Läskiongelma...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -Sarah
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Tää pitäs varmaan laittaa tonne muijien puolelle, mutta...Ongelmana on kamalat sisäreisien läskit. Oon harrastanut punttista nelisen vuotta (välillä ollu neli- välillä kolmijakonen ohjelma). Lisäksi aerobista oon tehny todella paljon, etenkin juoksua ja erilaisia jumppia kuten steppiä, lähes päivittäin! Läski ei vaan tuolta sisäreisistä lähde, ei sitten millään! Ruokavalio on ok, paljon proteiinia ja kasviksia, ja todella vähän hiilaria (lähinnä palautusjuomassa+joskus täysjyväpuuroa/leipää). Muuten olen tosi hoikka, jopa normaalipainon alarajoilla. Kalorit on välillä ollut liiankin alhaalla (en oo aamusin syöny mitää ku halunnu tehostaa rasvanpolttoa, koulussa menty salaattilinjalla jne.) No, tosta on nyt päästy ja pyrin syömään kolmen tunnin välein, edelleen siistist, mutta ottamaan huomioon että saan kaikkia ravintoainita. Pointtina siis se, että turhauttaa ku on jo vuosia treenannu ku hullu, mutta silti tuo läski sisäreisissä on ja pysyy! Onko tähän mitään ratkasua?? Liikuntamäärää ei voi enää lisätä, eikä ruokamäärää vähentää...Itseasiassa tunnustan, että kävin plastiikkakirurgilla juttelemassa asiasta, ja hän meinasi ettei tästä ongelmasta pääse minkäänlaisella treenillä, vaan rasvaimuun mentävä.. :itku:

Kulutat paljon kaloreita liikunnalla, syöt hyvin todennäköisesti liian vähän, kroppa menee säästöliekille-->kroppa pitää rasvoista kiinni viimeiseen asti.

-Sarah sanoi:
...Itseasiassa tunnustan, että kävin plastiikkakirurgilla juttelemassa asiasta, ja hän meinasi ettei tästä ongelmasta pääse minkäänlaisella treenillä, vaan rasvaimuun mentävä.. :itku:
No yllätys, että oli tuollainen kanta. Jos se kerran rasvaa on, niin dietillä (ts. miinuskaloreilla) se sieltä lähtee.

Tuo aamun syömättömyys ei kyllä hyvältä kuullosta. Sen syömispuolen voisit postaa tänne niin katsotaan kuinka järkevä se on. Tuntuu taas tälläiseltä tapaukselta, että keho on totutettu pienelle ravinnolle ja hankala siitä on sitten enään syömisiä pudottaa.

Hullu inkkari sanoi:
Mulla on läskiä vatsan alueella ja kaikkialla
No se on ikävää se, mutta mitä jos keskitytään nyt tuon -Sarahin reisiläskeihin, eikä kaappailla toisten tredejä varsinkaan näin alkuvaiheessa?

-Sarah sanoi:
.Itseasiassa tunnustan, että kävin plastiikkakirurgilla juttelemassa asiasta, ja hän meinasi ettei tästä ongelmasta pääse minkäänlaisella treenillä, vaan rasvaimuun mentävä.. :itku:

Minkä ikäinen muuten olet? Melkein sanoisin, että alle 30-vuotiaan ei kannata mennä plastiikkakirurgille -itsetunto kun käsittääkseni yleensä paranee vanhemmiten.

Neuvoni onkin: unohda ne helvetin sisäreisiläskit. Toisilla meistä nyt sattuu olemaan sellaista. Näkisitpä minun kinttuni, reiteni ovat lihaksikkaat ja kutakuinkin kaikki kehon rasva on niissä helskutin sisäreisissä (ei kuitenkaan selluliittina jostain syystä). Kun painoindeksi on kumminkin 21 ja muun kropan lihaserottuvuuden perusteella rasva% on järjellisissä lukemissa, en jaksa ottaa tuosta paineita. Kaikista meistä löytyy varmasti ainakin 10 kohtaa, johon voi olla tyytymätön ja juosta plastiikkakirurgille -ja usein lähimmäiset eivät mainittuja vikoja edes huomaa.

Tilanne on tietysti täysin eri, jos olet nousemassa lavalle.

Vitsi kun en osaa tollee teidän tekstistä kopsata tähän asioita, mutta...

Reinhardt: 22-vuotias olen. Ei mullakaan se läski minää selluliittinä ole, sisäreidet vaan "ulkonee" silleen tyhmästi ja melkee hipoo toisiaan, rumat! Istuessa etenki huomaa että se on läskiä eikä muuta, kun jalat levee siihen tuolille.. Rasvaprossa kuitenki suht pieni, yläkropasta mitattiin 14, ja siellä lihaserottuvuus onki hyvä!
PetSaid: Iteki oon miettiny tota ruuan vähyyttä älyttömään treenimäärään nähden ja alkanutki siis nyt syömään nyt enemmän ja lisännyt jopa hyvät rasvat ruokavaliooni (voin postata syömisiäni tänne myöhemmin). Voiskohan myös aerobista olla aiheellista vähentää kun totaalisia lepopäiviä ei ole ollu juuri YHTÄÄN tohon neljään vuoteen..vaikka sillähän sen läskin pitäs just palaa, mut ei toimi mulla! Aaamuaerobiset tyhjällä mahalla yms kokeiltu kaikki. Muistaakseni luin Bodauksessa sen Krishin mies sanos että ne muijat jotka ramppaa kaikenmaailman biceissä ja jumpissa joka päivä on ylensä just löysimmässä kunnossa, eli varotti liiasta aerobisesta. Tuo ainakin pätee minuun..mitä mieltä olette?

-Sarah sanoi:
Vitsi kun en osaa tollee teidän tekstistä kopsata tähän asioita, mutta...

Reinhardt: 22-vuotias olen. Ei mullakaan se läski minää selluliittinä ole, sisäreidet vaan "ulkonee" silleen tyhmästi ja melkee hipoo toisiaan, rumat! Istuessa etenki huomaa että se on läskiä eikä muuta, kun jalat levee siihen tuolille.. Rasvaprossa kuitenki suht pieni, yläkropasta mitattiin 14, ja siellä lihaserottuvuus onki hyvä!
PetSaid: Iteki oon miettiny tota ruuan vähyyttä älyttömään treenimäärään nähden ja alkanutki siis nyt syömään nyt enemmän ja lisännyt jopa hyvät rasvat ruokavaliooni (voin postata syömisiäni tänne myöhemmin). Voiskohan myös aerobista olla aiheellista vähentää kun totaalisia lepopäiviä ei ole ollu juuri YHTÄÄN tohon neljään vuoteen..vaikka sillähän sen läskin pitäs just palaa, mut ei toimi mulla! Aaamuaerobiset tyhjällä mahalla yms kokeiltu kaikki. Muistaakseni luin Bodauksessa sen Krishin mies sanos että ne muijat jotka ramppaa kaikenmaailman biceissä ja jumpissa joka päivä on ylensä just löysimmässä kunnossa, eli varotti liiasta aerobisesta. Tuo ainakin pätee minuun..mitä mieltä olette?
Joo, liika aerobinen on aina liikaa. Kokemuksesta voin sanoa, että yleensä saa olla jo todella kovassa kunnossa ennenkuin jalat ovat kireät (myös sisäosat). Toisilla tietysti voi taas alakroppa kiristyä helposti. Laittaisin kuntoon ensin sen ruokavalion, sitten kovaa punttitreeniä ja vähentäisin sitä yletöntä aerobista ja luulis että alkaa muutoksia näkymään myös jaloissa, mutta aikaahan se hetken vie ja vaatii töitä :)

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
reinhardt sanoi:
Minkä ikäinen muuten olet? Melkein sanoisin, että alle 30-vuotiaan ei kannata mennä plastiikkakirurgille -itsetunto kun käsittääkseni yleensä paranee vanhemmiten.

Neuvoni onkin: unohda ne helvetin sisäreisiläskit. Toisilla meistä nyt sattuu olemaan sellaista.

Jos on resursseja (=rahaa) korjata ongelma kirurgisesti, eikä liikunta&ruokavalio tehoa, niin miksi ihmeessä ei kannattaisi toteuttaa tuota? Ilmeisesti asia on vaivannut kirjoittajaa jo pidemmän aikaa, joten ei varmasti ole hetken mielijohteesta kysymys. Sanoisin, että tällaisessa tapauksessa (elämäntavat muuten kunnossa jne.) tuo voisi olla hyväkin vaihtoehto.

Kinaasi sanoi:
Jos on resursseja (=rahaa) korjata ongelma kirurgisesti, eikä liikunta&ruokavalio tehoa, niin miksi ihmeessä ei kannattaisi toteuttaa tuota? Ilmeisesti asia on vaivannut kirjoittajaa jo pidemmän aikaa, joten ei varmasti ole hetken mielijohteesta kysymys. Sanoisin, että tällaisessa tapauksessa (elämäntavat muuten kunnossa jne.) tuo voisi olla hyväkin vaihtoehto.

Siksi, että ihminen on aina vajavainen. Eikä itseään voi loputtomasti korjailla kirurgisesti. Mitä sitten, kun aloittaja hankkii lapsia, saa muutamat raskausarvet ja rinnat repsahtaa (mitä tosin ei käy kaikille)? Kirurgille taas? Kun tulee ensimmäiset rypyt, ei kun laserhiontaan. Ja niin edelleen, loputtomiin. (HUOM! Tätä ei sitten mitenkään ole suunnattu alkuperäistä vastaan, puhun yleisellä tasolla.)

Minusta ihmisen pitäisi oppia arvostamaan itseään niin, ettei haittaa, vaikkei joka paikka olisikaan täydellinen. Jos keho on kohtalaisen terve ja hyväkuntoinen, sen pitäisi riittää. Miksi joidenkin reisiläskien pitäisi muka pilata vartalon kauneus? Naisen biologia sattuu olemaan sellainen, että se läski kerääntyy sinne reisiin ja pyllyyn, ja vaikka olisi hoikkakin, sitä läskiä yleensä on aina.

kyllä minäkin katselen telkkarissa kaikkia Heli Koivuloita ja Maria Sharapovia ja mietin, että miksen näytä samalta? Sitten muistan, etten ole huippu-urheilija, eikä minun tarvitsekaan näyttää sellaiselta.

Toisekseen, siitä kun olin itse 22 on niin vähän aikaa, että muistan mitä silloin ajattelin -ja ne ajatukset ovat muuttuneet paljon. Voipi olla, että neljän vuoden päästä 22 -vuotiaana tehty kauneusleikkaus kaduttaisi. Souvent femme varie... ;)

Tätä samaa evankeliumia voisi täällä pakkiksella kyllä saarnata monille miehillekin. Eli, ettei sen ulkonäön pitäisi olla niin helvetin tärkeää kun elämäntapoja ja treenausta mietitään.

reinhardt sanoi:
Tätä samaa evankeliumia voisi täällä pakkiksella kyllä saarnata monille miehillekin. Eli, ettei sen ulkonäön pitäisi olla niin helvetin tärkeää kun elämäntapoja ja treenausta mietitään.

Mitä helvettiä ? Ei kaikille treenaus ole mikään jalo harrastus terveiden elämäntapojen ja terveyden saavuttamiseksi. Jotkut haluavat oikeasti olla isoja ja lihaksikkaita.

-Sarah sanoi:
Ei mullakaan se läski minää selluliittinä ole, sisäreidet vaan "ulkonee" silleen tyhmästi ja melkee hipoo toisiaan, rumat! Istuessa etenki huomaa että se on läskiä eikä muuta, kun jalat levee siihen tuolille..
Melkein tekisi mieli sanoa, että älä stressaa turhista. Itselläni on suht sitkeät jenkkakahvat, jotka suurimman osan ajasta vituttaa. Mutta että pelkästään niiden takia vetäisi itsensä kisakireyteen...

ljp sanoi:
Mitä helvettiä ? Ei kaikille treenaus ole mikään jalo harrastus terveiden elämäntapojen ja terveyden saavuttamiseksi. Jotkut haluavat oikeasti olla isoja ja lihaksikkaita.
Aika helvetin hyvin sanottu. Tosiaankin, palstalla on helvetisti miespuolisia treenaajia, joille nyt vaan ei riitä se Jasper Pääkkönen -look, ja naistreenaajia, jotka haluavat näyttää vartaloiltaan paremmilta kuin Nylon Beatin tytöt. Osa on menossa kisoihin ja osa haluaa näyttää hyvältä pelkissä tennissukissa.

Tomi sanoi:
Aika helvetin hyvin sanottu. Tosiaankin, palstalla on helvetisti miespuolisia treenaajia, joille nyt vaan ei riitä se Jasper Pääkkönen -look, ja naistreenaajia, jotka haluavat näyttää vartaloiltaan paremmilta kuin Nylon Beatin tytöt. Osa on menossa kisoihin ja osa haluaa näyttää hyvältä pelkissä tennissukissa.

Asia on tietysti täysin eri, jos nousee lavalle.

Mutta jos ihan omaksi ilokseen treenailee ja haluaa näyttää hyvältä, aiheuttaa mielestäni turhanaikainen hifistely pelkkää turhaa stressiä. Paraneeko elämänlaatu merkittävästi, jos kirurgi viilaa ne reisiläskit pois? Epäilen suuresti.

Kauniinpuoleinen vartalo tulee yleensä tasapainoisen treenin sivutuotteena. Mutta jos ulkonäkö on itsetunnon kannalta kovin merkittävä tekiä, tulee ongelmia siinä vaiheessa kun ränsistyy -mikä tapahtuu lopulta meille kaikille.

Ja todettakoon, että näytän tennissukissa huomattavasti Nylon Beatin tyttöjä pantavammalta. ;) Eli kyse ei ole siitä, että pihlajanmarjat olisivat happamia, en vain ymmärrä tätä yletöntä ulkonäkökeskeisyyttä. Minusta terve ja hyväkuntoinen kroppa on kaunis, pari laardisenttiä sinne tai tänne on yhdentekevää.

Minkähän takia nuo rasvaimut ei ole yleisemmässä käytössä vaikka bodareilla? Äkkiseltään ajateltuna sen pitäisi olla tehokasta, kun vetää hirveän sikabulkin ja antaa sitten lääkärin ryystää 10kg rasvaa pois, jonka jälkeen kiristely sujuukin nopeasti. Rasvaimuhan ei aiheuta kataboliaa, joten pitäisi olla tehokas pikadietti :D

Reinhardt: kyllä tosiaan uskon että elämänlaatuni paranisi operaation jälkeen (tosin eihän siinäkään tuloksista 100% takeita ole, voin myös pelkästään päästä rahoistani), koska asia on vaivannut vuosia ja melkeen päivittäin.. Lavalle en ole nousemassa, mutta treenimäärät on varmasti ollut välillä ihan kilpaurheilijan luokkaa, ja siksihän se niin ***n turhauttavaa onkin kun tuloksia ei tule vaikka kaikkensa tekee. Kun voiskin olla stressaamatta "pienistä"...tiän kyllä että ulkonäkökeskeinen olen. Treenailussani motivaattorina on toki mahdollisimman hyvä lihas- ja aerobinen kunto, mutta myös hyvännäköinen kroppa, ei sitä käy kiistäminen! Johonkin sentään olen tyytyväinen, eli käsivarsissa lihakset erottuu upeesti ja jopa vatsat. Mutta nuo sisäreisiläskit pilaa kokonaisuuden, enkä niitä pysty hyväksymään osaksi itseäni.

reinhardt sanoi:
Ja todettakoon, että näytän tennissukissa huomattavasti Nylon Beatin tyttöjä pantavammalta. ;)

:kuvia:

Minun mielestäni sinun kannattaisi nyt pistää ruokailut yms. tänne ja sitten fiilaillaan ne kuntoon. Jos ei parin vuoden päästä ole tulosta tullut täältä saaduilla neuvoilla, niin käy sitten etsimään muita vaihtoehtoja. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom