Laskuvarjojääkääkäriksi 2007

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja _Harry_
  • Aloitettu Aloitettu
D0peman sanoi:
Itselläni on cooper 3300m ja vähän risat, punnerruksia pystyn tekemään hyvin ja salilla sujuu kaikki hyvin, isoillakin painoilla. Ainut ongelma on, ettei suvussani kukaan pysty jostain kumman syystä vetämään leukoja kunnolla, itsekkään en saa kuin 10-15 päivästä riippuen... Ei tällä kunnolla viitsi edes hakea tuonne joukkoihin.
:hyper: :hyper: Joo ei tuolla kunnolla todellakaan kannata ees hakea :D. No ei vaan, oot varmaan tällähetkellä meistä parhaassa kunnossa ja nuilla tuloksilla olisit saanu jo ihan kivat pojot tänäkin vuonna. Eli ihan turhaa puhetta tommonen :thumbs: :thumbs:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
ei millään pahalla, mutta toi dopemanin puhe tuntuu jo melkein vittuilulta. siis jos toi kunto ei riitä, niin mikä sitten!? Nyt ei muuta ku reppu selkään ja menoks!

mites on äijillä reeni luistanu? itellä ihan jees mut nyt ku olin just päässy hyvään vauhtiin ni enkö sit just sairastunu tähän pirun flunssaan...pientä kuumetta ja röörit tukossa! onko muut pysyny terveenä?

artifex sanoi:
mites on äijillä reeni luistanu? itellä ihan jees mut nyt ku olin just päässy hyvään vauhtiin ni enkö sit just sairastunu tähän pirun flunssaan...pientä kuumetta ja röörit tukossa! onko muut pysyny terveenä?
Täälläki päin tuli tuossa kuukausi sitten sairastettua toi flunssa, kuume pyöri suunnilleen viikon verran 38 - 40 väliä. Ja reenejä ei vieläkään olla edes alotettu :D. Yritetään eka saada kehonrakennus/voimailu tavotteet alta pois ja sitten lenkkipoluille :whip:

Meikäläinen hakee myöskin 2007, mutta harjoittelua en ole vielä aloittanut. Ensin kesäkuntoon, kesän jälkeen uttikuntoon :D

Pääsikkö ratakierros sisälle? :) Koko ajan tässä on pelko päällä et iskeekö tauti vai ei...toisaalta jos tässä vaiheessa sairastais kaiken mahdollisen niin EHKÄ ne ei sit iskisi tammikuus..:)

Pari kysymystä:

Miten penikkataudin syntyä voisi ehkäistä etukäteen parhaiten?

Entä kuinka paljon käytätte kokonaisuutena treenipäivinä aikaa harjoitteluun? (suihkut ja muut mahdolliset mukaanluettuna) Noin keskimäärin siis..

Zamik. Pääsin sisälle. Noista sun kysymyksistä. Mulla iskee penikkatauti jioka talvi samaa aikaan eli NYT :D, periaatteessa säännöllisellä lihashuollolla,linimentillä sekä pehmeiden alustojen käyttämisellä harkoissa on ehkäistävissä. Mutta mistäs sitä joka päivä löytää täältä pikkukylästä pehmeen alustan millä pomppia menemään. Sitten tohon toiseen että noin 4-5h kaikkine matkoinen sun muineen menee. Tehokasta aikaa 3-4h päivässä ja tietty yks kevyt päivä ja yks lepopäivä. Selvennän vielä edellistä kommenttiani sen verran etten nimenomaan harjoitellut Uttia varten, vaan toteutin omaa lajiharjoitteluani normaalisti. Kestävyysharjoittelu olisi pudottanut omilta päämääriltäni vain pohjan.

Treenin iloa hakijoille, kyllä sieltä tänäkin vuonna tosin tippui pois porukkaa melkein maksimipisteillä, pää siellä enemmän ratkaisee =)

Joo elikkäs itsekkin olen ajatellut hakea tohon 2007 ryhmään, mutta matkassa on ongelma.. Mahdollinen värisokeus. Lääkärin tarkastus ois kesällä ja tarkotuksena olis tutkituttaa vähän noita silmiä että onko se totta. Ottaa vaan päähän ihan helvetisti jos en voi ees pyrkiä värisokeuden takia, mutta pitää vaan toivoo parasta..

Itsellänikin jäytää takaraivossa pelko että oma näkö ei riitä.. Yritin varmistaa asiaa koulun terveydenhoitajalta, ja se kyl meinas että on riittävä mut terveydenhoitajat nyt on mitä on.. Toinen silmä on ihan selvästi se 1.0, mutta toinen on siinä rajoilla et riittääkö vai ei.

Kuinkahan tiukka tuo raja on ja voiko vaikuttaa karsivasti jossain vaiheessa jos se on rajamailla?

Mulla oli koulun terkkarilla näkö 1,0/1,25 ja tuolla kun testasivat niin oli 1,75/2,0. Niitä testitapoja taitaa olla ainakin pari erilaista koska koululla ei meinannu nähdä yhtään mitään ja Utissa oli ihan lastenleikkiä :D, ja kyllähän se tiukka raja on koska kyllä sinne varmasti löytyy 80 muuta joiden näkö riittää rajan yli

Jorge, minulla itsellä on punavihersokeus. Lähetin uttiin emailin jossa kysyin että onko punavihersokeudesta haittaa ja utista vastattiin että ainoastaan täysi värisokeus on este.

Kyllä siellä ainakin semmonen "punaviherkortti" tai mikälie oli, millä testattii värinäkö. Eli muistaakseni oli semmonen vammanen vihreä tausta jossa oli vammasesti punasella numeroita jotka piti tunnistaa.

Jaa, no sit en tiedä pääsenkö itsekkään. Itsellä on ainakin suht mieto punavihersokeus. Utille lähetin tämän mailin ja sain tälläisen vastauksen.
Lainaus

> Päivää.
> Anteeksi jos tämä on väärä osoite kysymyksille, mutta haluaisin tietää onko
>
> lievä punavihersokeus karsiva tekijä laskuvarjojääkärikoulutukseen
> hakeutumiselle?
>

Vaatimusten mukaan värinäön pitää olla tarkka, joten täysi värisokeus on este
laskuvarjojääkärikoulutukseen.

Utin Jääkärirykmentti

----------

Isäni kanssa tulkitsimme viestin niin että tuo lievä punavihersokeus ei ole este. Mutta en kyllä ole enää niin varma kun kerroit tuon värikortti jutun.

Mullakin on mahdollisesti juuri tuo punavihersokeus olishan se kiva jos se ei olis mitenkään karsiva tekijä.. Lopussa jos kahdella on samat pisteet niin tietenkiin tuo punavihersokeus vaikuttaa negatiivisesti, mutta pitää yrittää tehdä testit niin hyvin että ei tuo vaikuttais.

tuli tässä vaan mieleeni, että minkälaista urheilija taustaa porukat omaavat täällä? itse olen pelannut jalkapalloa 17v asti ja kolkuteltiin maajoukkueen ovea, mutta ei sitten kuitenkaan ihan ! ja yleisurheilua olen reenannut pienestä asti (15-vuotiaana 800m sm-hopeaa viestistä)

että tällasta...kunhan vaan miettisin...

siis artifex aloititko jalkapallon 17v?! ja pääsit melkein maajoukkueeseen!? hatunnosto sulle. itellä ei oo mitää muuta urheilu taustaa kuin omatoimista lenkkeilyä ja taekwondoo sun muuta punttia on tässä veivattu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom