Kyykkykengät?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tänään Sportheavylle shoppailemaan ja vanhat halpiskiinalaiset Wei Ruit menevät roskikseen! Tsekkaan ensin vielä Adidaksen mallit, että sopisiko joku mun jalalle ja jos/kun ei sovi, niin ostan ne Asicsin crossfitkengät. Yäk sentäs, mutta kun viimeksi niitä kokeilin, niin hyvin sopivat jalkoihini.

Hansakorttelin Intersportissa on Power perfectejä ja Powerliftejä sekä pari mallia Reebokilta.
Kiitos vinkistä! Pitää käydä tsekkaamassa jahka yo-kokeet ohitte :D
Mikä on muuten noiden Powerlift 2.0 ja Power Perfect 2.0 ero? Hinta sama, ainoastaan väri näkyy olevan eri ?

Kokeilin Adidakselta sekä Powerlift, että Power Perfect 2 malleja. Ei niiden kapea lesti vaan mitenkään mulle käy. :( Sitten vielä Sportheavyn Tampereen myymälässä oli loppu Asicsin kengästä mulle sopiva koko. Onneksi myyjä muisti, että "Hei, meillon näitä Inov 8 painonnostokenkiä myös!". Niitä oli kuulemma ollut myynnissä joitain viikkoja, mutteivat olleet vielä lisänneet nettikauppaan. Ne olivat mulle oikein sopivat ja kokoakin löytyi, joten ostin semmoiset. Kohta pitäisi eka reeni ne jaloissa tekaista, katotaan.

Kiitos vinkistä! Pitää käydä tsekkaamassa jahka yo-kokeet ohitte :D
Mikä on muuten noiden Powerlift 2.0 ja Power Perfect 2.0 ero? Hinta sama, ainoastaan väri näkyy olevan eri ?

Eronahan niissä on kengän kiertojäykkyys, jämäkkyys ja jo edellämainittu Power perfectin korkeampi korko. Eli käyttötarkoitusta kannattaa miettiä kenkää valittaessa.. Jos on tarkoitus lähinnä "vain" kyykähdellä ja/tai vedellä rinnalle/tempailla, on power perfect silloin parempi valinta. Nimenomaan sen paremman kiertojäykkyyden ja jämäkyyden takia..
Powerlift taas on lähinnä crossfistingiä varten tuotu markkinoille, joten jos tunnet välttämätöntä tarvetta hyppiä boxihyppyjä(tms.) kyykkyjesi välillä on Powerlift silloin sinun valinta. Se kun joustaa huomattavasti enemmän kuin perus pn-kenkä.
Oma mielipiteeni parhaasta kengästä on silti Adipower ehdottomasti! Jos on varaa laittaa kenkiin se 120eskoa niin ei luulis olevan enää siitä 80 eurosta kiinni ;) Ite en ainakaan oo hetkeekään katunu, vaan päin vastoin olen harmitellut ettei ole aikaisemmin tullut hankittu..

Iteltä löytyy kenkinä nuo jo vissiin tässäkin threadissa mainitut reebokin crossfit lifter plussat, ja tottakai vielä oranssina. Kengät on kieltämättä ihan saatanan rumat, mutta muuten ovat ajaneet asiansa kyllä ihan loistavasti. Ite tuli noihin päädyttyä adidaksen sijaan sen leveämmän lestin takia. Pelkästään kyykkyyn kengät vois olla kyllä jämäkämmät, mutta tälläsen perus punttipentin käyttöön kyllä toimii ku valettu.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kuinkas korkea korkoisia pn kenkiä porukalta löytyy?

Itellä tollaset puolassa tehdyt adidakset, niissä koron korkeus n. 25mm ja voisi olla kyllä korkeammatkin. Meinaa kun kyykkäilee ja lyö koron alle 2 sentin korotuksen niin meikä putoon kyykkyyn ja polvilinja ei karkaa ja liikkuvuuden kanssa ei ongelmia silloin.

Kuinkas korkea korkoisia pn kenkiä porukalta löytyy?

Itellä tollaset puolassa tehdyt adidakset, niissä koron korkeus n. 25mm ja voisi olla kyllä korkeammatkin. Meinaa kun kyykkäilee ja lyö koron alle 2 sentin korotuksen niin meikä putoon kyykkyyn ja polvilinja ei karkaa ja liikkuvuuden kanssa ei ongelmia silloin.

Karhu Hercules, kanta 24mm korkeammalla kuin päkiä. Näitä kenkiä ei taida saada enää mistään.

Eronahan niissä on kengän kiertojäykkyys, jämäkkyys ja jo edellämainittu Power perfectin korkeampi korko. Eli käyttötarkoitusta kannattaa miettiä kenkää valittaessa.. Jos on tarkoitus lähinnä "vain" kyykähdellä ja/tai vedellä rinnalle/tempailla, on power perfect silloin parempi valinta. Nimenomaan sen paremman kiertojäykkyyden ja jämäkyyden takia..
Powerlift taas on lähinnä crossfistingiä varten tuotu markkinoille, joten jos tunnet välttämätöntä tarvetta hyppiä boxihyppyjä(tms.) kyykkyjesi välillä on Powerlift silloin sinun valinta. Se kun joustaa huomattavasti enemmän kuin perus pn-kenkä.
Oma mielipiteeni parhaasta kengästä on silti Adipower ehdottomasti! Jos on varaa laittaa kenkiin se 120eskoa niin ei luulis olevan enää siitä 80 eurosta kiinni ;) Ite en ainakaan oo hetkeekään katunu, vaan päin vastoin olen harmitellut ettei ole aikaisemmin tullut hankittu..

Ajattelin, että joskos sitä ostaisi nuo Adipowerit, mutta myyjä puheli kovasti että Power perfect on ihan riittävä perusjampalle (liikkeessä ei siis ollut yllättäen adipowereita). Arvosteluissa tuo adipower on kuitenkin ykkönen. Jos hintaeroa on vain vaivanen 80€ ja näitä kenkiä tullaan käyttämään 10 vuotta, niin samapa se on ostaa paremmat heti. Mistä olette tilailleet? Ei tunnu oikein liikkeistä löytyvän

Tampereella Takojankatu 1ssä löytyi Addun mallit kattavasti ja Koskikeskuksessa Reebok ja Asics. Näitä sovittelemalla itse totesin että Adidaksen molemmat mallit ovat jämäkämmät kuin Reebok, mutta Reebokin leveämpi lesti veti silti pidemmän korren. Asicsin painonnostokengiksi tituleeratut lenkkarit taas olivat ihan liian pehmeät mihinkään voimailuun.

Pieni arvostelu Inov 8 painonnosto/crossfitjalkineista:
+ kevyet
+ keveydestä huolimatta todella tukevat
+ just eikä melkein jalalleni sopivat, eli Adidaksia leveämpi lesti
+ iltti ja nauhoitus hyvät

- pohja ei ole tasainen, päkiän kohdalla on molempiin suuntiin hieman kaartuva pohja :(
- hiostavat, eli on hieman fylliä ja/tai semmoinen kangas, että eivät hengitä kaksisesti

Se, että noissa ei ole tasainen pohja, on kyllä iso miinus ja varmaan joillekin ratkaiseva tekijä. Kieltämättä se häiritsee hieman kyykätessä, ei voi kieltää. Harmi sinänsä, kun kumminkin noissa on tuo keveyden ja tukevuuden hieno yhdistelmä. Kyllä noi mulle nyt kelpaavat, tämmöinen leppoisa sunnuntaivoimailija kun olen, niin noilla reenaan taas joitain vuosia. Laatu noissa on tiätysti eri tasolla, kuin aiemmissa halpiskiinalaisissa Wei Ruissa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom