika hyvä hiihtäjä. 5 pistettä on huipputulos tästä.

Nyt on liikunta monipuolistunu kun on nyrkkeilysäkki ja kaverilta lainattu penkki, jossa painot tosin vaan 50kg asti. Testeihin on miltei vuosi, joten mitään paineita en ota. Juoksuun aion painottaa ja yritän 15+ pisteisiin, jopa täysiin. Oon käyny myös ahkerasti luistelemassa ja lämimässä, mutta kun mitään pelejä ei saada aikaseks niin ei tuo mitään ihan tehokkainta touhua ole. Luistelu on kuitenkin parasta, joten esim. huomiseks suunnittelin että juoksen 4km luikkarit repussa järven rantaan, luistelen siellä 10km radan ja sitten 4km juosten kotio. Kehitystä on loppukesästä tapahtunu varmaan hyvin paljon, vaikken sitä ite huomaakaan, coopperin katon kun lumet on sulanu.

Eli hyviä reenejä kaikille!

Kylläpäs pojat on ajoissa liikkeellä, mikä tietenki on hyvä asia. Ite tein tänään vasta ekan aerobisen treenin varmaan vuoteen (?) :D seki oli pakollinen liikunnan hiihto ja eikä sitäkään oo tarkotus ottaa tavaksi ... MUTTA viel oon mukana pakkiksen 2006 ljk sakissa ja sitte kun kesä alkaa niin heitetään sali ja lihominen pois ja aletaan juokseen! Toivottavasti ei tuu annettua liika tasotusta ;)

Ilmoittaudutaan nyt mukaan tänne. LjK tähtäimessä, toivottavasti 2007 tai sitten viimeistään 2008. Pelailen vielä futista suht tosissaan, joten joutuu vähän katsomaan muita treenejä sen ehdoilla. Juoksukunnossa on vielä parantamisen varaa ja huhtikuun ensimmäisellä tai toisella viikolla olisi tarkoitus vetäistä cooper, jotta näkisi vähän missä mennään.

Itse olin testeissä tänä vuonna ja pääsin sisään vaikka tarkastivat rikosrekisterin. 37 pistettä tuli fyysisistä testeistä ja enemmänkin olis tullu jos en ois sipannu täydellisesti hiihdossa. Toi testipäivä jo sinällään on tosi paha nakki( ainakin mulle oli), koska meiän ryhmällä alko ennen seiskaa jo lihaskunto(jossa joku onneton tippu vauhdittomassa pituudessa:D ) ja psykologiset testit jatku melkein kymmeneen illalla. Psykologisissa kannattaa olla varuillaan meinaan siinä keskittymistilassa se oli tosi tosi vaikeeta. Mutta onnea vaan yritykselle, Nähdään Utissa:kippis1:

morjes vaan kaikille ljk:hon pyrkijöille!!! Lueskelin tätä
foorumia ja oli pakko Kirjautua pakkikseen. Ajattelin kanssa hakea tohon
2007 erään taitaa olla minun ainut yritys päästä sisään. Ei taida kovin montaa
86 olla hakemassa tähän erään, muutama näytti olevan:) Treeni taustaa on
jonkin verran. Futista tullu pelattua 8vuotta sitten lopetin sen ja
aloitin aktiivisesti käymään puntilla noin 2 vuotta tuloksia tuli ihan kivasti.
Nyt on toi sali jäänyt melkein kokonaan pois hiihdon ja lenkin takia. Alotin
käymään aktiivisesti lenkillä viime kesänä... tyhmänä aloitin liian nopeasti
liian kovaa. Syyskuussa tuli paha penikka jalkaan se rajoitti treeniä aika paljon
kävin fysioterapiassa 5 kertaa. Viimesellä kerralla kaveri sano et parin viikon
päästä voit lähtee taas lenkille... No menin vetää sellasen normi 5 lenkin niin
sen jälkeen tuntu et jalat lähtee irti ei ole ikinä olleet niin kipeät.
Nyt talvella oon vaan hiihtäny lenkki ja sali on jääny kokonaan pois. oon
hiihtäny noin 10-15km lenkkejä noin 4-5 kertaa viikossa. hiihto kunto pitäs
olla ihan ok. Harmittaa vaan ku en pitäny hyvää kuntoani yllä futiksen jälkeen.
No mut tästä se lenkkeily kohta taas alkaa:D
Onkos muilla missä palveluspaikat jos ei ljk:sta paikka aukea? Itselläni on Immolassa rajajägerinä. Onnea kaikille treenehin ja koittakaa pysyä terveenä...!!!

Tuli tässä vaan mieleen, että minkä verran suurin piirtein hakijoista on amiksia ja lukiolaisia. Kuulemani mukaan Lukiolaisia on noin 80% en ole tästä aivan varma... vaikuttaakohan se millään tavalla? onko kenelläkään tietoa. Itse en kyllä uskoisi että sillä olisi hirveästi merkitystä missä koulussa on ollut. Kun nehän pyytää lähettämään hakemuksen mukaan koulu todistuksen. Kattookohan ne jonkun verran niitä arvosanoja ettei mikään ruudinkeksijä tule 1 arvosanoilla tai, sitten katsoo että kunhan on jonkun koulun käynyt se riittää.

meikäläinen on ainakin hölmö amis. En tarkoita että muut amikset olisi. Mistäköhän johtuu että siellä on niin paljon lukiolaisia?
itekki oon miettiny että siellä pitäis varmaan olla joku pitkän matikan lukiolainen että pärjäis?

boneviolin sanoi:
meikäläinen on ainakin hölmö amis. En tarkoita että muut amikset olisi. Mistäköhän johtuu että siellä on niin paljon lukiolaisia?
itekki oon miettiny että siellä pitäis varmaan olla joku pitkän matikan lukiolainen että pärjäis?

No en kyllä kokenut, että psykologisten päässälaskuissa oli pitkän matikan kympistäni mitään hyötyä. Niissä tehtävissä vain pitää osata tehdä paljon mekaanista päässälaskemista, jollaista saattaa joillain amiksen linjoilla tulla vastaan enemmänkin kuin edes lukion lyhyellä matematiikalla, joka sekin on aika käytännönläheinen. Sama asia muidenkin kuin päässälaskutehtävien osalla. Mitään teoreettista osaamista ei testata.

ja koulujutuista sen verran, että itellä on lyhyt matikka, tosin tullut ysejä ja kymppejä, mutta ei siellä todellakaan mikään ruudinkeksijä tarvi olla että psykologisissa pärjää. ihan tavallisia päässälaskuja 40kpl ja sitten sellasia päättelytehtäviä 40kpl ja 40kpl, helppoa kuin mitkä :)

Att1la sanoi:
Tuli tässä vaan mieleen, että minkä verran suurin piirtein hakijoista on amiksia ja lukiolaisia. Kuulemani mukaan Lukiolaisia on noin 80% en ole tästä aivan varma... vaikuttaakohan se millään tavalla? onko kenelläkään tietoa. Itse en kyllä uskoisi että sillä olisi hirveästi merkitystä missä koulussa on ollut. Kun nehän pyytää lähettämään hakemuksen mukaan koulu todistuksen. Kattookohan ne jonkun verran niitä arvosanoja ettei mikään ruudinkeksijä tule 1 arvosanoilla tai, sitten katsoo että kunhan on jonkun koulun käynyt se riittää.
Kuten jo joku yllä taisi mainita, niin paperit ja se koulu, jossa on aiemmin ollut eivät vaikuta paljoa.

Itse olen myös aikeissa hakea laskuvarjojääkäriksi ja juoksulenkkeilyä on tullut harrastettua jo pidemmän aikaa. Nyt on vaan treenausta kiristetty ja vatsalihasten yms. kehittäminen aloitettu. Ja rajajääkäriksi meikäläinenkin suuntaa, mikäli ei Uttiin pääse.

Eli amiksen matikalla pitäis pärjätä ihan hyvin... Meillä ainakin atk-elektroniikka puolella oli aika yksinkertaisia matikan tehtäviä helposti sai täydet pisteet. Pitäis Vissiin alkaa muistelee noita yhtälöitä ja kertotaulua;) Tietysti ammatilliset kaavat on aika haastavia... oliko ne päättely tehtävät suunnilleen sellasia et 2 4 6 ja mikä numero tulee seuraavaks?

Suositut

Back
Ylös Bottom