Kyykyt
Heitänpä minäkin sekaan omat kommentit
Kyykky:
Ote mulla ehkä silleen, että levytangossa olevat karhentamatta jättämät rinkulat ovat pikkurillien kohdalla, suunnilleen penkki oteleveys. Tankoa pidän juuri niissä "koloissa", joista puhuttiin. Toi lauta kantapäiden alla (en käytä) auttaa sellaisia, jolla on jäykät akillesjänteet. Näin on toivoa jäykkänilkkasillakin siihen terveelliseen kyykkytyyliin.
Sitä osatoistokyykkyä tehdään ainakin näiden syiden takia:
-tämän jälkeen normaalit kyykkypainot tuntuvat hemmetin kevyiltä, kokeilkaapas! Henkinen yliote painoista
-hermotus: ne heiveröiset lihassäikeet menevät ihan shokkiin
-tukilihasten harjoittelu, moni ei varmaan jaksa edes hengittää kunnolla reiluilla kyykkypainoilla
-viimeinen 5 senttiä kyykyssä rasittaa sitä polven sisäreunan puoleista mötikkää reidessä.
Etukyykky:
Olen kerran kokeillut. Tein sillä itsensä kuristusotteella. Kun laitoin tangon noihin olkakuppeihin, jäi tanko vähän painamaan kurkkuani ja kyykätessä henki rahisi, muuten ihan jees.
Siteet:
-tiukkaan ja väärin vedetty polviside voi painaa lumpion väärään asentoon kyykätessä ja voi tehdä hallaa, kysykää siis neuvoja osaavilta
-siteet lämmittävät jänteitä ja niveliä mukavasti, eli hyvästä
-vaihtoehtona (käytän itse) esim tubi-grip/ TG-grip lämmittimet, saa apteekista metritavarana, semmosta "sideharsoputkea"
-neopreenikumituet: ei itsellä kokemusta, kertokaa muut