Laskuvarjojääkääkäriksi 2007

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja _Harry_
  • Aloitettu Aloitettu
Sinällää ne psykan testit on iha helpot, kuha käyttää maalaisjärkee ni hyvin mennöö, ne on tyylin tollasii mut on siellä kyl vaikeampiakin. Mut se päivän rasitus tekee niistä niin haastavan, alkaa kyllä nukuttamaa ja keskittyminen karkaa aina johonkii muuhun. :D Ite oon kauppikses ni ei ne ny vaikeita ollu, siel oli matemaattista näppäryyttä ja sitte oli äidinkielellistä et piti yhistää sanoja tyyliin:
"hanska > pää , jalka , käsi , selkä , maha" ja siitä sitte piti vaa yhistää parit. Tommottisia ne oli, ei ne niin pahoja ollu, vaikeinpia oli kyl muistamis tehtävät katottii kalvoa ja piti muistaa mitä "sanoja" siel luki, ja sitte oli semmoin "henkinen cooper-testi ku kuunneltii nauhaa 20min ja vastattii sitte sen jälkee kysymyksiin. :eek: Niistä on turha stressata, eikä niihi oikee voi kunnolla treenata, että se tulee luonnostaan jos ne on mennäkseen. :) Sitte piirreltii kuvioita, siel oli parit viivat ja pisteet jo valmiiks ja niitä sitte jatkettii. :D

Suosittelen sitä juoksemista niin maan perk*leesti, sitä ei voi treenata liikaa! :whip:

Annan teille vähä tasotusta, oon nytte 1kk Espanjasas :kippis1: ni ei oikee pysty paljoa reenailemaan ku joka aamu on :urjo::rolleyes: no hain nytte kans poriin kv-joukkoihin ens kesäks, testit on nytte 18.4 mutta haen viel uttii uuestaa. :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
terve vaan kaikille...olenki jo veteraani ens vuonna jos sattuisin pääsemään sisälle(-86). No tuurikaan ei oo ollu ihan kohdallaan noitten testien suhteen(sairastuminen) mut nyt alkaa juoksu taas kulkea ja hyvältä näyttää!

ja siitä koulu jutusta...onhan se niin, että sisäänpääsyn kannalta tuskin on vaikutusta onko käynyt lukion vai ei, mutta rukkiin pääsyn kannalta siitä on etua! Ite olen jo lukion käyny ja oikiksessa opiskellaan...tsemppiä reeneihin

Jospa minäkin ilmottaudun tänne.
Jos syksyllä on vielä yhtä kova mielenkiinto laskuvarjojääkäriksi niin varmasti haen vielä ensivuonna uudestaan.

Menenkin jo heinäkuussa rajalle,ja varmasti on hyvää reeniä tammikuun testejä silmälläpitäen.
Tuleehan siinä normaalia vähän pitempi palvelusaika jos sattuu sisälle pääsemään,mutta sitten se varmasti alkaa kaduttamaan myöhemmin kun ei hakenut uudestaan kun palvelus on jo suoritettu.
On mulle sanottu,että hae lykkäystä tammikuuhun mutta en perkele jaksa rueta venyttämään inttiin lähtöä.

Tosin jos en saa itteeni semmoseen kuntoon,että olen varma että läpäisen fyysiset kunnon pisteillä niín sitten en kyllä hae.

artifex:olet ilmeisesti hakenut lykkäystä muutaman kerran?Onko missä palveluspaikka jos ei Utista tärppää?
Tuota ei kannata murehtia,että olet -86. Siellä on tällähetkelläkin kuulema useita 20-22vuotiaita.

Itse siis -87

Semmonen vinkki hakijoille,että juoskaa nyt pitkiä lenkkejä ja hommatkaa se peruskunto ennenkuin alatte vetää mitään intervalleja ym. Syksyllä sit ottaa repun ja intervallit mukaan.
Niin ja varmistakaa,että jokainen laji menee läpi! Siellä on muutakin kun juoksu.

en ole vielä testeihin asti päässyt(iski angiina pari viikkoa ennen testejä)

ja lykkäystä en ole hakenut vaan mut on alun perin määrätty nyt heinäkuussa(-06) säkylään...

se on hyvä tietää et vanhempiakin löytyy...ekax tarvii nyt vaan päästä sinne, mutta kaikkeni yritän! Ekax aerobinen kunto kohdilleen ja sit vasta anaerobinen! ainaki mun tarvii alkaa nyt kunnnol reenaan tota uintii et saan siit sen pari pistet...ei oo toi uinti ollu mun vahva ala

Tuo lukiolaisten ja ammattikoululaisten ero selittyy varsin pitkälti sillä, että varsin suuri osa amislaisista (mitenkään koko ryhmää mollaamatta...) pitää elämänasenteenaan "haista sä ukko kuule piiiiitkä kakuli, mä teen mitä haluun eikä urheilu oo mun juttu". Yhteiskunnallinen "arvostus" ei ehkä niinkään kiinnosta kunhan pääsee helpommalla. Yritän tässä sanoa, että lukiolaiset ovat keskimäärin määrätietoisempia ja ovat valmiita tekemään enemmän uhrauksia sen eteen. En siis todellakaan nyt meinaa ammattikoulun kävijöitä mollata, mutta useampi tällainen tapaus menee amikseen kuin lukioon.

(Epäselvää tekstiä koko juttu. Selitykseksi yritän tarjota juuri loppunutta torstai-sunnuntai mettäkeikkaa:) )

Voisiko aikaisemmin testeissä olleet kertoa, että millaisella alustalla tuo hiihto tapahtuu? Eli hiihdetäänkö täysin umpihangessa vai onko siellä jonkinlainen latupohja? Intin sukset sain hommattua lainaan ja tänään ensimmäistä kertaa hiihtelin. Moottorikelkka uria pitkin sekä umpihangessa vedin, mutta seuraavalla kerralla ajattelin lähteä latupohjalle kokeilemaan. Hiihtäminen on meikäläisellä kohtuu vahva laji, mutta eräsuksilla en ole aiemmin hiihtänyt.

Larma sanoi:
Voisiko aikaisemmin testeissä olleet kertoa, että millaisella alustalla tuo hiihto tapahtuu? Eli hiihdetäänkö täysin umpihangessa vai onko siellä jonkinlainen latupohja? Intin sukset sain hommattua lainaan ja tänään ensimmäistä kertaa hiihtelin. Moottorikelkka uria pitkin sekä umpihangessa vedin, mutta seuraavalla kerralla ajattelin lähteä latupohjalle kokeilemaan. Hiihtäminen on meikäläisellä kohtuu vahva laji, mutta eräsuksilla en ole aiemmin hiihtänyt.

Kunnon ladut siellä on, tosin eräsuksien leveydelle sopivat. Mutta suosittelen kuitenkin kyntämään sitkeästi myös umpihankea, sillä tunnetusti asia menee näin: "Ken tiensä käy on tiensä vanki, vapaus ompi umpihanki." ;)
Muistakaa nauttia siitä treenaamisesta, eli tehkää siten miten eniten nautitte vaihtelua kuitenkaan unohtamatta. Turha sitä on itseään rääkätä sellaisella, mitä vihaa.

Larma sanoi:

latupohja siellä kyllä on MUTTA ite olin 3 ryhmässä, eli hiihdettiin viimosina, ni eipä meillä ollut enää mitään pohjaa, jos meni latujen mukaa ni kyllä läks toinen suks oikeelle ja toinen vasemmalle. :D mikä parasta itelläni oli viel 2 oikean jalan suksea ni siellä sitä sitte lykittii menemään. :rolleyes: mikä parasta joukossa oli hesalaisia ketkä tunnusti ettei ollu edes hiihtänyt sitte mies muistiin ni kolareita tuli. :D :D

[ampiainen] sanoi:
mikä parasta joukossa oli hesalaisia ketkä tunnusti ettei ollu edes hiihtänyt sitte mies muistiin ni kolareita tuli. :D :D

Ampparilla joku fiksaatio hesalaisiin? Ei sillä miun lyhyen oppimääräni mukaan ole mitään väliä onko joku savolainen, kainuulainen, pohjanmaalailen, hesalainen, vai jopa ulkomaalainen. Kaikki oppivat yhtälailla hiihtämään kun vain annetaan mahdollisuus ja tilaisuus oppia... Ja olihan meidänkin ryhmässämme hesalaisia, siinä hiihtivät missä muutkin. (No okei, onhan se hauskaa irvailla toisen syntyperällä, mutta kuitenkin. :) )

Ehkä amppari vaan tarkotti sitä että hesalaiset ei välttämättä ole hiihtäny niin paljoa koska siellä ei välttämättä ole niin hyviä hiihtomahdollisuuksia.

Opossumi sanoi:
Ampparilla joku fiksaatio hesalaisiin? Ei sillä miun lyhyen oppimääräni mukaan ole mitään väliä onko joku savolainen, kainuulainen, pohjanmaalailen, hesalainen, vai jopa ulkomaalainen. Kaikki oppivat yhtälailla hiihtämään kun vain annetaan mahdollisuus ja tilaisuus oppia... Ja olihan meidänkin ryhmässämme hesalaisia, siinä hiihtivät missä muutkin. (No okei, onhan se hauskaa irvailla toisen syntyperällä, mutta kuitenkin. :) )

ei mulla kyllä ole mitään hesalaisia vastaan vaan tosiaankin niillä ei oo nii hyvät mahikset harjotella hiihtoa kuin normaalisti muualtapäin olevilta. :D mutta kyllä siellä oli hyviäki hiihtäjiä hesasta päin ettäs niin. :) ja anteeks jos ny loukkasin joittenkin hesalaista. :rolleyes:

:offtopic: *se koira älähtää johonka kalikka kalahtaa* ookko opossumi hesasta päin? ;)

[ampiainen] sanoi:
ei mulla kyllä ole mitään hesalaisia vastaan vaan tosiaankin niillä ei oo nii hyvät mahikset harjotella hiihtoa kuin normaalisti muualtapäin olevilta. :D mutta kyllä siellä oli hyviäki hiihtäjiä hesasta päin ettäs niin. :) ja anteeks jos ny loukkasin joittenkin hesalaista. :rolleyes:

Vitsillähän mie tottakai tuon vastauksenkin laitoin, enkä usko että huononkaan itsetunnon omaava voisi tuosta pahastua. Piti vain päästä sanomaan jotain. :rolleyes: . Kyllä Hesassakin paljon latuja on, mutta onhan se kieltämättä totta ettei siellä noin vain takapihalta lähdetä latua avaamaan niinkuin esmes Kainuussa...

[ampiainen] sanoi:
:offtopic: *se koira älähtää johonka kalikka kalahtaa* ookko opossumi hesasta päin? ;)

Mikäli tuolta miun profiilistani olisit vilkaissut, niin olisit huomannut tämän: "48 virstaa Helsingistä auringonnousuun". En siis ole pääkaupungista enkä sen lähiseuduilta. :)

mulla menny kyllä reenit nyt aivan penkin alle :rolleyes: , iski mukavasti penikat, ja selkä ollu aivan peenä semmosen kuukauden ajan... oon jopa pohtinu, että jättäisin ajatuksen TS:sta ja LJK:sta kokonaan ja keskittyisin sitten sen pullan ja kahvin mutustamiseen + autolla baanailuun

ei ei sportti.. ootat vaa että paikat paranee ja sitte rauhallisesti taas harjottelemaa.:thumbs: Koko kesä aikaa eikä tässä vaiheessa kannata luovuttaa..

Tervehdys kaikille! Tuli tässä vietettyä kevyet 4h lueskellen ljk ketjuja, viime vuoden ketju sekä tämän vuoden, ja innostuin itsekin kirjautumaan sisään. Kuten monen muunkin tänne eksyneen haaveena, minullakin on, yllätys yllätys, päästä suorittamaan varusmiespalvelu utissa. Ole vuosimallia -88, joten vajaa vuosi aikaa olisi valmistautua..

Tämä on kyllä ollut toisaalta hirveän masentavaa luettavaa nämä teidän viestit, porukalla on ihan tajuttoman kova kunto ja motivaatio! :O Oon ajatellu et alotan itte hyvis ajois treenaamisen, mut näyttääki siltä et oon pahasti myöhäs.. Hattua pitää kyllä nostaa teille sisukkaille jotka ootte jo alottanu.

Oma lähtötilanteeni on melko huono. Oon aina ollu ihan jees kaikessa urheilussa mutta en oikein hyvä missään. Kuntoa on yleisellä tasolla mitattuna ihan hyvin, mutta LJK:n yhteydessä puhuttaessa täys nolla. Juoksen nyt neljättä viikkoa, ilmeisesti Sealsin ohjelman jotain versiota, aloitin käytännössä ihan alusta. 4km lenkkejä teen tällä hetkellä 3xviikko +satunnaisia lihaskuntoja, taivoitteena on pyrkiä pitkäaikaiseen, nousujohteiseen harjoitteluun joka huipentuisi vuoden 2007 alussa. Näin alussa pitäis saada peruskuntoa ennenku aloittaa rankemmat treenit..

Toivottavasti täältä saisi lisää intoa ja motivaatiota harjoitteluun, näyttää siltä että tänne on kertynyt joukko asiasta oikeasti kiinnostuneita ja "vanhoja" konkareitakin, joten hyvältä näyttää. :)

Mielenkiintoista treenivuotta odottaen pitääkin tästä lähteä lenkille tihkusateeseen ja läpimärälle tielle..

Selittäkääs selkokielellä mikä on penikka ja ylikunto, ja mitkä näitten oireet on. Äiskältä ku kysyin, ni sehän vaan kauhisteli jos ihmisellä voi olla penikka. Mulla ei siis mitään oireita oo ilmenny, mutta ihan vaan uteliaisuudesta ;]

Reenit jatkunu lähinnä reppujuoksun merkeissä. Sain(sain ja sain, piti vaan vaivautua) juostua kympin repun(10kg) kanssa sunnuntaina(ei se ihan kymppiä ole, mutta aika lähellä). Säät ei kauheesti oo nyt suosinu juoksijoita. Ajattelin myös painottaa muutaman kuukauden intervalleille, että saan parannettua coopperin tulosta, jonka käyn testaamassa varmaankin kuukauden päästä.

Itselläni on cooper 3300m ja vähän risat, punnerruksia pystyn tekemään hyvin ja salilla sujuu kaikki hyvin, isoillakin painoilla. Ainut ongelma on, ettei suvussani kukaan pysty jostain kumman syystä vetämään leukoja kunnolla, itsekkään en saa kuin 10-15 päivästä riippuen... Ei tällä kunnolla viitsi edes hakea tuonne joukkoihin.

penikka aka. penikkatauti = eli jalkapohjaa ja säärtä särkee niin paljon, että juoksut ja luistelut on tuskallisen VITTUMAISTA! Ylikunto = lyhyestä virsi kaunis, tehty liikaa hommia ei kehity mihinkään, kaikki junnaa paikalla (tulokset) ja laskuakin voi olla näkyvissä. Noin kansankielellä selitettynä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom